Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: R21 Turbo Quadra
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Renault 4, 5, 8, 10, 11, 12, 18, 19, 21, 25 > Renault 21
Pages: 1, 2, 3, 4
s3rg3ntu
Baieti de cam o saptamna sunt proaspat posesor de r21 quadra si am nevoie de niste sfaturi lamuriri cum vreti sa le zicem .....masina am luato din brasov am mers am vazuto am lasat avans singura problema a fost ca proprietaru nu ma lasat ca fac o tura cu ea spunand doar ca masina e in regula ca are probleme minore si ca masina a stat si sunt blocati etrieri pe spate dupa 3 zile am mers c restul banilor am facut o tura prin oras se simtea ca motorul nu trage ca si cum ar fii tinut de etrieri spate......am dat bani m-am urcat in ea si am venit spre cluj dar surpriza dupa vrea 20 de km am realizat ca cutia e defecta ea huruind in frana de motor si la liber dupa care a inceput sa sara si din viteza a 2a ....deci eu as vrea o cutie dar cred ca asa ceva nu se mai gaseste .....si am nevoie de cateva lamuriri:
1. Sub ceasul ce indica ora am ceva scrie pe el DIFF cand apas pe el apare diferetial si abs barat la ce se refera?
2. Motorul porneste mai greu si osclieaza un pic in rest trage bine nu cum m-am asteptat dar trage se poate sa fie compresie slaba?
3.Am pus injectoare de 2.2 de pe r25 masina nu a pornit stie cineva ce alte injectoare merg?
4. Ar merita dupa ce rezolv cutia si motorul sa nu mai oscileze sa apelez la cineva sa rescrie softul din calculator
?
Deacamdata atat cu restul ma ocup eu asa incet incet
turbodxman
Ai trecut prin Brasov si nu mi-ai facut o vizita tongue.gif
Presupun ca ai luat-o pe cea rosie de la catavictor, de pe forum, nu?

Cu cutia trebuie incercat si reparata ca alta de quadra cam foarte greu pe la noi...

Cu restu mai asteapta sfaturi de la 21-isti wink.gif

s3rg3ntu
Da eram in graba si nu am apucat sa iti iau nr de tel sa te sun cand ajung la brasov da e vb de cel rosu il cunosti cumva pe fostul proprietar?
turbodxman
Ok.
Nici o problema. Te inteleg. wink.gif

Nu personal.
Doar de pe forum...

De ce?

Cand termini de reparat la 21 te astept pe la mine pt o intalnire Renault fan wink.gif asortata cu un gratarel stropit din plin cu bere (fara alcool tongue.gif ). wink.gif
s3rg3ntu
Repar si 25u si vin cu amandoua cu cat mai multe old timer cu atat mai bine
turbodxman
Super! wub.gif
DanCVA
Daca nu trage, incearca sa verifici cat de bine fac contact mufele de la injectoare. La 19-le meu clemele de blocare se rupsesera si uneori mergea in 2 sau 3 pistoane si nu depasea 3.000 de ture.
s3rg3ntu
M-ai inteles gresit motorul merge acum sta frumos intre 900-1000 rpm dar parca nu merge cum ar trebui sa mearga de 162 de caluti
catavictor
injectoarele au alta impedanta..doar de 21 turbo sau iti voi dai link-ul cu cele de debit marit pt 21 turbo
ai si o poza la cutia de viteze gasita de mine pe ebay
e mai simplu sa schimbi epromul cu soft cu tot.
speedman
Daca ai vazut ca nu este ok masina, nu inteleg de ce ai luat o... tb bagati bani buni in masina, totusi nu inteleg cum de ai luat o, fara sa mergi cu ea!!!! crezi ca vinde cineva o super masina pe 3 lei?
cand se afla in Bucuresti tragea de rupea, am mers cu fostul properietar de la care a luat o catalin, numai ca se incingea motorul din cauza unui ventilator pus gresit (am inteles ca era legat aiurea).
legat de omul din bv, eu am luat de la el grilele pt o bara de rs... numai ca uitase sa spuna ca aveau urechi rupte, una din ele era lipita cu super glue...etc. La telefon mi a spus ca ce vroiam la banii aia (suma era modica) si sunt ok.. sa le lipesc cu lipici de parbriz...
incearca sa repari cutia si scapa de ea, parerea mea...
Bafta!
PS i eu eram interesat de masina, prin ianuarie..numai ca spusese ca este ok, ori din ce spui tu, masina are pb serioase.
catavictor
QUOTE(speedman @ 14 Jul 2010, 20:24)
Salut, am gasit intamplator un R21 Quadra pe net (recunosc ca inainte de a ma documenta despre aceasta masina, nu aveam idee despre ea). Am luat legatura cu proprietarul si am fost sa o vad. Masina arata destul de bine pentru varsta ei, are 20 de ani, interiorul este destul de ingrijit, vopseaua pare matuita poate pentru ca este rosie si nu se misca rau.
Vreau sa stiu, daca aveti vreunul dintre voi varianta turbo, daca este normal ca turbina sa suiere destul de tare in turatie si daca la 40km/h este normal sa aiba 3000 rpm.
De pornit a pornit destul de greu, ce i drept la prima cheie, cred ca se poate regla totusi.
Are si ac. gen climatronic nefunctional, cateva puncte de rugina normale pentru varsta sa, etc.
Proprietarul vrea 1800 e negociabil.
Astept opiniile voastre. smile.gif
*




QUOTE(speedman @ 16 Jul 2010, 17:25)
Sigur sunt bani de bagat in ea, proprietarul mi a spus ca i tb discuri spate, placute frana si altele. Totusi turbina parca trage aer fals pe undeva (este cam zgomotoasa). Cardanul / nu mi am dat seama sa faca galagie. O sa incerc sa fac fotografii, dar nu promit. De bagat in scaun, te baga dar nu asa cum te ai astepta la o masina de 170 cp (sau cati mai are acum)
As testa o doar daca ar fi costat ceva mai mult, pt ca nu poti avea cine stie ce pretentii la o masina de 1800 e biggrin.gif
P.S. Este vorba de masina user ului profyrus.
*


unde trage de rupe masina asta?, nu e frumos sa dai cu noroi....te rog sa revezi pozele cu grilele de rs 2.2 pe care le am postat pe 4 t si sa spui cu ce pret le ai achizitionat.Puteai sa spui ca nu iti convine si mi le trimiteai inapoi si da, ti-am dat o varianta in care sa le pui silicon de parbriz.Referitor la masina: problemele nu sunt asa cum sunt prezentate iar omul nu e pe departe pacalit.Radiatorul a fost inlocuit cu unul facut dupa dimensiunile originale si adaugata o celula fiindca ce era pe ea era praf, cost lucrare 600 ron la Romradiatoare, apoi circuitul de termocupla mergea doar daca era contactul plus si unul din ventilatoare era degeaba;acum nu mai fierbe si termocupla lucreaza ca la carte.Cand am luat masina suieratul auzit de speedman era de fapt zgomatul produs de furtunasul de vacum pe care proprietarul uitase sa il bage in ceas cand schimbase bordul, cum tragea masina de rupea cu vacumul scos?.....actualul proprietar a primit si un bord de 21 turbo completde schimb.Masina a stat un an jumate intr-o curte neatinsa din lipsa de fonduri iar daca acum nu aveam niste probleme, nu pleca de la mine.Si ca sa inchei facem o recapitulare:
* masina pret 1200 euro bani pe care i-am primit
bonus la portbagaj fara a pretinde ceva
* cauciucuri iarna(Nokian) si vara(Matador) noi noute, exact ca in carte 195/40/15.......2400 lei toate
* amortizoare fata originale R21 turbo noi, in cutie ...730 lei perechea aduse de Renault
* far dreapta R 21 turbo 150 lei, second de la Materom stare f buna
*alte maruntisuri...fara valoare smile.gif
* set de discuri spate noi in cutie via germania 70 euro perechea
*calculator de abs cu senzor vreo 35 de lire plus transport
urmeaza sa trimit fara a avea pretentia la bani:
* far stinga de R21 turbo achizitionat franta vreo 50 euroi
* masca fata de R 21 turbo cea cu dunga plus 2 calandre vreo 200 lei
* placute spate brembo via Anglia vreo 30 lire plus transport
continuam?
I-am spus omului ca masina sta de un an juma nu avea itp si rca si ca nu e de plecat cu ea la drum, am vrut sa il ajut cu ele a preferat altceva.Masina trage cum trebuie.Nu e cazul sa ne aruncam cu noroi unii in ceilalti.Asteptam sa ma sune.L-am sunat eu a doua zi de dimineata sa vad daca a ajuns in regula.
s3rg3ntu
Speedman eu de mult am cautat masina asta mai mult ca asta imi doream un renault 25 v6 turbo dar nu s-a gasit cel putin nu in stare buna......omul nu a vrut sa ma lase sa ma dau cu ea de ce nu stiu exact poate stia de cutie poate nu cert e ca de cutie mi-a fost cel mai mult frica preferam sa puste motorul decat sa fie cutia varza eu daca nu era belita cutia eram ff multumit de achizitie si asa sunt pt ca eu lucrez la dezmembrari- service si acolo am zeci de cutii pt acest motor am si una de 4x4 dar de espace cert e ca cutia v-a fii reparata de un domn care numai cutii face ....e adevat ca am bagat bani si voi mai baga poate mai mult decat a costat eu numai ca sa o cumpar am renuntat la o vectra b din 2001 cu 120k la bord daca am renuntat la masina buna pt una cu probleme inseamna ca am luat pt pasiunea mea pt aceste masini sper sa o pot face mai frumoasa decat a fost ea de la iesirea din fabrica......daca aveti ceva de inpartit cu piese trimise aiurea si alea alea vb altundeva nu pe threadu meu am cerut aici sfaturi nu certuri .....catavictor masina s-a compartat excelent la drum primi 150 km au fost mai grei se simtea infranata de etrieri spate dupa care cred ca si-au mai dat drumu si a mers super chiar am umilit un opelist cu un astra g tunat consumul a fost bun am bagat 35 litri si am ajuns la cluj cu 10 litri ramasi per total sunt multumit masina v-a fii desfacuta exact cum am facut cu fostul meu r25 se poate vedea la sectiunea r25. Cata inca ceva nu am inteles ce e cu epromu de soft detaliaza te rog poate ma poti ajuta chiar tu cu treaba asta un mai recomandami un blow off periculos din acela cum ai pe megane rs tongue.gif NUMAI BINE
speedman
Atunci sa o stapanesti sanatos! Ma scuzi ca am intervenit....
catavictor
QUOTE(s3rg3ntu @ 30 Apr 2012, 22:07)
SCata inca ceva nu am inteles ce e cu epromu de soft detaliaza te rog poate ma poti ajuta chiar tu cu treaba asta un mai recomandami un blow off periculos din acela cum ai pe megane rs tongue.gif NUMAI BINE
*


softul la masina asta se regaseste scris intr-un circuit integrat ,eprom,care poate fi inlocuit cu altul cu alt soft.Fiind o masina de generatie veche, anii 90 nu ai mufa OBD, cu toate astea ai mufa de diagnoza.Eu am gasit tot prin tari straine diverse firme, majoritatea franceze care comercializeaza doar epromul cu soft in functie de echiparea masinii, cu sonda lambda sau fara la costuri acceptabile , gen 25 - 40 euro.Mai este o varianta , sa renunti la gestiunea actuala a injectiei si sa treci pe un stand alone.
Poti inlocui actualul blow off al masinii care este un dump valve cu un blow off inclusiv cel de pe Megane RS.Cum ti-am spus o sa te ajut sa gasesti dincolo cam orice piesa.
XtreZz
Un 21 turbo in stare buna in Franta este 2500-3000 euro,plus daca il aduci aici inmatriculare si alte balarii...nici nu vreau sa ma gandesc cat este inmatricularea la un 21 turbo aici in tara...asa ca pretul mi se pare destul de bun,cu toate hibele pe care le are...
b06fcn
Daca e euro 2 taxa e undeva spre 2000 de euro...la cele de 175 de cai e mai dureros, ca sunt non-euro si urca taxa spre 10000...da, 10 teancuri de cate 10 bancnote de 100 de euro...
Acum, revenind la masina, s-o stapanesti sanatos, acu vreo doi ani am vrut si eu sa o iau, dar neavand banii nu m-am bagat. As fi luat-o de piese pentru ale mele, dar ma bate un gand sa-mi mai aduc una de afara...
s3rg3ntu
Pei daca ai fii luat-o pt piese pt ale tale inseamna ca a fost in stare buna masina
adrian_gtt
cred ca stiu eu o cutie de r 21 4x4 2,0 txi in bucuresti.

1 May 2012, 19:18:
daca o m-ai fi...
s3rg3ntu
Super ma anunti daca mai e ?
b06fcn
QUOTE(s3rg3ntu @ 1 May 2012, 18:57)
Pei daca ai fii luat-o pt piese pt ale tale inseamna ca a fost in stare buna masina
*



A fost o masina masacrata, din pacate. Am vorbit si cu fostul proprietar, de la care ai luat-o tu si mi-a spus ce i-a mai facut, dar problema la transmisie cred ca o avea dinainte. Eu cand am testat-o, prin aprilie 2012, ii cam uruia ceva pe spate pe la diferential, plus ca la interior era cam varza iar farurile erau facute din policarbonat, sa vedea ca fusese lovita in bot...dupa care, discutand cu co-forumistul de la Brasov si vazand pozele, am aflat ca avea fata de 21 normal, or eu exact de fata aveam nevoie pentru a mea. Plus ca a mea e faza 1, asta e faza 2...Am gasit una in Franta la 1000 de euro, acu sa vad cand ajung sa o iau...daca ai intrebari, nu ezita, suntem cativa pe aici care chiar cred ca avem o idee despre R 21
s3rg3ntu
b 06 fcn interioru arata ff bine poate confunzi masina ori a fost schimbat fata daca iti trebuie ti-o dau eu pt ca azi am avut norucul sa gasesc 2 faruri de turbo la mine la lucru de uruit uruie tare poate e si differentialu cum zici tu acum sa vad dupa ce dau jos cutia maine merg cu ea la indentificare o trec pe mine si dupa ma apuc sa o desfac
turbodxman
Daca nu sunt deja curate in interior, farurile, spala-le cu o solutie de apa si sapun lichid si clateste-le bine si apoi la uscat la soare cu ele sa arate impecabil. wink.gif
s3rg3ntu
Asa am sa fac pt ca sunt chiar murdare
turbodxman
QUOTE(s3rg3ntu @ 2 May 2012, 21:50)
Asa am sa fac pt ca sunt chiar murdare
*




wink.gif
adrian_gtt
inca m-ai este cutia de renault 21 txi.este prinsa de motor spune el altfel oaruncau sint sigur la fier vechi.spunr ca era motor de 2,1?cred ca bate cimpi.exista 12 valve pe capacitatea de 2,1?i-ti las numarul ,dar vezi ca viseaza 200 euro.0720954912.bafta multa si tine-ma si pe mine te rog la curent.
s3rg3ntu
Da am vb cu el nu vrea nici cum sa lase la pret zice ca e pe motor de 2000 12valve acel motor exista intrebarea mea este s-a facut 21 cu 4x4 sa nu fie turbo? motorul asta al meu este cu 8valve sau cu 12 din cate stiu e cu 8 numa daca e cu 8 potriveste chiulasa de 12v la motor meu ?
Azi i-am facut la masinuta un test de compresie are intre 9 si 10 pe toate pistoanele voi ce ziceti e bine eu stiu ca benzina de la 8 in sus merge dar pe r25 meu cu motor de 2.2 am aproape 14 pe fiecare piston si vreau sa zic ca acel motor iarna la -25 pornea la sfert pe cand asta de pe 21 il invarte un pic sa o ia si pe deasupra e si cald afara poate fii si asta cauza sau e alteceva sensori aprindere etc?
XtreZz
Din cate vad aici:
http://www.ultimatespecs.com/car-specs/Ren...rbo-Quadra.html

compresia trebuie sa fie 8.5,daca nu mint cei de acolo...
R19/16v
Nu. Raportul de compresie nu are nicio legatura cu presiunea din cilindru.
turbodxman
Nu am date despre 21 Turbo...trebuie sa mai astepti sa te lamureasca un cunoscator bine intentionat care e raportul de comprimare .
adrian_gtt
al meu niciodata nu a pornit la sfert.daca te intereseaza are la reprezentanta la noi buji cu electrod de platina pentru turbo cu 12 lei bucata .parca atit am dat eu pe ele.
s3rg3ntu
Banuiesc ca si la cluj la reprezentanta au si pretul este chiar bun.
Nu imi spune nimeni ce face buton acela pe care scrie diff sub ceas la bord si la care banuiesc ca ar trebui sa se aprinda ceva cand il apas?
catavictor
QUOTE(s3rg3ntu @ 3 May 2012, 19:56)
intrebarea mea este s-a facut 21 cu 4x4 sa nu fie turbo? motorul asta al meu este cu 8valve sau cu 12 din cate stiu e cu 8 numa daca e cu 8 potriveste chiulasa de 12v la motor meu ?

*



modelul tau este L48L, varianta de 21 4x4 non turbo este L48R,varianta de motor de pe a ta este J7R756 de pe cea non turbo J7R740
adrian_gtt
am inteles ca a ta este rosie?a avut cumva numere de IL inainte si este din 1990?
catavictor
QUOTE(adrian_gtt @ 4 May 2012, 09:37)
am inteles ca a ta este rosie?a avut cumva numere de IL inainte si este din 1990?
*


este din '90 si a avut numere de CL si e rosie
adrian_gtt
asa este nu mai tine-am minte exact.am fost la calarasi in 2008 parca si a-m probat-o.propietarul era un tinar ,parca era profesor si cerea 3500.patina ambreiajul si nu m-a lasat sa o conduc,credea ca nu o sa-mi dau seama.trebuia sa bag multi bani in ea si am preferat sa stau linistit.are si un fel de climatizare electronica.pe stinga a fost atinsa parca la portiere.sa ai parte de easi pune te rog niste poze cu ea.este o raritate ,s-au fabricat 850de bucati 4x4
s3rg3ntu
Catavictor tot nu mai lamurit daca e cu 8 sau 12 valve dar am sa ma uit pe autodata dupa cod motor adrian maine sau poimaine ii fac niste poze si am sa le pun....mai caut un bord(ceasuri ) digitale pt ca am avut cica un bord de schimb dar care l-am pus sus si nu merge dupa care l-am pus inapoi pe cel vechi si nu mai merge calcu de bord noroc pe capu meu sad.gif
adrian_gtt
este cu 8 valve ,nu exista turbo cu 12 valve.vezi sa nu ai probleme cu cablul de km.
catavictor
Cand pui contactul si apesi in capatul batului de la stergatoare nu se intimpla nimica?Ma refer la afisajul digital.
s3rg3ntu
Nu se intampla nimik cand apasam tot sarea si pana la urma nu a mai mers
Pun si pozele promise prima este cu jentile ce vreau sa le pun sa imi spuneti daca va plac si ultima este cu R25 la care vom renunta pt a repara quadra cu toate ca arata mai bine estetic mecanic nu am ce compara net superior R25 deocamdata
turbodxman
QUOTE(s3rg3ntu @ 5 May 2012, 17:22)
Nu se intampla nimik  cand apasam tot sarea si pana la urma nu a mai mers
Pun si pozele promise prima este cu jentile ce vreau sa le pun sa imi spuneti daca va plac si ultima este cu R25 la care vom renunta pt a repara quadra cu toate ca arata mai bine estetic  mecanic nu am ce compara net superior R25 deocamdata
*



Arata bine cu jantele de aliaj 21-le. wink.gif
adrian_gtt
cind a-m vazut-o in 2007 avea farurile originale si masca fata.eu zic sa lasi jantele originale si cu anvelope 195/55/15 .proiectoare ai?
s3rg3ntu
Neah arata prea batraneasca cu jantele alea proiectoare are turbodxman poate ma inteleg cu el ai si tu ? faruri am gasit 2 la mine la lucru unu mi-a dat fostu proprietar care mi-a zis ca mi-l da si pe al 2lea deci faruri sunt mai trebuie masca care parca o are tot fostu prop si trebuie sa o trimita.....adrian din 2007 au trecut 5 ani tot asa arata masina sau mai bine ?
turbodxman
Cel mai bine ar fi sa montezi farurile de Turbo si masca originala si sa pastrezi jantele originale, daca o vei vinde sa le montezi inapoi pe acelea. wink.gif
adrian_gtt
masca de tabla am si eu,si da arata m-ai bine cind a-m vazut-o.eu zic sa lasi jantele originale ca o sa strici tot aspectul masini.eu am avut pe 17 de laguna si pina la urma a-m revenit la cele originale.performanta si siguranta tot cu cele originale obtii.
s3rg3ntu
Nu stiu de ce va plac cele originale asa mie chiar mi se par urate oricum mai astept un pic poate gasesc mai frumos in principiu voi renunta la cele originale
hellcat
Ne plac jantele originale pentru ca tocmai elementele de origine dau valoare, mai ales la un astfel de model deosebit.
Cine urmareste sa detina o masina cat mai apropiata de cum a iesit din fabrica, mai ales in cazul unor modele demult apuse, nu va aprecia niciodata jantele de fiat stilo pe un R25, spre exemplu. wink.gif
renault19tse
Exact!
XtreZz
Si eu iti dau acelasi sfat..lasa jantele originale!
http://www.autoscout24.ro/Details.aspx?id=206519190
s3rg3ntu
Deja sunteti 5 care zic sa las jantele originale nu mai stiu ce sa zic sau sa fac vom vedea daca le voi schimba voi face cel putin 5 useri nervosi pe mine daca nu le voi schimba veti fii multumiti tongue.gif
Hellcat pana la urma vrei sa zici ca nu arata bine cu jantele de stilo sa le pun pe cele originale care dai intr-o groapa si imediat se indoaie atat sunt de slabe nu au fost facute pt romania pei pun jantele de r25 si nu mai da nimeni 2 bani pe masina aia asa cum nici pt r21 asta nu a dat nimeni bani pt el mai bine de un an dar toti spuneti masina rara buna tine-o originala etc etc dar nimeni nu a cumparat-o toti au vrut sa o iau dar dar......
hellcat
Nu, confunzi lucrurile.
Ce se intampla cu masinile astea?...ele trebuie restaurate daca vrei cu adevarat sa intelegi ceva din ele. Sincer masinii asteia pe care tu ai cumparat-o nu-i vad niciun viitor, asta e parerea mea...n-o lua ca pe un afront.
Va costa foarte mult daca vei dori sa o ridici de la nivelul de "vechitura".

In rest, sigur, exista si categoria celor care cumpara o masina dupa cat baga sau ca are jante pe 18" si apreciaza 2 dungi pe capota si xenon-ul din proiectoare.

Nu e nicio problema ca avem optici diferite, tu ai deschis subiectul si ai primit cateva pareri. Nu trebuie sa multumesti pe nimeni.
Ca jantele de origine se indoaie...asta nu e un argument, sa fim seriosi...la ce talon au anvelopele cu dimensiunile recomandate de producator, daca ajungi sa indoi o janta atunci cred ca problema mai e si in alta parte.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.