Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Geam cu impuls Kangoo
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Renault Kangoo & Renault Vehicule Utilitare
ccoto
Pentru cei care doresc sa-si aduca o mica imbunatatire, pe masinile care au geamuri cu inchidere electrica, se pot inlocui butoanele clasice cu butoane asemanatoare, dar cu inchidere prin impuls.
Deocamdata, la mine am schimbat butonul de actionare geam sofer, cel cu 5 contacte.
In curs de documentare ce trebuie facut pentru geam pasager, daca e nevoie doar de butonul de pe dreapta sau si cel de pe stanga.
Codul OEM la buton cu impuls, 8200090316, culoare negru.
In imagine, noul (stanga) si vechiul buton, ambele cu 5 contacte:
alexgabriel26
Astept mai multe detalii despre aceasta modificare, pentru ca m-am plictisit sa tot tin apasat pe buton...lenea e mare:)). La ce pret este butonul cu impuls??
ccoto
Pentru geam sofer, modificarea e simpla. se desfac cele 4 suruburi care tin buzunarul de la usa si se scoate buzunarul, pentru acces la mufa (verde, in imaginea atasata). Se scoate mufa, se apasa pe laterale butonul pentru declipsare si se impinge in sus. Se pune butonul nou, mufa, apoi se monteaza buzunarul. Bonus, se poate face si putina curatenie atat in buzunar cat si pe fata de usa.


Butonul a costat 169 RON, am auzit ca s-ar gasi si mai ieftine, eu nu am gasit decat eventual mai scumpe.

Pentru geam pasager:
Stiu ca trebuie pus buton cu 6 pini, insa nu stiu inca daca doar butonul principal, de pe partea soferului trebuie sa fie schimbat, sau ambele. Butonul de pe partea pasagerului nu functioneaza independent. Daca butonul de pe partea soferului este scos, geamul pasager nu se mai poate actiona din butonul de pe portiera din dreapta. Asta ma face sa cred ca va fi suficienta inlocuirea unui singur buton, cel de pe partea soferului.
bubu782001
Butonul pasager isi ia tensiunea PRIN butonul de la sofer. Deci comanda MASTER ar fi cel de la sofer (la actonarea lui se taie alimentarea butonului pasager).
DAR alimentarea motorasului TOT prin butonul de la pasager este facuta (este logic motorasul e cel mai aprape de buton).

Practic butoanele de pasager depind unul de celalalt si se anuleaza unul pe celalalt.

Teoretic ar trebui cel de la sofer schimbat dar nu am vazut NICI un model la renault (indiferent de dotare) care sa aiba si geamul pasager pe impuls (exceptie cele care au comanda facuta prin UCH).

Atasata aveti schema de la Twingo (la toate este la fel - si la Clio si la Kango samd)

Am eliminat din schema alimentarea becului din buton din siguranta de pozitii, pentru a fi mai simplificata schema.
ccoto
Bubu, multumesc pentru schema. E clar, butoanele de geam pasager par sa fie identice. Adevarul e ca se justifica actionare geam prin impuls doar pentru sofer, pasagerul are timp destul sa stea cu degetul pe buton. Deci mai trebuie cautat un buton cu impuls cu 6 pini.
La o privire mai atenta pe schema, vad ca ceva nu e in regula. Pe comutatorul 132-buton sofer se produce un scurt de toata frumusetea intre pinii 2 (masa) si 3 (+ dupa contact). Gresesc?
bubu782001
Eu unul nu am vazut asa ceva.
alexgabriel26
169 un buton ..OMG... stiu ca si loganul avea butoane cu impuls poate reusim sa facem ceva biggrin.gif
ccoto
Bubu, te poti uita putin pe schema aia cu butoanele? Ceva mi se pare ciudat. Eu zic ca e gresita sau poate s-a strecurat o eroare cand ai modificat-o.
La butonul 132, pe pinul 3 vine + dupa contact, care, prin contactul de sus din buton, e legat direct la masa, care vine prin pinul 2 si contactul de jos de la buton.
Am micsorat schema, cu zona respectiva iar cu rosu e scurtul care se produce, zic eu.
abrudan.radu
Este, intr-adevar o gresala. Bubu, pune o poza cu instalatia completa, te rog post-336-1110552459.gif
tiborpanucza
am consultat un pic schema si problema din cate am vazut este la aranjarea pinilor
sa ma corecteze cineva daca gresesc
pinul 2 se inverseaza cu pinul 1 si pinul 3 cu pinul 5,
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.