Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault Symbol 1.2 16V - 2012
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2, 3
bylexus
Buna! smile.gif
Am acordat avansul pentru un Renault Symbol Start 1.2 16V si astept masina undeva prin Mai.
As avea cateva intrebari pentru dumneavoastra.

1. La ce cheltuieli de mentenanta sa ma astept cand voi ridica masina? (am inteles ca nu vine din fabrica cu filtru polen)

2. Cum sa ii fac rodajul?

3. Sa fac schimbul de ulei dupa primii ~4000 - 5000 km sau nu are rost?
S4b1n
Cheltuieli: benzina, revizii (nu stiu exact cat mai costa in reprezentanta, dar poti sa intrebi direct la ei), filtrul de habitaclu ar fi bun. Radio cd are?

Rodajul: scrie in carte undeva, la benzina parca recomandau sa nu depasesti 3500 de ture in primii 1000 km.

Ulei: nu cred ca se schimba mai devreme decat la cat ar fi normal (15 000 km cred).
bylexus
dat fiind motorul nou pe masina inteleg faptul ca nu trebuie depasit 3500 de ture, dar ma intreb daca nu cumva trebuie schimbat si uleiul mai repede(ma gandeam sa-i fac schimbul undeva la maxim 5000 km)..... ma gandesc ca prin uzura motorului vor fi depuneri de particule metalice in ulei, filtru, motor... etc....
nu ma prea pricep.... doar presupun....
radio/cd nu are... ii pregatesc un aftermarket smile.gif
adrian2011
Felicitari!
-cand ridici masina trebuie sa faci la ei(cica) asigurarea RCA ca altfel nu pleci cu masina.pe mine pe 6 luni m-a dus la 350ron(muuuuuult).dar eram departe de orice alta agentie de asigurari si am facut la ei,ca vroiam sa plec cu masina atunci.
-numerele rosii undeva la 100ron maxim.
-or sa vrea sa iti bage pe gat set de covorase(280ron) si aparatori noroi(ca si apara la cat de minuscule sunt) 200ron setul,bare pavilion portbagaj(atentie doar barele) 350ron.fiecare cum crede.eu am zis NU,NU si NU.
-de lipsa filtrului am aflat dupa cumparare.cand am aflat si cat ma costa sa il pun la ei m-am lasat pagubas.l-am pus singur dupa cateva luni cu 27 ron(filtrul) ,manopera gratis ca doar nu ma taxam singur!
-daca vrei neaparat sa ii schimbi uleiul dupa 5000km nimeni nu te poate opri,doar tu esti proprietarul.eu sincer nu ii vad rostul.
-eu la a mea dupa primii 5500 km m-am dat la ea mai tare(gen 4000rpm=135km/h).pana atunci cuminte pana la 3000rpm=90km/h)
bylexus
multumesc @adrian2011.

Bine ca m-ai lamurit si pe mine cum sta treaba cu toate astea....
Din ce am vazut pe internet nu merita aparatorile de noroi, bare pavilion portbagaj clar,... ca nu merita, iar covorasele prefer sa le cumpar din supermarket....

Cu filtrul de polen nu voi avea de ales, dar cu RCA-ul in mod cert nu voi miza pe ofertele lor.

Referitor la CASCO?
Am o oferta buna de la Astra Asigurari... 305 euro + fransiza 100 euro la eveniment si 20% la dauna totala, iar masina este evaluata la 7900 euro.
adrian2011
CASCO e binevenit oricand!eu am tot amanat ca il fac si nici in ziua de azi nu am facut.
dar de ce tocmai in MAI ridici masina?ai comandat-o cu vreo vopsea speciala sau o configuratie de dotari proprie?eu in cel mult 1 saptamana de cand am fost sa intreb am si luat masina.
Phonyx
Si un coleg de al meu si-a comandat un clio star,nu mai aveau pe stoc asa ca ii vine direct din fabrica.Undeva tot in luna mai,la negocieri am participat si eu si am scos un cd player din partea dealerului.Masina a fost comandata prin programul rabla.
vallixx
QUOTE(adrian2011 @ 6 Apr 2012, 22:57)
eu la a mea dupa primii 5500 km m-am dat la ea mai tare(gen 4000rpm=135km/h).pana atunci cuminte pana la 3000rpm=90km/h)
*


Te puteai da de la inceput fara sa contravina rodajului.
In ultima treapta de viteza poti depasi cele 3000 rpm, dat fiind ca la acea viteza racirea este suficienta datorita curentului de aer pe care il ai la peste 100km/h.

In carte parca si scrie ceva de ganul "in primii 1000 km se recomanda a nu se depasi 3000 rpm sau 120 km/h.(viteza la care oricum ai peste 3000)
diesel_power
Rodajul n-are legatura cu racirea. Racire buna are motorul si la V max, dar asta nu inseamna ca e indicat sa mergi la V max in rodaj.
bylexus - cel mai bine citesti in manual si te vei lamuri in legatura cu rodajul. Oricum nu e o tragedie daca depasesti ocazional 3500rpm. Important e sa nu mergi constant la turatii ridicate.

Cat despre costurile de mentenanta, daca nu vei face reviziile in service-uri Renault vei iesi chiar ieftin. Daca ai timp sa cotrobai prin magazine dupa ulei si filtre, ai putea sa ajungi cu costul unei revizii simple undeva in intervalul 200-250 lei + costul manoperei.
bylexus
Cum sa caut prin alte magazine? E permis sa vin eu cu piesele de la alte magazine sa le schimb la reprezentanta si sa platesc doar manopera? Neaparat de origine cu holograma smile.gif nu?
S4b1n
Nu prea poti veni cu piesele tale. Daca vrei sa ai garantie, in principiu trebuie facute la ei reviziile, cu piesele lor. Dupa ce nu mai ai garantie poti intradevar sa reduci mult costul reviziilor, un -40% lejer fata de reprezentanta.
bylexus
M-am gandit ca peste 6 luni de la achizitie sa ii fac un schimb de ulei datorita perioada de rodaj in care va fi motorul(maxim 6000 km).
Ce parere aveti? Sunt bani aruncati in vant?
adrian2011
eu zic ca DA! a mea are 8 luni,am deja 11000km parcursi si merge struna,si nu am schimbat nimic la ea de cand am luat-o(cu exceptia gumelor de vara/iarna).daca te hotarasti sa il schimbi totusi, zi-le sa il stranga in ceva curat si da-l de pomana la un crestin care il mai poate folosi lejer inca 9000km biggrin.gif
diesel_power
Il schimbi de pomana. Doar pentru ca asa se facea la motoarele vechi nu inseamna ca e necesar si la cele moderne. Dar sunt banii tai, faci cum vrei smile.gif
BannedHost
Bani aruncati. Nu fa schimbul de ulei decat la revizia de un an. Filtru de polen il pui tu dupa ce iei masina fara sa afecteze garantia. La ei un filtru plus montat = 130 lei. La magazin de piese auto, maxim 40 lei

RCA-ul il faci inainte sa ridici masina la ce firma vrei tu, iar numerele rosii sau negre ti le scoti tot tu pentru ca iesi cu muult mai ieftin. Ai nevoie doar de cartea masinii dupa care mergi la politie pt talon / dovada de talon dupa care mergi la asigurator sa iti faci asigurarea. Cand mergi dupa masina trebuie sa te prezinti cu rca-ul si cu numerele.

La revizia de 1 an am platit 350 lei si le-am spus sa imi schimbe doar uleiul si filtrul de ulei ( uleiul a fost unul sintetic 5w40) Filtrele nu aveau rost a fi schimbate pt ca le-am verificat si erau ok.

La revizia de 2 ani e mai complicat putin cu costuri mai mari, dar vorbim pana atunci.

Cat timp esti in rodaj sa nu depaseste 3500 rpm... Aia inseamna cam 110 km/h
La 4100 rpm ai 130 km/h

Dupa 1000 km poti incepe progresiv sa cresti turatia. Sa ai grija sa nu o ti mereu la turatie constanta cat timp esti in rodaj.

Si benzina, Pune de la rompetrol. Iti va multumii peste cativa ani.
romeo_id
Fransiza de 20%? La 7900 de euro ar insemna sa scoti din buzunar 1580 de euro... Nu ti se pare cam mult? In rest nu-ti recomand sa schimbi uleiul la 5000 km daca ce scoti pe joja nu e cafeniu, innegrit.
S4b1n
20% nu e fransiza pe eveniment, e de fapt cat iti opresc ei din suma asigurata daca faci dauna totala.
Ontopic: si eu sunt de aceeasi parere, nu are rost sa schimbi uleiul asa devreme.
bylexus
ok baieti. m-ati convins. smile.gif atunci intretinerea masinii o voi face asa cum spune carnetul de service.
E greu de schimbat filtrul de polen? Aveti ceva topic deschis pe aceasta tema sau imi putea da cineva detalii si de ce am nevoie pentru aceasta operatie?
multumesc mult.
sunteti oameni!
diesel_power
Exista un tutorial pentru schimbat filtrul de habitaclu, il poti gasi aici. Este de la un Symbol mai vechi, deci s-ar putea sa difere ceva in montarea/demontarea lui fata de al tau. Este posibil sa trebuiasca sa dai jos unul dintre stergatoare, nu sunt sigur. Oricum ar fi, nu e o operatie care sa necesite mers in service. Iar fara filtru de habitaclu eu nici nu concep sa folosesc masina, traim in niste orase mizerabile.
S4b1n
Da, probabil va fi nevoie sa scoti unul din bratele de la stergator ca sa poti scoate plasticul care este intre capota si parbriz. La versiunile mai vechi de Symbol / Clio 2, era din doua bucati. Vezi ca la tutoriale e descris si cum trebuie facut acel decupaj si codul pentru capacul ce va acoperi ulterior filtrul.
bylexus
Referitor la filtrul de polen.
Am inteles ca trebuie ridicata capota, desfacut stergatorul dreapta, trebuie sa scot un bradut si doua suruburi, desfacut bucata de plastic si am ajuns la locul unde se introduce filtrul de polen.
Se ia un filtru de polen de la Solenza sau vechiul Symbol si se introduce in locas.
Peste acest filtru mai trebuie sa cumpar din reprezentanta ceva capac?
Si inca ceva... ce trebuie sa decupez?
S4b1n
Eu stiu ca masinile care nu vin cu filtru de polen nu au nici acel capac care inchide locul unde intra efectiv filtrul. Zic asta, gandidu-ma la acest post : http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=519...dpost&p=1539259 . Eu unul l-am avut din fabrica. E detaliat destul de bine parerea mea aici, ce si cum trebuie. Oricum, vei sti daca ai capac sau nu doar in momentul in care vei da stergatorul si plasticul de sub stergator la o parte.
bylexus
bun.m-am lamurit.multumesc mult smile.gif
pfuai... nu-mi vine sa cred cate chestii omit cei de la Renault...

Si cand ma gandesc ca am 4 ani de garantie... ma apuca groaza... ce paradox....
Renault, cu siguranta nu este o masina ieftin de intretinut. excl.gif
BannedHost
La Symbolul generatie noua, filtrul de polen e in partea stanga cum te uiti la motor, si cu putina indemanare nu trebuie sa dai jos niciun stergator. In plus vine din fabrica cu capac cu surub, doar ca nu au pus un amarat de filtru in carcasa.
diesel_power
Daca Renault nu e masina ieftina de intretinut, apoi sa vezi celelalte cum sunt tongue.gif
lucian_radu
La mine de la comandarea masinii si pana am ridicat-o a durat 1 saptamana (masina era pe stoc in alt judet)- model: expression (gri platine) + Airbag pasager.
Am fost placut surprins ca data fabricatiei este exact o luna inaintea datei ridicarii masinii.
La ridicarea masinii am primit cadou comercial covorasele de cauciuc originale reno - tip tavita - pentru interior, nu si pentru portbagaj.
Deasemenea numere rosii (valabile 30 zile) si suportul pentru numere au fost gratis.
Prima revizie este la 1 an sau 30.000 Km !!!
Peste 2 luni ma duc la prima revizie si voi avea ~ 13.000 Km - Totusi mi se pare cam mult 13.000 Km pentru primul schimb de ulei avand in vedere ca a trecut prin rodaj, cred ca era mai ok sa-l schimbe pe la 10.000 Km, dar asa e prevazut in caietul de revizii si cei din reprezentanta reno au zis ca nu e nevoie de schimburi de ulei mai dese.
S4b1n
Ti se pare prea mult 13000 km pentru prima revizie, dar n-ai nimic impotriva urmatoarelor revizii la 30 000 km (presupunand ca i-ai face in mai putin de un an)? Mi se pare enorm, mai ales ca daca nu ceri tu un ulei anume, ei iti pun 10W40. 15000km mi se pare optim, atat pentru prima revizie, cat si pentru restul. Nu are ce sa pateasca uleiul original in 15000 km. Sunt curios cu ce tip de ulei vin masinile din fabrica.
BannedHost
Ulei din fabrica ? Cred ca 10w40 pentru ca dupa ce am trecut pe 5w40 mi se pare mai zgomotos la solicitari mari.
bylexus
Daca am sa prind sa fac 10000 km in primul an va fi mai mult decat suficient.Suntem doua persoane la doua masini si in general folosim una singura.
bardu
Atentie si la "pachetul" trusa sanitara, instinctor, triunghi, vesta, sigur iti vor recomanda sa iei de la ei la "super oferta"-_- !
al1n
trusa,extinctorul si triunghiurile costa aproximativ 40 de euro la ei..daca ti le iei din alta parte cred ca te costa in jur de 100 de lei(toate)
Phonyx
Nu prea are rost sa cumperi din alta parte deoarece daca te uiti pe bonul de comanda deja e bagata si pachetul legislativ,intradevar e undeva la 40 de euro.
adrian2011
QUOTE(al1n @ 8 Apr 2012, 17:05)
trusa,extinctorul si triunghiurile costa aproximativ 40 de euro la ei..daca ti le iei din alta parte cred ca te costa in jur de 100 de lei(toate)
*



asa este,am uitat de astea.poti renunta la ele pana sa faci comanda. ii zice "pachet legislativ obligatoriu".dar ei nu precizeaza ca nu e OBLIGATORIU sa il cumperi de la ei!
vallixx
QUOTE(diesel_power @ 7 Apr 2012, 12:41)
Rodajul n-are legatura cu racirea. Racire buna are motorul si la V max, dar asta nu inseamna ca e indicat sa mergi la V max in rodaj.
*


Are foarte mare legatura, insa la viteza max ai vreo 6000 rpm. Cam mult indiferent de racirea pe care o ai. La 120-130 ai un 4000-4200 rpm, ceea ce este peste cele 3000 rpm scrise in manual, dar este un maxim acceptat in rodaj.
bylexus
Multumesc pentru informatii. Cand am sa ridici masina voi descrie cum a decurs intreaga operatiune cu amanunte si toate cheltuielile neprevazute care s-au ivit.Sper sa ajute pe viitor.
adrian2011
sa nu uiti un lucru important: uita-te cu atentie peste tot pana sa ridici masina(zgarieturi,indoituri si alte defecte) de fata cu ei.e mai greu sa ii convingi dupa aceea ca e de la ei.
eu am patit:aveam o mica pata de ulei(cred) pe bancheta spate.am fost dupa 2 zile sa le arat(in timpul asta nimeni si nimic nu a atins bancheta spate) si au zis ca nu are cum sa fie de la ei si daca vreau sa o scot trebuie sa achit serviciul de curatare tapiterie(vreo 120ron la acea vreme).cu greu am reusit sa ma abtin sa nu ii injur! intr-un final am scos-o singur acasa cu Vanish spuma.
bylexus
Sa stii ca se poate omite acest aspect foarte usor avand in gand dorinta de a lua masinuta cat mai repede acasa.Voi avea grija si la acest capitol.
Mai astept propuneri din partea voastra. smile.gif
BannedHost
A mea are suport documente(buzunar) pe spate la scaun, dar doar pe un singur scaun, cel al pasgerului si o singura scrumiera pe usa din spate tot pe aceasi parte.

Cica sunt modele de echipare care vin cu un singur buzunar.. Desi m-as mira. De ce sa puna un singur buzunar
Phonyx
Am remarcat si eu aceasta chestiune in showroom,oricum nu e o problema pentru cei care nu suporta sa se fumeze in masina.
adrian2011
chestia cu scrumiera si pe mine m-a enervat.mai bine nu punea de loc.strica tot aspectul interiorului spate.oricum dupa ce expira garantia si mai am masina,prima modificare acolo o fac.ii montez boxe spate in usi.
bylexus
masina vine echipata din fabrica cu boxe sau nu?
barcelona
Daca ai Cd-player din fabrica da ,da nu ai nu vine cu boxe.
adrian2011
ai fi chiar culmea sa iti pui cine stie ce scula de R-CD cu boxele de carton din fabrica.nu are boxe.
bylexus
blush.gif am sa ajung sa-i pun boxe in tabla din spatele banchetei smile.gif) ca la vechea Dacia si cablurile sa atārne pe jos, pe sus, care pe unde biggrin.gif ma gandeam ca macar niste nenorocite de boxe de hartie sa fi pus astia in usa sa nu fie mult de lucru cu sunetul....
adrian2011
dar nu e mult de lucru pt boxele fata.doar scoti capacul,conectezi papucii la boxa,prinzi boxa,pui capacul si gata. mai de munca e daca vrei sa montezi in spate cum zici tu,ca trebuie sa decupezi mocheta/cartonul din spate si sa tregi firele pana acolo.
al1n
plus ca pe spate deja ai gaurile in partea metalica pt boxe de 13
BannedHost
Stie cineva ce filtru de aer se potriveste pe motorul de 1.2 ?

Ma uit acum pe site-ul mann si imi da 2 modele,
unul de dimensiuni: 186x78x58 si altul 361x81x59

codul e c1932 respectiv c3366


l.e, am masurat si dimensiunile sunt 361x81x59, codul e c3366, iar pretul este de 78 lei, marca mann
titilev
azi am facut revizia a ll-a si pe factura filtrul a costat 57 ron
mai bine il iei de la reprezentanta
bylexus
Cat te-a costat revizia?
S4b1n
QUOTE(BannedHost @ 13 Apr 2012, 08:15)
iar pretul este de 78 lei, marca mann
*




QUOTE(titilev @ 13 Apr 2012, 17:02)
azi am facut revizia a ll-a si pe factura filtrul a costat 57 ron
mai bine il iei de la reprezentanta
*


Word ! Nu trebuie sa iei toate filtrele Mann. Adica ala de ulei da, dar de aer si de habitaclu poti lua orice, atata timp cat vezi ca sta bine in locul lui. De exemplu, eu iau Cleanfilters pentru motor (vreo 40 lei pentru dci). La habitaclu totusi iau Mann sau inca o alta marca, nu mai tin minte numele, pentru ca mi-am luat teapa odata, am luat Champion si nu era suficient de elastic si nu si-a revenit la forma initiala dupa ce l-am introdus. Mare grija la acest aspect.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.