gabidrideanu
14 Nov 2012, 19:52
Salut am un reanult clio 1.5dci 65cp din 2002 , ce poate cauza ca presiunea uleiului la cald sa fie de 0.9 bari in relanti si sa urce 2.5 bari in 3000 de ture ? cand e rece are presiune buna dar cand se incalzeste scade destul de mult ...
In carte scrie ca presiunea trebuie sa fie minim 1.2 bari in relanti si 3.5 bari la 3000 de ture.
Mototrul a fost segmentat recent , cuzinetii sunt buni la fel si vibrochenul , motorul nu bate , am schimbat si uleiul , am avut aral 5w40 si acum am pus elf 15w40 multigrad .
Pompa de ulei poate fi defecta ? cum o pot verifica?
Relu11
15 Nov 2012, 09:32
cu 15w-40 iti bati joc de motorul proaspat refacut
espacern
15 Nov 2012, 09:35
Cum/cu ce ai masurat presiunea uleiului?
@Relu11=+1
@+
diesel_power
15 Nov 2012, 10:10
Incearca cu un ulei 5W50.
15W40 sa pui la dacia 1310, nu la 1.5dci
gabidrideanu
15 Nov 2012, 15:04
presiunea uleiului a fost masurata cu un manometru montat pe conducta de tur de la turbina , nu inteleg de ce nu e bun 15w40 ? e prea vascos ?
Relu11
15 Nov 2012, 15:45
e marmelada pentru 1.5 dci
nu e recomadat pentru motoare turbo
gabidrideanu
15 Nov 2012, 18:33
mda nu prea inteleg de ce ar fi asa ... eu m-am uitat aici
http://www.uleiauto.ro/phpeuri/oiluri/elf/5102.pdf si astia zic ca e numai pt motoare turbo diesel
alexme24
15 Nov 2012, 19:12
din ce stiu eu, e recomandat sa pui un 5w-40 pt ca e cel mai bun pt 1.5 dci[ eu numai din asta am pus, adica Castrol Magnatec si acum am Trecut pe Edge(sper sa nu fie considerata reclama)] si am inteles ca dupa un anumit numar de km, adica 150.000 cam asa sa treci pe 10w-40, dar 15w-40 sincer nu am auzit pe nimeni pana la tine.
gabidrideanu
15 Nov 2012, 19:35
"15" reprezinta gradul de vascozitate al uleiului la rece
Litera W provine de la "Winter" care inseamna "iarna"
"40" reprezinta gradul de vascozitate al uleiului la cald
"si am inteles ca dupa un anumit numar de km, adica 150.000 cam asa sa treci pe 10w-40" aici gresesc cei mai multi , voi spuneti ca se trece la un ulei (ex 10w40 ) dupa un anumit nr de km , din cauza uzurii motorului dc ? 5w , 10w ,15w reprezinta gradul de vascozitate la rece , nu are treaba cu vascozitatea la cald , eu am presiune buna cand motorul este rece dar dupa ce se incalzeste scade ... cauza nu o stiu sigur dar am suspectat calitatea uleiului si am decis sa il schimb cu un ulei "de fabrica" in cartea masinii scrie ca pot pune ulei 5W40 , 10W40 , 15W40 , 5W50 , 15W50 , dupa schimbarea uleiului aral (5W40) ,am observar o usoara crestere a presiunii acum am 1 bar in relanti si 3 bari in 3000 ture .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.