Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Moare motorul la ralanti
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Pages: 1, 2
iuli23
Sper ca nu procedez gresit deschizand un nou topic, nu am gasit in alta parte unde sa scriu.
Am o laguna 2 din 2003 1.9 dci si de vreo 3 zile mi se opreste la relanti motorul. De la ce sa fie , va-ti mai confruntat cu problema asta ?


Multumesc !
espacern
Se poate sa fie de la defectarea elecrovana de reglaj hidraulic al avansului.
Se gaseste situata pe pompa de inalta si este prinsa cu suruburi.
Costa cam 400 Ron.
Parerea mea....ca la mine asta a fost si s-a schimbat juma de masina pana s-a gasit defectul!!

@+
iuli23
am mai observat ca atunci cand o scot din viteza si franez imi scade turatia motorului.....o avea legatura?
mihnis
asta e.
am patit si eu cu acea
elecrovana de reglaj hidraulic al avansului
jordi
@iuli, s-a mai discutat problema asta.... unora le cade doar turatia cand franeaza, altora li se opreste motorul la relanti. Sunt cateva topicuri deschise si cateva solutii. Una dintre ele este expusa mai sus, dar mai sunt si altele.... spor la cautat.
iuli23
mersi pt sfaturi . sper sa nu ma coste mult sad.gif

@jordi am cautat si nu am gasit decat problema cu relantiul..ma interesa de ce moare motorul si nu am gasit topicul .....
jordi
sunt topicuri exact pentru problema asta... ce-i drept ceva mai vechi.
alex_maf2007
espacern pui te rog si o poza cu beleaua:P
mc
iuli23
@alex_maf2007 am vazut ca ai postat mai demult problema cu "arculet galben aprins in bord" am si eu problema asta numai ca la mine sta aprins tot timpul.de la ce era pana la urma ai rezolvat ? ce ar mai putea fi inafara de buji?
espacern
QUOTE(alex_maf2007 @ 19 Apr 2012, 21:24)
espacern pui te rog si o poza

Asta este piesa .....la 1.9 DCI de 120.

@+
alex_maf2007
iuli23 era de la senzorul de supraalimentare:P
espacern mc mult...poate fi curatat senzorul?
iuli23
@alex_maf2007 bulit sau iesise de pe acolo ceva? imi poti arata care este daca se vede usor?
alex_maf2007
era stricat...din cate stiu eu nu prea se poate repara dar cel mai bine vezi exact ce problema ai pe diagnoza...
dupa cum vezi si in imaginea de acolo vad ca cel cu masina in pricina are probleme:))
iuli23
mersi
AgLiAn
Dupa ce am mers la service (reprezentata) si am schimbat distributia, aceeasi problema a aparut si la mine, cand franez scade turatia motorului, inclusv la relanti (cand e motorul cald) sta subturat (~750 rpm).

Acea electrovana se da jos cand se schimba distributia? Posibil ca cei de la service sa nu o fi montat inapoi cum trebuie, sau sa fi stricat ceva la ea in timpul demontarii?

Mersi.
boeru_laurentiu
Elecrovana de reglaj hidraulic al avansului nu se demonteaza la schimbarea curelei de distributie... Incearca sa verifici toate mufele ( poate nu au prins vreo una bine )
AgLiAn
Am sa verific si mufele.

Am observat alta problema, uneori motorul nu merge rotund. Adica merge 3/4 secunde rotund, iar la a 4/4 secunda scade turatia (cu ~50-100 rpm), si tot ruleaza in ciclul asta de 3 parti dintr-o secunda la aceeasi turatie, o parte din secunda la o turatie mai mica.
mihnis
ceea ce spui tu am patit si eu.a fost simptomul dat de Elecrovana de reglaj hidraulic
.apoi a aparut pornirea defectuoasa.dupa inocuire a disparut fluctuatia, oprirea motorului aparent fara motiv si masina a pornit normal.

merita sa gasesti pe cineva care sa iti imprumute o electrovana sa testezi cu ea.
multa bafta!
AgLiAn
Momentan n-a ajuns sa maora motorul. Ce mi se pare foarte ciudat e ca problema asta a aparut dupa ce-am schimbat distributia (revizie facuta la TI SUEROM Cluj, reprezentata).
mihnis
inceputul e mai greu smile.gif
acum eu nu zic ca nu ar fi alta problema...
melcu
Salut,
imi permit si eu sa "murdaresc" acest topic cu o problema relativ asemanatoare.

Dupa o noapte mai geroasa (sub -10gr C) se comporta ciudat. Pornesc, sta la 950-1000rpm (nu fluctueaza, merge rotund - totul OK). Daca incerc sa plec in primele 15 - 20 secunde pur si simplu moare motorul!
Daca accelerez in gol e OK, cand trec in D apas pe acceleratie se opreste fara eroare pe bord. Trebuie sa astept pret de 1 minut, apoi totul este OK

Clapeta de acceleratie este curata, garnitura este noua, nu trage aer fals, nu am erori. Am dat vina pe benzina ... dar asta e alt plin, alta pompa , alta "firma" .
Yutcaru
QUOTE(AgLiAn @ 17 Dec 2012, 12:31)
Dupa ce am mers la service (reprezentata) si am schimbat distributia, aceeasi problema a aparut si la mine, cand franez scade turatia motorului, inclusv la relanti (cand e motorul cald) sta subturat (~750 rpm).

Acea electrovana se da jos cand se schimba distributia? Posibil ca cei de la service sa nu o fi montat inapoi cum trebuie, sau sa fi stricat ceva la ea in timpul demontarii?

Mersi.
*




QUOTE(AgLiAn @ 18 Dec 2012, 17:57)
Momentan n-a ajuns sa maora motorul. Ce mi se pare foarte ciudat e ca problema asta a aparut dupa ce-am schimbat distributia (revizie facuta la TI SUEROM Cluj, reprezentata).
*





Am mai auzit de o problema asemanatoare la un fiat,cand frana masina la semafor,scoasa din viteza,ii murea motorul.
Dupa multe ore petreute in fata mecanicilor,sa constatat ca defapt era sarita distributia de la punct,
Si la tine toate problemele dupa ce ai schimbat distributia,merita verificat!
iuli23
QUOTE(Yutcaru @ 20 Dec 2012, 22:32)
Am mai auzit de o problema asemanatoare la un fiat,cand frana masina la semafor,scoasa din viteza,ii murea motorul.
Dupa multe ore petreute in fata mecanicilor,sa constatat ca defapt era sarita distributia de la punct,
Si la tine toate problemele dupa ce ai schimbat distributia,merita verificat!
*



eu am avut problema asta in vara cam 2 sapt la rand mi-a facut asta (se oprea motorul la relanti sau cand franam la semafor ) si din vara pana acum nu am mai avut nici o problema ..deci mister smile.gif) cu toate ca uneori oscileaza turometru;..
AgLiAn
Intrebare, elecrovana de reglaj hidraulic al avansului e acelasi lucru cu electrovana defazor?

Si, o elecrovana de reglaj hidraulic al avansului de pe o Laguna 2006 se potriveste pe Megane ML2 2007?
bad_ovi
Si daca am aceleasi probleme cu relantiul, adica ba se opreste motorul ba se accelereaza singura dar masina e pe benzina 1,8, poate fi de vina tot Elecrovana de reglaj hidraulic ? Si benzinarul are asa ceva sau e altceva ?

gmt97hr
bad ovi
vezi senzor clapeta acceleratie !!!
bad_ovi
Si ce pot sa fac la mufa clapetei, sa o curat ? Ca clapeta este noua, are doar un an jumate de cind am cumparat-o din magazin.
AgLiAn
Am gasit la dezmebrari electrovana, problema: e de pe un Megane 1.9 dCi din 2006 (120 CP, cod motor: F9Q 800), iar a mea e din 2007 si are 131 CP, cod motor: F9Q 803.

Oare se potriveste electrovana pe megane-ul meu? Si, e nevoie sa schimb si pompa de inalta presiune? Sau e de ajuns doar electrovana? Mersi.
Milito
Va salut. As dori niște sfaturi de la persoanele care au mai întâlnit următoarea problema: masina da sa moara la relantiu si se si opreste uneori+pornirea mai grea când îi vine pandalia.mentiones ca de curând am schimbat pompa injectie+diuze injectoare+filtru mot.+curățat rezervor. Am curățat senzorul volanta dar nimic.se poate sa fie defect si el sau cel de presiune rampa. MULTUMESC!
Crozbi
Vezi alternatorul sau fulia de la motor, verifica daca iti incarca bateria.
Milito
Am sa verific. Bateria are cateva luni de cand am luato.
P37R3
Va salut.
Am (inca) o problema cu al meu megane 2.1, 1.5 dci, 60kw.
In urma cu 2-3 luni au aparut fluctuatii la relanti. In loc de 800, brusc ajungea la 700-600(pana in o secu da dura). Am ajuns intr-un service si mi au inlocuit senzorul de turatie (daca nu ma insel) de pe pompa de inalta, aprox 100 euro era piesa si nu a-a rezolvat problema cu inlocuirea acelui senzor. Ulterior, dupa vreo luna incep sa am probleme cu pornirea, doar la rece.
Verific infectoare, totul ok pe retur. Pe teste repetate pe calculator am erori cu (presiune maxima atinsa, senzor pedala acceleratie - una din valori nu e chiar ok..)
Nu am reparat nimic ca nu stie nimeni exact unde e cauza.
Mai nou am probleme la pornire si la cald. Dupa doar 10-15 minute repornesc si nu mai sta pornit. Porneste 1 secunda si se opreste. Repet de 2,3 ori, daca nu ajut cu acceleratie nu sta pornit. Tin accelerat 10-20 secunde merge. Inca o problema e ca sta pornit dar e si un tacanit de la pistoane sesizabil dupa 1200 rpm.
Sugestii cineva pentru rezolvarea acestei probleme?
AdR!@N
Salut,
Eu ți-aș sugera următorul lucru:
Postează la secțiunea megane, nu de alta, dar aici la Laguna 2 nu e nimeni cu motor ca al tău.
Doar o parere: pe pompa de inalta poate fi traductorul de presiune sau regulatorul de presiune. Eu il bănuiesc pe cel din urma, adica regulatorul de presiune.

Numai bine!
Adrian
P37R3
Ala il schimbasem, cand am zis de piesa de 100 euro. Regulatorul de presiune il schimbasem si cu unul nou tot aveam fluctuatii la relanti. O sa postez eventual si acolo, dar pe acest forum se apropiau discutiile de problema mea.
activex
Salut,

Problema pe care o am eu cu masina mea, Laguna 2 1.9 dci 120cp, din 2002, este ca moare motorul la relanti, doar la temperaturi scazute, sub -2 sau -3 grade.

Problema apare si cu motorul cald si cu motorul rece. Spre exemplu, dupa 10km, trag pe dreapta, las masina la relanti, iar dupa 4-5 minute moare motorul.
Apas butonul START si porneste ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic, dar raman aprinsi martorii STOP si STOP Engine. Dupa repornire masina functioneaza bine, exact ca inainte.
La fel se intampla si cand pornesc masina si o las sa se incalzeasca mai mult de 4-5 minute.

Am pus testerul, iar eroarea pe care a returnat-o a fost: Presune scazuta in rampa de injectie. Dupa discutiile cu un mecanic, aceasta eroare o genereaza in cazul in care ramane fara combustibil sau i se taie alimentarea din diverse motive.
La interventie, mecanicul a verificat injectoarele (a zis ca sunt ok) si inca cateva componente ale sistemului de injectie. A gasit o problema la supapa de siguranta din capatul rampei de injectie - picura foarte putina motorina prin acea supapa si a zis ca "s-o fi inmuiat arcul care tine supapa inchisa". Ca si rezolvare, a bagat 2 saibe in spatele arcului, ca sa-l intareasca. Interventia mecanicului a fost prin Febriuarie 2017.

Tinand cont ca pe acolo circula combustibil si la turatii mai mari, iar presiunea in rampa este mai mare in mers, decat la relanti, imi vine greu sa cred ca acea supapa este problema.

Dupa ce sterg eroarea, masina functioneaza la fel de bine, iar martorii raman stinsi pana data urmatoare cand moare motorul, avand aceleasi simptome.

A inceput sa faca aceste probleme iarna trecuta, a mers bine toata vara, iar acum, in Decembrie, am fost la munte, unde a facut iar.

S-a mai intalnit cineva cu aceasta problema sau ati vazut undeva pe forum discutii despre aceasta tema? Eu am cautat, dar nu am gasit nimic.

Va multumesc anticipat!

O seara buna.

espacern
Schimba senzorul de pe rampa si verifica regulatorul din pompa.....si nu mai merge la mecanicul ala cu saibele!
activex
Iti multumesc pentru sugestii, dar ma intereseaza mai mult daca a mai avut cineva aceasta problema si daca a gasit cauza.

La temperaturile care sunt acum afara, masina merge bine (sta la relanti fara probleme) si nu prea as vrea sa schimb piese fara o indrumare de la cineva care a avut aceleasi simptome si le-a rezolvat sau fara o diagnoza specializata.

O sa mai astept pana cand se poate reproduce problema si apoi o voi duce la un alt mecanic, dar intre timp m-am gandit ca poate a mai intampinat cineva aceasta problema si ma poate indruma intr-o directie.

Numai bine!
espacern
Ai citit toate postarile din acest topic....si altele care au acelasi subiect?
activex
Am citit cam toate topic-urile pe care le-am gasit pe tema relanti-ului sau a problemelor de injectie si nu am gasit in nicio postare simptomele pe care le are masina mea.
espacern
Daca nu ai regasit simptome identice nu-ti ramane decat sa mergi la mecanicul.....si-ti mai baga o saiba!
Cititul (informatia) este primul lucru care trebuie facut si daca ai acces la informatie i-ti ramane sa ai capacitatea de intelegere a informatiei.....si apoi punerea in practica a experientei altora.
activex
Daca nu gasesc cauza problemei, probabil ca voi merge la reprezentanta Renault.
adrian_74
@activex- demonteaza regulatorul de presiune, curatal, inlocuiestei cele 2 oringuri(acum găsești de vanzare la bucata in magazine de piese auto), monteazal la loc si mergi cu masina mai mult... Dupa, sterge erorile din calculator. Gasesti topicul mai detaliat pe forum pe aici deschis de mine si cu poze. Baftă!
activex
@adrian_74 multumesc pentru sugestie. O sa incerc zilele urmatoare, dar rezultatul il voi putea vedea doar cand vine frigul, ca la temperaturile de acum, sta la relanti fara nicio problema..
Lampard
Uneori cand pun frana si ma opresc in loc scade turatia la masina pana la 500 de ture,care ar fi problema?
mars
Găsești aici un topic deschis de colegul adrian_74, cu informații cât se poate de detaliate, inclusiv cu poze. Și s-a mai discutat și aici.
Lukas box
Salut!
Eu chiar sunt nou, adica este prima postare. Am citit tot ce se putea citi despre oprirea motorului la relanti, adica forum reno, mitsubishi, volvo, toate cu motor 1,9 f9q, injectie bosch.toti spuneau ca problema vine din partea regulatorului de debit de pe pompa/supapa reglaj debit/ventil injectie cod bosch 0928400487(286lei la AUTOKARMA). Intradevar asa a fost l_am schimbat si surpriza mare, motorul nu se mai opreste, nu mai scoate fum alb_albastru(combustibil nears), nu mai tremura relantiul(oscila 100/200rot/min). Sper sa se fi rezolvat si problema cu pornitul greu la temperaturi joase incepand cu 2,3 grade spre minus (vedem maine vor fi -2*). Sper sa ajute si pe altii
Multumesc, si o seara buna!
Dan Sebastian Oprea
Salutare colegi,

Am citit si eu postarile voastre, si as aprecia o parere. Si eu am problema asta la masina din semnatura. Iarna a trecut bine, dar cum se incalzeste afara, daca merg de ex 10 km, apoi opresc motorul o jumatate de ora, si vreau sa plec iar, moare la relanti si sta subturata. Dupa doua-trei incercari isi revine.

Am schimbat TRS-ul si senzor presiune combustibil ( https://www.autokarma.ro/piese-auto-renault...e%20combustibil ).

O sa merg la mecanic iar, dar as vrea sa ma duc cu temele facute smile.gif Supapa schimbata de Lukas e aceeasi piesa? Elecrovana de reglaj hidraulic al avansului care e?
DApophis17
O alta denumire e regulatorul de debit (sau presiune) si e situat pe pompa. Daca e defect sau are mizerie in el (putin probabil dar posibil) poate genera opririle alea, dar ar face probleme si la pornire.

Pune un tester compatibil sa vezi ce erori ai memorate.
Trotil
Salut
Cine ma poate ajuta si pe mine cu o problema la a mea laguna 2 1.9 dci
Camd pornesc masina si la rece si la cald urca relantiul la 1000 rpm
Dupa ce merg cu ea 10 minute scade la 900 si parca si oscileaza intee 900 si 950 pe tester nu da nici o eroare ve e drept clapeta de acceleratie e noua din ce am mai citi cica trebuie dusa la un tester si facut reinitializare
Am mai observat ca in momentul in care opresc clima la cateva secunde scade si relantiul la 900
Sa mai confruntat cineva cu astfel de probleme?
xmisterx
Din ce spui acolo motorul se comporta normal, eu nu vad nici o problema, si a mea face la fel.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.