Oare sunt primul cu K13 pe aici? Haideti sa facem "recensamantul" daca mai sunt si altii.
Pana una alta, incerc sa fac o mica prezentare (subiectiva ) a masinii.
Pentru un test mai obiectiv va invit sa apelati la Matt Watson http://www.youtube.com/watch?v=OEpZCWKVN8M
Din decembrie conduc un Micra K13 portocaliu, nivel de echipare Acenta (prins la pret de Visia) de dragul luminiilor de ceata, in rest nu ma pasioneaza prea tare nici climatizarea automata nici tempomatul (pe care nici nu-l prea folosesc) asa ca, daca preturile ar fi fost cele de pe site, decizia ar fi fost alta.
Pe un alt forum am avut discutii cu privire la pretul aparent mare, dar daca ne uitam bine, cu exceptia echiparii full, Micra nu e in jumatatea mai scumpa a categoriei. Alternative mai accesibile ar fi fost Skoda, 206+ (cu 1.4E si dotari mult mai putine) sau Clio (de care mi-a pierit curajul, citind forumul) datorita faptului ca dotarile nu sunt la pachet, ci exista optiuni mai detaliate la francezi decat la japonezi.
Motorul este singurul disponibil la data aceea, HR12DE, de 1198cmc, 3 cilindri, 80CP (undeva la 6000rpm), 110Nm cuplu la 4400rpm.
Impresii dupa 1300km:
Ce imi place:
- spatioasa pentru dimensiunile exterioare, in special in spate
- consum rezonabil pentru motorizare pe benzina (mediile calculate pana acum variaza intre 5,8 si 6,3 litri, pentru 70-75% drum lung, 25-30% oras)
- schimbator de viteze destul de placut de utilizat, desi nu tocmai precis (cred ca e cutie Renault)
- directia "foarte asistata" electric
- bancheta, fractionata 60/40, nu are numai spatarul rabatabil, ci se poate "rostogoli" in fata, rezultand o suprafata plata
- masinuta placuta per total, bine asamblata de baietii din India
- usi cu cheder dublu: suna serios si nici nu se murdareste pragul
- taxa de prima inmatriculare aprox. 250 lei (in decembrie)
Ce nu imi place:
- pedala de acceleratie electronica (la Euro 5 nici nu cred ca mai exista altceva) care reactioneaza cam dupa capul ei. E foarte sensibila, dar cand vine vorba sa-i dai un "spritz" micut la plecarea de pe loc sau la retrogradare: pauza. Motorul ramane neclintit la ralanti .
- izolarea fonica lasa de dorit si la motor/cutie, dar mai ales la zgomotele de rulare pe carosabil umed (auzi fiecare strop de apa aruncat de roti)
- treptele de viteza 1 si 2 sunt luuuuungi si tr. 1 e zgomotoasa (vezi video de mai jos)
- motorul, desi suporta si mersul economic pe teren plat, trebuie turat sanatos ca sa 'traga' (cuplul maxim e la 4400rpm, incepe sa respire de pe la 3500)
Venind de pe 1.4HDi care da o mare parte din cei 160Nm de cuplu de pe la 2000, adaptarea la cei 110Nm la 4400rpm nu a fost tocmai incantatoare, dar m-am invatat deja cu motorul.
- au pus senzorii de temperatura interioara sus pe bord si cand bate soarele pe ei, imi taie incalzirea chiar daca in masina de fapt e frig
- compresorul de A/C, care functioneaza intermitent, la fiecare pornire iti incetineste masina de te intrebi ce s-a intamplat
- ii trebuie cauciucuri de o dimensiune neobisnuita (175/60R15), foarte greu de gasit si ceva mai scumpe
- suspensia cam scutura, sper ca se va mai lasa cu timpul
- cu toti consumatorii opriti, isi regleaza o turatie de ralanti foarte joasa la care vibreaza foarte urat masina
(daca aprind luminile sau pornesc ventilatia, merge foarte frumos, nici nu se simte ca e pornit motorul)
- au livrat-o cu o avarie de la transport pe care am descoperit-o prea tarziu ca sa ma mai duc pe capul lor: s-a desprins o bucatica de antifon de pe un lonjeron si au lipit-o la loc cu vaselina. Din fericire nu este metal expus la coroziune asa ca se va putea remedia fara complicatii.
Diverse, de ras sau plans dupa gust
- nu are chedere sau "jgheaburi" la capota motorului, asa ca toata apa intra inauntru si iese dedesubt dupa ce a udat toate cablajele (izolate, dar totusi... )
- daca deschizi o portiera din fata, pe sub aripa poti vedea fara probleme farul
Mai pun un filmulet realizat de mine pentru a ilustra etajarea cutiei, iar apoi cateva poze.
http://www.youtube.com/watch?v=cowjPy_5wTY
(rulam in spatele unui microbuz si pe o portiune de drum unde s-a modificat limita de viteza, asa ca nu a iesit filmarea chiar cum mi-as fi dorit, dar oricum, "lungimea" treptelor 1 si 2 se observa)
[attachmentid=1627818057] [attachmentid=1627818056] [attachmentid=1627818058] [attachmentid=1627818059] [attachmentid=1627818060] [attachmentid=1627818061] [attachmentid=1627818062]