Dupa ceva insistente din partea unor colegi de forum am hotarat sa fac si eu un jurnal de bord.
Povestea a inceput acum aproape 5 ani, cand am vazut urmatorul anunt pe forum:
http://www.reno.ro/-t93437.html
Pe vremea aceea detineam un Clio Symbol, de care am fost foarte multumit in cei 110.000km facuti in 2 ani, dar am zis ca e cazut sa fac un upgrade. Asa ca am gasit o firma de leasing care accepta si masini second hand, au urmat 2-3 saptamani de alergaturi cu acte si intr-un final mi-am facut un cadou de Craciun. De fapt mi-am facut atat mie cat si surorii mele, ca la ea a ajuns Clio.
Dupa cum se vede si in descrierea anuntului, Megane-ul a avut cam tot ce se putea pune pe masina, o motorizare destul de rara pentru sedan si pentru acel moment a fost la un pret foarte bun. In loc sa pun aici o lista cu dotari, ar fi mai simplu sa pun ce nu avea masina:
- cruise control (dar i-am pus ulterior)
- scaune cu incalzire (de asemeanea am pus)
- piele full (daca se poate numi piele)
- oglinzi cu rabatare
- navigatie dedicata (oricum nu a fost disponibila in Romania)
- optiunea card maini libere (chiar daca nu a fost disponibila pe Romania, am reusit sa montez)
In 4 ani si jumatata am facut 160.000km, toate reviziile la timp si in service autorizat Renault, drept urmare nu am avut niciodata probleme. Ca si imbunatatiri facute in acesti ani ar fi:
- cruise control cu butoane pe satelitul de la cd-player
- incalzire in scaune
- car kit Nokia CK-15W
- rulmenti in sistemul de culisare al trapei (exista tutorial cu descrierea)
- stropitori de parbriz tip perdea (de asemenea exista tutorial)
- cd-player Cabasse
- modul DRL
- discuri de frana EBC Turbo Groove cu placute EBC Green Stuff
- sistem maini libere pentru card (deschidere usi si pornire motor)
Aceasta ultima modificare m-a chinuit ceva, 2 luni mai exact, timp in care am studiat si aflat foarte multe despre instalatia electrica a masinii, dar in acelasi timp a aprins beculetul si pentru cea mai radicala modificare adusa masinii. Mai exact, am fost sa vad un Megane RS de Anglia care avea sistem maini libere si cu aceasta ocazie am aflat ca masina este de vanzare. Si iata cum a aparut intrebarea: Cum ar fi daca as face primul Megane Sedan RS? Aveam deja pe masina un motor F4R-770 2.0 16v aspirat, RS-ul avea F4R-774 2.0 16v turbo, cutiile de viteza erau ND0 amandoua, dar cu indici de viteza diferiti, deci la prima vedere cel putin in teorie se putea face transplant de motor si cutie. Au urmat 2 saptamani in care am scos din Dialogys codurile pentru tot ce inseamna componenta mecanica de pe ambele masini. Am inceput cu lonjeroane si suporti de prindere motor si cutie. Cum aici am dat de coduri identice, am continuat cu restul de componente si am vazut ce este la fel si ce nu. Exista destul de multe diferente, dar si multe coduri identice. Dupa ce mi-am facut o idee cu ce pot sa pastrez de pe masina mea si ce trebuie schimbat, am cautat un service care sa treaca peste conceptul „nu se poate”, apoi am fost cu RS-ul la o verificare mecanica pentru a imi face o idee despre cat trebuie sa mai investesc in el. Am pus totul pe hartie, am facut calcule, am tras linie si cu toate ca a iesit o suma destul de consistenta, mi-am zis ca totusi este o ocazie unica, de care ar trebui sa profit.
Asa ca am facut rost de bani, am cumparat RS-ul, am dus cele 2 masini in service... si 3 zile mai tarziu primul Megane Sedan RS era gata. Cel putin din punct de vedere mecanic. A mai durat cateva zile pana am reusit sa-l pornesc, pentru ca prima incercare de virginizare a ECU-ului a esuat. In rest totul s-a potrivit perfect. Atat din punct de vedere prinderi pe sasiu cat si pe partea electrica. Pe langa motor si cutie s-a schimbat atat puntea fata cat si puntea spate. Mai exact cam tot ce inseamna mecanica. Componentele care au fost identice ca si coduri s-au pastrat de pe masina mea pentru ca erau in stare foarte buna (schimbate in urma cu cateva mii de km). Mai exact:
- suporti motor
- rulment presiune
- bara stabilizatoare cu tot cu bucsi
- caseta de directie
- capete de bara
- amotizoare spate
- fulie accesorii
- curea accesorii
- flanse amortizoare
Alte componente care au fost inlocuite pe RS din cauza uzurii (cu piese noi):
- kit distributie
- kit ambreiaj
- port fuzete
- bielete de directie
- bielete antiruliu (toate 4, la RS este total diferita puntea fata)
- rulmenti fata
- simering cutie de viteze x2
- rulment planetara lunga
- burduf planetara x2
- bujii
- filtru aer
- filtru ulei
- ulei motor
- ulei cutie
- antigel
- lichid de frana
Pe langa dotarile standard, RS-ul a avut evacuarea schimbata cu una Miltek, arcuri H&R si resoftare facuta direct in Anglia. Dintre toate acestea a trebuit sa renunt la evacuare, deoarece pe sedan intra in rezonanta pe la 3000rpm si zgomotul in masina la drum lung era infernal. Asa ca am trecut la evacuare standard de RS.
Per total sunt foarte multumit, masina se comporta foarte bine, atat ca performante cat si referitor la consum. Comparativ cu ce era inainte, la un mers normal consumul este mai mic (cutia este etajata altfel). Ca si planuri de viitor, urmeaza bara spate custom, discuri de frana si placute fata spate.
[attachmentid=1627824070] [attachmentid=1627824071] [attachmentid=1627824072] [attachmentid=1627824073] [attachmentid=1627824074] [attachmentid=1627824075]