Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Clapeta acceleratie Twingo 2003, 16V, 1149 cc
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Twingo
blue_snowflake
Ola la toata lumea ! Dar mai ales la Twingari biggrin.gif
Asta mic al nostru tuseste de la clapeta de acceleratie, acum cca 8 luni am scos-o si curatat-o dar constant face probleme si vreau s-o schimb de tot caci nu ma mai inteleg cu el. La toate controalele pe calculator, imi da aceeasi treaba, probleme cu clapeta acceleratie. Ma rog, fel de fel de denumiri mai ciudate dar specialistii spun toti, clapeta acceleratie este de vina. Si mai nou, cand motorul ajunge la o anumita temperatura ceva imi opreste motorul si ma lasa doar cu electromotorul. Daca iau contactul si il pun la loc porneste masina fara probleme dar se opreste imediat. Daca o las sa se raceasca mai merg ce mai merg pana ajunge iar la temperatura x.
Aceeasi problema mi s-a spus, senzorul de temperatura din clapeta de acceleratie este defect.
Acum, o clapeta de acceleratie originala costa 18 milioane vechi (1800 RON). Sa dau atatia bani pentru ca un senzor de 3 euro s-a stricat.... mi se pare hotie curata. Am cautat pe net si am gasit, pentru aceeasi masina, doua tipuri de clapeta de acceleratie. A mea este ca asta:

http://www.ebay.co.uk/itm/2002-RENAULT-CLI...=item416c17ffee

sau aici:

http://www.ebay.co.uk/itm/Renault-Clio-1-2...=item2ebc89b45e

se vede ca are doua mufe, una neagra si una gri sobolan, in partea opusa celei negre.

Si mai este si asta, cei ce o vand o descriu ca fiind pentru aceleasi masini ca si cea de mai sus, dar este clar ca este diferita. Unii spun in descriere "noua clapeta de acceleratie":

http://www.ebay.co.uk/itm/RENAULT-CLIO-1-2...=item563d31b88b

sau aici:

http://www.ebay.co.uk/itm/Renault-Clio-II-...=item3f1875e5a6

Sa fie buna si asta ? Sa fie o versiune mai noua a celei pe care o am eu ? Si daca este asa atunci ce fac cu cablurile din mufa gri pe care o are clapeta mea ?

l.e. pe clapeta mea scrie seria 8200166869 dar in primele link-uri date mai sus, vad ca acelea au seria 8200166870 (doar 70 in coada, fata de 69 la mine). Sa fie vorba de acelasi produs ?

Va super multumesc !

11 Oct 2012, 11:34:
Am aflat raspunsul la prima intrebare si anume care clapeta imi trebuie.
Numai primul model (primele doua link-uri) imi este bun la Twingo al meu. Celalalt model este un model mai nou, cu corp clapeta acceleratie extern. Al meu este inglobat in galeria de admisie.
Insa ramane intrebarea daca nu se poate schimba doar senzorul de temperatura.
bubu782001
Pai nu este nici o noutate, se stia demult asta. Sunt de fapt DOUA tipuri de motoare D4F diferite.

PANA in anul 2005 motoare D4F aveau clapeta ca in primele exemple pe care le-ai dat. Dupa 2005 si in prezent, motoarele D4F au corpul clapeta diferit.

Conform anului, tu ai motorul asta http://pics.twingotuningforum.de/pics/twin...1173632-LKW.jpg


Senzorul de temperatura se schimba si se gaseste SEPARAT.

http://www.autoeco.ro/piese-auto/RENAULT/C...IO-art-2051001/

Este doar un exemplu ales la intamplare - insa se gaseste cam la toate magazinele de piese auto.

Este infipt in corpul clapeta - vezi poza atasata.
Thor770
Buna.la toata lumea

Se pare ca am si eu la masinuta aceasta problema.Se aprinde indicatorul defect electronic (acea vestita forma de rezistenta in bord). Problema e cam asa: motorul porneste foarte bine , raspunde la acceleratie foarte bine apoi se intimpla minunea se aprinde indicatorul din bord,cateodata poti merge 10-20 km fara probleme, este aleator aceasta aprindere si in acel moment dispare acceleratia fara sa mai poti accelera ,restartare motor totul e OK si ciclul revine.La service nu o mai duc caci ma intraba ei pe mine cum se repara masina.Se pare ca e ceva clapeta corp acceleratie ,pretul ei noua e fantastic de mare cam cat prima de casare asa ca stau in dubii .Poate a mai avut cineva asa ceva.Citisem aici in Forum dar masinile nu stateau la relanty sau tremurau la acceleratii.Eu nu am astfel de simptome.Va multumesc.
blue_snowflake
Este, intr-adevar, exact aceeasi problema ca si la mine. Este senzorul de temperatura din clapeta de acceleratie. Iti dai seama cat poate sa coste senzorul ala.... mai mult de 3 Euro nu are cum. Iar clapeta costa 300 Euro biggrin.gif Adevarat hotie !
Este clapeta de acceleratie care sta in galeria principala de admisie.
Stie cineva leacul la problema asta ?

QUOTE(Thor770 @ 12 Oct 2012, 07:14)
Buna.la toata lumea

Se pare ca am si eu la masinuta aceasta problema.Se aprinde indicatorul defect electronic (acea vestita forma de rezistenta in bord). Problema e cam asa: motorul porneste foarte bine , raspunde la acceleratie foarte bine apoi se intimpla minunea se aprinde indicatorul din bord,cateodata poti merge 10-20 km fara probleme, este aleator aceasta aprindere si in acel moment dispare acceleratia fara sa mai poti accelera ,restartare motor totul e OK si ciclul revine.La service nu o mai duc caci ma intraba ei pe mine cum se repara masina.Se pare ca e ceva clapeta corp acceleratie ,pretul ei noua e fantastic de mare cam cat prima de casare asa ca stau in dubii .Poate a mai avut cineva asa ceva.Citisem aici in Forum dar masinile nu stateau la relanty sau tremurau la acceleratii.Eu nu am astfel de simptome.Va multumesc.
*


bubu782001
blue_snowflake uita-te la postarea mea si o sa vezi senzorul de temperatura. SE POATE SCHIMBA si se gaseste.
blue_snowflake
bubule esti mare! O sa caut sa cumpar acel senzor si va tin la curent cu ce se va intampla, ca sa stie si altii ce ajung in situatia mea.
bubu782001
Pentru putin. Daca mai ai nevoie de ceva, intreaba, iar daca imi sta in masura iti voi raspunde. wink.gif
blue_snowflake
QUOTE(bubu782001 @ 22 Oct 2012, 20:46)
Pentru putin. Daca mai ai nevoie de ceva, intreaba, iar daca imi sta in masura iti voi raspunde.   wink.gif
*



Nu reusesc sa gasesc postul tau in care spuneai cum se face calibrarea in cazul meu (comanda by wire). Stiu ca trebuie sa se stearga erorile cu ajutorul tester-ului. Dar pe urma ? Poate scrie in manual dar nu ma duc acum la masina sa-l caut.....

l.e. am gasit:

http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=484...dpost&p=1487746

Cand mai vii prin Bucuresti ? ca o tuica fiarta sau o palinca si o slana nu se pot consuma decat la greu !
bubu782001
QUOTE
Cand mai vii prin Bucuresti ? ca o tuica fiarta sau o palinca si o slana nu se pot consuma decat la greu !


???

...pai eu STAU in Bucuresti. In Cta ma duc la ai mei...dar in Bucuresti stau in general.
blue_snowflake
Aaaa, bun atunci, nu stiam, am vazut la profilul tau Constanta so.... deduc de aici ca trebuie sa vin si eu macar la o intalnire. Asa ca data viitoare poate bateti si la geamul meu daca nu va deranjeaza. Pana atunci bubule te invit la o slana si o palinca. Nu pot trimite mesaje private asa ca nu-ti pot trimite nr meu de tel, daca mi-l trimiti tu atunci te voi suna.
Bun, revenind la problema ce o discutam mai sus (cand se incalzeste motorul se aprinde martorul "zig-zag" si imi opreste motorul, ma lasa doar cu electromotorul).
Am schimbat acel senzor de temperatura din clapeta de acceleratie sambata dar am zis va scriu doar dupa ce o testez mai bine. Si daca tot m-am bagat pana la coate in ea am curatat si clapeta (desi mare mizerie nu era). De mers merge mult mai rotund, adica acum merge perfect rotund si nu mai da acele poticneli (similare celor cauzate de sonda lambda banc 2). Eu aveam probleme din ce in ce mai mari cu acele poticneli. Doar ca tot imi opreste motorul cand atinge o anumita temperatura (foarte inalta, dar nu ma intrebati cat mai exact ca nu stiu cum as putea afla).
Eu aud ventilatorul ca pleaca, deci nu cred ca este termocupla, dar nici mare meserias nu sunt la masini, asta stiu sigur asa ca pun intrebarea pentru cei ce se mai pricep: CE SA FIE DOM'LE ?????
bubu782001
Intai trebuie vazuta / interpretata eroarea pe care o ai de la injectie cu o diagnoza (asta se traduce acel zig-zag). pe urma o sa vedem ce este de facut.

lasa o adresa de e-mail sa te pot contacta.
beberobu
Scuze, nu am mai reusit sa intru de pe contul blue_snowflake (cont facut de nevasta-mea, cu un cont de e-mail adhoc (ca sa nu-l foloseasca pe al ei, deh....), nu isi mai aduce aminte parola la e-mail si tot asa.... bla bla bla) asa ca am facut un cont nou.
Bun, bubu, iata e-mail-ul meu: beberobu pe yahoo.com
Am vorbit cu cineva si imi zicea ca mai sunt doi senzori de temperatura pe masina, unul pe radiator si unul la motor. As vrea sa schimb si termocupla daca tot bibilesc ceva la ea. Stie careva daca se potrivesc piesele astea (cei doi senzori si termocupla) de la Dacia Logan 1.4 ?

<span class='edit'>7 Nov 2012, 19:57:</span>
editare ulterioara: am aflat ca termocupla si senzorul de temperatura de pe radiator sunt unul si acelasi lucru. Scuzati-mi ignoranta, va rog !

8 Nov 2012, 12:00:
Pe radiator sunt mai multi senzori de temperatura ?
Ca am cautat pe net si am ametit, iata in link-urile de mai jos, doar la 2 magazine ce am gasit:

http://www.auto-moto-magazin.ro/versiune/1...nzor.html#focus


http://www.autoeco.ro/piese-auto/RENAULT/T...zor-subcat-146/

sunt senzori cu inchidere circuit la 82-92 grade, altii cu inchidere circuit la 177 sau 120 altii, unii cu "numar conexiuni = 1" (ce-o insemna asta.....) altii cu "numar poli 3" (asta ce-o mai insemna) si..... tot asa.....
bubu782001
Nu sunt pe radiator.
Puscyferine
Ce ati mai facut cu senzorii si clapetele ? smile.gif Eu am gasit clapeta la o firma de dezmembrari din Satu mare cu doar 250 de lei . A trecut cel putin jumatate de an de cand am schimbat-o ( cea de pe masina avea rotitele din interior uzate si se deregla foarte des) si merge perfect .. chiar mai bine decat atunci cand mergea k clapeta originala de pe masina.

Eroarea care aparea prima cand era dusa clapeta era ceva legat de circuitul de aer ... daca mergeam cu clapeta dereglata automat apareau si alte erori .
RainMann
Cineva sa ma lumineze si pe mine in legatura cu cei doi senzori de temperatura lichid racire....care pentru ce este si unde este montat la un D4F din 2001.

Care este senzorul termocupla si care este senzor temperatura lichid racire?...sau gresesc undeva?


...se pare ca am omis un topic care clarifica situatia:

http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=427...termocupla&st=0

Deci NU exista termocupla...exista doar un senzor de temperatura lichid racire....care se afla cred ca aici (vezi atasament)

<span class='edit'>3 Oct 2014, 09:10:</span>
.....si totusi, la un D4F din 2001, senzorul din atasament inercuit cu rosu si albastru exista? Pare ca este un senzor de temperatura aer admisie....insa la mine acesta nu exista in locul specificat in atasament.
argon
La mine exista, 16v din 2001.
RainMann
Hmmmm...ai putea face o poza cu acest senzor? E mai greu de vazut?
RainMann
O fi acesta? (vezi atasament)
argon
Scuze, am incurcat masinile, stiam ca il am, dar la Megane se pare ca e, la Twingo nu este, decat cel din prima poza, care e acelasi cu cel din poza de mai sus.
beberobu
Salutare!
Pentru ca nu am verificat mi-a ajuns nivelul antigel un pic sub minim (nu am mai verificat de un an) si nu mai vroia sa plece Twingo biggrin.gif Pana la urma m-am dumirit de ce, am pus imediat antigel si a pornit.
Daca schimb ceva senzori temperatura la Twingo este musai sa resetez erorile?
Vreau sa schimb atat senzorul de temperatura din clapeta de acceleratie cat si cel al temperaturii lichidului de racire.
Habar n-am ce erori am pentru ca sunt plecat din tara si aici te rupe service-ul insa mai mult ca sigur trebuie sa fi dat ceva erori.

Un aparat pentru diagnoza Twingo de unde pot cumpara mai ieftin?
beberobu
QUOTE(bubu782001 @ 13 Oct 2012, 09:53)
blue_snowflake uita-te la postarea mea si o sa vezi senzorul de temperatura. SE POATE SCHIMBA si se gaseste.
*




Si citind acum postul mai vechi am realizat ca nu am mai scris ce si cum cu acel senzor.
Exact cum a zis bubu782001, dupa ce-am schimbat acel senzor si recalibrat clapeta, problema s-a rezolvat.
amedeo2011
QUOTE(Thor770 @ 12 Oct 2012, 08:14)
Buna.la toata lumea

Se pare ca am si eu la masinuta aceasta problema.Se aprinde indicatorul defect electronic (acea vestita forma de rezistenta in bord).

Aceiasi problema o am si eu la un Twingo 1200/16V/2012: se accelereaza la pornire pe la 3500-4000 de ture si ramine asa. iar pedala de frina se intareste. Am schimbat corpul clapeta cu unul nou, a mers mai putin de 1 ani si problema a reaparut. Are cineva vreo sugestie? huh.gif rugaciune.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.