Dupa mai bine de 3 ani de cand am masina m-am hotarat sa ii fac un jurnal de bord, nu de alta dar il merita smile.gif Povestea a inceput in toamna lui 2008, cand primesc o veste buna: urmeaza sa mai cumparam o masina in familie (pana atunci am condus masina tatalui meu), care sa serveasca dublu rol, masina pentru un "small business" si masina mea. Evident, optiunea logica era un Logan MCV, cu care sa mai cari una alta si cand termini treaba sa poti sa il incarci cu prieteni si sa pleci la drum. Am fost la dealerul Dacia, ne-am hotarat la un MCV 1.6 16v, albastru metalizat cu tot ce se putea pe el. A doua zi am plecat in Bucuresti (deh, student), asteptand sa treaca saptamana pentru a ridica Loganul (masina urma sa fie luata in leasing). Spre seara primesc o veste care m-a descumpanit : "nu mai luam Loganul, renuntam deocamdata la el pentru ca afacerea nu va porni in urmatorul an etc. etc". Dezamagire, tristete...toate starile negative ce sa mai. Pana la fraza : "apropo, ia uita-te ce alte masini sunt in banii astia, daca tot luam o masina macar sa fie una aleasa cu inima ". Asa ca a inceput cautarea, am ajuns la concluzia ca ceva de clasa mica ar fi tocmai bun, musai diesel pentru consum redus, cu cat mai multe airbaguri (multi nebuni pe drum), si un interior cat mai placut (cerinta mea expresa). Prima optiune, Suzuki Swift Sport. 125 cp (nu era diesel, dar nu conta), masa mica, tanar cu vise de pilot, era super. Numai ca interiorul era absolut revoltator, spatiul foarte mic si dotarile nu chiar grozave, iar parintii erau alergici la o masina cu denumirea Sport smile.gif A urmat un pont de la cineva de la VW, "avem o super mega oferta la Polo TDI, vino la showroom sa discutam". Super mega oferta, Polo 1.4 TDI 14.000 euro, cu AC manual, 2 airbaguri si radio cd si un design al interiorului mai rece si mai intunecos decat o temnita medievala. Trebuie sa recunosc ca stiam masina (am condus cateva sute de km una identica), asa ca a picat instantaneu. Au urmat noi cautari, am scos de pe lista Grande Punto si Corsa din motive de pret/dotari, Mazda 3 mi-ar fi placut enorm dar era enorm de scumpa pentru ce stia sa faca, Fiesta tocmai schimba generatia, am vazut si o oferta la un Focus de 1.4 benzina la pret bomba, dar cu motorul ala nu as fi cumparat niciodata masina...complicat ce sa mai. Intr-un final am ramas cu variantele Peugeot 207 si Clio. La aceiasi bani Peugeot oferea 1.4 hdi cu 75 cp, 2 airbaguri, ac manual, la Renault am gasit pe stoc un Clio 3 negru, dci de 85 cp, 6 airbaguri, clima, radio cd, senzori de ploaie si de lumini, dar cel mai important, era singura masina de clasa mica ce avea un interior decent calitativ si nu arata ca ceva facut cu maxima economie. Long story short, am ales Clio. Adevarul e ca as fi dorit de la bun inceput Clio, stiam ca are dotari bune, imi placea cum arata, dar cum nu eram eu cel care dadea banii, a trebuit sa luam in calcul mai multe variante smile.gif

Dupa 3 ani si 52.000 de km parcursi, pot sa zic urmatoarele:

-imi pare rau ca in intelepciunea lor, Reno Romania au considerat ca motorul de 105 cai pe Clio nu merita adus in Romania, eu l-as fi ales mai ales pentru cutia in 6 trepte (fac multe drumuri pe autostrada) si ca romanii nu merita ESP ca si dotare (macar optionala).
-masina nu a fost chiar monument de fiabilitate, am schimbat pe garantie ceva pe la ambreiaj la 3000 de km, alternatorul pe la 10.000 de km, etrierii fac galagie la denivelari, vara dupa ce sta in soare se aude un trosnit in volan...dar nimic serios pana la urma, iar cei de la service au fost mereu prompti sa rezolve pe garantie problemele
-vopseaua e absolut execrabila, masina e plina de mici zgarieturi fine de la cei care au trecut pe langa ea si au atins-o cu haine, de la spalatorie etc
-interiorul e foarte bun calitativ ca si materiale, mai putin ca asamblare, primul greiere a aparut abia pe la 30.000 de km, acum sunt probabil mai multi dar m-am obisnuit eu cu ei
-consuma putin (media la stilul meu de mers e de 5.5, consum mixt), motorul trage rezonabil (nu e racheta, dar nici nu ai emotii la depasiri facute cu cap)
-imi place suspensia, chiar daca e inalta si destul de moale tinuta de drum nu e rea deloc (pentru o masina de clasa mica), iar PDG a fost mana cereasca iarna asta cand am intrat pe sleauri pe care altii nu se incumetau
-nu imi place deloc directia, e moale si ciudata ca feeling, pe zapada cel putin poate fi de-a dreptul periculoasa pentru ca nu "simti" deloc ce fac rotile
-spatiul e surprinzator de mare pentru o masina de clasa mica, 4 persoane plus bagaje pentru 5 zile au incaput lejer, am reusit sa car si un dulap cu ea, bancheta rabatabila face toti banii in situatii din astea

Pentru ca am scris deja mult prea mult, o sa pun cateva poze cu masina, nu e chiar curata dar tinand cont de vremea de afara...