Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Centuri de siguranta blocate sau care merg greu
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II > Tutoriale
skorpio_bog
Pentru ca de ceva timp centurile mele de pe fata nu se mai trageau deloc daca nu le indesam cu mana in stalp, m-am hotarat sa le demontez si sa gasesc o rezolvare pentru ele. M-au ajutat si cateva sfaturi si metode de pe forum insa nu au fost de ajuns asa ca voi prezenta cam ce am facut eu.

Pentru demontarea centurilor de pe masina se parcurg urmatorii pasi:

1) Se demonteaza ornamentele inferioare de plastic de pe stalpii centrali (cele de la jumatatea stalpului pana jos la prag). Demontarea acestora se face intai prin declipsare in partea de sus, unde se imbina cu ornamentul superior acoperit cu material textil. Ornamentele se fixeaza in 2 cleme in partea de sus. Aveti grija la declipsare, cand trageti de plastic, ca exista riscul sa se rupa clemele sau sa crape ornamentul in dreptul clemelor. Pentru o declipsare mai sigura si mai usoara, se foloseste o surubelnita mai solida cu varful lat care se introduce in cele 2 zone marcate cu sageti in poza de mai jos. In dreptul acelor sageti se afla cele 2 cleme pe interior. Daca introduceti surubelnita la jumatate sau la margini din nou, exista riscul sa se rupa clemele sau ornamentul.

[attachmentid=1627790114] [attachmentid=1627790115] [attachmentid=1627790113]

2) Dupa declipsarea in partea de sus prin tragere spre scaune, se declipseaza ornamentele si in partea de jos, in zona pragurilor de data aceasta prin ridicare (tragere spre plafon). Recomand ca in momentul in care trageti de ornament spre plafon, cu o mana sau cu un picior sa tineti contra in ornamentele de la pragurile fata si spate(vezi poza de mai jos), altfel exista riscul sa iasa cu totul.

[attachmentid=1627790117]

Pentru ornamentul pragului din spate se procedeaza similar, se tine contra cu un picior si apoi se trage de ornamentul stalpului inspre plafon.

3) Se pune ornamentul inferior deoparte. In acest moment se poate vedea mecanismul centurii in partea de jos langa scaun. Mecanismul se demonteaza de pe masina prin desfiletarea unui surub care se afla sub mecanismul cu rola pe care este infasurata centura (vezi poza de mai jos). Surubul se desface cu o tubulara de 17 sau un torx de 40. Pentru a avea insa acces la acel surub, trebuie demontat tot ornamentul de la praguri fata+spate. Pasii sunt marcati pe pozele de mai jos. Ornamentul se desface tot prin ridicare (prin tragere spre plafon), cu mentiunea ca pentru a-l declipsa pe cel din spate, trebuie ridicata bancheta si desfacut fluturasul negru din plastic marcat in pozele de mai jos cu pozitia 1, iar la mijloc la stalp se declipseaza prin tragere spre scaune, nu spre plafon.

[attachmentid=1627790118] [attachmentid=1627790119]
[attachmentid=1627790120] [attachmentid=1627790121]

4) Mai departe se deconecteaza centura din suportul scaunului. Pentru aceasta se ia o surubelnita cu varf mai subtire si se introduce in orificiul de pe suportul scaunului ca in poza de mai jos. Se apasa pe surubelnita pentru deblocarea centurii, iar cu cealalta mana se trage de centura pana iese din suport.

[attachmentid=1627790122]

5) Pasul urmator in demontarea centurii este demontarea ornamentului superior de pe stalpii centrali (ornamentul acoperit cu textil). Acesta se scoate mai usor. La jumatatea stalpului are2 cleme care se desfac in felul urmator: cu o surubelnita se apasa umarul fiecare cleme si apoi se trage de ornament spre scaun (vezi poza de mai jos). Dupa declipsarea de la jumatate, se declipseaza si din partea de sus, de la plafon prin simpla tragere in jos a ornamentului. La remontare insa aveti grija, sa scoateti chederul usii in afara marginii ornamentului.

[attachmentid=1627790123]

6) Se scoate capatul centurii prin gaura ornamentului superior si se pune ornamentul deoparte. Se poate observa pe partea de pe verso ca ornamentul este plin de praf si mizerii care contribuie la infranarea centurii la retragere.

[attachmentid=1627790124]

7) Mai departe trebuie demontat suportul care tine centura pe stalp la jumatate. Acesta este fixat
din nou cu un surub care se desface tot cu tubulara de 17 sau torx de 40. In acest moment, centura este demontata de pe masina si se poate trece la etapa a doua.

[attachmentid=1627790125]

Se trece la demontarea mecanismului de roluire a centurii. Acesta arata exact ca in poza urmatoare:

[attachmentid=1627790126] [attachmentid=1627790127]

Mecanismul contine 2 parti corespunzatoare celor 2 capacele negre din capetele rolei. Sub unul din capace se gaseste un arc melcat care retrage centura si care din pacate se slabeste pentru ca este facut dintr-un material subtire si de proasta calitate care isi pierde din elasticitate cu timpul.

[attachmentid=1627790128]

Sub celalalt capac se gaseste rola zimtata si mecanismul antirasturnare cu bila care blocheaza centura.

[attachmentid=1627790129] [attachmentid=1627790130] [attachmentid=1627790131] [attachmentid=1627790132]

Pentru identificarea corecta a capacelor, adica pentru a sti care capac trebuie desfacut pentru a umbla la arc sau care trebuie desfacut pentru a umbla la mecanismul cu bila se procedeaza in felul urmator: fiecare centura are o eticheta lipita pe unul din capacele negre din capete pe care este un cod de bare, data fabricatiei, codul piesei specific Renault (cel de forma 82 xxxxxxxxx) si una din inscriptiile: 1G sau 1D care indica partea pentru care este destinata centura: G (din franceza: gauche) = stanga si D (droit) adica dreapta. Asadar sub capacul cu eticheta se afla mecanismul cu bila, sub celalalt capac care nu are nimic lipit pe el se gaseste arcul.

[attachmentid=1627790133]

Multumita sfaturilor lui Tossi, am purces la tensionarea arcului care se vedea ca e slabit. Asadar pasii sunt urmatorii:
1) Se trage centura maxim pana se vede axul metalic pe care este infasurata. Se blocheaza axul cu ceva pentru ca centura sa ramana trasa maxim. Eu am folosit o surubelnita lata pe care am infipt-o intre centura si locasul de plastic prin care trece aceasta astfel incat am imobilizat-o. Centura se trage maxim pentru a comprima arcul din interior si pentru a fi mai usor la deschiderea capacului, altfel va sari arcul din pozitie.

[attachmentid=1627790134]

2) Dupa aceea se desface capacul care acopera arcul, adica capacul fara etichete pe el asa cum am spus mai sus. Pentru a desface capacul, trebuie desfacute 2 cleme in partea de sus si inca o clema ca un pivot in partea de jos. Recomand sa se slabeasca intai pivotul si apoi cele 2 cleme pentru ca altfel exista riscul sa se rupa pivotul sau chiar capacul. Acel pivot este de fapt un mic cilindru de plastic crestat in interiorul caruia intra un boltz de plastic care in momentul in care este introdus maxim, largeste cele 2 aripi ale cilindrului fixand astfel capacul in suportul metalic al mecanismului centurii. Asadar, se ia o surubelnita subtire cu varf lat si se impinge acel boltz dinspre interior spre exterior exact ca in poza urmatoare:

[attachmentid=1627790135]

3) Dupa aceea se desfac cele 2 cleme din partea opusa a capacului. Clemele se desfac usor cu degetele, deci forta nu este necesara.

[attachmentid=1627790136]

4) Se indeparteaza capacul cu grija si se poate observa arcul melcat strans aproape maxim.

5) Se ia un patent mic sau un cleste cu bot indoit precum cel din imaginea de mai jos. Se observa ca cercul alb de plastic in care lucreaza arcul are 2 goluri pe margine, un gol mai marisor si unul mic in care se fixeaza capatul superior al arcului pentru a sta tensionat. Se apuca arcul cu grija si cu ceva forta din locasul mai mare dupa care se mai strange cateva ture in directia opusa detensionarii. La mine a mers maxim 4 ture strans, mai mult nu s-a putut. Trebuie avut totusi grija in momentul cand strangeti arcul cateva ture, sa tineti o mana deasupra lui pentru a nu sari din pozitie, pentru ca apoi va blestemati copiii ca sa il puneti la loc + maini zgariate si taiate. Culmea, la prima centura pe care am desfacut-o a mers bine, insa la a doua desi am avut grija, mi-a sarit arcul si m-am chinuit apoi sa il pun la loc + ca mi-am facut mainile praf, asa ca mare atentie.

[attachmentid=1627790137] [attachmentid=1627790138]

6) Dupa ce il strangeti cate ture doriti, trebuie sa fixati capatul superior in locasul mic din cercul alb de pe margine. Din nou grija sa nu sara, tineti o mana deasupra arcului.

7) Se unge cu vaselina siliconica si apoi se monteaza capacul negru la loc. Se infige intai pivotul in suportul metalic, se apasa boltzul pentru a bloca pivotul, dupa care se apasa in capatul opus pana clipseaza cele 2 cleme.

8) Se scoate surubelnita groasa cu ajutorul careia s-a blocat centura si se lasa sa se retraga centura pe axul acesteia.

Se poate observa o imbunatatire considerabila in felul in care centura se retrage. In momentul asta am zis ca gata am terminat si am montat una din centuri pe masina sa ii fac proba. Din pacate insa problema nu era rezolvata in totalitate. Desi centura se retragea singura, nu mai trebuia sa o indes eu cu forta in stalp, aceasta se retragea prea incet si sacadat. Am studiat putin terenul si am vazut ca ceea ce o infrana la retragere era umarul acela negru cauciucat din stalp din dreptul tetierei prin care trece centura. In momentul cand eliberam centura si incepea sa se retraga singura, aceasta era infranata de acel umar din cauza ca spatiul prin care trece centura este foarte mic, adica este cat centura de lat(~2mm) si apar frecari nedorite acolo. Centura in timp se stie ca se mai lateste datorita prafului, mizeriei, se mai scamoseaza putin pe margini si nu mai aluneca la fel de bine. Asadar am dat-o jos din nou de pe masina in vederea rezolvarii acestei probleme si anume largirea orificiului din acel umar cauciucat prin care trece centura. La prima vedere pare imposibil de scos centura de pe acel umar fara a taia cusaturile de la unul din capetele acesteia. Insa se poate scoate si fara a strica ceva, desi este putin mai dificil.

1) Se trage din nou maxim centura de pe suport pana se vede axul metalic.

2) Se blocheaza din nou in pozitie cu o surubelnita groasa.

3) Centura este fixata pe axul metalic in modul urmator: prin centrul axului este un orificiu mai lat prin care este introdus capatul centurii. Aceasta strabate axul prin interior pana in partea opusa unde este indoita la capat si cusuta. Prin capatul indoit este trecut un cilindru alb de plastic care blocheaza capatul cusut al centurii in orificiul de pe acea parte, nepermitandu-i acesteia sa se traga din ax, tinand-o astfel fixa. (vezi poza de mai jos)

[attachmentid=1627790139]

4) Deci avand in vedere cele de mai sus, se ia o surubelnita subtire si se trage capatul centurii din acel orificiu. Se scoate cilindrul alb de plastic de pe capatul cusut.

[attachmentid=1627790140]

5) Se ia o surubelnita mai lata si se impinge cu grija capatul centurii in orificiul din ax, iar pe partea opusa axului se trage centura pana iese complet din ax. Acum, se blocheaza axul metalic cu o alta surubelnita pe care o introduceti intr-una din gaurile de pe acel ax dupa care se scoate usor centura de pe mecanismul de retragere.

[attachmentid=1627790141]

Cand am ajuns in stadiul asta mi-am dat seama ca nu era neaparat necesara prima operatiune, cu desfacutul arcului si strangerea lui cateva ture, pentru ca se poate proceda si in modul al doilea si anume sa se scoata centura de pe ax si sa se invarta axul maxim fara centura, dupa care sa se monteze centura la loc pe ax. E cam acelasi lucru ca si in primul caz, deci fiecare cum prefera. Sincer, cu riscul de a ma murdari si de a sari arcul, prefer prima varianta, pentru ca a doua este putin mai grea la montaj, la reintroducerea centurii pe axul central.

6) Mai departe se scoate umarul cauciucat de pe centura. Aici este chinul cel mai mare, pentru ca dupa cum spuneam orificiul umarului este fix cat latimea centurii (are cam 2 mm), deci nici vorba sa iasa capatul cusut al centurii care este de 2 ori lat cat centura + latimea atei cusaturii (cam 5 mm in total). Asadar, fiecare isi foloseste imaginatia si se chinuie sa scoata capatul de pe acel umar. Eu am reusit dupa multe incercari, injuraturi si nervi sa scot capatul indesandu-l intr-unul din colturile umarului unde este mai lat orificiul si am tras cu un patent pe partea opusa pana a iesit cu forta.

[attachmentid=1627790142]

7) Acum trebuie sa cautam o solutie de largire a orificiului din umarul cauciucat. Intrucat spatiul este foarte mic si nu permite rectificarea cu o pila, am ales urmatoarea varianta: se ia o bucata de smirghel de granulatie mare si se taie o fasie lata fix cat gatul acelui umar, unde vine surubul infiletat (vezi poza de mai jos). Motivul pentru care am ales smirghel este pentru ca imi permite sa rectific latimea umarului fara a scrijeli si partea de jos care este lucioasa si pe care aluneca centura, intrucat smirghelul are o parte grunjoasa si una de hartie, neteda.

[attachmentid=1627790143]

8) Asadar am redus din acel umar vreo 2 mm cu smirghel pana mi-a permis sa introduc o pila dreapta lata fara sa zgarii partea lucioasa de jos. Se reduc cam 3-4 mm din acel umar pana se obtine o latime satisfacatoare a orificiului prin care va aluneca centura. In poza de mai jos se poate vedea diferenta intre un umar pilit si unul nepilit.

[attachmentid=1627790144]

9) La final se slefuieste umarul cauciucat cu un smirghel mai fin si apoi se sterge de impuritati si se unge cu o solutie speciala pentru cauciuc si plastic pentru a deveni alunecos. Eu am folosit o solutie de intretinere pentru chedere si plastice.

Desi cam tot ce am facut pana aici era sufficient, am zis sa incerc si metoda data de cineva aici pe topic si am decupat si acele 2 plastice de pe stalp prin care culiseaza centura. Am semnat cu un creion conturul taieturii astfel incat sa iasa semirotunda, dupa care am taiat cu un cutter plasticul (se taie foarte usor, este moale plasticul desi pare dur la prima vedere). La final am folosit pile(una lata, una semirotunda si una rotunda) pentru finisarea gradului ramas in urma taieturii (vezi pozele de mai jos) iar la final am finisat bine marginile cu smirghel fin si le-am sters cu solutie pt plastic si chedere. Nici nu se observa ca au fost decupate si intr-adevar mai reduc un punct de frecare de pe traseul centurii. Atentie cand decupati acel plastic, pe partea din interior are un umar care nu ii permite butonului de reglare pe inaltime a centurii sa iasa de pe pozitie, deci grija sa nu il taiati.

[attachmentid=1627790145] [attachmentid=1627790146]

Cu ocazia aceasta, am spalat si centurile, a iesit ceva negreala din ele de la praful acumulat in timp. Atentie, daca spalati centurile, sa nu le montati pana nu sunt uscate complet.

Se remonteaza totul la loc in ordine inversa si se observa ca centurile se retrag mai bine decat la inceput.
Desfacand mecanismul centurilor am observat ca metoda aplicata de unii pe aici si de meseriasii lu’ peste din service-uri care consta in dat cu spray cu ulei sau alte minuni sunt total inutile pentru ca inauntru la arc tot nu ajungea acel spray fara demontarea mecanismului de pe masina. Tot ce se reusea prin metoda aceasta era sa se murdareasca centurile si sa miroasa a ulei , vaselina, etc.

Sper sa fie utile informatiile si pentru altii. Succes.
alintosu
Felicitari pentru tutorial...foarte bine realizat.Acum ca a trecut frigul ma voi apuca si eu de lucru pentru ca am aceeasi problema la centuri...si este chiar foarte enervanta...keep up the good work!!! 04.gif
23yomayo
salut, am urmato tutorialul teu exact dupa sfaturile tale insa a scapat arcul. acum nu mai pot pune arcul la loc. pentru moment centura soferului nu mai este tensionata! oare se gaseste arc de cumparat? ce poate fi facut in situatia asta?
skorpio_bog
Nu ai incotro, trebuie sa te chinui sa pui arcul la loc. Stiu ca la prima vedere pare imposibil mai ales ca se incurca lamelele acelea. Si eu cand l-am scapat si l-am vazut asa m-am speriat si am zis ca s-a dus centura aia, trebuie alta noua. Insa cu putina rabdare, atentie si chin se pune la loc.
23yomayo
eu am facut un fel de dispozitiv din un buson de bidon de 20 l si am trecut o surubelnita prin el iar pe o laterala are o gaura de 2 mm pe unde intra lamela de arc. il rulez pana la capat insa nu pot sa il scot de acolo fara sa se desfaca.
skorpio_bog
Pai nici nu cred ca vei reusi sa il transferi asa tensionat din acel buson in locasul de pe suportul centurii. Eu l-am roluit direct pe suportul centurii. De asemenea ai grija cand il roluiesti, sa o faci in directia buna, adica sa traga centura, nu sa o desfaca. Altfel va trebui sa il desfaci iar si sa il roluiesti in sens invers. Eu incepusem sa il roluiesc invers, insa noroc ca nu apucasem sa ii dau decat 3 ture pana mi-am dat seama.
23yomayo
Problema rezolvata! insa cu mici probleme! In cazul in care sare arcul care retrage centura, cea mai sigura si simpla metoda de a-l pune la loc este urmatoarea:
1) se deruleaza toata centura si se scoate de pe tamburul ei prin impingere si scoaterea boltului de plastic din cusatura, o data scos, se trage de centura si se scoate din tambur.
2) se desface capacul negru din partea cu arcul si se pun primele 2-3 spire cu mana apoi se inchide capacul peste spira si se ruleaza tamburul centurii (de data asta fara centura propriu zisa in el) cu mana pana ce se trage toata spira.
3) cu mare grija se scoate capacul si se tine arcul cu o surubelnita plata ca sa nu se desfaca (are tendinta de a se desface dinspre interior spre afara) iar cu un patent se trage urechea arcului in locul ei (taietura mica din exteriorul plasticului alb).
4) se blocheaza tamburul cu o surubelnita lata si se introduce centura in tambur (atentie la sensul centurii), de mare folos este o ata tare care se trece prin cusatura centurii si se trage de ea prin tambur, se pune pinul de plastic in cusatura si se scoate surubelnita!

problema mea acum este ca am folosit alt arc, mult mai tare, si acum ma strange centura! blink.gif in schimb de revenit revine foarte bine!

spor la treaba!
skorpio_bog
QUOTE(23yomayo @ 9 May 2012, 10:52)
problema mea acum este ca am folosit alt arc, mult mai tare, si acum ma strange centura!  blink.gif 


laugh.gif

Bine ca ai rezolvat-o.
AMZ
si la mine centura facea figuri de ceva timp, trebuia ajutata sa revina la locul ei, cum achizitionasem una sh, dar parea mai noua de la un user reno..am decis sa o inlocuiesc, din pacate dupa ce am reusit sa o inlocuiesc si aceasta avea alt simptom... nu se mai tragea deloc, doar dupa ce am scos acel mecanism cu bila am reusit sa merg cu centura pusa, afecteaza cu ceva ca nu mai este biluta acolo?
Cum o am in casa pe veche, voi incerca remedierea acesteia cf. tutorial !
skorpio_bog
Da, nu ti se vor mai bloca centurile daca ai scos bila.
alex1988
si la mine face la fel, trebuie sa le imping pe cele din fata. Daca le scoatem si le dam cateva rotatii inapoi va merge? Imi cam este frica sa umblu ca am vazut ca are un sistem de retractare
cosmin_69
Sper sa nu am gresit topicul, dar as dori sa mai adaug cateva amanunte care ar putea fi de folos.
As vrea sa va spun ca am urmat sfaturile date de initiatorul topicului si.... surporiza.

Buba la mine nu este de la rola centurii ci.... de la mecanismul care acopera locul superior de pe stalpul central, unde se prinde centura, precum si de la cantitatea mare de mizerie(scame amestecate cu praf) stransa pe interiorul plasticului tapitat.

Pentru a argumenta ce am zis, am facut in felul urmator:

am verificat roluirea, dupa ce am dat jos plasticul tapitat si am tras centura la maxim iar aceasta a revenit TOTAL ca din prastie.
Voi reveni cu problema rezolvata.
(deja este ora 16 si se intuneca repede si nu vreau sa fac lucrul de mantuiala, asa ca o las desfacuta si finalizez maine)

Tot acolo am descoperit si zgomotul de greieri de la un plastic care vine peste locasul de fixare superioara in stalp. wink.gif

Pentru cei interesati de eliminarea zgomotului de acolo voi da informatii cu imagini pe topicul cu Eliminare ,, greieri", dupa ce rezolv problema. wink.gif


27 Nov 2012, 17:40:
Un alt loc unde posibil ca centura sa atinga la derulare-rulare, este in zona unde trece manunchiul de fire prin burete, respectiv captuseala de pasla care imbraca manunchiul de fire.
Am postat o imagine.
Se observa urme de frecare intre centura si pasla ce imbraca manunchiul de fire.
Ce s-ar putea face?
Am incercat ca fixez mai bine in burete dar degeaba.
Un eventual izolier plasticat lat, peste zona de frecare nu ajuta pe timp indelungat.

28 Nov 2012, 15:02:
Am terminat operatiunea de curatare si gresare a rolei de la centura inclusiv eliminarea unui zgomot provenit tot de acolo, de la un plastic care atingea la trepidatii de stalpul central-metalic al masinii.

Acum centura se retrage perfect.
cosmin_69
Atentie cand puneti la loc plasticul cu tapiterie.
Nu va grabiti si puneti-l cu atentie in asa fel ca la sfarsit piedica ce blocheaza reglarea centurii pe inaltime, sa culiseze lejer.

Cu ocazia asta am observat ca dupa curatarea TEMEINICA a centurii si plasticului tapitat, acum merge foarte usor piedica de reglare a centurii pe verticala, fata de partea dreapta(sofer) care merge cam greu, usor intepenita.
floricelu71
Salutare,
Fiindca sunt antitalent la mesterit, va rog sa ma ajutati si pe mine sa rezolv problema.
Bineinteles, contracost!

Sunt din Bucuresti.
Multumesc.
alexh
Se pare ca sunt ceva mai ghinionist.

Am incercat acum 2 saptamani aproape tot ce a scris cel care a initiat topicul (multumesc!) dar fara mare succes. Singura chestie pe care n-am facut-o, din lipsa de timp si prea multi nervi a fost largitul bucatii din plastic negru.

Nervii au fost cauzati de faptul ca, desi am fost foarte atent, tot mi-a scapat arcul. Si dupa ce m-am muncit o gramada sa-l pun la loc mi-am dat seama ca l-am strans in sensul invers si a trebuit s-o iau de la capat.

Asa ca, AVERTISMENT pentru cei carora le scapa arcul: aveti grija in ce sens il puneti la loc ca altfel munciti degeaba. Ca sa va dati seama cel mai usor, infasurati-l cateva ture si vedeti in ce sens opune rezistenta.

Succes celor care se mai baga. Eu cred ca astept vremea frumoasa ca sa mai incerc ceva.
rmegane2
Astazi am reparat si eu centurile. Au fost de ajutor pozele tale ! timp de lucru -cca 3 ore. Centurile le-am uscat cu feonul deoarece e frig afara si nu am avut rabdare sa stau cu masina dezmembrata. Pentru cei ce doresc sa le repare sfatul meu este sa nu umblati la arc.
jas2
Spalati centurile cu detergent(frecati-le cu o perie moale pe ambele parti),stergeti-le bine intindeti-le la uscat in masina si nu veti mai avea probleme cu retractarea lor.Incercati sa spalati si zona unde freaca pe stalp.Si acolo se aduna o mizerie cleioasa pe care nu o vedeti.Este de preferat sa fie cald afara.Se va inbunatati retractarea cu cel putin 60%.

Nu ma credeti ? Incercati,dureaza putin si este usor.

https://www.youtube.com/watch?v=Ar0pyHHUUvQ
freelif3
Imi da cu virgula. La cel de la sofer, mi-a sarit arcul. Asa ca am tras cu ochiul la celalalt sa vad cum e prins arcul in mijloc blink.gif
[attachmentid=1628058081]
freelif3
Postarea de mai sus, poate fi stearsa sau folosita imaginea ca si exemplu de arc sarit.

Dupa toata aceasta operatiune, va pot sfatui sa nu scoatete centura din tambur! Riscati sa va sara arcul si pe langa asta, va veti chinui sa bagati centura inapoi. Mai bine o intindeti prin casa ca sa o curatati.

Umarul cauciucat care tine centura in stalp, intr-adevar e foarte stramt si din cauza lui centura nu culiseaza bine. Cam prost facut. Nu inteleg de ce l-au facut atat de stramt.

Las si o idee pentru cei care se chinuie sa bage centura inapoi in tambur. Puteti pune pe margine doua ace de siguranta, apoi trageti cu patentul de ele pana iasa pe partea cealalta centura.
[attachmentid=1628058907]
valikris2002
Pentru un cap de centura dreapta spate care nu se mai clipseaza ce rezolvare ar fi?
Fan Megane
Schimbi capul.
cosmin_69
Reiau problema centurilor pe fata. Asa cum a spus mai demult si colegul skorpio_bog, problema este mai mult de la tot ce intra in frecare cu centura, respectiv umarul negru ingust si nu numai, ci si capitonajul alb-gri prin care trece centura, al stalpilor.
Dupa ce am demontat ambele centuri pe fata si le-am strans cat s-a putut arcurile spiralate, am facut urmatoarea proba.
Am mers mai bine de doua saptamani cu centura fara sa clipsez la loc elementele textile albe de sus,de pe ambele parti. Centurile se retrag practic ca din prastie.
Problema sunt si acei umeri negrii care trebuiau mai largi turnati prin care culiseaza centurile, dar foarte mult si elementele de mascare albe de la capitonjele stalpilor, care ajung sa devina frane pentru retragerea centurilor.
Incercati sa vedeti ca am dreptate.
Hai ca centurile le mai inlocuim, dar ca sa schimbi si capitonajul stilpilor ca sa se retraga usor centurile este prea de tot.
Ce este de facut?
cosmin_69
Se potrivesc centurile față stânga-dreapta, între ele, la un renault megane 2 ? Adică se poate monta pe față stânga una de pe față dreapta?
einstein1984
Nu, una e gandita sa mearga inclinata spre fata, ailalata merge inclinata spre spate. In mod normal si piciorusele de montaj nu permit inversarea.
cosmin_69
Si totusi merge montata.Am demontat-o pe cea de pe partea stanga, pe care trebuie sa o inlocuiesc(breteaua are textura scamosata,tocata si desirata) si am pozitionat-o pe dreapta ca pozitie de montare.Sunt identice si la montare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.