Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nu trage motorul inainte de 2200 rpm
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Septy_b
Azi mi-am cumparat meganul din semnatura, 1.9 DCI 130 cp din 2006, 141000 km reali, verificati.
Problema care am observat-o doar dupa ce am cumparat-o e ca nu trage inainte de 2200 rpm aproape deloc. Am observat cu masina plina si in panta, la 1800 rpm, m-a bagat in nas cand am apasat acceleratia, aproape nici un raspuns. Dupa ce trece de aceasta turatie, are loc o explozie de putere, masina trage destul de violent.

Am avut inainte laguna 1.9 DCI de 120 cp care tragea de la 1700-1800 de ture fara probleme, liniar, frumos, fara un lag asa de lung.

Laguna s-a comportat asa cand i-am scos mufa de la debitmetru ca era defect, nefacandu-se amestecul aer-combustibil calumea, nu mai tragea liniar, ci numa de la 2200-2300 dintr-odata.

Meganul l-am pus la tester inainte sa-l cumpar si mi-a zis ca debitmetru merge bine, lucreaza.

Intrebarea mea e pentru alti posesori ai aceluiasi motor, daca asa trage el, sau are ceva problema.

A si referitor la cureaua de distributie, la cat se schimba la acest model, ca nu am gasit informatii in cartea service.
TheSting
Problemele tale pot fi multiple.
Daca zici ca debimetru de aer functioneaza atunci un fenomen asemanator are si cand pica EGR-ul.
Mie cand mi-sa stricat la inceput masina nu tragea sub 2500 rpm apoi problema sa agravat adica nu mai avea putere decat dupa 3800 rpm.
Ai putea sa scoti mufa EGR-ului sa vezi daca masina se comporta normal dar apoi iti trebuie un tester sa stergi eroarea din bord.
P.S cand mi-sa stricat egr-ul acesta nu a dat nici o eroare nici in bord nici pe tester.
sageata1976
sal,motorul tau il am si eu si pot spune ca trage de rupe de la 800 de ture,nu am un sfat ca nu am patit asa ceva,distributia se schimba la 120 mi ca la toate masinile aduse de afara cum este si modelul tau daca are 130 cp.
Unde ai facut test?
Septy_b
La un service din Zalau, baietii mi-au fost recomandati cum ca sunt buni.
Voi incerca sa scot azi mufa EGR-ului sa vad daca simt vreo schimbare.

QUOTE
sal,motorul tau il am si eu si pot spune ca trage de rupe de la 800 de ture


Asa ar fi logic sa traga, mai ales ca motorul este de 130 cp si masina are 1300 kg, comparand cu laguna de 120 cp si 1500 kg, care tragea si inainte de 2000 de ture
cj98czh
QUOTE(sageata1976 @ 24 Oct 2012, 07:27)
sal,motorul tau il am si eu si pot spune ca trage de rupe de la 800 de ture,nu am un sfat ca nu am patit asa ceva,distributia se schimba la 120 mi ca la toate masinile aduse de afara cum este si modelul tau daca are 130 cp.
Unde ai facut test?
*




Da-mi voie sa ma indoiesc ca dCi-ul de 1.9, indiferent ca este de 102, 110, 120 sau 130 cai trage "de rupe" sub 1700- 1800 rpm .... de acolo in sus merge "de rupe" sub aceasta turatie, se cam chinuie .... si eu unul nu va recomand sa-l tineti sub 1800 rpm ... daca nu vreti sa schimbati prematur turbo, egr-uri, etc ....
Septy_b
QUOTE
Da-mi voie sa ma indoiesc ca dCi-ul de 1.9, indiferent ca este de 102, 110, 120 sau 130 cai trage "de rupe" sub 1700- 1800 rpm .... de acolo in sus merge "de rupe" sub aceasta turatie, se cam chinuie .... si eu unul nu va recomand sa-l tineti sub 1800 rpm ... daca nu vreti sa schimbati prematur turbo, egr-uri, etc ....


Ai dreptate, se stie ca DCI-ul trage de la 1700-1800 de ture, problema e ca al meu trage numai de la 2200-2300, iar eu incerc sa aflu daca e normal sau sau daca e vreo problema cu el.
marius36ro
Salut. Normal nu este, avand in vedere ca geometria turbunei este deschisa complet de la 1750 de rotatii. La mine, de la aceasta turatie, ma baga in spatar. La 2200 de ture ar trebui sa schimbi linistit viteza (recomandat dupa 2500).
meggeo81
QUOTE
Asa ar fi logic sa traga, mai ales ca motorul este de 130 cp si masina are 1300 kg


la datele astea, in treptele1,2 si 3, ar trebui sa ai o viteza de accelerare a motorului oarecum exponentiala, plecind pt fiecare treapta de la 1000 de ture. cel putin pina la 3000-3500, ar trebui sa simti sezatia si in scaun si in turometru.
daca nu se intimpla lucrurile astea, verifica tot traseul de la iesirea din turbina pina la admisie, iar daca nu rasufla pe undeva, ceeace ma indoiesc, atunci nu ai wastegate-ul reglat corespunzator la turbina, sau... geometria variabila, daca e cu d-asta turbina.
succes la verificari!
QUOTE
avand in vedere ca geometria turbunei este deschisa complet de la 1750 de rotatii.

geometria turbinei e deschisa tot timpul, mai exact de cind e oprit motorul, si se inchide incepind cu o anumita turatie,mare, in functie de cum e construit motorul sa transmita comanda la westegate. si ca idee, turbina incepe sa se invirta din momentul cind se da la automat, foarte incet, dar se invirte. iar aceasta viteza de rotatie a turbinei creste pe masura ce creste si viteza si volumul gazelor care o pun in miscare. practic daca are geometria sa zicem blocata la jumatate, nu o sa aiba putre la motor decit dupa o anumita turatie motorului, suficienta cit presiunea si volumul gazelor de esapament sa invirta turbina astfel incit aceasta sa asigure un plus necesar de aer pt ardere.
argon
QUOTE(cj98czh @ 24 Oct 2012, 08:38)
Da-mi voie sa ma indoiesc ca dCi-ul de 1.9, indiferent ca este de 102, 110, 120 sau 130 cai trage "de rupe" sub 1700- 1800 rpm ....  de acolo in sus merge "de rupe" sub aceasta turatie, se cam chinuie .... si eu unul nu va recomand sa-l tineti sub 1800 rpm ... daca nu vreti sa schimbati prematur turbo, egr-uri, etc ....
*



Ca nu e bine, e una, ca totusi trage sub turatai aia e alta.
Hack
De curiozitate, cum ai verificat ca sunt kilometrii reali? Masina banuiesc ca ai luat-o de la samsar...
Septy_b
QUOTE(Hack @ 26 Oct 2012, 13:40)
De curiozitate, cum ai verificat ca sunt kilometrii reali? Masina banuiesc ca ai luat-o de la samsar...
*


Pai, in primul rand masina are carte service completa care se potriveste perfect cu stickerele de la motor, doua la numar, si cu TUV-ul (adica ITP-ul) din germania. In al doilea rand masina arata de 140000 km, adica eu am vazut multe masini si se vede unde sunt km multi, se pot schimba volanul, schimbatorul si cauciucurile de la pedale dar nu se poate schimba tot interiorul.
Iar dupa ce am luat-o am trimis un mail la firma care apare la ultimul service de pe carte si le-am cerut informatii.
La reprezentanta nu am sunat, oricum numa primele 5 revizii sunt facute la reno.
De exemplu ITP-ul in germania a fost facut in 04.08.2011 si masina avea 119814 km.
sageata1976
Ai mai descoperit ceva?incearca o verificare a filtrului de particule (catalizator) le cam apuca dracii la km.astia dar asta cred ca se verifica la renault cu softul lor.Egr a fost curatat?e o maimuta mai ciudata care parca e si racita cu apa la acest model.
cristi82
salut,

Si eu am tot 1,9 130Cp, si este la fel, dar m'am obisnuit. eu l-am luat la 41.000km reali si acum am 70.000km, si la fel trage (puturos) de cand l-am luat.

obisnuieste-te si tu !
bafta
Septy_b
QUOTE(sageata1976 @ 27 Oct 2012, 07:57)
Ai mai descoperit ceva?incearca o verificare a filtrului de particule (catalizator) le cam apuca dracii la km.astia dar asta cred ca se verifica la renault cu softul lor.Egr a fost curatat?e o maimuta mai ciudata care parca e si racita cu apa la acest model.
*



Inca n-am ajuns la mecanic, sper ca maine sa aiba timp de mine.
E o posibilitate sa fie si filtrul de particule, am inteles ca se curata si ala, chiar daca e putin mai complicat, si poate putin scump.

QUOTE(cristi82 @ 27 Oct 2012, 18:24)
salut,

Si eu am tot 1,9 130Cp, si este la fel, dar m'am obisnuit. eu l-am luat la 41.000km reali si acum am 70.000km, si la fel trage (puturos) de cand l-am luat.

obisnuieste-te si tu !
bafta
*



Azi am facut 340 km cu masina, tot asa face, dar sa stii ca daca am tinut-o peste 2000, si am avut grija sa am peste 2200 rpm cand sa depasesc, masina trage teribil, imi place la nebunie. Si am fost 4 in masina si portbagajul plin, si am depasit tot ce-am vrut, am mers si 180 sa vad cat de repede urca, si am scos un consum
mediu de 6.
Deci mie nu mi se pare lenes deloc, acuma depinde cu ce il comparam, de ex daca il compar cu laguna de 120 cp, mi se pare ca chiar trage bine.
Si cum am mai scris si mai sus, motorul ar trebui sa traga liniar incepand de la 1800, nu doar de la 2200, dar cred ca se poate rezolva, revin cu rezultatul dupa vizita la service.
cristi82
nici eu nu ma plang la cum trage dupe 2000 rpm. Trage foarte bine si chiar cu masina full. Dar pana in 2000 rpm, nu este in stare sa urce nici o panta, trebuie sa urci cu treapta 1.

Bafta
sageata1976
cristi 82 daca esti din bucuresti poate facem schimb de masini o tura ca nu inteleg de ce esti ne multumit sau cu ce alte motorizari faci comparatie
M i h a i
QUOTE(cristi82 @ 29 Oct 2012, 07:22)
pana in 2000 rpm, nu este in stare sa urce nici o panta
*


La cat schimbi vitezele? (din 1 in 2 si tot asa)... daca schimbi la 1500 nu trage smile.gif
Septy_b
Am descoperit la service cam care ar fi problema, de ce nu trage bine inainte de 2200 rpm.
Am gasit 2 furtune crapate, fisurate, cu ulei prelins. E vorba de furtunul care iese din turbo si cel care intra in intercooler, cele 2 fiind unite cu o conducta de inox.
Mecanicul zicea ca pe acolo se pierde presiune.
Le-am comandat de la un baiat de aici de pe forum, problema e ca nu se potrivesc, chiar daca sunt tot de pe megane de 96 KW.
Revin dupa ce le primesc pe cele bune si le si montez.
sageata1976
Poate ca asta e buba,masina daca este in toate mintile se misca mai bine ca un pasat de 150 de cai.

Nu se auzea si fasait?
Septy_b
QUOTE(sageata1976 @ 3 Nov 2012, 17:34)
Poate ca asta e buba,masina daca este in toate mintile se misca mai bine ca un pasat de 150 de cai.

Nu se auzea si fasait?
*



Pai dupa fasaitul care se auzea a dedus mecanicul problema, iar apoi am verificat posibile furtune care sa scape presiune, si le-am descoperit pe cele doua.
Azeru
Aceeași problema o am și eu- nu trage decāt peste 2500de turații. Pana la urma au fost de vina furtunele?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.