Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ingheata conducta aer conditionat
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
loc_jeca
Salutare tuturor!
Am o problema la megan (clima auto) din semnatura. Dupa un drum mai lung, a/c nu mai raceste asa cum trebuie. Am constatat ca ingheata conductele de aluminiu (poze atasate), se formeaza gheata pe ele. Dupa opriprea a/c pe 5 min, totul revine la normal, de pe conducte dispare gheata.
S-a incarcat a/c cu freon acum 2 luni (pe aparat automat scria 750gr)?!
Am schimbat comutatorul de presiune a/c (problema se repeta)
Am curatat scrurgerea a/c, apa (condensat) in habitaclu nu am.
De ce conductele din poze una este rece iar deja dupa comutator presiune este deja calduta?!
Din ce cauza ar putea ingheta conductele respective, am inteles ca se formeaza undeva un dop?!

Daca a intampinat cineva astfel de problema va rog sa ma ajutati cu rezolvarea ei.
Multumesc anticipat!
mike12
Verifica radiatoarele de sub spoiler sa nu fie imbactise de praf, eventual da bara jos si curatele cu aer comprimat.
19vik
Asa patesc si eu dupa ultima reincarcare de la inceputul verii. Cauza este prea mult freon in instalatie. Mie nu stiu cat mi-au bagat, ca n-am fost de fata, dar de atunci raceste ca nici-o data... pana se intampla ce povestesti tu mai sus. La tine 750gr sigur e prea mult, normal e 550gr.


PS: parerea mea, las-o asa. Pana la primavara cand o sa mai ai nevoie de AC, sigur mai pierde ceva.
cristian_nechita
Eu nu cred ca are prea mult freon. Daca are prea mult freon decupleaza compresorul din cand in cand fara motiv.

Cauza este mai mult ca sigur restrictorul de freon.Chestia aia mica la care toata lumea ii zice filtru de freon.Practic se infunda cu tot felu de mizerii, iar debitul scade atat de mult incat devine o supapa de expansiune.De asta e si jumatate de conducta calda si brusc se face rece.Chiar acolo este restrictorul. Cred ca se poate desface si curata sau schimba portinunea de conducta.
De regula problema apare dupa incarcarea cu freon cand se plimba toate impuritatile prin instalatie.
[attachmentid=1627841392] [attachmentid=1627841393]
argon
Conducta ingheata de obicei cand nu mai e destul freon!
blual
Conducta face bruma pe ea numai in momentul in care pe undeva pe instalatie exista o scurgere de freon. Asta va pot spune si din experienta neplacuta pe care am avut-o in vara asta cu un aparat de AC cumparat pentru acasa.
19vik
Ca sa intelegeti fenomenul descris in primul post: acea bruma se formeaza si pe evaporator, nu numai pe conducte, practic se obtureaza fagurii evaporatorului, din acest motiv nu mai raceste bine, opresti compresorul 5 min, se topeste gheata si isi revine. Am patit si la alta masina, fenomenul era si mai evident: scadea si debitul de aer pana nu mai baga aer de loc in habitaclu nici cu ventilatorul la maxim, oprit 5 minute, isi revenea 20-30 min, dupa care fenomenul se repeta.
Nu are cum sa se intample asta din cauza scurgerilor, sau prea putin freon. La mine cel putin, dupa 4 luni de la reincarcare presiunea pe Clip este tot 7-8 bari la rece, nu a scazut de loc.
argon
Ceva oarecum offtopic, unde se afla al doilea ventil ? Unul e clar, dar m-am holbat dupa al doilea, si nu l-am descoperit niciunde..
19vik
La Megane e doar unul.
mihai_ysp
Salut colegu 19vik,
Exact asa cum ai povestit tu cu inghetatul evaporatorului din interior si lipsa de debit a aerului o patea si un coleg de-al meu la un Scenic, iar dupa multe interventii a constatat ca avea prea mult ulei in instalatia de AC. Dupa ce a dat jos butelia deshidratoare si a scurs tot uleiul din ea (era plina cu ulei) nu a mai avut nici o problema si masina acuma raceste normal si nu mai ingheata nimic.
loc_jeca
S-a rezolvat problema. Am ajuns la un centru gen "Clima Auto", s-a cuplat cu un aparat de masurat a/c la instalatia de climatizare, si din ce am inteles de la el a fost problema urmatoare: Cand acceleram temperatura freonului ajungea la 0 grade si din acel motiv imi ingheta instalatia, mi-a bagat 50 frame de freon si la acceleratie arata aparatul cam 7 grade la temperatura freonului. Oricum va multumesc pentru pareri.
V.I.D.
A mai patit cineva asta? La mine a aparut problema asta de cand am schimbat compresorul. Am schimbat pe rand: nu stiu ce teava cu ceva valva in ea (ii drept second ca ii o caruta de bani) - nu s-a rezolvat! Am schimbat presostatul - tot asa! Am schimbat filtrul dezumidificator - tot nimic! Acum astept sa schimb nu stiu ce senzor. Simptome: clima merge perfect prin oras si pe distante scurte. Ies cu ea afara, dupa aprox 50-60 km incepe si da rece tot mai slab pana nu mai da. In momentul ala daca deschid capota observ gheata pe conducte si pe filtrul dezumidificator ca in congelatorul Fram. Opresc clima aprox 5 minute, se dezgheata treaba si iar functioneaza clima. Am verificat, golit/reumplut freonul de mai multe ori degeaba, am schimbat mai multe piese si am cheltuit o caruta de bani degeaba. Ce s-a observat azi: pe laptop la verificarea nu stiu carei temperaturi, daca se seta la bord mai multe temperaturi de lucru clima, pana la +26 grade, afisa (pe laptop) 0 grade, cand schimba de la 26 la 27 grade, tmperatura pe laptop sarea la -23 grade! Are cineva un sfat/solutie? Si va rog, fara mergi la un service ca am fost la 3 pana acum!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.