Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Micra K13 - discutii generale
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Forum Nissan
tomi87
Oare sunt primul cu K13 pe aici? Haideti sa facem "recensamantul" daca mai sunt si altii.

Pana una alta, incerc sa fac o mica prezentare (subiectiva blush.gif ) a masinii.

Pentru un test mai obiectiv va invit sa apelati la Matt Watson smile.gif http://www.youtube.com/watch?v=OEpZCWKVN8M

Din decembrie conduc un Micra K13 portocaliu, nivel de echipare Acenta (prins la pret de Visia) de dragul luminiilor de ceata, in rest nu ma pasioneaza prea tare nici climatizarea automata nici tempomatul (pe care nici nu-l prea folosesc) asa ca, daca preturile ar fi fost cele de pe site, decizia ar fi fost alta.
Pe un alt forum am avut discutii cu privire la pretul aparent mare, dar daca ne uitam bine, cu exceptia echiparii full, Micra nu e in jumatatea mai scumpa a categoriei. Alternative mai accesibile ar fi fost Skoda, 206+ (cu 1.4E si dotari mult mai putine) sau Clio (de care mi-a pierit curajul, citind forumul) datorita faptului ca dotarile nu sunt la pachet, ci exista optiuni mai detaliate la francezi decat la japonezi.

Motorul este singurul disponibil la data aceea, HR12DE, de 1198cmc, 3 cilindri, 80CP (undeva la 6000rpm), 110Nm cuplu la 4400rpm.

Impresii dupa 1300km:

Ce imi place:
- spatioasa pentru dimensiunile exterioare, in special in spate
- consum rezonabil pentru motorizare pe benzina (mediile calculate pana acum variaza intre 5,8 si 6,3 litri, pentru 70-75% drum lung, 25-30% oras)
- schimbator de viteze destul de placut de utilizat, desi nu tocmai precis (cred ca e cutie Renault)
- directia "foarte asistata" electric
- bancheta, fractionata 60/40, nu are numai spatarul rabatabil, ci se poate "rostogoli" in fata, rezultand o suprafata plata
- masinuta placuta per total, bine asamblata de baietii din India
- usi cu cheder dublu: suna serios si nici nu se murdareste pragul
- taxa de prima inmatriculare aprox. 250 lei smile.gif (in decembrie)

Ce nu imi place:
- pedala de acceleratie electronica (la Euro 5 nici nu cred ca mai exista altceva) care reactioneaza cam dupa capul ei. E foarte sensibila, dar cand vine vorba sa-i dai un "spritz" micut la plecarea de pe loc sau la retrogradare: pauza. Motorul ramane neclintit la ralanti smile.gif .
- izolarea fonica lasa de dorit si la motor/cutie, dar mai ales la zgomotele de rulare pe carosabil umed (auzi fiecare strop de apa aruncat de roti)
- treptele de viteza 1 si 2 sunt luuuuungi si tr. 1 e zgomotoasa (vezi video de mai jos)
- motorul, desi suporta si mersul economic pe teren plat, trebuie turat sanatos ca sa 'traga' (cuplul maxim e la 4400rpm, incepe sa respire de pe la 3500)
Venind de pe 1.4HDi care da o mare parte din cei 160Nm de cuplu de pe la 2000, adaptarea la cei 110Nm la 4400rpm nu a fost tocmai incantatoare, dar m-am invatat deja cu motorul.
- au pus senzorii de temperatura interioara sus pe bord si cand bate soarele pe ei, imi taie incalzirea chiar daca in masina de fapt e frig
- compresorul de A/C, care functioneaza intermitent, la fiecare pornire iti incetineste masina de te intrebi ce s-a intamplat
- ii trebuie cauciucuri de o dimensiune neobisnuita (175/60R15), foarte greu de gasit si ceva mai scumpe
- suspensia cam scutura, sper ca se va mai lasa cu timpul
- cu toti consumatorii opriti, isi regleaza o turatie de ralanti foarte joasa la care vibreaza foarte urat masina
(daca aprind luminile sau pornesc ventilatia, merge foarte frumos, nici nu se simte ca e pornit motorul)
- au livrat-o cu o avarie de la transport pe care am descoperit-o prea tarziu ca sa ma mai duc pe capul lor: s-a desprins o bucatica de antifon de pe un lonjeron si au lipit-o la loc cu vaselina. Din fericire nu este metal expus la coroziune asa ca se va putea remedia fara complicatii.

Diverse, de ras sau plans dupa gust smile.gif
- nu are chedere sau "jgheaburi" la capota motorului, asa ca toata apa intra inauntru si iese dedesubt dupa ce a udat toate cablajele (izolate, dar totusi... )
- daca deschizi o portiera din fata, pe sub aripa poti vedea fara probleme farul

Mai pun un filmulet realizat de mine pentru a ilustra etajarea cutiei, iar apoi cateva poze.
http://www.youtube.com/watch?v=cowjPy_5wTY
(rulam in spatele unui microbuz si pe o portiune de drum unde s-a modificat limita de viteza, asa ca nu a iesit filmarea chiar cum mi-as fi dorit, dar oricum, "lungimea" treptelor 1 si 2 se observa)
[attachmentid=1627818057] [attachmentid=1627818056] [attachmentid=1627818058] [attachmentid=1627818059] [attachmentid=1627818060] [attachmentid=1627818061] [attachmentid=1627818062]
tibitu
Azi am dat avansul pentru una aceeasi culoare doar ca echiparea visia. N-am gasit motive sa iau acenta, dotarile visiei fiind exact ce-mi trebuiau. Ma rog, sotiei.
Mi s-a parut cea mai buna alegere avand in vedere pretul de 5500 + tichete fiind la acelasi pret cu spark, mai scump cu vre-o 200 decat panda si mai ieftin cu 700 decat kia picanto, acestea fiind unele din masinile testate in ultima luna.
Masina se misca mult mai bine decat tot ce am enumerat mai sus, este cel mai bine dotata si evident cea mai spatioasa...
tomi87
Sa o stapaniti sanatosi!
E foarte corect echipata si Visia. Asta am zis si eu cand au sarit in sus oamenii pe un forum ca e scumpa masina, ca, tinand cont de echipare, e printre cele mai conveneabile optiuni, mai ieftina decat multe modele populare cum ar fi Fiesta, 207, Yaris, Polo...

Intre timp am schimbat un rulment spate pe garantie (a inceput sa sune la 2000km pe bord, mers la service pe la 2300, schimbat peste 8-9 zile, absolut corect, fara figuri din partea reprezentantei), in rest toate bune si frumoase, imi place din ce in ce mai mult motorul smile.gif


l.edit: cat despre dimensiuni, e normal sa fie mai spatioasa decat Panda si Picanto pentru ca nu e in clasa lor, ci in categoria cu Punto si cu Rio. Concurentul Nissan pentru Picanto ar fi Pixo, care din cate stiu nu se vinde in Romania (decat ca Suzuki Alto).
tibitu
Multumim.

Visia costa 11500 pret de lista. A mea a costat 8000 (5500+tichete) fiind produsa in 2011. Acum nu stiu cum e comparatia cu polo si restul pentru ca eu m-am uitat doar la clasa mini, bugetul fiind de maxim 8500-9000.

Ca dimensiuni exterioare mi se pare ca e la limita inferioara a clasei mici sau intre panda,splash, picanto si 207,rio,punto.
tomi87
Revizia de 1 an: 425,67 lei dry.gif (la reprezentanta, evident)
S-a efectuat schimb de ulei si de filtru de ulei.
Ce a costat atat?
- manopera (1,5) 98 lei,
- "saiba" 15 lei (sa vezi pret... Cred ca e garnitura de la busonul de golit uleiul, care de obicei costa 2-3 lei)
- filtru ulei 50 lei
- ulei de motor (10W40! , 4 flaconase de 1 litru, ca doar asa e avantajos pt client, nu? blink.gif ) 236 lei
- "mici furnituri" (adica lichid de racire completat la 2 degete peste marcajul de maxim 022.gif dupa ce era fix la semnul din fabrica, nu consumase un gram) ~4 lei.


Ca fapt divers: vor sa scape de Micra de drive test si de inca o Micra din showroom, au reduceri semnificative la ele, si tot nu le-au vandut inca.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.