Frattilor ce se intampla cu acest furtun? Nu gasesc pe nicaieri ... A disparut la dezmembrari?
P.s Eu sunt nou posesor de laguna.Cineva mai luminat poate sa spuna daca acest furtun spart poate fi cauza pt fumul negru?
Mentionez ca am venit cu ea din Germania fara scoata un gram de fum si dupa ce am pus motorina din tara a inceout sa scoata.....
postasu
7 Aug 2012, 21:01
poate fi una din cauze ! Din cauza ca prin acea fisura se pierde presiunea de aer (daca nu ma insel) si cum cum stim amestecul de ardere contine x% combustibil si y% aer (pentru ardere) din cauza ca tu pierzi presiune pe la furtun motorul compenseaza in amestec cu combustibil (din cauza asta se face ardere incompleta) si iasa fum negru. Sper ca a fost ok explicatia (daca nu sa ma corecteze un coleg) Eu am avut intercoolerul fisurat si scotea fum la fiecare accelerare mai brusca si la turatie mai mare de 3000. Am schimbat intercoolerul si am scapat de fum negru.
Bafta
Ionut Breaban
7 Aug 2012, 21:06
Ms ...sa speram ca asta e cauza...sa nu fie cumva turbina
postasu
7 Aug 2012, 21:11
Daca era turbina scotea fum alb. ceva de genu
sau asa si mai nasol
&feature=fvwrel Fum negru -> ardere incompleta (papa mult combustibil) fum albastru -> papa ulei fum alb -> turbo pe duca
Cam asa ar fi. Esti sigur ca ai furtunul de la intercooler fisurat?
Michangel
7 Aug 2012, 21:49
Am eu furtun sau orice altceva mai trebuie, in caz ca nu e aceea problema.
Bafta, Lucian 0767.698.431
Ionut Breaban
8 Aug 2012, 06:18
Salut,
Sigur e spart pt ca arunca ulei langa colierul de la admisie...
Ms pt informatii si ajutor
Steve From Oradea
8 Aug 2012, 07:09
Acolo unde intra furtunul pe galeria de admisie este un inel din caucuiuc, care se oboseste cu timpul si scapa acolo ulei. Vezi ca poate acolo iti scapa si tie si nu ai nimica cu furtunul. Eventual a verificat cineva sau se vede clar o fisura?
postasu
8 Aug 2012, 08:11
La mine sunt urme de ulei pe la cotitura aia de plastic al furtunul la care se conecteaza furtunul de duce la epurator. Acolo nu stiu ce as putea face sa nu mai scape.
Steve From Oradea
8 Aug 2012, 10:42
Poti sa incerci sa pui un colier acolo, sau si mai sigur daca schimbi acel furtun care vine de la epurator. Pui un furtun din cauciuc si pui 2 coliere. Din pacate acel furtun original cu timpul devine cam rigid si se crapa, deci e cel mai sigur daca pui un furtun din cauciuc cu 2 coliere.
postasu
8 Aug 2012, 11:09
furtunul care vine de la epurator l-am schimbat ( la reprezentanta a fost 150 ron si l-am gasit la dezmembrari cu 50 ron). Dar din furtunul pe care este pus si senzorul de supraalimentare iasa un cot de plastic. La imbinarea dintre acel cot si furtunul ala cu senzorul de supraalimentare am urme de ulei.
mersi
Steve From Oradea
8 Aug 2012, 11:26
Scuze, dar ceva nu inteleg. Furtunul care vine de la intercooler si intra in admisie, are senzorul de presiune. Furtunul care vine de la epurator intra in furtunul care vine de la filtrul de aer si intra in turbo, is 2 furtune separate, deci nicicum nu intra furtunul de la epurator in furtunl care vine de la intercooler ci in furtunul care vine de la filtru de aer si intra in turbo. Pune o poza ca sa te putem ajuta mai sigur.
postasu
8 Aug 2012, 11:47
Sigur nu am explicat eu cum trebuie ! HAi ca o sa caut o poza si pun. daca nu fac una .
Imi cer scuze ! am retinut eu gresit !Furtunul care vine de la epurator nu se conecteaza la furtunul ala care are senzor de supraalimentare. se duce undeva sub el. Nu stiu de la ce vine furtunul ala
Steve From Oradea
8 Aug 2012, 13:02
Pai iti spun eu sigur ca furtunul care vine de la epurator intra in acel furtun mai gros care vine de la filtru de aer si intra in turbo. Deci pana la urma unde ai Tu pata de ulei?
postasu
8 Aug 2012, 13:56
la imbinatura dintre furtunul ala incercuit cu rosu (cel ce pleaca de la epurator) si furtunul ala gros dar in poza nu se vede.
Steve From Oradea
8 Aug 2012, 14:55
Ok, asa cum ti-am spus si la inceput. Ori pui acolo la imbinare un colier, sau si mai bine daca dai jos acel furtun care vine de la epurator si pui in loc un furtun simplu dar din cauciuc si pui 2 coliere la cele 2 capete. Fiind din cauciuc stau mai bine si cu coliere se poate strange suficient sa nu scapa acolo ulei.
super98
13 Aug 2012, 13:16
postasu Eu am pus un furtun fara coliere si e asa de vreo 2 ani cred. Acum ca am demontat pe la masina am facut poze ca sa vezi exact.
13 Aug 2012, 13:17:
postasu
13 Aug 2012, 14:26
Eu la imbinatura aia incercuita cu rosu am urme de ulei. Acuma merg pana la masina sa vad ca am impresia ca sub EGR am ceva ulei. Am facut un drum Timisoara - Alba iulia si am pierdut ulei la dus in prostie. Cand am vazut cerculete din bord imi lipsea unul si am tras masina si aveam pete de ulei sub ea. Noroc ca nu am scut ca poate nu vedea. (in partea din spate a motorului am urme) poate o fi simeringul de la palier... am vazut de dimineata si ceva pe sus pe sub EGR.
super98
13 Aug 2012, 14:43
Sterge cu o carpa pe acolo ca sa fii sigur cam pe unde curge. La mine se vedea tot pe acolo ulei dar era exact la imbinare spre zona unde arati tu, am pus acest furtun si nu am mai avut scurgeri, dupa cum se poate observa si in poza care este facuta acum. La EGR este o garnitura sa-i zic asa- e din metal. Si eu mai am ceva scurgeri minore pe acolo, vizibil nu prea e nimic, cand dau cu degetul se ia putin ulei. Posibil sa ai pierderi pe la Damper si sa ajunga pe zona EGR- e posibil si asa. In legatura cu simering palier vezi topicul cu probleme ambreiaj , sunt patit.
postasu
13 Aug 2012, 14:54
Pfff la mine sunt scurgeri vizibile. Deci e posibil sa fie dumperul... despre dumper era un topic cum sa ii schimbi garniturile... dar mi se pare mult ulei pe acolo.
Ionut Breaban
13 Aug 2012, 18:07
Lucian,
Multumesc pt furtun>a fost ok si nu mai scoate fum ca inainte.Singura problema a fost cu sistemul de prindere a senzorului de supraalimentare care nu s-a prea potrivit dar am rezolvat-o cu coliere si putin mastic.....
Michangel
14 Aug 2012, 22:43
Cu placere, ma bucur ca piesa te-a ajutat sa rezolvi problema. In legatura cu senzorul, stai linistit, din 10 Laguna 9 au mastic si bride de plastic ca sa stea la locul lui... Inclusiv a mea.
srg93
5 Feb 2015, 14:29
Pe la ce categorie gasesc furtunul asta pe siteurile de piese auto? M-am tot uitat dar nu am gasit...
Pana imi vine furtunul 2-3 zile pot sa-l prind cu banda izoler? Nu stiu insa daca o sa tina...
rmg
3 Mar 2015, 15:49
Caut si eu acel furtun pus de colegul super98, pt o Laguna 2.1 dci. Daca stiti pe careva ca dezmembreaza dati-mi si mie de veste. Multam!
bigigi
11 Nov 2015, 13:31
QUOTE(Steve From Oradea @ 8 Aug 2012, 06:09)
Acolo unde intra furtunul pe galeria de admisie este un inel din caucuiuc, care se oboseste cu timpul si scapa acolo ulei. Vezi ca poate acolo iti scapa si tie si nu ai nimica cu furtunul. Eventual a verificat cineva sau se vede clar o fisura?
Ce dimensiune are inelul de cauciuc,pe acolo imi scapa si mie gazele. Furtunul este intreg .Oare nu este un oring ? Multumesc
Si eu caut de 3 luni acest furtun, l-am mai schimbat odata acum un an, acelasi defect s-a crapat langa colierul de strangere.
Parearea mea este ca materialul din care sunt facute este unul prost si nu rezista in timp la presiune + temperaturi inalte.
I-am aplicat niste poxipol pe crapatura si l-am bandajat cu banda argintie mai rezistenta, deocamdata e ok.
Am inteles ca ar merge facuta o adaptare cel putin la megane din ce-am citit, dintr-un furtun de logan se pastreaza doar partea care intra in admisie si se imbina cu cel existent folosind o bucata de teava si doua coliere. Trebuie sa i-au niste dimensiuni sa ma conving, prin dezmembrari se pare ca e greu de gasit.
Dan Sebastian Oprea
26 Oct 2016, 11:04
Salutare,
Caut de cateva zile acest furtun, pentru ca cel pe care il am pe masina are o fisura. Culmea, nu il gasesc nicaieri sub acest cod, care e pe piesa actuala ( 8200131120 ). Ar trebui sa caut sub un alt cod?
Din pacate nu il mai are. Probabil o sa incerc cu un furtun din acela de silicon sau poate il pot lipi cumva. O sa mai caut oricum in zona pe la dezmembrari.
byby
27 Oct 2016, 10:52
NU trebuie sa il lipesti. Cumpara si un colier pentru furtunul de silicon (tot de unde ei si furtunul) si poti sa il pui peste tubulatura ta.
iuli23
15 Nov 2016, 23:24
Pt cine vrea sa rezolve problema furtunului care intra in dumper am gasit la acest Rus o solutie ( eu zic ca de moment ) Tipu are foarte multe tutoriale ( electrica, mecanica...cam toate hibele lagunei ) Omu a pus si capacul de la radio fara a demonta bordul.
Dan Sebastian Oprea
21 Jan 2017, 16:41
Salutare,
Dupa ce in prima faza am incercat sa lipesc fisura de pe furtun, am sesizat o lipsa de putere si am decis sa iau un furtun nou. Codul de pe furtunul vechi era 8200131120, dar am fost la Autokarma, si baietii mi-au spus ca acum echivalentul acelui cod este 8200488871. Am comandat piesa, in doua zile a ajuns, 368 de lei. Si azi am montat furtunul nou. Am ridicat masina, am demontat scutul, ca sa am acces la partea care intra in intercooler. Cam greu cu accesul acolo, mai ales daca ai mana mare, dar e ok. Am si fost deja in proba, se simte clar diferenta. Sa nu va speriati dupa ce schimbati piesa, cand turati motorul o sa iasa fum negru din cauza depunerilor acumulate cat a fost furtunul fisurat. Dupa cateva minute revine la normal totul
Zi faina
tvstar1
19 Mar 2017, 11:30
salut scuze daca postez gresit ,am motor 1,9 dci 130 cai in parcursul a unui jumate de an mi-a spart 2 intercooere ,,,care sa fie problema????
LagunaD
18 Jul 2020, 19:21
Salut, Mi s-a spart si mie furtunul, supraalimentare cu aer - intercooler EGR, exact langa brida de la EGR. Am vazut ca sunt 3 solutii: - furtun nou 450 + manopera, aprox 700-800 RON - solutia cu kit-ul polonez - furtun si stut metalic, aprox 200 RON - solutie ad-hoc, furtun siliconic si ceva pentru suport colierele de prindere (stut metalic otel sau aluminiu, sau teava apa), aprox 100 RON
A folosit cineva solutia bucata de furtun si stut? Au fost probleme si daca da, care au fost? Vede cineva ceva probleme la aceasta solutie (inclusiv la ITP)
Am vazut ca dimensiunile de avut in vedere sunt: diametrul exterior al furtunului existent - 45mm diametrul interior al furtunului existent - 40mm diametrul legaturii la EGR 48mm si o buza pentru a tine furtunul de 52mm
Solutia implementata de un polonez utiliza un cot de furtun de 48mm, diametru interior, care a intrat peste buza de 52mm si care a fost prins si peste furtunul original de 45mm cu 2 coliere, peste stutul de plastic de 40mm introdus in furtunul original.
Am vazut coturi la 90 grade din furtun siliconic de diferite diametre insa nu stiu cat de flexibile sunt. Daca iau unul de 48mm pot sa il trec peste buza de 52mm?
Am vazut cateva optiuni care par interesante insa nu stiu cat de flexibile sunt pentru a trece fie peste buza de 52mm fie peste furtunul original de 45. Poate puteti sa-mi dati un sfat: - 48mm in ambele capete - 51mm in ambele capete - cu reductie 54mm intr-un capat si 48mm in celalat capat - cu reductie 51mm intr-un capat si 45mm in celalalt capat
Ar fi super daca aveti si sugestii pentru un stut metalic (otel sau aluminiu) de 4-5cm. Pentru plastic am vazut ca sunt tevile de apa de 40mm, parca rezista la apa de 95 de grade.
Se pare ca presiunea in furtun este de 1,3-2,5 bar si furtunele siliconce auto merg pana la 5,5 bari si intre -40 - +150grade, deci cred ca sunt OK ca si parametrii tehnici.
xmisterx
18 Jul 2020, 20:25
Salut, problema asta am avut-o si eu, am incercat mai multe variante insa fara succes, pana la urma am luat unul din dezmembrari la 50 de lei.
pistritu
19 Jul 2020, 09:17
Poti pune fara probleme țeava de aluminiu, se gasesc de cumparat aftermarket la dimensiuni custom(lungimi si diametre diferite) si la capete furtun siliconic cu coliere speciale pentru turbo, nu pune coliere ieftine de 2-3 ron bucata Am vazut asa facut la laguna 1,9dci a unui coleg de serviciu.
cj98czh
19 Jul 2020, 09:55
teava de aluminiu se incalzeste si se duce dracului ideea de intercooler ... si anume de a aduce aer rece in motor ..
xmisterx
19 Jul 2020, 11:05
Ar putea merge si cu teava de aluminiu insa nu pe acelasi traseu, distanta dintre motor si teava trebuie sa fie mai mare. Deja e mult prea complicat si cu multe inadituri ce trebuiesc etansate bine. Cea mai buna varianta ramane tot aia cu furtunul de origine.
pistritu
19 Jul 2020, 11:15
Am vazut facut asa ceva pe laguna 2 1,9dci. Dar la service montate pe mașină, toate piesele noi. Aftermarket cumpărate
b06fcn
19 Jul 2020, 23:11
Am pus eu cupla de silicon in care am bagat capatul de plastic al tevii. Pana acum tine, inclusiv la forja...
Lampard
20 Jul 2020, 17:39
Cost total 90 lei
LagunaD
21 Jul 2020, 20:46
Am cautat la magazinele online de tunning din Romania stut (conector/cupla) de inox insa nu am gasit. Puteti va rog sa ma indrumati catre unul daca stiti?
@Lampard Poti te rog sa-mi dai detalii: - ce dimensiune de furtun ai folosit? - ce ai folosit in interior pentru a putea prinde brida? - de cat timp folosesti solutia si daca ai vazut ceva negativ?
Multumesc
Lampard
22 Jul 2020, 16:36
Masoara exteriorul furtunului si cauta dimensiunea cea mai apropiata.La interior teava de scurgere de 40 daca nu ma insel,cel putin de un an si nu am observat nimic deosebit
LagunaD
23 Jul 2020, 17:34
@cj98czh De ce nu merge teava de aluminiu? Din cate gandesc eu, teava de aluminiu se incalzeste de la aerul din furtun, care vine racit de intercooler. Avantajul fiind ca aluminiul se incalzeste si raceste repede. Furtunul original suporta temperatura venita de la intercooler, deci nu ar fi o problema. Doar sa nu preia caldura radiata de motor. Si nu stiu daca la asta se refera xmisterx.
@xmisterx Poti te rog sa detaliezi ce ai mentionat in postul anterior?
La solutia cu conectorul de plastic, nu stiu cat rezista la temperatura, insa presupun ca rezista daca ceilalti care l-au folosit nu au avut probleme. De fapt, nu stiu care este temperatura maxima in acel furtun. Ce am gasit este ca, in general, temperatura maxima de intrare in intercooler ar fi de 135 C. Nu am gasit la ce temperatura maxima iese aerul, si de interes ar fi la Laguna 2 1,9dci 88KW.
@b06fcn Nu am inteles exact cum ai facut. Poti te rog sa detaliezi? Cuplele am vazut ca au 7 cm lungime. Din cate am masurat, la furtunul original de la capatul EGR pana la cotul de 90 de grade sunt 11cm. Taietura ar trebui facuta pe la 11cm dupa cotul de 90 de grade pentru a introduce conectorul care sa sustina colierul, in solutia cu cot siliconic de 90 de grade.
b06fcn
23 Jul 2020, 21:21
La mine, se fisurase furtunul exact pe buza, in partea cu diametrul mai mare. Adica partea care venea pe admisie. Am taiat bucata pe fisura si am lasat marginea aia ca un guler. Dupa care am bagat fortat teava de plastic cu gulerul tespectiv in cupla, pe care am strans-o cu un colier, gulerul nepermitandu-i sa mai iasa. Uite in poze cum era si cum a iesit.[attachmentid=1628119047] [attachmentid=1628119048] [attachmentid=1628119049]
xmisterx
24 Jul 2020, 06:51
QUOTE(LagunaD @ 23 Jul 2020, 17:34)
Doar sa nu preia caldura radiata de motor. Si nu stiu daca la asta se refera xmisterx.
Exact, stiu ca aluminiu disipa foarte bine caldura dar o si preia la fel de usor daca teava va sta aproape de motor va prelua din temperatura motorului iar aerul care trece prin ea va fi tot timpul fierbinte, practic intercooler-ul va deveni inutil.
cj98czh
24 Jul 2020, 08:33
si cum la Laguna trece fix deasupra motorului .... te chinui sa o pui degeaba ..
LagunaD
24 Jul 2020, 17:30
@cj98czh Daca te uiti la poza pusa de Lampard se vede ca furtunul trece pe la 2-3cm in lateralul partii superioare a motorului.
Din cate judec eu, caldura motorului oricum incalzea aerul din furtun. Probabil furtunul este facut sa protejeze de caldura exterioara, deci va proteja si tubul de aluminiu. Iar tubul nu cred ca se va ambala termic, ci va ramane la temperatura din furtun plus interferentele (mici) din exterior (motor). Insa aerul din furtun este si mai expus la incalzirea de la factori externi, aluminiu avand incalzirea intarziata un pic. Evident cand ajunge la temperatura de lucru va ramane acolo si la racire va exista o mica intarziere pana disipa toata caldura.
Parerea mea, dar poate imi scapa ceva.
@b06fcn Arata super, o sa incerc si eu o solutie similara.
Multumesc tuturor pentru ajutor.
xmisterx
24 Jul 2020, 20:36
Ok, oare de ce inginerii de la reno au folosit teava de aluminiu pt intrare in intercooler si plastic pe iesire?
b06fcn
25 Jul 2020, 07:08
@LagunaD- la mine este o solutie provizorie, de depanare, care insa cred ca va ramane definitiva. Initial ma gandisem sa fac traseul din tuburi de silicon iar la imbinari sa folosesc mufe din inox. Vazand insa ca tine solutia adoptata acum, cred ca o las asa.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.