jancsiami
12 Apr 2012, 19:43
Buna seara dragi colegi proprietari megane 2
am un grandtour din 2004 la care de ceva timp atasez o remorca. Max 5000 km am mers cu remorca si acum vizibil s-a lasat fundul jos, si gol sta deja foarte aproape de sol.
intrebarea mea este, cum se poate ridica masina, daca exista ceva arcuri mai rigide sau mai groase care ar potrivi decat cele de fabrica sau eventual arcuri duble daca exista asa ceva.
multumesc pentru raspunsuri
CHYBRYT
17 Apr 2012, 17:32
Salut, poti incerca cu 2 arcuri luate de pe o masina dotata cu PDG (Pachet Drumuri Grele) gasesti la dezmembrari (cam 200 RON perechea) bafta
tzsombi
18 Apr 2012, 14:32
cumpara arcuri noi dupa codul masinii, arcurile noi o sa readuca la inaltimea potrivita masina cu si fara incarcare(remorca)
aprox 200 ron/buc
CHYBRYT
18 Apr 2012, 16:02
Pai daca pune normale nu se vor lasa din nou? fiindca nu sunt concepute pentru greutatea remorcii, si cel mai important este distribuirea greutatii din remorca (de la axe spre spate) a se evita greuteatea de la axe in partea din fata fiindca atunci sunt fortate arcurile.
tzsombi
19 Apr 2012, 13:46
fiind masina din 2004 arcurile au slabit si sunt mai moi decat atunci cand au fost noi, s-ar putea ca cele vechi sa se si rupa la sarcina(probleam specifica pt laguna) la mine s-a rupt arcul fata(dupa un schimb de arcuri si telescoape fata spate zici ca ai alta masina).
Arcurile pt PDG nu sunt mai tari ele sunt mai lungi!
Salutare.
La ultima verificare tehnica a masinii am descoperit o mica/mare problema - arcul din stanga spate are jumatate din ultima spira rupta. El inca sta pe loc si am facut cateva sute de km cu masina de atunci - nu am observat nicio modificare la comportamentul din timpul rularii.
Am cautat pe mai multe site-uri - nu stiu ce model de arcuri se potrivesc. Masina este fara PDG. Sa iau de la dezmembrari? Ma sfatuiti sa le schimb pe amandoua pe spate? Multumesc.
CatalinBI
31 Dec 2012, 11:51
recomand arcuri noi. de la dezmembrari nu sti cat "s-a carat" cu masina respectiva si risti sa fie "slabe" sau sa se rupa curand. deobicei se schiba doar arcul rupt, dar cel mai bine vezi cum sta masina cu un arc nou si unul vechi (distanta de la sol la aripa daca este aceeasi atunci este in regula, daca este diferenta de inaltime
atunci nu e bine)
nsl_iuli87
5 Jan 2013, 18:26
Daca vrei arcuri putin mai dure, cauta sa iti cumperi de la dezmembrari de break.
Arcurile difera la duritate in functie de caroserie(coupe, hatch, sedan si break), si au pe ele niste puncte colorate care dupa acelea iti dai seama de duritate.(nu stiu care este combinatia de culori pentru break)
Salutare.
Se pare ca arcurile mele pe spate (Sedan 2.1) au codul de culori: alb + bleu (sau albastru, s-o fi decolorat in timp).
La toti cei pe care i-am intrebat, nu am gasit arcuri pentru spate cu acest cod. Stie cineva ce inseamna aceste coduri? Cineva mi-a spus ca are de vanzare arcuri cu cod rosu + portocaliu. S-ar potrivi pe a mea?
marusha
25 Jan 2013, 15:54
difera arcurile spate de la PDG la non PDG? daca da, ce anume difera?
multumesc!!!!!!!!!!
@Marusha - din ce am inteles, difera, sunt mai groase. Au acelasi numar de spire si aceeasi lungime dar sunt mai groase. Mai cauta info si pe topicul asta:
http://www.reno.ro/-t118195.htmlDin cate am inteles, cele non-PDG au marcaj gri mediu + roz / trandafiriu iar cele PDG rosu + portocaliu.
kelyoss
28 Jan 2013, 19:00
la PDG amotizorul are alta cursa (mai lunga) ca si arcul este mai inalt
daca schimbi arcul trebuie sa pui si amotizorul necesar
arc de la PDG cu amortizor normal o sa distrugi amortizorul si bate (ajunge cursa amortizorului la capat)
asa ca se pot pune numai impreuna (arc si amortizor)
eu am pus doar pe spate nu si pe fata = instabila la drum (nu mai e ca inainte)
Claudiuu
10 Jun 2013, 14:56
stie cineva unde as putea sa gasesc arcuri spate cu pdg ? am cautat la cateva firme si nu se gasesc la distribuitori de niciun fel
cristi2004
10 Jun 2013, 20:10
Am schimbat arc spate la 180 ron.Orice magazin de piese auto trebuie sa aiba asa ceva.Succes.
Claudiuu
11 Jun 2013, 12:38
probabil KYB ai pus ca alea se invart pe la suma aia dar nu sunt cu pdg(din ce gasesc pe site-urile de profil si firme)
Renault este singurul cu arcuri cu pdg pt spate si costa circa 500 lei per bucata
cristi2004
11 Jun 2013, 18:57
dan22y
14 Jun 2013, 06:23
In incercarea de a schimba arcurile spate, cele de PDG cu cele de nonPDG, din ce citesc aici, sunt comune cele la nonPDG de la sedan/hatch/combi? Pt sedan banuiesc ca e bine sa iau de sedan...? Este necesar sa schimb si amortizorul sau merg cele existente?
Am primit ceva oferte de arcuri si ziceau ca pt. sedan (non PDG) culoarea este alb + roz
claudyubz
27 Mar 2015, 16:28
Eu am Megane 2 1.5dCi facelift cu PDG si pe arcurile originale de pe masina am pe a doua spira culoarea verde si pe a treia spira culorile alb si albastru.
valikris2002
27 Mar 2015, 17:59
eu stiam ca daca vrei sa schimbi amortizoarele pdg cu non pdg pe spate trebuiesc si arcurile schimbate, pe fata nu trebuie doar alte bielete antiruliu
luca76
28 Mar 2015, 07:30
Arcurile spate pentru sedan fara pdg sunt cu buline alb si roz.
calinnov
28 Mar 2015, 22:56
Cele cu PDG pentru spate sunt Galben si Gri, iar pe fata Albastru si Alb, (cel putin asa este la mine la diesel).
NB
cristian.iliescu88
29 Mar 2015, 07:07
Marcajele arcurilor difera in functie de motorizare si echipare. Din ce am observat se intampla chiar ca aceleasi masini cu aceleasi motorizari si echipari sa vina cu marcaje diferite pe arcuri.
djcristi
28 Apr 2015, 14:05
pt megane-ul din semnatura non-pdg (KM16) in Dialogys apar doar 2 tipuri de arcuri spate (poza). Primul (rosu+albastru) are codul 8200357085 , al doilea (alb+roz) codul 8200309931 .
Doar pentru primul tip se gasesc si pe aftermarket. Eu am pe masina codul 8200309931 (am avut unul schimbat , gasit codul pe istoric la acea interventie)
Pt Sedan (LM16) este 8200346349 (gri+roz). Pt hatch (BM16) este 8200276539 (portocaliu+alb). Codurile de mai sus (pentru toate cele 3 tipuri de caroserie) sunt valabile si pentru motorul de 86cp (63kw, k9k-724), caroserie xM1F , 2.0dci xM1K, 1.9dci xM1D.
Pentru meg 2.1 1.5dci 82cp fabricat pt RO (xM0F) pentru break sunt aceleasi coduri ca la 2.2 , dar pt hatch apar 2 coduri : cel de mai sus (8200276539 , portocaliu+alb) pt "normal suspension" si 8200301149 (portocaliu+gri) pt "Raised suspension", iar pt Sedan tot asa, apare in plus "raised" cu 8200335365->8200869214 (galben+gri).
Catalinmodena
28 Apr 2015, 15:52
Zi si pentru fata,la mine parca am verde pe ele !
djcristi
29 Apr 2015, 12:03
asta este un topic pentru cele de pe spate, pe fata sunt mult mai multe culori.
moisemotor
29 Apr 2015, 18:53
Help!!! astazi am ridicat masina pe elevator si am descoperit arcul spate dreapta rupt o spira care este inca acolo.As dori sa iau de la dezmembrari dar nu stiu dupa ce sa ma uit la un arc.Masina este break si nu stiu exact catalogarea arcurilor suspensia fiind non-PDG(masina este luata din Germania)din cate am vazut si citit pe forum.Am pus si 2 poze cu ce am reusit sa vad pe arc.
Dezmembrari_Megane
29 Apr 2015, 20:23
tu ai arcuri sport eibach , greu de gasit
djcristi
29 Apr 2015, 23:53
gasesti, dar depinde ce vrei sa pui pe ea, mai ales ca nu le mai ai pe cele din fabrica si nu stii ce cod de culoare aveau.
moisemotor
30 Apr 2015, 05:40
Tocmai asta intreb ce sa pun pe ea ca m-am blocat aici, ca nu am cod de culoare si nu stiu ce sa caut.Oricum am un punct de plecare arc sport Eibach dar este special pentru break are alta duritate asta nu stiu, pot pune alte arcuri de break? si de aceea rog colegii de forum care cunosc sa ma ajute.
djcristi
30 Apr 2015, 11:37
@moisemotor , pai acum depinde si ce ai pe fata, daca vrei sa o lasi cum este , schimbi doar respectivul arc de pe spate cu unul identic, desi nu cred ca o sa gasesti, pt ca noi vin doar la set complet pt masina (toate 4). Iar la dezmembrari ai 1% sanse sa gasesti arcuri sport Elbach.
<span class='edit'>30 Apr 2015, 14:28:</span>
QUOTE(djcristi @ 28 Apr 2015, 15:05)
pt megane-ul din semnatura non-pdg (KM16) in Dialogys apar doar 2 tipuri de arcuri spate (poza). Primul (rosu+albastru) are codul 8200357085 , al doilea (alb+roz) codul 8200309931 .
Doar pentru primul tip se gasesc si pe aftermarket. Eu am pe masina codul 8200309931 (am avut unul schimbat , gasit codul pe istoric la acea interventie)
Pt Sedan (LM16) este 8200346349 (gri+roz). Pt hatch (BM16) este 8200276539 (portocaliu+alb). Codurile de mai sus (pentru toate cele 3 tipuri de caroserie) sunt valabile si pentru motorul de 86cp (63kw, k9k-724), caroserie xM1F , 2.0dci xM1K, 1.9dci xM1D.
Pentru meg 2.1 1.5dci 82cp fabricat pt RO (xM0F) pentru break sunt aceleasi coduri ca la 2.2 , dar pt hatch apar 2 coduri : cel de mai sus (8200276539 , portocaliu+alb) pt "normal suspension" si 8200301149 (portocaliu+gri) pt "Raised suspension", iar pt Sedan tot asa, apare in plus "raised" cu 8200335365->8200869214 (galben+gri).
revin cu o lista completa pt arcurile spate care s-au pus pe megane 2 , si cu aftermarket la cele care exista
rosu+albastru = 8200357085 (exista aftermarket, Grosime [mm]: 11 , Lungime [mm]: 370 , Diametru exterior: 100 sau 373x101)
alb+roz = 8200309931
gri+roz = 8200346349 (exista aftermarket, Grosime [mm]: 11 , Lungime [mm]: 362 , Diametru exterior: 101)
portocaliu+alb = 8200276539 (exista aftermarket, aici difera dimensiunile in functie de producator, adica exista si 349 cu 10.75 , si 359 cu 10.5 , si 363 cu 10.5, etc)
portocaliu+gri = 8200301149
galben + gri = 8200335365->8200869214
Dreamer
30 Apr 2015, 13:39
Cristi, din ce ai postat mai sus, inteleg ca " rosu+albastru = 8200357085 (exista aftermarket, Grosime [mm]: 11 , Lungime [mm]: 370 , Diametru exterior: 100) ) este pentru varianta cu PDG.
Citisem in alta parte la alt user care spunea ca galben gri spate este pentru varianta cu PDG ...
djcristi
30 Apr 2015, 13:57
le aveai in postul #23:
galben + gri = sedan cu PDG
iar pt break (grandtour) , avand in vedere ca sunt doar 2 tipuri pt spate, iar eu fara PDG il am alb+roz , inseamna ca rosu+albastru este PDG. Ciudat ca exista aftermarket pt PDG si pt non-pdg nu exista , avand in vedere ca la sedan este invers.
moisemotor
30 Apr 2015, 20:11
Multumesc pentru lamurire.Deci in concluzie daca ii pun pe spate arcuri non-pdg imi afecteaza amortizoarele?Difera arcurie non-pdg de cele sport cum am eu Eibach?As pune de sedan ce ziceti?
djcristi
30 Apr 2015, 20:24
normal, cele elbach sunt mai scurte (sport) pentru coborarea caroseriei. Oricum ai face nu o sa gasesti doar un elbach, asa ca tb sa le schimbi toate. Acum depinde si de amortizoare ai (poate le ai si pe alea sport), daca pui suspensie standard (non-pdg) o sa o ridici.
moisemotor
30 Apr 2015, 20:30
Mda deci este destul de nasol sa dau 700 de ron pe arcuri
....Eu vreau sa pun doar pe spate arcuri non-pdg ca ma gandesc ca sunt mai apropiate de cele sport.Multam mult cristi pentru raspunsuri
djcristi
30 Apr 2015, 20:42
pai oricum, non-pdg de break (alb+roz) gasesti doar pe origine, e vreo 500ron bucata, dar probabil a ta e destul de joasa cu arcurile existente, iar daca pui non-pdg se va ridica de spate.
pune o poza cu masina din lateral sa vedem cat de lasata este, si pun si eu (non-pdg) ca sa vezi diferenta. Eventual masuram amandoi distanta de la cauciuc la caroserie sa vedem cat este pe fata/spate.
Dreamer
30 Apr 2015, 20:50
Non-PDG are 12cm garda la sol. Asa are a mea.
djcristi
30 Apr 2015, 21:31
megane- ul din semnatura tot non-pdg are 16cm , masurati de la sol pana la suportul de cric. Mi se pare cam mult, bine, am masurat-o lipita de trotuar , s-ar putea sa fie asa mare de la inclinarea strazii. masor maine pe drept.
dan22y
30 Apr 2015, 21:42
QUOTE(djcristi @ 30 Apr 2015, 21:24)
normal, cele elbach sunt mai scurte (sport) pentru coborarea caroseriei. Oricum ai face nu o sa gasesti doar un elbach, asa ca tb sa le schimbi toate. Acum depinde si de amortizoare ai (poate le ai si pe alea sport), daca pui suspensie standard (non-pdg) o sa o ridici.
Cristi, daca imi permiti o corectura... e Eibach
nu Elbach.
djcristi
30 Apr 2015, 21:53
scuze , nu am vazut punctul, "i" seamana cu "l"
)
Dreamer
30 Apr 2015, 23:54
Garda la sol se masoara pe drept, intre punctul cel mai de jos am masinii si carosabilul.
Masurarea de la carosabil pana la puctul de montare a cricului nu are vreo relevanta deosebita ( exista sub masine alte pucte mai joase ).
moisemotor
1 May 2015, 05:33
Cristi astazi am sa fac poze si masuratori si o sa le pun.Ideea este ca nu gasesc arcuri decat la set de 4 si.....eu am decat unul rupt si mi se pare o prostie sa du 700 de lei si sa raman cu 3 arcuri
budspencer07
1 May 2015, 06:19
Cauta 2 de bune de la dezmembrari fac 200 lei.
djcristi
1 May 2015, 09:42
QUOTE(moisemotor @ 1 May 2015, 06:33)
Cristi astazi am sa fac poze si masuratori si o sa le pun.Ideea este ca nu gasesc arcuri decat la set de 4 si.....eu am decat unul rupt si mi se pare o prostie sa du 700 de lei si sa raman cu 3 arcuri
acum nici nu stii cand le-a schimbat fostul proprietar . Depinde si cati KM ai cu ele, daca au 200 de mii, trebuiesc schimbate oricum.
daca o masori, pune-o pe drept si masoara de la fiecare aripa (fata+spate) pana la pamant.
moisemotor
1 May 2015, 18:15
Acum am facut si eu pozele.Am 65 cm de la pamant pana la aripa in spate si 66 cm in fata,16 cm de la pamant pana la prag(lacas cric)si 12 cm intre cauciuc si partea de sus de la aripa.As dori sa stiu cum imi dau seama de arcuri spate daca sunt non-pdg dimensiuni,spire etc.
djcristi
1 May 2015, 19:07
sunt sport, se vede cat de lasata este, arcurile din fabrica au codul de culoare Renault, nu Eibach. Vezi ca s-ar putea ca fostul proprietar sa fi pus si amortizoare sport. SAU a fost comandata din fabrica cu optiunea de suspensie sport (desi daca era asa trebuiau sa aiba si sigla Renault pe ele). Posteaza VIN-ul
aici , si afli toata configuratia masinii.
ca rezolvare: ori iei un set nou complet Eibach (700ron) ori gasesti un set complet (fata+spate) non-pdg la dezmembrari pt break si pt motorul tau, etc, dar nu iti recomand , ca vor fi deja uzate. Mai ai optiunea sa iei noi pt break non-pdg, dar pe spate se gasesc doar pe origine (500ron/buc), pe fata nu stiu cu model s-a pus pe motorul tau, pe al meu (1.5dci) am alb+alb = 8200040090 , echiv KYB RH2711 , 140ron/buc.
Cum se comporta masina cu aceste arcuri sport pe drumuri mai proaste? adica cat de rigida este? si eu tb sa fac primul schimb de suspensie si ma bate gandul sa trec la kitul sport Eibach.
bogdannicusor83
1 May 2015, 19:13
Aceeasi problema.....megane break, ambele arcuri spate rupte....
Intrebare ce arcuri mai tari gasesc dar cu care masina sa aiba inaltimea normala(ca atunci cand a fost noua)
djcristi
1 May 2015, 19:17
e cu pdg sau fara a ta? ce culoare au arcurile tale de pe masina (banuiesc ca sunt cele din fabrica). si ce motor?
Dreamer
1 May 2015, 20:36
Moisemotor, din pozele afisate se vede clar ca nu ai PDG.
djcristi
1 May 2015, 20:40
nu numai ca nu are PDG dar nici normala (non-pdg) nu este suspensia ,se vede clar ca este sport (arcuri Eibach). A mea break fara PDG este mult mai inalta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.