Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ulei Elf sau Castrol?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
giorgioand
Buna seara, am tot citit posturile cu revizii si nu am ajuns la nici o concluzie.
Trebuie sa schimb uleiul si nu stiu daca sa iau ELF SOLARIS DPF 5W30 sau CASTROL EDGE PROFESSIONAL Longlife III 5W-30.diferenta de pret e de 1,20 euro pe litru.
Am citit pe forum pareri de genul ca daca cei de la renault folosesc Elf atunci inseamna ca asta e uleui bun pt renault.
Este calitativ Elf avand in vedere ca eu am sa fac reviziile cam la limita de 30mii km(dar nu in romania...si fac in jur de 2 revizii anual)
Va multumesc anticipat.

7 Jul 2012, 00:23:
Imi cer scuze pentru postul dublu.
Rog un administrator sa il stearga pt ca eu nu reusesc
naighba
motorizare? ... 30k e putin cam mult pt un ulei ... Renault recomanda 20k dar e mai ok la 15k ... si asta "pt afara"
giorgioand
Motor 2dci 130 cai.deci 30k e cam mult pt un schimb indiferent de marca uleiului?eu foloseam inainte la cealalta masina numai castrol. Si schimbam intre 25k si 27k.
naighba
De ex. eu stau in Franta si fac schimbul la 15.000 km cu ulei 100% sintetic Elf (de Franta tongue.gif). Renault imi recomanda schimbul la 20.000km . La diesel am observast ca intradevar schimbul se face la 30.000 km dar ... tu alegi. Poti merge pe ce ulei vrei tu atat timp cat este in normele preconizate de producator. In cazul tau pt 2.0 dci 130 ai asa :
- motor cu FAP (filtru de particule) norma RN0720
- motor fara FAP norma RN0710
digioptic
QUOTE(naighba @ 11 Jul 2012, 13:17)
De ex. eu stau in Franta si fac schimbul la 15.000 km cu ulei 100% sintetic Elf (de Franta tongue.gif).
*




Vrei sa zici ca la romanica e de alta calitate ? unsure.gif


Hm, daca stau sa ma gandesc, dupa ce am schimbat anut trecut uleiul la coupe, evident cu RN0720, adica foarte scumpul Solaris, dupa nici 800 de Km s-a facut negru taciune... mad.gif .
Ma rog, diesel, dar ala de a venit de la Franta, dupa un an era doar aramiu inchis.

Nu stiu ce sa zic, uleiul este viata motorului. De unde sa iau un ulei bun ? Incep sa-i dau dreptate colegului care a deschis topicul. Dar ce sa fac, masina e in garantie si trebuie sa joc dupa cum canta service-ul...
naighba
Acelasi Solaris schimbat la Renault in Romania pe 2.0T benzina tot negru taciune si la mine. In franta merg pe 5W40 Elf Evolution 100% sintetic care dupa 15k - 20k arata aramiu inchis. Banuiesc ca Elf-ul "romanesc" e facut la noi iar cel "frantuzesc" la ei. Am observat ca la resprezentata in Romania (Bacau) se mai mergea si pe Mobil 1 ca ulei pe cand in Franta Elf-ul este sfant.
didiland11
Elf ul de pe piata noastra este produs in jud Brasov.
oves
doar Elf Competition este fabricat la Brasov iar Exccelium este produs si ambalat la Puteau in Franta iar Evolution este produs in Franta si ambalat la Brasov.O diferenta este intre uleiul din Franta si cel de aici si anume orele de functionare... in strainatate intr-o ora faci pe autostrada in medie peste 100km pe cand in Romania faci 100km in aproape 2 ore daca nu mai mult deci un ulei de 15k de aici poate avea dublul in ce priveste orele de functionare decat acelasi ulei de 15k dar din strainatate
digioptic
QUOTE(oves @ 12 Jul 2012, 13:31)
doar Elf Competition este fabricat la Brasov  iar Exccelium este produs si ambalat la Puteau in Franta iar Evolution este produs in Franta si ambalat la Brasov.O diferenta este intre uleiul din Franta si cel de aici  si anume orele de functionare... in strainatate intr-o ora faci pe autostrada in medie peste 100km pe cand in Romania faci 100km in aproape 2 ore  daca nu mai mult  deci un ulei de 15k de aici poate avea dublul in ce priveste orele de functionare decat acelasi ulei de 15k dar din strainatate
*



Eu am dat exemplul unei masini rulate in romania si afara, care dupa un an avea uleiul cu care a venit masina din Franta aramiu inchis, iar dupa schimbarea uleiului cu Solarisul din service, s-a facut taciune dupa 800 de km. Facuti si astia mai mult afara din oras, deci...(?!?!?) unsure.gif
Deci ce zice @naighba, e foarte adevarat. Uleiul zic eu ca e problema si nu conditiile. Pot presupune si calitatea carburantilor, dar sunt convins ca un service, mai ales in perioada de criza pe care o trecem, sa faca achiziile cele mai ieftine cu putinta. Cine sta in romania sa faca analiza la ce este in bidonul ala care ti-l toarna in motor ? mad.gif

Poate sunt eu exagerat, dar este un sambure de adevar totusi, bidoanele sunt toate albastre, iar etichetele sunt toate...autocolante wink.gif
Catalinmodena
QUOTE(oves @ 12 Jul 2012, 12:31)
doar Elf Competition este fabricat la Brasov  iar Exccelium este produs si ambalat la Puteau in Franta iar Evolution este produs in Franta si ambalat la Brasov.O diferenta este intre uleiul din Franta si cel de aici  si anume orele de functionare... in strainatate intr-o ora faci pe autostrada in medie peste 100km pe cand in Romania faci 100km in aproape 2 ore  daca nu mai mult  deci un ulei de 15k de aici poate avea dublul in ce priveste orele de functionare decat acelasi ulei de 15k dar din strainatate
*




Ce treaba au orele de functionare?Tu cand soliciti mai mult motorul,pe autostrada sau la relanti,treaptele 1 si2?
Luko13
Ambele variante sunt adevarate; orele de functionare si nr de km. Din cauza asta , daca ati observat, pe Computerul de bord scrie sa schimbi uleiul la intervalul de km sau 12 luni.
piratul002
QUOTE(Luko13 @ 13 Jul 2012, 07:39)
Ambele variante sunt adevarate; orele de functionare si nr de km. Din cauza asta , daca ati observat, pe Computerul de bord scrie sa schimbi uleiul la intervalul de km sau 12 luni.
*


Corect
digioptic
QUOTE(Luko13 @ 13 Jul 2012, 08:39)
Ambele variante sunt adevarate; orele de functionare si nr de km. Din cauza asta , daca ati observat, pe Computerul de bord scrie sa schimbi uleiul la intervalul de km sau 12 luni.
*



Adevarat sau neadevarat, un lucru e sigur. Uleiul comercializat la noi e mai prost decat ala cu care vin masinile din Franta. Nu ar fi o problema, l-as schimba mai des decat se recomanda la carte, 15000 de km sau un an. Si apropos de asta, daca sunt adevarate ambele variante, numarul de ore de funtionare si numarul de Km, banuiesc ca ore de funtionare este timpul cat motorul este pornit, fie in stationare fie in mers. Care este legatura cu anul, daca sa zicem un automobil are un numar mic de Km sau ore de funtionare ?
Luko13
Este indicat sa schimbi uleiul la maxim un an daca nu faci nr de km ( eu unul bag elf solaris si il schimb la 15000), deoarece isi pierde din proprietati in timp .
SAVAGE
Care este legatura cu anul, daca sa zicem un automobil are un numar mic de Km sau ore de funtionare ????

Ca orice produs, si uleiul sufera transformari ce pot sa-i altereze calitatile.
Personal recomand doar solaris PDF 7020 la motorul 1,5 DCI,...sau Quart Ineo PDF 5w30.
Inainte de-a vorbi este indicat sa citim Fisa Tehnica a produsului...nu doar eticheta, asa vom descoperi unele diferente interesante intre diferite caracteristici ale produselor ce par asemanatoare la prima vedere.

Si pana la urma,ce atatea discutii cu alegerea uleiului?Ma spal cu el pe cap?Alerg la Nurumberg?



digioptic
QUOTE(SAVAGE @ 13 Jul 2012, 10:12)
Care este legatura cu anul, daca sa zicem un automobil are un numar mic de Km sau ore de funtionare ????

Ca orice produs, si uleiul sufera transformari ce pot sa-i altereze calitatile.
..............
Si pana la urma,ce atatea discutii cu alegerea uleiului?Ma spal cu el pe cap?Alerg la Nurumberg?
*



Era o discutie libera vis-a-vis de calitatea uleiurilor comercializate la noi. Atat si nimic mai mult. Oricum, cat timp masina e in garantie, stai la mana service-ului cu ce-ti baga in motor. Pe mine chiar ma intereseaza ce bag in motor, chiar am muncit de banii aia care i-am dat pe masina. Atat. Am incheiat subiectul.

Cat despre anul si schimbul de ulei. Nu-s chiar venit cu pluta sa nu inteleg un lucru elementar ca un ulei se degradeaza in functionarea motorului, rolul lui este sa lubrifieze partile componente, sa minimizeze gradientii de temperatura in piesele solicitate termic, mai pe romaneste sa raceasca zonele foarte fierbinti, sa nu contina elemente chimice care pot degrada parti ale evacuarii, in cazul de fata, filtrul de particule.

Intrebarea mea era simpla si doream sa inteleg si eu, cum se degradeaza stand in baia de ulei cu mototrul oprit. Atat.

Daca am suparat pe cineva, imi cer scuze !
oves
Daca il tii un an sa zicem doar in baia de ulei fara sa pornesti motoru poate nu ar avea nu stiu ce dar daca l-ai tine 5 ani cred ca si-ar schimba proprietatile in special vascozitatea din pricina temperaturilor exterioare ... iarna, vara totusi nu-i ca si cum ar sta pe raft la 25 de grade constant
victor cristian
eu am un prieten ce lucreaza la autonet si mi-a spus ca mai nou,tot uleiul este fabricat undeva in Italia,nu am retinut zona,apoi fiecare firma isi pune in el restul ingredientelor.Aral ar fi singurul care se fabrica in Germania,inca.eu am trecut de pe castrol pe aral si uleiul arata super dupa 7000km,nu am completat deloc dar poate ca nu e prea obosit motorul si de aceea nu "papa"
Luko13
QUOTE(victor cristian @ 26 Sep 2012, 19:19)
eu am un prieten ce lucreaza la autonet si mi-a spus ca mai nou,tot uleiul este fabricat undeva in Italia,nu am retinut zona,apoi fiecare firma isi pune in el restul ingredientelor.Aral ar fi singurul care se fabrica in Germania,inca.eu am trecut de pe castrol pe aral si uleiul arata super dupa 7000km,nu am completat deloc dar poate ca nu e prea obosit motorul si de aceea nu "papa"
*



Daca doar Aral se mai fabrica in Germania , atunci Liqui Moly unde se fabrica?
didiland11
fix aici: Jerg-Wieland-Straße 4, 89081 Ulm-Lehr Germany smile.gif
Luko13
Banuiam eu...smile.gif
CJ12FOY
Dupa ce am citit aici imi dau seama ca am ghinion in ceea ce priveste uleiul. In Londra nu gasesc ELF. Peste tot unde am fost ma intreaba lumea ce e ala... Ulei cu specificatiile cerute de Renault ( 5-30W nu gasesc decat Valvoline... a incercat cineva? Ar mai fi o varianta pe care am exclus-o din start si anume sa folosesc un ulei Halfords " pt. RENAULT ". Nu sunt lamurit nici daca masina mea are sau nu filtru de particule si daca sa folosesc ulei C3 sau C4.daca aveti vreun sfat pt un incepator ca mine as fi recunoscator . Merci baieti !
P.S. : Dupa un studiu mai ananuntit al manualului de service am constatat ca Renault recomanda 5-30W sau 5-40W. Sa insemne asta ca nu are FAP sau au printat un singur manual pt ambele variante? Hmmmm...... Abstract smile.gif)
r3nault
QUOTE(CJ12FOY @ 14 May 2013, 20:55)
Dupa ce am citit aici imi dau seama ca am ghinion in ceea ce priveste uleiul. In Londra nu gasesc ELF. Peste tot unde am fost ma intreaba lumea ce e ala...

E prea bun de aceea nu-l gasesti in GB. Glumesc, bineinteles!

Prima data trebuie sa vezi daca ai FAP. Daca ai atunci baga un 5w40 cu specificatia MB 229.51, daca nu ai atunci baga tot un 5w40 cu specificatia MB 229.5. Specificatiile de la MB sunt excelente. MB229.5 protejeaza mai bine motorul, MB229.51 protejeaza FAPul in detrimentul motorului. Daca iti arunci un ochi pe uleiurile americane atunci cauta un 5w40 cu CJ-4 (merge si cu FAP si fara FAP). Mai uita-te in posturile mele pentru detalii sau PM.
CJ12FOY
Merci pt raspuns r3nault. Am observat ca ai exclus uleiurile 5-30W. Eu credeam ca cele 5-30W sunt pt FAP si 5-40W pt cele fara FAP. Merci mult inca o data pt ajutor. O zi faina sa aveti !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.