Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nu sta la relanti...cind e motorul rece.
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Renault 4, 5, 8, 10, 11, 12, 18, 19, 21, 25 > Renault 5
Matrixxxul
Dupa cum e si in titlu - motorasul meu de ceva vreme a inceput sa nu mai vrea sa "stea" la relanti si trebuie ajutat cu padala usor, vreo 2-3 minute. Mentionez ca DOAR cind e motorul rece face acest moft. In trafic, totul merge perfect.

Citeva sfaturi ar fi binevenite - de la cunoscatorii acestei minunate buburuze.

Renault super 5 - an 1989
Motor 1,4 benzina.


Si ca sa nu mai deschid alt topic - poate e folositoare aceasta intrebare si altora care au aceeasi problema minora:

Aseara a plouat zdravan iar eu, venind noaptea de la servici, orice am incercat nu am reusit sa fac geamurile laterale si parbrizul sa se dezabureasca...Pentru a putea totusi conduce, a trebuit sa "apelez" la prietena carpa, pe care o tin in buzunarul usii. Incalzirea merge perfect, aer intra pe toate gurile foarte tare...


Va multumesc anticipat si va doresc cit mai multe bucurii cu buburuzele voastre frumoase !
andishors
Salutare! Daca pe motor ai injectie monopunct e vinovat de problema motorasul de relanti. La fel am patit si eu(comportarea fiind aceeasi ca la tine chiar si fara el). daca e carburatie nu stiu...

ventilatorul zici ca merge, baga aer suficient de tare, nu stiu de la ce ar putea fi... Ai grija ca gurile de ventilatie laterale sa fie orientate spre geamuri iar pozitia butonului sa fie cea potrivita.
La ora asta atat imi trece prin cap...verifica astea si te astept cu vesti. Succes!
Matrixxxul
Andi - multumesc !

E injectie monopunct. Sa incep sa caut un motoras atunci... Eu ma gandeam ca poate scap curatind cite ceva pe-acolo, pe sub capota biggrin.gif Vreun EGR, vreun furtun de vacuum...

Interesant e ca daca plec de pe loc atunci cind trebuie sa o accelerez sa nu moara motorul, pleaca ca si cind ar merge in 3 bujii, icneste si se poticneste...

Dupa ce se incalzeste merge perfect (azi am fost pina in Magurele pe centura - vreo 40 km dus/intors) si a mers impecabil. Foarte ciudat.



La a doua problema - azi am reusit sa merg cu geamurile dezaburite prin metoda mersului cu geamul putin deschis (am si paravanturi asa ca nu e asa curent)...
Matrixxxul
Nu mai sint sfaturi ?!... Mai astept...poate-si face cineva mila laugh.gif
mihai1677
http://www.reno.ro/-TUTORIAL-Consum-mare-R19-t128255.html
Citeste aici, ca sa ai tema de casa. Posibil o bujie, fisa sau capac delcou.
Matrixxxul
Multumesc Mihai - am citit toate paginile forumului R5 inca de cind mi-am luat buburuza.

E schimbat tot ce ai enumerat:
-bujii (au 4 luni)
-delcou (odata cu bujiile)
-fisele - au un an (de cind am cumparat masina, de fapt dupa 3 zile).

Probabil ca ...trebuie sa ma obisnuiesc cu acest defect ?... Ar fi trist.
andishors
Incearca sa dai jos cutia cu filtrul de aer si sa verifici toate furtunele de la injectie!
1. ar fi ala de la senzorul MAP(are un furtunas subtire si e posibil sa fie uscat, copt, fisurat)
2. mai e un furtun mai gros care intra in injectie sub clapeta de admisie, exact cum te uiti la motor din fata masinii, daca e sarit o sa trepideze rau motorul, si o sa dea sa se opreasca... verifica orice inseamna furtun pentru gaze, e posibil sa fie crapate, fisurate, chiar si ala de la servofrana.

Si sa verifici totusi motorasul ala, tu esti un tip priceput, scoate-l de acolo si desfa-l. daca e deja stricat nu ai ce sa mai strici la el... adica in cel mai rau caz nu poti sa constati decat ca l-ai desfacut si nu mai poate fi reparat. daca totusi nu te descurci imi spui si vin eu si te ajut.
succes
mihai1677
Este un tutorial despre injectia monopunct, citeste acolo si vezi valoarea sondei de temp apa, motorasul de relanti se aude cand opresti motorul? un tacanit.
euhen
Pentru dezaburirea geamurilor eu foloseam glicerina de la farmacie. O amestecam cu putina apa după care puneam pe o cârpă umeda și stergeam geamurile
Matrixxxul
Ca sa nu mai fie nici o problema cu...relantiul la rece - ieri, buburuza mi-a facut cea mai urita faza posibila: in rond la Intercontinental, pe un trafic infernal, s-a aprins becul rosu de la apa ! Degeaba am oprit motorul imediat, speriat: cind am deschis capota, peste tot numai abur si apa(antigel) sarit peste tot, sub masina maaaare balta...a trebuit sa o imping singur - bine ca e usoara - pina la Intercontinetal langa taxi-uri...si apoi seara, gasit pe cineva sa ma tracteze pina in fata blocului, unde zace de-atunci ca nu am avut timp deloc de ea, saracuta...fiind plecat din Bucuresti. Habar nu am ce s-a putut intimpla - probabil pompa de apa, vreun furtun explodat, inca nu stiu cum a pierdut atita apa intr-un timp record - practic de la aprinderea becului pina la oprirea motorului (contactului) a durat 4-5 secunde...
Cel mai probabil a fost facuta vreo magarie, vreo carpeala in trecut, de fostii proprietari...Sau a crapat de vechime, saraca laugh.gif
A mers pe toata canicula de asta-vara, pe tot frigul de asta-iarna fara nici macar vreo urma de moft...iar acum sa-mi faca asemenea rusine in public...

Va tin la curent... Poate voi avea nevoie de cineva priceput, la vreun service, care stie cu ce "se maninca" R5-urile...daca nu-i dau de cap.
Matrixxxul
S-a dovedit a fi crapat furtunul gros de la pompa de apa la radiator.
Am schimbat furtunul cu unul nou, am luat un termostat wahler (pe care l-am infipt in furtun, cu "cuiul" spre pompa de apa, am pus antigel...Dar, caci trebuie sa mai existe mereu un dar:

- nu porneste ventilatorul DELOC ! Am ridicat vasul de expansiune sus, a tras apa din el (am mai completat pina la max), in cabina vine mare caldura pe la gurile de aerisire dar nu porneste ventilatorul...Sa se fi dus sonda aia infipta jos, in radiator ? Nu se aprinde becul rosu de la apa in timp ce merge motorul, doar la contact si apoi, dupa ce porneste motorul se stinge imediat. Am mers si cu ea citeva ture de bloc...nimic !

Sigur nu fac ceva ce trebuie...Va rog, putin ajutor, frati de buburuze unsure.gif
garfield_09
ai verificat daca deschide termostatu ? daca nu deschide nu se incalzeste radiatoru si nu porneste ventilatorul. bafta
Matrixxxul
Radiatorul este fierbinte, de sus pina jos, mai mult - pe furtunul (nou) de la pompa la radiator, unde este infipt termostatul, exista un surubel de plastic - care pare a fi un fel de aerisitor...si daca-l deschid putin curge antigel fierbinte, nu aer - deci termostatul deschide...
Maine dimineata (cum m-a sfatuit si Andyhors la telefon) am sa pun in scurtcircuit contactele termocuplei din josul radiatorului, sa vad daca porneste ventilatorul...
Odiseea continua.

Orice sfat este binevenit, ca intotdeauna. Doar ca va "lasati" rugati asa, mai mult... tongue.gif

12 Oct 2012, 00:09:
S-a dovedit a fi pacatoasa de termocupla de pe radiator ! Am schimbat-o si gata, totul merge perfect !

Scuze daca v-am plictisit...insa asa consider eu a fi un forum - sa-ti imparti bucuriile si tristetile macar aici, langa cei cu aceasi pasiune pentru aceste buburuze.


Sa va bucurati cit mai mult de frumoasele voastre !
mihai29
cand mai ai probleme de mers neregulat sa verifici si bobina de inductie (pe langa fise, buji etc)
Adi R5
Salut,
nu ne-ai plictisit,felicitari ca ai reusit sa-i dai de cap fara alti "specialisti" linga tine...victoria e mai dulce asa... ai luat de dacie sau... ? pret,un cod de piesa e binevenit aici,oricind.
Matrixxxul
Termocupla a fost de Dacia, luata cu 25 ron din targul Vitan (Bucuresti). Am vazut ulterior pe site-uri online ca sint chiar mai ieftine (15-20 ron) dar se mai pune trasnsportul...

Se scoate si se monteaza cu cheia de 29 (inainte de a scoate apa din radiator, evident).
Dimensiune filet: M22x1,5.
92/82 (grade) scrie pe corpul ei, adica gradele deschis/inchis iar marca e Vernet.

COD : VERNET TS1151 BV


Cu aceasta ocazie i-am schimbat si termostatul (pe corpul caruia scria VASLUI !!!) cu unul Wahler.


Sa va bucurati de buburuzele voastre !
Matrixxxul
Relanti-ul tot imi face figuri...Nu i-am descoperit nici un furtun crapat/spart, am demontat tot, am curatat, zici ca nici nu umblu la ea.
Defectul se manifesta dupa ce sta mai mult nepornita. La prima cheie (rece fiind motorul - la cald totul este perfect) porneste frumos apoi in 2 secunde moare. (Sta doar daca ii calc pedala de acceleratie insa merge putin trepidat). Se aude cum tacane motorasul de relanti, ii dau a doua cheie si gata, problema rezolvata, relantiul sta frumos de zici ca asa a stat intotdeauna. Fara trepidatii, toarce ca un motan. Ma duc peste tot unde am nevoie de ea, cu opriri si porniri - nici o problema. A doua zi, la fel...zi de zi, nu sta la rece "relantiul din prima cheie".
Si am mai observat ca, pina sa ajunga motorul la temperatura normala, in primele 5 minute relantiul oscileaza incet, rar, vreo 200-300 de ture in sus si-n jos, la ureche, ca nu am turometru la bord. Apoi totul este frumos cum ar trebui sa fie.

M-am obisnuit deja cu acest defect, nu mai stiu ce sa-i fac. Inca mai suspectez ceva probleme de alimentare cu benzina (pentru prima cheie)...Ca din electrica nu cred sa fie...

Daca mai aveti sfaturi, nu va sfiiti sa ajutati un confrate smile.gif
Adi R5
salut,
acu zic si eu asa...la prima pornire,inainte de a da la cheie...da-i 1 "sprit" din pedala de acceleratie....eu asa procedez la corsa ....inainte de acest procedeu pornea dupa ce motorul se invirtea de 4-5 ori peste cap,ca sa zic asa...cu acest procedeu cind il invirte a2a oara,a pornit...

...si mai zic ca "baiul" poate sa fie din motorasul de relantiu...(e cumva ca si la 1.6i,de pe dacia?)
Matrixxxul
Mda, la fel...nu vreo cu nici o pedala inainte...
Daca era din motorasul de relanti, de ce la a doua cheie sta dar la prima nu ?
Matrixxxul
Update:
- am observat ca atunci cind e cald afara (adica de cind a venit vara) relantiul sta perfect... Am fost insa la Poiana Brasov saptamina trecuta, unde noaptea erau 11 grade si la pornire IAR nu a stat relantiul, a murit incet turatia...pina s-a oprit. La prima cheie apoi a pornit imediat, fara ezitari si a stat relantiul cum trebuie, fara nici o balbaiala.

Nu mai stiu unde sa-i mai caut "buba" asta ce se manifesta DOAR LA FRIG...
gagonya
Verifica cu atentie fise,buji,capac sa nu faca condens si sa fure curent cum da de unpic de frig , vezi ca trebuie sa fie o supapa si un filtru parca,care tine relantiul dar nu stiu sigur,ma interesez si revin. Spor la mesterit!
Matrixxxul
Nu stiu despre ce supapa si filtru care tin relanti-ul vorbesti, restul din lista sint NOI.
Matrixxxul
Mda, iar a revenit problema veche...de cind s-a lasat putin frig dimineata (sint curios la iarna?!) la prima cheie se balbaie, porneste intr-un final dar moare dupa 2 secunde. La a doua cheie porneste bine, voios. Daca vreau sa o tin din pedala si dau sa plec, cind apas acceleratia parca imi taie benzina si se balbaie iar...O opresc la primul semafor, ii dau o noua cheie si porneste cum trebuie, voios si fara balbaieli, apasarea pedalei de acceleratie ii place si nu mai tremura deloc. (X - FILES, ce mai !)

La fel, cind e motorul cald (mers 10-20 minute, apoi 1-2 ore cumparaturi, de exemplu) porneste la sfert, incredibil de repede. Ei, a doua zi...povestea se repeta, stricandu-mi ziua. Toata vara a pornit frumos la prima cheie iar acum da aceleasi semne ca cele de anul trecut (tocmai reciteam postarile)...

Daca cineva mai are vreo idee...sint numai "ochi si urechi", ca nu mai stiu ce sa-i fac, sarmana.
gigatore
Cred ca problema ta este socul, care ar trebui sa te ajute la "pornirea la rece". Nu stiu daca ai automatic sau manual. Banuiesc ca e automatic, ca nu ai pomenit nimic de tras socul... Cel automatic are si el un termostat care, probabil, la tine e "mort"! Verifica problema asta la un mecanic! Pornirea repetata, la rece fara soc, uzeaza mult motorul!
Succes!
gigatore
De fapt, e un motoras nu un termostat, la socul automat! Un semn ca functioneaza, e reprezentat de un zgomot(tacanit) foarte distinct, imediat dupa ce ai oprit motorul...
Matrixxxul
Tacane de 2-3 ori intotdeauna cind opresc motorul... Nu e de-acolo.

Mie faptul ca la a doua cheie porneste imediat si sta si relantiul sus (fiind motorul rece) si apoi coboara treptat cum trebuie, nu-mi indica acest motoras de relanti ca ar fi cauza.
Motorul se balbaie foarte tare la pornire dar la a doua cheie porneste foarte frumos - cred ca nu are nici o treaba relantiul aici. Mai degraba o pierdere a presiunii benzinei... ?! Banuiesc asta pentru ca atunci cind desurubez capacul de la rezervor, un fasait puternic se aude cind il scot. Am sa incerc sa pun o supapa de sens sa vad daca e vreo schimbare.
gagonya
Si la mine se aude la fel ,can desfac busonul sa alimentez se aude fasaitul ca si cum ar trage aer sau da afara "insa nu mereu" asa ca nu am dat importanta,in rest totul ok.poate i ti este de folos,spor la mesterit!
Matrixxxul
Ei dragii mosului, azi dimineata i-a trebuit 3 chei sa porneasca...si inca nu a venit frigul ala groaznic. Am fost la un supermarket. Nu mai trebuie sa spun ca dupa vreo ora de stat in magazin a pornit la sfert de cheie.

Va fi o iarna interesanta...
jas2
Asa...Si mai departe ?
yonn77
Scrie in carte radmasa.gif excl.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.