Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme airbag, martori airbag + service aprinsi
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
claus
de cateva zile a aparut prima problema de natura, zic eu, electronica ..

vineri dimineata mi s-a aprins pe bord semnul de airbag off, impreuna cu service .. ca si cum ai opri airbagul pasagerului . am oprit motorul, l-am pornit, .. doar-doar si-o reveni .. m-am jucat si la switchul de airbag off-on .. cert e ca azi, marti , inca e aprinsa treaba aia in bord ..

maine dau o fuga la service si sper sa nu fie ceva grav ...
Radu718
Napa, vreo siguranta ceva??? etc....
claus
nu e nici o siguranta pt airbag .. sau o fi, da' ascunsa
in manual zice sa ma deplasez la service ptr probleme d-astea
sper ca maine sa ajung la depanare ... biggrin.gif

edit
gata, s-a rezolvat problema .. stiau baietii care-i remediul ... sub scaunul pasagerului ar fi niste fire, mufe, etc de la airbag ... si daca s-a balanganit vreo sticla de suc pe sub scaun, sau la spalatorie, cand au dat cu aspiratorul, sau de la picioarele pasagerilor ?!? .. in fine, si au bagat un fir intr-o mufa si gata ...
si mi-au recomandat sa le spun pasagerilor care calatoresc in spate sa fie atenti sa nu bage picioarele sub scaun .. blabla
taurash
ce porcarie ... pai firele alea stau asa sa le agate ceva pe sub scaun?

nu puteau si ei sa le mascheze cumva sau sa le protejeze macar!?



PS: o sa scot un autocolant la imprimanta sh-o sa-l pun pe tetiera cu un anunt catre pasagerii din spate cu recomandarile celor de la service biggrin.gif
claus
mda .. e ciudata mufa aia

m-am uitat mai atent, si e putin covoras peste ea ....

da' tot aiurea e ...
AliNOS
eu am un megane din 96 si am si eu de cand am luat masina, ca nu am luat-o noua, becul de airbag aprins.. poate o sa vin intr-o joi sa-mi arati si mie ce si cum ca eu m-am uitat si e un fir care nu intra niciunde sub scaunul soferului.. sub scaunul pasagerului nu m-am uitat.. o sa ma uit daca am timp.. acum sunt la facultate dau test la mate smile.gif)) oricum mufa aia de sub scaunul soferului are un fir scos dar mufa de la el nu se potriveste niciunde smile.gif) o sa ma mai documentez si poate vin sa-mi arati ce ti-au facut tie.. sal
prodplast
Intr-un drum mai lung ,hodoronc tronc,s-a aprins becul de la bord cu semnificatia "airbag " plus "service".Initial se aprindeau periodic,din ce in ce mai des,apoi au ramas permanent aprinse.Am oprit ,m-am uitat la comutatorul pt dezactivarea airbagului din dreapta , l-am pus pe off (cu motorul oprit) ;; tot un drac.In fine am mers cu frica sa nu-mi sara drak in fata airbagul ,dar acasa am citit ca aceasta semnalizare ,indica o scadere a eficientei airbagurilor ???? si ca astea se declanseaza NUMAI la soc. Prinzand curaj am mai facut cateva drumuri si culmea nu mai semnalizeaza nimic.Acum ,problema e, ca nu m-asi duce la berbecii de la service , fara sa aflu parerile baietilor de pe forum.A patit cineva asa ceva?Ori n-am stiut eu sa caut, ori nu s-a comentat inca aceasta problema.Megane 2 pack autentique 2003 iulie,19000 km, fara probleme pana acum.Astept raspuns si multumesc mult biggrin.gif
prodplast
Va rog frumos ,chiar daca nimeni nu a mai patit asa ceva,poate e cineva mai in tema, sa-mi spuna si mie unde ma pot informa( link eventual) ce e cu aceste airbaguri?. am inteles ca au un calculator dedicat?N-asi vrea sa ma duc in service ca proasta-n targ.
mii de multumiri.
kebbius
poate te pot ajuta eu...
si mie mi s-a intamplat acest lucru de ,ai multe ori.
prima data, am fost la service si mi s-a zis ca sub scaunul soferului exista un cablu care poate iesi din nu stiu ce contact din cauza miscarii scaunului (ce-i drept, becul s-a aprins dupa ce am fost la spalatorie si ala a tot miscat scaunul si a bagat aspiratorul pe acolo). la service a durat 30 de secunde sa rezolve problema.

a doua oara cand s-a aprins, tot dupa spalare, nu m-am mai dus la service, dar nici nu m-am bagat pe sub scaun sa vad care e treaba (oricum nu stiam ce sa fac cu cablul ala)
dupa cateva ori...s-a stins de la sine.
asa ca nu-ti face probleme... nu e nimic grav.
pe de alta parte, nu stiu daca in caz de accident se mai deschid airbagurile.
parerea mea, uita-te sub scaun, poate iti dai seama ce sa faci cu contactul ala, ca eu nu mi-am dat (dar eu am si incalzire in scaune, asa ca s-ar putea sa fie mai simplu la tine...ca la mine oricum e un cablu care atarna si acum...si nu stiu ce sa fac cu el)
IRS
Pentru aceasta problema si pentru altele de aceasta natura ar fi bun accesul tuturor la manualul de service. Eu am unul in format pdf. dar este posibil sa existe probleme cu drepturile de autor. Altfel, pentru cei mai experimentati ar fi posibilitatea adaugarii unui link spre un site unde se afla acesta. Nu stiu sa existe pe forum ... sau poate gresesc.
Nu ma mai ocup de mult de mici reparatii la auto dar prefer inainte de a ma duce la service, ca si multi altii dintre noi, sa stiu cam ce ma asteapta.
ncristi
In cazul in care nu este firul de sub scaun du-te la service sa-ti scaneze erorile date de computer. Acolo iti si poate sterge eroarea aparuta.

Oricum nu-i nimic grav.
cipman
Si atentie la sticlele cu apa sau alte ghidusii uitate pe sub scaune.
Pt. manual service, vezi http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=41019
@tt@ck
Salut! si eu am avut aceeeasi problema de mai multe ori! cauza sticle pe sub scaun sau baieti prea zelosi la spalatori9i care au tinut cu tot diandinsul sa dea bine si pe sub scaun! Problema nu este firul, din cate am inteles eu, ci cupla, cica ar exista una pe sub scaun, care este foarte sensibila defel! Oricum problema apare si la alte masini cu airbag-uri in scaune! MErgi la service si se rezolva in 5-10 minute maxim cu tot cu pus masina pe tester pt a se vedea erorile
Valisor
Am patit la fel, tot la un drum lung. Problema este ca in timpul in care este aprins becul de airbag, nu functioneaza deloc airbag-ul. Nu stiu care este problema, maine ma duc la service pentru garantie, si sper sa imi spuna atunci ce are masina.
eminescu0
la mine s-a intamplat sa ramana aprinsi imediat dupa pornire indicatorii de ABS si Airbag. am mers cam 500m si cand am vazut ca nu se opresc am tras pe dreapta si am oprit motorul. dupa 2 minute am repornit si problema a disparut...
pentru cateva secunde m-am temut sa nu ma trezesc cu nasu' spart de airbag biggrin.gif
V A L I
Am si eu o problema cu martorul de airbag +SERV aprins. Astazi dupa o franare mai brusca au ramas aprinsi , s-au stins dupa 1 min dar apoi au ramas aprinsi . Am mai cautat pe forum dar nu am gasit decat un topic care era inchis despre aceasta problema . Trebuie sa merg in service ca sa imi stearga erorile sau oare s-au miscat ceva mufe de sub scaune (au airbag-uri) ?
pablo
martorul de airbag +SERV aprins = semnalizare de deconectare (falsa sau reala) la airbag pasager.Uita-te sub scaunul pasager (dreapta) sa nu se fi slabit mufa.
Au mai fost cazuri
Vio
Si eu am patit zilele trecute ceva asemanator, dupa ce am dus ceva pe scaunul din fata care a necesitat deconectarea airbagului pasager. Dupa ce l-am reconectat de la buton, m-am trezit la pornire ca imi ramanea martorul de airbag tot aprins, impreuna cu cel de service. Oprit motor, scos cardul, reintrodus, repornit, la fel; dat jos, miscat un pic de cabluri pe sub scaunul pasagerului, pornit din nou, problema a disparut si nu a mai reaparut pana acum. Oare e cazul sa ma ingrijorez?...
cipman
Deocamdata nu. Daca becul s-a stins e totul in regula.
Relly
Dupa ce am cerut ajutor celor de pe forum si am urmat sfatul lor, am plecat urgent la service, unde spre surprinderea mea nu s-a constatat nici o defectiune (se aprindea pentru citeva secunde: service fara un alt mesaj). Am plecat nemultumit deabinelea si dupa vreo 50 km a inceput sa se aprinda din nou "service" insa de aceasta data impreuna cu indicatorul airbeg. Frecventa acestor semnalizari a fost redusa si a doua zi nu a mai fost semnalata la drum. Ce sa fac? Ma mai duc in service ori ba?
uncle
incearca faza cu firele sub scaun .....si daca nu merge , du-te la service !!!
John1
Si eu am avut problema cu aprinderea martorilor luminosi de la bord (SERVICE+airbag), dar problema a fost la subansamblul de pe coloana de directie montat sub airbagul de pe volan, la unul din cele doua contacte mobile (prezentata in alta parte - se poate vedea cu search).
Aici si in alte posturi legate de acelasi subiect, se discuta numai de posibilitatea ca problemele sa fie cauzate de conectorii de sub scaune, fara sa se aiba in vedere ca fiecare dintre cele 2, 4, 6, sau cate airbaguri or fi pe masina, are sistemul propriu de conectori prin care se face legatura cu microprocesorul (si sigur nu toti acesti conectori sunt situati sub scaunele fata!).
In concluzie, daca nu stii cum si unde sa cauti, cea mai buna si inteleapta modalitate de rezolvare a oricarei defectiuni este prezentarea la un service bun.
VladSoare
Nu zice nimeni că alea de sub scaun sînt singurele conexiuni, dar alea sînt cele mai expuse la șocuri: mișcarea scaunului, depozitarea vreunei cutii sub scaun, vreun pasager din spate cu picioare prea lungi, etc. Și la Forduri fac uneori figuri mufele de sub scaun. Și la alte mărci.
De-aia sînt primele bănuite. smile.gif
sylvester
a ineput si la mine sa faca din ce in ce mai des treaba asta! Momentan nu m-am panicat..doar ma streseaza luminitele alea pe bord.Mai detaliat..ce tre sa fac cu cablu ala de sub scaun?L-am miscat si eu putin acolo,am zis ca n-o mai face,dar se pare ca nu am reusit.
enageM
Si eu am avut aceasta problema insa a fost din cauza mea. Fixasem scaunul de copil pe partea dreapta fata si am pornit motorul si abia apoi mi-am adus aminte sa dezactivez airbag pasager. Se pare ca nu-i place sa faci acest lucru cu motorul pornit!! S-a rezolvat cu sfantul reset (oprit motor, scos cardul, deschis usa sofer/inchis usa sofer, bagat cardul, pornit motorul).
MikeRG
mda, se pare ca Renault are o faima proasta la partea de electrica - mie mi-a pocnit ceva, la rotirea volanului, in blocul de lumini si de atunci am becurile alea doua aprinse - asta acu vreo luna doua - i-am dat "ignore" si am continuat sa merg cu masina; azi in schimb mi s-a intamplat ceva mult mai nasol - la venirea spre serviciu (noroc ca mergeam incet), intr-un viraj aproape ca mi s-a blocat volanul - cred ca s-au incolacit niscaiva fire pe acolo sau cine stic ce mai agata, cert e ca a trebuit sa opresc pe loc, altfel intram in masinile parcate; in plus am deconectat bateria pentru ca la fiecare incercare de a roti volanul imi claxona ca nebuna

mad.gif - sa-mi bag picioru' - cred ca tre' sa bag surubelnita in volan si sa il "chelesc" pana ajung acasa ca sa ma pot misca

nu mai spun de probleme cu alarma si pornirea motorului - o chestie absolut halucinanta, aleatorie si fara explicatie - am avut spyball si ajunsesem sa nu mai pot porni masina decat impinsa - am inlocuit alarma (nu stiu daca faptul ca are 5 ani vechime inseamna ceva) cu un Matrix si inca mi-a mai facut tarantele dar acum vad ca s-a "potolit"
Raymondo
Si mie mi-a tot facut probleme contactul de sub scaunul soferului, l-am mai miscat s-au stins martorii de airbag off si service. Le-am zis la cei de la IPSO Ploiesti, cand am fost la revizia de 15k km acum 2 saptamani, si au zis ca au rezolvat si a tinut minunea 1 saptamana si iar s-au aprins. sad.gif M-am dus sambata iar si au pus-o iar pe tester si dadea eroare la circuitul de pretensionare centura. Mecanicul care s-a ocupat mi-a zis ca nu stie ce inseamna eroarea si m-au reprogramat vineri pe 9 iunie cand este si "expertul" in coduri de eroare la service si sa traduca ala unde-i buba. wacko.gif
danlaud
salutare !
va retin atentia doar cu o intrebare : am un M2pack authentique la care nu vad "pastilele" pe care scrie airbag pentru cap(lateral) - pasageri fata, desi asa aparea in dotarea pe hartie cand am luat-o, ca are. pt lateral torace, cap -spate le-am depistat dar pe acestea nu.
mai are cineva echiparea asta pt a am ajuta cu o informatie?
multumesc
FISICHELU
Azi in timp ce mergeam mi s-au aprins SERVICE si martorul de airbag. Am oprit masina, am repornit-o. Dupa putin timp iar se aprindeau cele doua becuri. Am continuat sa merg, si dupa inca vreo doua aprinderi si stingeri la intervale de cateva minute nu s-au mai aprins. S-a mai confruntat cineva cu situatia asta? blink.gif
romeo3108ro
ce masina este vb mai exact?
pt asta tre sa pui tester pe masina si sa vezi cine iti da eroarea exact.daca este vb despre megane 2.1 mai mult ca sigur este mufa de sub scaun sofer.tre sa mergi intr-un service si problema se rezolva f usor.ai grija sa nu ai ceva sub scaun care sa iti traga de cablaj care urca la pretensioner
FISICHELU
Masina este Megane-ul din semnatura: 2.1
Chiar am sa ma uit sub scaun sa vad care este treaba...Multumesc.
romeo3108ro
se intampla sa nu mai faca contact bine mufa de recere intre scaun si cablaj fata.tre desfacuta,data cu putin spary contact si apoi prinse intre ele cu un colier de plastic
BoneHead
QUOTE(romeo3108ro @ 22 Oct 2006, 18:35)
se intampla sa nu mai faca contact bine mufa de recere intre scaun si cablaj fata.tre desfacuta,data cu putin spary contact si apoi prinse intre ele cu un colier de plastic
*




exact. si eu am patit aceeasi chestie. masina in garantie, m au pus sa platesc mufa (300 de mii)ca cica din cauza mea, am tras printr o mare acrobatie de firu acela de sub scaun, sau am umblat la el, si a trebuit sa platesc(explicau astia>300 de mii). tare ma indoiesc ca mi au schimbat mufa....cu ceva spray au dat sigur....
Freeymind
Si mie mi s-a intamplat. Am luat-o ca si pe o eroare in Windows smile.gif. Si asa a si fost. Dupa ce am inchis/deschis masina nu a mai aparut.
Viorila
uffff....am si eu martor airbag aprins,am citit ce scrie mai sus,nu am rezolvat nimic;mers la service ...comutator volan defect-987,68 fara manopera si...apare defect pe calc si la coloana de directie ...cel mai ieftin scap cu schimbare contactor demaraj-1899,01si cel mai rau cu +7954,36 col de directie asistata wub.gif ...am dat de naiba...stitii cumva si alti furnizori de asa ceva ca imi vine sa ii dau foc...astea plus punte spate ca de... nu se schimba bucsele,ci numai cu totul, fac jumate de masina...inteleg din politica celor de la reno ca motorul si caroseria sunt gratis...daca cumperi dela reno numai jumatate din ce am vazut eu ca apar probleme pina in prima suta iti iei hammer...
Viorila
fratilor luativa alta masina decit renault ca ASTIA V-O DAU IEFTINA VIZAVI DE DOTARII, DAR CIND VI SE DUCE CEVA,....ITI IA DE CINCI ORI MULT DECIT FACE ......

CRED CA CEI CARE GESTIONEAZA PREZENTUL TOPIC SUNT ANGAJATI RENAULT DE MAI POT FACE RECLAMA, DESII VAI DE CAPUL CELOR CARE SI-AU CUMPARAT RENAULT .... CA NU STIU CUM SA IL VINDA FARA CEI CARE IL CUMPARA ,SA NU CITEASCA PREZENTUL FORUM
matraguna
Buna la toti,


Si mie mi`a aparut "check airbag" error... sad.gif


Urmeaza sa sun la renault, insa vroiam sa va impartasesc si voua.

claus
in principiu, e o problema la mufa de sub scaunul dreapta-față.. trebuie sa te uiti pe sub scaun, si sa apesi pe mufa care vine din scaun si intra in podea
georgelapusneanu
Salutare tuturor!
In legatura cu aprinderea becului Airbag si Service vreau sa va spun ca una din cauze este RUPEREA BENZII DE CONTACT AIRBAG SOFER si se afla in cutia cu semnalizatoare. In momentul in care se rupe se aud zgomote la invartirea volanului iar la testul CLIP apare defect si directia. Asa ca: grija mare la ce service mergeti sa nu fiti mintiti. Se inlocuieste toata partea de sub volan incare se afla aceasta banda. 10mil + manopera.
silvius
Salut!
Am un Megane II din 2003 1,5dCi. Din senin s-au aprins becurile AIRBAG și SERVICE. Evident, m-am executat și am ajuns la service unde mi-a testat-o pe calculator. Concluzia: calculator airbag blocat ca urmare a unui șoc! Rezolvare: înlocuire calculator airbag. Prețul estimativ: 1400 RON fără manoperă. Suspect este că la un timp după "bucuria" asta, nu mi se mai blochează nici volanul după oprirea motorului. Vă rog să-mi dați un sfat.
ktmbull
Am mai spus pe aici, la mine problema s-a rezolvat prin fixarea mufelor de sub scaunele fata, stanga sau drepta, adica sub scaunele fata e o gaura in mocheta unde veti gasi niste mufe care la mine nu faceau contact bine, le-am impins acolo si s-a rezolvat problema.
silvius
Merci ktmbull.
Din păcate, la mine problema nu este de contact. Mă întreb dacă se poate înlocui calculatorul pentru airbag cu unul second hand.
hellcat
Da, se poate inlocui.
"Nu se mai blocheaza volanul"...adica la scoaterea cardului nu se mai aude acel "clank" din coloana?
Masinuta o detii de noua?
StDragos
"In legatura cu aprinderea becului Airbag si Service vreau sa va spun ca una din cauze este RUPEREA BENZII DE CONTACT AIRBAG SOFER si se afla in cutia cu semnalizatoare. In momentul in care se rupe se aud zgomote la invartirea volanului iar la testul CLIP apare defect si directia. Asa ca: grija mare la ce service mergeti sa nu fiti mintiti. Se inlocuieste toata partea de sub volan incare se afla aceasta banda. 10mil + manopera."


Am si eu acest zgomot la volan, cand invart de el stanga/dreapta. E ca un click, care se aude. La Cielo auzeam la fel si in scurt timp nu mai revenea semnalizarea sau ramanea claxonul oprit. Va dati seama ca eram singur pe sosea si a inceput sa claxoneze! blink.gif Iar eu nu stiam cine ma claxoneaza!!! radmasa.gif
Nu poate fi aceeasi problema si aici, cu zgomotul asta de la volan?
silvius
Mașina este second.
La rotirea volanului nu se aude nimic, dar la oprirea motorului nu mai face acel clic specific de blocare a direcției, plus că îmi afișează că "direction non verouille".
Scuze pt off-topic dar cred că are legătură cu calc. de airbag.
Dacă este vorba de banda aceea, la ce service îmi recomandați să mă duc, astfel încât să nu schimb toată mașina pentru un contact.
Merci
hellcat
Acum, crede-ma si pe mine..., imi dau doar cu parerea...e posibil ca masina sa fi fost lovita de au sarit air-bag-urile frontale si s-au inlocuit fara calculator, cine stie si la centuri cum o fi...trebuie verificate si acestea.

"direction non verouille" - calculatorul coloanei de directie e cam dus...din pacate.
Directia este asistata electric si variabila, adica comandata de un calculator, in functie de viteza de deplasare motorasul e in diferiti parametrii.
silvius
Merci hellcat.
Și eu cred că mașina s-ar putea să fi fost lovită, deși cei de la service au analizat-o atent și n-au observat nimic (bine, asta nu înseamnă decât că poate a fost reparată foarte bine în urma unui impact minor - îmi fac curaj singur sad.gif ).
Dacă ar fi așa asta înseamnă că va trebui să înlocuiesc ambele calculatoare: de airbag și de direcție? Se pot folosi calculatoare second hand?
hellcat
Da, desigur. Numai ca din experienta in zic ca in cazul calc. de directie asistata il vei gasi mai mult ca sigur impreuna cu coloana de directie...la dezmembrari ma refer. De clio, spre ex., coloana de directie completa cu motoras si calc., provenienta Franta - 400 RON.
danbravoksv
Aceeasi problema o am si eu.Mi s-a aprins(in mers) martorul de airbag si cel de service la doar 600 km dar s-a stins de la sine dupa cateva minute.Problema a reaparut la 700 de km si nu s-a mai stins.Ca urmare m-am dus la service si mi-au spus ca nu stiu ce problema e cu centura de siguranta sau pe la centura de siguranta cam asa ceva.Acum astept sa ma cheme in sevice sa-mi inlocuiasca piesa respectiva pentru ca nu o aveau pe stoc.Una peste alta NU mi se pare normal ca la o masina noua de 15 mii de euro la 1400 de km sa apara deja probleme.
ssilviu
Nici mie nu mi se pare normal ca unui Audi RS4, o masina de peste 50.000 de euro sa i se inlocuiasca motorul complet in nici 5000 de km facuti. Asta e, se mai intampla..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.