Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: sfat achizitie baterie
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Pages: 1, 2
mihhai
as fi recunoscator daca cineva , cu ceva cunostinte despre electrica, baterii auto, ma poate ajuta, si anume: pe masina am bateria din foto, care are 5 ani si deja a dat semne de anul trecut ca ar fi pe duca, respectiv am avut si momente cand am pornit-o cu cabluri, (masina) anul trecut in iarna. zilele trecute la un service reno au pus baietii un tester pe bateria mea si din 760 ah arata ca ar avea doar 400 ah, chiar afisa aparatul: replace battery. Am ocazia de a lua de la cineva (gratis) o baterie care are 2 ani, de pe un mercedes C class, dar care are 100 ah. Mentionez ca tipul a dat-o jos de pe masina de anul trecut si nu pt ca ar fi avut probleme cu ea... De aici intrebarea: e vre-o problema daca in loc de 80 ah cate are a mea, pun una de 100 ah? exista riscul de a defecta, lua foc, instalatia electrica a masinii, sau alte asemenea "bucurii"? multumesc.
luciang
Singura problema e sa-ti incapa fizic.
pishky
si, in functie si de puterea alternatorului, exista riscul ca "noua" baterie, cea de 100, sa nu isi fac ciclurile complete de incarcare descarcare, mai ales daca faci drumuri scurte.

daca gasesti de 80 si care sa incapa fizic tine-ne la curent. (si la mine e bateria de fabrica)
poetu_george
Salut,

Eu am luat anul trecut rombat de 85A si intra cum trebuie in spatiul pentru baterie.
MatzuJr
Salut,ca si marca sincer prefer caranda,am avut inainte rombat de 66 pt 1.8 16V si m a lasat in 2 ani jumate,caranda are 3 ani acum si inca este ca noua conform cu ce spun cei de la service tot de 66 ah.

Referitor la puteri mai mari de ah singura problema ar fi sa incapa in locul bateriei,in rest nu cred ca are ce sa pateasca.
mihhai
pana la laguna asta, si eu am optat tot pe caranda, pe clio de a fost inainte si pe ce a fost si mai inainte, cand a fost sa schimb bateria... si am fost multumit. in cazul in care cumpar baterie noua, caranda iau. referitor la cea de care am vorbit la inceput, presupunand ca incape fizic in locasul celei originale, am vorbit zilele trecute cu 2, 3 amici, dintre care unul inginer auto si mi s-a spus ca exista riscul de a pica alternatorul la un moment dat, daca bateria are amperajul mai mare decat cea originala, respectiv alternatorul "trage mai tare" pt a incarca bateria, deci crapa mai repede... m-a pus pe ganduri, nu am chef sa schimb alternatorul la anul cand din cauza unei baterii
MatzuJr
sincer la un motor precum al meu 1.8 16V as pune intre 60 si 80 ah,prea mare exista sanse (destul de slabe) sa termine alternatorul mai repede si anume perii.Alt factor esential este puterea bateriei de pornire al motorului.A mea Caranda are 720 si este de 66 de ah,se poate la altele care au mai multi ah sa fie puterea mai mica de pornire si anume 680,etc.Pe timp de iarna o putere mica nu face fata cand este motorul (inghetat)lichidele din el solide. biggrin.gif
garc3a2000
Rombat-ul m-a lasat la 2 ani si o luna , recomand altceva.
Cea mai buna baterie cred ca e varta, am pornit o masina care era nepornita de un an si jumatate cu bateria pe ea.
todhiere
Degeaba e Rombat daca e gama cea mai ieftina.

La Rombat bateriile Calciu si Pilot sunt pt. masini fara dotari si cu motoare mici, si sunt cu 20-30% mai ieftine decat ce au ei premium.

Daca iei un premier de 75 pana la 95 amperi, mai mult ca sigur ca tine 3-4 ani fara probleme.

Si depinde si cum le exploatezi si daca faci km inafara sau exclusiv in oras: cunosc 4 cazuri concrete pt. care pot garanta, baterii rombat de la cea mai ieftina pana la cea mai scumpa care au tinut peste 3 ani jumate, si inca mai merg.

Plus ca, la rombat ai reprezentant direct in fiecare oras si stii data exacta a fabricatiei, la jumatate de pret de Varta sau Bosch, baterii care nu stii unde au fost asamblate, nu stii daca au stat pe raft 3 luni sau 2 ani, si nu ai garantia ca desi costa dublu te vor tine 4 ani. Tot 2 ani ofera si alti producatori garantie.

Sunt 3 motive clare pt. a merge pe mana Rombat, dar fiecare alege pana la urma dupa cum are nevoie. Aveti grija insa sa nu cumparati Varta sau Bosch pt. ca "asa se face". ca prea multi se iau dupa turma fara sa gandeasca ce fac sau de ce au nevoie.
siriteanu
ce baterie imi recomandati pentru motor 1.8 16v .. amperaj .. marca .. etc ..
a mea creed ca va crapa in iarna asta .. de iarna trecuta face fitze la ger mare mare .. si ma gandesc sa o schimb .. dar nu stiu de cati amperi sa iau ..
la cea care o am acum nu m-am uitat ..

audiofilu'
Eu am cautat acum 2 ani cand a sucombat bateria originala una cu amperaj cat mai mare (inclusiv curent de pornire mai mare) si am ales Rombat Premier 75Ah care din pacate nu era tocmai ok fiind mai inalta. Ca atare am schimbat-o cu una de 80Ah care e mai scunda cu 15mm si incape fara probleme.
http://www.rombat.ro/index.php/ro/bateriil...pornire/premier
E cea mai buna tehnologie de la Rombat, recomand una de 80Ah care incape fara probleme. Posibil aia de 90Ah sa fie prea lunga. Cele care se termina in cifra 5 sunt mai inalte iar cele care se termina in zero sunt mai scunde, de alea sa cumperi.
pishky
278x175x175 dupa seria de sasiu, nu am masurat-o fizic.
audiofilu'
Am pus de 315x175x175 si e perfect. Nu stiu daca aia de 350mm incape.
OVIDIUS
Sfatul meu este sa-ti iei o baterie identica ca marime si cu prezenta gaurii pentru furtun de aerisire ce permite evacuarea gazelor corozive, la fel ca cea originala. Eu am gasit Varta Blue. Dealtfel, cand am schimbat-o, cea veche era tot Varta, dar facuta pentru Renault (scria Renault mare pe ea si intr-un colt, Varta). Astfel poti folosi si buretele care apara de frig, si capacul original, si furtunasul de gaze. Multa bafta la schimbat.
audiofilu'
Problema e ca prea putine baterii sunt cele care la aceleasi dimensiuni ca ale celei originale sa asigure si un curent de pornire mare. De ex Delphi care a fost in echiparea originala avea 720A... eu am cautat si dupa acest aspect si am luat Rombat care are 760A.
melcu
blink.gif Adica eu as putea sa-mi pun o baterie mai mare ? La mine vechiul proprietar a schimbat bateria in ianuarie 2011 si a pus o Caranda Fortza 75Ah / 680A. Dimensiunea este 275 x 175 x 190 (pe caracteristicile bateriei cica ar fi pentru motoare pe benzina pana la 4000cmc si pentru diesel pana la 2500cmc) insa la mine e loc de-o baterie mai mare! Oricum momentan nu ma plang, dar pe viitor voi incerca sa iau o baterie cat mai mare (cat imi permite spatiul).
audiofilu'
Se poate pune o baterie care sa incapa in spatiul dedicat. Cu putin efort ar fi mers si una de 90Ah avand in vedere ca e mai mare cu doar 35mm in lungime.
pishky
nu tre sa existe si o corelare intre alternator si baterie?
sa faca fata alternatorul sa o incarce, nu stiu cati se suite in masina si merg sute bune de km fara sa opreasca motorul, astfel incat bateria sa isi faca incarcarea completa.
melcu
Pishky, normal ca trebuie sa existe. Altfel am sta toti cu baterii de camion. Dar un posesor de diesel, poate linistit sa aleaga o bateriede 90Ah in detrimentul uneia de 75Ah.
postasu
eu acuma la inceputul ierni am facut urmatoarele la masina:
cumparat baterie : rombat 75 Ah, curent de pornire la -18 grade 740 A
Si am curatat electromotorul
ma jur ca nu imi vine sa cred cum porneste masina.
o am de 1 an de zile si de cand am facut operatiunea asta .. pornire este de nerecunoscut.
audiofilu'
Fata de 65Ah si 720A eu am pus de 80Ah si 760A. As fi pus de 65Ah insa nu am gasit baterie care sa-mi asigure macar cei 720A (nu stiu de ce au pus astia pe 2,0T asa ceva) si am gasit doar ce am luat iar pretul de 300 lei spune totul. De 2 ani o am si nu am probleme; e adevarat ca iarna sta in garaj sub dormitorul meu si in cate un week-end la 2 luni o mai las la incarcat cu un redresor la 2Ah...
todhiere
La mine bateria de 75 incape fara probleme, dar inca nu am montat protectiile de plastic de sub capota. Oare cand o sa pun capacul de la baterie va lovi in capota?
audiofilu'
Daca inaltimea bateriei este 190mm nu vei putea pune capacul. Tocmai de aceea eu dupa ce am luat-o pe aia de 75Ah am schimbat-o a doua zi cu una de 80Ah care are 175mm inaltime.
mihhai
mda... eu la inceptul topicului ma refeream strict la amperaj, la diferenta de la 80 cat am, la 100, cat are bateria ce urmea sa o montez... daca diferenta de 20 de amperi, in plus, dauneaza alternatorului... fizic, bateria de 100 are cu un cm mai mult, pe lungimea bateriei decat cea pe care o am acum, de 80 ah. dar locasul propriu-zis al bateriei este destul de mare, problema fiind pe partea dinspre aripa unde este montat un fel de releu sau ceva de genul asta, niste cabluri ce se unesc intr=o mufa chiar langa baterie. daca mut cablul respectiv (este bine fixat acolo), este loc suficient pe noua baterie. dar asa, cum este, este fix spatiul pt bateria de 80.. deci, revenind, nedumerirea mea este strict de functionalitate, de partea fizica nu imi fac probleme, se poate rezolva...
melcu
Postez si eu aici ca nu am gasit in alta parte (sau mi-a dat cu virgula procesul de search): Mergeam linistit aseara cand de-o data am zarit cu coada ochiului ca display-ul din bord se face rosu si imi apare bateria cu mesajul "battery charge faulty" (sau asa ceva). A fost doar o fractiune de secunda, doamna din bord n-a apucat sa povesteasca si nici in calculator nu s-a inregistrat vreo eroare. Bateria este noua (de anul trecut), incarcarea este buna (am 14v cu consumatorii opriti si 13.6v cu faza scurta aprinsa).
Am verificat si bornele de la baterie , sunt stranse bine si nu sunt oxidate. Tinand cont ca vine frigul nu as vrea sa am vreo surpriza asa ca va intreb pe voi daca mai stiti unde as putea cauta un viitor posibil "defect".

Sarumana. unsure.gif
boeru_laurentiu
Poate vreun contact imperfect pe la alternator !
mihhai
mie asa mi-a facut acum cativa ani la clio, mi-a aparut o secunda martorul de la baterie, apoi imediat s-a stins... apoi, dupa o saptamana si ceva s-a aprins definitiv... nu mai incarca... eram la jumatatea drumului bucuresti - buzau. am ajuns la buzau si inapoi, la bucuresti, pe baterie... aici am constatat ca era alternatorul, avea rotorul intrerupt... dupa ce cu cateva luni inainte dadusem 350 de ron pe fulia alternator, s-o schimb, acum cu 300 de ron am luat alternatorul sh si am rezolvat problema... (asta prin 2007)
super98
Pe aici era topicul ... http://www.reno.ro/Battery-charge-fault-t9...ml#entry3447909
Eu am aceasta problema inca de prin iunie 2012 si masina functioneaza perfect si acum. Apare eroarea dupa cum are chef, in general la prima pornire dar cateodata (foarte rar) apare si in mers dar pentru fractiune de secunda. Masina incarca ok.
Am dat jos alternatorul si s-a verificat - OK.
Am schimbat (de imprumut) alternatorul - aceeasi eroare. M-am gandit ca ar putea fi de la fulia alternator si inlocuind alternatorul cu totul am exclus si varianta asta.
Am pus bateria pe redresor.
Am luat alta baterie pentru probe.
Aceeasi eroare insistenta...
Mai am de umblat in spatele ceasurilor cu gandul sa nu fie vreun fir impuscat, ceva... Si la motor sa caut tot pe la fire. Dar asta prin primavara...
Daca descoperiti ceva intre timp va rog sa postati. Multumesc.
mada74
Salutari la toata lumea , poate ma puteti ajuta si pe mine cu un sfat vreau sa schimb bateria ca nu mai duce ult si as vrea sa pun Varta da nu stiu de care si pe asta care o are acu e no name masinuta mea e 1.8 86cp din 2001 laguna 2 ce ziceti ???
Multumesc.
pishky
bifat (mecanicul) una bucata bosch S4, 80 ah, si 740 En, ~ 450 ron.
merge si teava de evacuat gaze, incape si in paturica aia, totul e in regula.

edit -pt diesel, deia e asa maricica, de 80 a avut si din fabrica, dar parca de 750 sau 760 En.
audiofilu'
Eu am pus tot de 80 (sau 85?), 760A romaneasca, am dat 300 lei pe ea si nu e pentru diesel dar aia originala avea 65Ah si 720A. Probabil 2.0T e mai gurmand/energofag.
Am fost tentat sa iau si eu Bosch sau Varta dar am mai citit pe forumuri si m-am linistit.
andu911
Daca vrea cineva, am eu Bosch S4 72Ah/680A la 320 lei sau Bosch S5 74Ah/750A la 365 lei....
mihhai
acum cateva zile am schimbat si eu bateria, in sfarsit. am pus un rombat premier de 85a si 810 sau 820 putere pornire. intra perfect in locasul celei vechi, a intrat si in husa celeilalte, originale, are si conectare la furtunul pt gaze, doar ca e un pic mai inalta si sta capacul ala de plastic un pic bombat. asta e, de 80 nu aveau pe stoc, ba chiar spuneau ca de o saptamana asteptau sa vina una si tot nu aparuse. pe cand asta de 85 au adus-o in 2 ore. 310 lei cu garantie 2 ani. eu unul sunt multumit de ce ofera la banii astia.
audiofilu'
Cele de 80 sunt mai joase fata de cele de 85 si capacul sta foarte bine. Tocmai de aceea bateriile cu numar par la final permit montarea capacului, alea cu 5 in coada sunt mai inalte si merg la masini care nu au acel capac. O am de 2 ani si deocamdata e ok, aia originala a tinut 5 ani.
mihhai
si a mea, cea originala, tot cam 5 ani a tinut, din 2007 pana acum. dar a dat semne de anul trecut, am pornit-o si iarna trecuta de cateva ori cu cabluri... acum a cedat definitiv. cat despre capac, poate sta si asa, un pic bombat, nu face probleme la capota, am verificat.
audiofilu'
La mine nu a mers pus capacul, o fi alta pozitia la motorizarea mea sau altfel capacul. Cea veche avea tot 175mm inaltime iar astea de 65/75/85/95Ah sunt de 190mm.
bogdan.stavar
tot aud aici furtunas de evacuare gaze baterie......eu m am uitat pe la bateria mea si nu am vazut asa ceva?! De precizat ca am bateria originala Renault din fabrica , am acea paturica si capac dar nu am vazut nici un furtunas...poate pune cineva o poza?! Multumesc frumos
audiofilu'
Este insa la bateria Premier nu mai este si l-am aruncat. Era ca un pai de cocktail, gofrat la colturi.
mihhai
la premierul asta de 85 de l-am luat eu este si orificiul respectiv, exact in acelasi loc unde era si la bateria originala. am scos furtunasul de la cea veche, l-am bagat la asta noua si totul este ca inainte.
bogdan.stavar
unde este la bateria originala? are cineva poza?
audiofilu'
Eu nu mai am insa era sigur. M-am uitat pe site si am vazut ca si cea de 80Ah e prevazuta cu asa ceva insa din doua una:
-ori nu am vazut acel aerisitor
-ori l-am vazut dar era situat intr-o pozitie si am considerat ca nu pot pune tubul de evacuare.
OVIDIUS
Originala de pe masina era facuta de Varta pentru Renault. Acum mi-am luat tot Varta, este aproape identica. Are si furtunasul de aerisire, in stanga, pe marginea de sus (de fapt gaura pentru aerisire, ca furtunasul apartine masinii). Daca nu-l vedeti infipt in baterie cautati-l pe la baza ei, sa nu fie cazut. Avand in vedere ca e acoperita, eu zic ca este util.
mihhai
Iaca-ta minunea de furtunas... cam atat am reusit sa fac, acum, pe crivatul ce bate in constanta...
OVIDIUS
Exact ala e, in stanga sus, langa borna de plus. Multam Mihai. Si aici bate crivatul....
evox
Bateriile noi au de obicei doua gauri de aerisire la partea superioara, una in stanga si alta in dreapta, daca vrei sa pui un furtunas de evacuare gaze atunci trebuie sa pui un mic dop la gaura ramasa libera. Dopul se livreaza cu bateria in mod normal.
bogdan.stavar
deci sa inteleg ca daca nu am acel furtunas am 2 guri de aerisire......chiar nu am fost atent la asta smile.gif
evox
Ideea era alta... daca bateria are doua gauri de aerisire si tu pui furtunasul existent la masina intr-una din ele faci treaba degeaba daca nu pui dop la cealalta gaura (gazele ies prin amandoua evident si ghici pe unde vor iesi mai multe? wink.gif )
Scopul furtunasului este de a scoate gazele (care sunt inflamabile) in afara compartimentului motor.
audiofilu'
Am coborat la subsol in garaj si m-am uitat la baterie, are doua gauri stanga-dreapta insa nimic in jurul lor care sa atraga atentia (stiu eu, zona umeda care sa atraga praful). Ambele gauri sunt deschise si ma gandesc la faptul ca daca au doua gauri (si nu una) si nu e nici o mentiune de a pune vreun furtun e ok (oricum, bateria asta nu se pune doar la Renault, poate alte marci nu au acel furtun de evacuare). Apoi daca sunt doua probabil ca se "ventileaza" mai bine fata de situatia unei singuri gauri care ar necesita un furtul de colectare si dirijare a cantitatii mai mari de gaz. Pana acum nimic rau si o am de 2 ani si jumatate.
evox
Furtunasele sunt de fapt gandite pentru baterii de generatie mai veche...

Cele mai noi, asa zise "fara intretinere", au un capac mai special (tip labirint, cu doua orificii stanga/dreapta) care realizeaza recombinarea gazelor care se formeaza in timpul incarcarii (H2+O2) in apa astfel incat se minimizeaza pierderea apei respectiv scaderea nivelului de electrolit din baterie..., capacul mai are si functie de protectie la propagarea scanteilor/flacarilor in interiorul bateriei...

Deci bateriile moderne fara intretinere practic nu au nevoie de furtunas de ventilare datorita cantitatii mici de gaze emanate, producatorii nici nu impun asta, cerinta e doar ca minimum una din gaurile de ventilare sa nu fie astupata...
mihhai
din cate vad eu, chiar in pozele puse de mine mai devreme, pe premierul asta al meu scrie undeva langa borna + "total etansa". cum vine asta, total etansa dar are gauri pt evacuarea gazelor?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.