Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Fulie arbore cotit
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
sorin1983
De vreo 3-4 zile a inceput sa scartaie(zic eu fulia de la arbore) si se vede cum se misca usor stanga dreapta(nu merge rotund). Asta se intampla numai in sarcina(ac pornit si cand intra ventilatorul pe treapta 2 sau la accelerari cu aerul dat drumul). Poate sa fie si din vreun intinzator de la accesorii? Cat costa o fulie si daca se gaseste pe aftermarket stie cineva?
Din ce am citit nu s-ar potrivi/s-ar potrivi de la logan (pareri impartite)
La mine(din carte) motorul este K4M-A7 serie r055330, 1598 cm3, 79kw.... nu de alta dar am vazut ca e 701,702 etc... si nu stiu care e al meu smile.gif
Vallybz
In primul rand vezi daca e fulia de la arbore..de obicei cedeaza dintr-o data, mai probabil e intinzatorul. Nu se potriveste cel de logan, cel putin la mine nu a mers.
M i h a i
Nu cedeaza dintr-o data.Prima data incepe sa scartaie pt ca se duce partea ''vulcanizata'' .Ideal este sa o schimbi de urgenta cand incepe sa faca asa. Odata cu ea se schimba si accesoriile.
lupo_1.7sdi
Probabil ca fulia este de vina pentru ca este alcatuita din doua parti unite printr-un strat de cauciuc pentru evitarea transmiterii vibratiilor, se mai numeste si vibration dumper. Daca a imbatranit cauciucul partea exterioara pe care vine cureaua se poate misca asa cum ai zis tu, dar ca sa fii sigur trebuie data cureaua jos si vazut daca partea exterioara a fuliei are joc.
Fulia se gaseste si aftermarket, numai sa iei de un producator bun chiar daca este mai scumpa.
Mi se pare ca pe original este undeva putin peste 100E, iar aftermarket cred ca gasesti sub 300 lei.
Dar bineinteles trebuie atent verificat ca sa stabilesti exact cauza
sorin1983
Eu zic ca aia e ... o sa dau roata jos si carenajul sa vad exact ce se intampla acolo...dar faptul ca "fuleaza" usor spre mediu ma face sa inclin spre ea... Nu zic ca rolele de accesorii nu sunt uzate dar mai repede e fulia de vina...
Mersid e raspunsuri, acum sa vad unde dracu gasesc ca pe la astia "mai cunoscuti de pe net" nu e una mai ieftina...

Daca a cumparat careva una aftermarket il rog sa posteze...
sorin1983
Fulia prezenta urme de imbatranire(cauciuc crapat in foarte multe locuri) plus ca avea o miscare usoara intre bucati.
In concluzie am cumparat una fabricata in spania(doar ca deosebire are partea de cauciuc mai groasa ca cealalta(dubla poate chiar mai mult sau gresesc). Cu ocazia asta am schimbat si rolele de ghidaj si intinzatoare(doar partile cu rulmenti pe care calca roata - astea sunt italienesti). Rolele sunt identice daca nu se schimba si corpui intinzator.
Preturi : 200 lei fulia , 40x2 rolele.
Manopera: eu cu un prieten.
Acum sa vedem cat tine.
ISseby
Salut. Un bun prieten s-a confruntat cu o problema asemanatoare cu cele descrise mai sus: fulia de la arborele cotit a inceput sa faca zgomot si s-a decis sa o schimbe (masina e un Megane 1, 1.6, 16v). A mers cu ea in service, cei de acolo au constatat problema, au comandat fulia noua insa.. de aici au inceput problemele. Fulia noua nu s-a potrivit. Din spusele lor dimensiunile fuliei erau ok, insa surubul de prindere era diferit. S-a decis a se repune fulia veche pe masina (cei din service au zis ca nu gasesc alta fulie aftermarket compatibila iar pretul pt. una OEM e de aprox 800lei). Problema majora insa e ca dupa remontare motorul nu a mai pornit.. Si-au recunoscut vina, au gresit, iar acum trebuie sa repare motorul. Ei au zis ca nu stiu inca ce s-a intamplat, au desincronizat cumva distributia iar acum trebuie sa desfaca motorul pt. a vedea daca s-au indoit supapele in momentul in care au incercat sa reporneasca motorul.
Prietenul meu avea programat concediul incepand cu saptamana asta si a fost nevoit sa plece (cu o masina data de cei din service) asa ca il voi ajuta eu in problema asta. Cei din service urmeaza sa ma sune zilele astea si-mi vor spune ce au descoperit si ce trebuie inlocuit.
Aveti idee ce a gresit mecanicul ala de a decalat distributia si eventual cum trebuia sa procedeze in a schimba fulia?
Imi puteti spune cam ce piese credeti ca vor trebui a fi inlocuite daca s-a incercat pornirea motorului cu distributia decalata?

Multumesc anticipat.
cj98czh
Pai trebuie procedat asa:

Dat jos distributia si accesoriile, dat jos chiuloasa, schimbate supapele indoite (in mod sigur are cel putin 8, ... dar se poate mai multe depinde de cat au insista cei de la service)


Daca este chiuloasa jos eu recomand schimbarea tuturor semeringurilor de supapa nu doar a celor cu probleme, verificat planeitatea pe masina de tras plan.
ISseby
Verificarea planeitatii chiuloasei e o operatiune obligatorie atunci cand ea se demonteaza? Intreb pt. ca ei vor spune ca au reparat doar ce au stricat. Spre exemplu stiam ca atunci cand se detensioneaza cureaua de distributie ea trebuie schimbata. Probabil ca nu le va conveni asta..

Edit: Referitor la demontarea fuliei am gasit procedeul in manualul de service pt. motorul K4M de la Logan.
[attachmentid=1627831077]
sorin1983
Ce dracu...trebuie sa desfaci jumatate de motor sa schimbi fulia aia??? Mie un baiat priceput mi-a schimbat-o in 10 minute...
espacern
Se caleaza arborele cotit si apoi se desface fulia si se schimba.
Dureaza 5 min.daca este facut de cineva care cunoaste.
Daca nu se caleaza arborele riscul este sa se decaleze distributia si atunci dureaza.....mult mai mult.

@+
ISseby
Revin cu detalii.
S-au gasit supapele indoite. Au fost schimbate impreuna cu garnitura de chiulasa, kit-ul de distributie si cel de accesorii.
Motorul a fost pornit si pare ok. Sper ca au lucrat bine si nu vor fi probleme in viitor.
RobertGabbY
QUOTE(ISseby @ 20 Aug 2012, 12:16)
Verificarea planeitatii chiuloasei e o operatiune obligatorie atunci cand ea se demonteaza? Intreb pt. ca ei vor spune ca au reparat doar ce au stricat.
*



Nu este obligatoriu sa see verifice planeitatea in situatia asta. De obicei ei ii trag plan chiulasei doar atunci cand iti fierbe apa in motor si iti arde galeria de chiulasa.
cj98czh
QUOTE(RobertGabbY @ 13 Oct 2012, 15:48)
i iti arde galeria de chiulasa.
*




Garnitura vrei sa spui tu ..... nu?
danviteza
Iata ca am ajuns sa schimb si eu fulia de la motor. Am luat una IJS Spania -200 lei.
Cu ocazia asta vreau sa schimb si fulia de la alternator, am luat una Hutchinson - 200 lei; intrebat la Renault cat costa inlocuirea lor, raspuns: 350 lei manopera pt inlocuirea celor 2 fulii.(pret fulii la ei: motor 800 , alternator 500 plus manopera 350=1650, ptiu drace.. 251.gif )
Intrebarea care ma macina: in afara de calarea arborelui cotit, trebuie calate si axele cu came ? Intreb asta pt ca ma bate gandul sa o schimb in alta parte.
Am 1.6 16 v Classic 2002.

Ceva experiente cu privire la fiabilitatea celor 2 fulii: IJS si Hutchinson ?
espacern
@danviteza=Cand desfaci fulia pinionul de pe arborele cotit se invarte liber...nu mai este retinut de nimic si cureaua la fel.
Cu tija calezi arborele cotit dar pinionul nu are nici o fixare(pana de ex.) odata fulia desfacuta.
Asa ca este risc sa se decaleze distributia.....daca nu blochezi si arborii cu came.

@+
danviteza
Multumesc pt. raspuns, la asta ma gandeam si eu, dar aveam nevoie de confirmare, deci tot la Renault ma duc, oricum nu o sa ma las prea usor jefuit de ei, macar 10 lei si tot mai scad din pret:)))
espacern
Poti sa incerci la orice service mai serios ca nu e mare lucrare.
Sculele speciale au si pe la alte service-uri nu doar la reprezentanta.
In maxim 30 min.e gata schimbata.....parerea mea.

@+
danviteza
As avea nevoie de o parere: 200 lei, pentru schimbarea celor 2 fulii(motor si alternator), este un pret mare? Un pret recomandat ? Am gasit in alta parte decat la service-ul Renault. Individul a zis ca procedeaza ca la carte( blocat vibrochen, axe cu came, inlocuit capace axe cu came).

Sau daca se poate, un pret pt. fiecare lucrare in parte ca sa stiu de unde sa mai las si unde sa mai pun smile.gif)

In alta ordine de idei , daca tot dau jos alternatorul, as vrea sa schimb si periile(carbunii), ; lucrul asta necesita multa munca in plus ? Ma intereseaza ca sa stiu cum negociez cu meseriasul! Multumesc .
Masina are 120.000 km.
liman64br
Salut , am o intrebare ..e ok fulia sa se desfaca asa , nu de alta dar e a2 fulie care o cumpar din dez si e la fel

2 Jul 2016, 13:54:
Garnitura de cauciuc este la locul ei , practic e fromata din 3 bucati
reaven2005
Buna ziua, sunt detinatorul la o laguna 2 din 2002 1.6 bezina 16v. Ieri cand eram in Bucuresti in intersectia de la Dristor, mi s-au aprins martorii de baterie + stop si am ramas fara servodirectie. Imediat in 2 min a iesit un fum/abur de sub capota fix din partea stanga a masinii cum te uiti la ea. Nu s-a fiert motorul pentru ca termostatul este la jumatate si antigel aveam. Dupa ce am oprit, am pornit din nou masina, a pornit dar se auzea un croncanit (ca si cum s-ar amesteca 2-3 piese metalice). Distributia nu s-a rupt pentru ca am desfacut capacul de la ulei si invarte axul cu came.
Abia azi o sa fie desfacut motorul sa se uite.
Poroblema este ca fulia de la arborele cotit bate in ultimul hal. si asta am vazut fix cand a iesit fum din masina.
Nu pricep de unde a iesit fum si de ce a iesit..

daca cineva a avut vreo problema asemanatoare poate ma poate ajuta cu vreo idee ceva.
eviltuning
Fum cel mai sigur a iesit din alternator.Da cureaua jos de accesorii si vezi daca mai face acel zgomot
mars
Nu de la fulie? S-a frecat cauciucul ala si a scos fum. Nu trebuie sa fie neaparat alternatorul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.