Tommi.
21 Feb 2012, 19:53
Masina este personala.Este din 1988 dar sunt al 3-lea proprietar.Tata a cumparat-o in 1994 dar a cumparat o alta masina si asta mea dat-o mie. Eu vreau sa o fac originala asa cum a iesit dinUzina "DACIA" .
Si acum pozele:
1310CL
21 Feb 2012, 21:28
Ehe...ma bucur ca ai decis sa-ti faci jurnal de bord.
In 1994 a fost si "galbena"mea cumparata..de catre bunicu meu,buna dacie a fost..ne-a servit fara repros pana in 2005,cand am vandut-o.
Incearca sa oferi mai multe detalii...sa ii faci o introducere "sanatoasa"jurnal-ului
Sper sa te tii de treaba,si sa o faci stock asa cum a fost ea in negura lu '88
Tommi.
22 Feb 2012, 15:00
La vara o sa incep sa o restaurez dar as vrea o alta culoare.Nu stiu ce culoara sa ii pun. Cat despre detalii voi mai spune. Ok ? Si inca ceva ati vazut la unele Dacii cum este si la a mea bara aia din fibra de sticla acolo jos.
ag02cws
22 Feb 2012, 15:21
Si a mea a avut spoiler ca ala. Caut de cativa ani sa-i gasesc altul...
Tommi.
22 Feb 2012, 15:30
Eu am dat-o jos pentru ca sunt rupte ceva bucati din el. Trebuie sa il duc sa il faca.
1310CL
22 Feb 2012, 18:50
Da pe dotarile mai "speciale"se pune asa ceva
buza dinaia de fibra sub bara din fata.Eu as zice sa o vopsesti tot alba...sa nu te mai complici cu talonu,rar-u,etc.
Si daca vrei sa o faci ca noua,ai ceva nervi +timp +bani de investit in ea
ti-am atasat o poza cu modelul 1210 TLX,e la fel ca si al tau,doar ca are rezervor lateral..de canada,si motorul mai mic .
Eu iti urez spor si bafta ! Si sa ne tii la curent cu tot ce-i faci.
Tommi.
22 Feb 2012, 18:52
Pai mai aveti ce astepta ca pana la vara mai este
22 Feb 2012, 21:45:Stie cineva cum se numeste grilajul sau ce ii ala pe geam in spate la Dacii?
1310CL
22 Feb 2012, 22:00
Liniile alea? Aia e dezaburirea la luneta din spate.
tavi_dacia1100
22 Feb 2012, 22:07
Se refera la grilajul ala/parasolarul exterior sau cum sa-i zic...
1310CL
22 Feb 2012, 22:44
Aaa....aia e doar o tiganeala..parerea mea,asa aveau mai demult la dacie tot romanasu'.
Din fabrica nu a avut asa ceva.
Tommi.
23 Feb 2012, 15:25
AAA...Atunci mersi ca mi-ati zis. Si mie mi se pare o tiganie dar am vrut sa va vad parerea.
Tommi.
24 Feb 2012, 22:40
Aici nu mai scrie nimeni?
Alex4u
25 Feb 2012, 11:22
pai ai pus 2 poze ce sa scriu? frumoasa seamana cu aia de am avut-o eu? baga si tu motor/interior/fata/spate/laterale etc si vezi comentarii aici apoi
1310CL
26 Feb 2012, 12:57
Hehe...Tommi....asculta vorbele unui fost sofer de dacie,Alex4u ca nu zice prostii
mai adauga si tu poze...eventuale probleme...pe care le-ai cu ea si apoi o sa vezi ca o sa posteze lumea...ti-am spus si eu mai sus...fi mai detaliat..daca vrei s-ai jurnal de bord...daca nu... atunci e strict treaba mataluta'.
Bafta cu ea,te asteptam cu mai multe pe aici
Tommi.
28 Feb 2012, 16:35
Azi m-am gandit ca nu am nimic de facut hai sa merg pana la masina sa-i fac niste poze. Asa si am facut.
Si cum am promis pozele:
1: Imi faceam drum la masina
:
2: Maina in sine:
3:Janta din fata:
4-5: Fata masinii:
6:Dezordine in masina:
7:Numarul masinii:
8:Bordul:
9:Deschiderea portbagajului:
10:Radio original:
Va multumiti cu atatea poze. La motor nu am putut face poze fiind ca sa inghetat si inca nu sa dezghetat.
tr04www
28 Feb 2012, 16:44
QUOTE(Tommi. @ 28 Feb 2012, 17:35)
Ai facut mai multe greseli, da asta e tare. Geanta poarta femeile, masinile au jante.
1310CL
28 Feb 2012, 20:12
Gaseste-ti la ea 2 aripi urgent..ca astea ce le ai vad ca-s coapte...si ocupate de tablarie...daca ai posibilitati desigur.
De ce ai dat buza de sub bara din fata jos? si de ce ai vopsit bara din fata in alb?....
Tommi.
28 Feb 2012, 20:30
1310CL Am dat buza jos pentru ca trebuie sa o repar.
Inca cateva poze:
1: Cheile masinii:
2:Kilometraj si alte minuni:
3:Axa spate pe partea stanga rupta:
4:Spatele masinii(Nu va uitati la far):
5:Am ce repara la vara:
6:Roata si janta spate(Ce imi recomandati sa las rotile asa cum sunt adica alta fata alta spate sau toate identice?):
7:Volanu original(Trebuie sa il pun la loc [Pe masina]):
Si atat. Sa va multumiti cu atat
1310CL
28 Feb 2012, 20:43
Pf....eu acuma o vad si la fusta ce mancata ii....ocupate de tablarie,lasa volane,jante si alte minunatii
.
Tommi.
28 Feb 2012, 20:47
Ok.Dar acum pe vremea asta sa ma apuc te tabla aia.Mai bine fac acum se este mai simplu si dupa aia.
geomvp2nite
28 Feb 2012, 20:59
Fara suparare, dar e ruginita rau. Daca as fi in locul tau as mai sta un timp si as strange niste bani si as duce-o la remat, pentru ca restaurarea te va costa foarte mult, mai ales tablaraia
Tommi.
28 Feb 2012, 21:01
Eu am un vis si nu renunti deci....
Nu ma intereseaza bani.Cat trebuie atat platesc.Daca nu fac eu cum pot.
megyes raul
28 Feb 2012, 21:11
Si mai poti merge cu masina daca este rupt suportul ala de tendon?Eram pregatit sa-ti pun poze cu masina mea ca sa vezi rugina, dar n-am asa ceva pe fusta spate(ce-i drept, am in alte locuri).Daca a ajuns sa se rupa suportul ala de pe podea, fii sigur ca si pragurile sunt intr-o stare avansata de 'putrefactie', iar oalele spate nu mai au multa viata in ele(cazul meu).
Nu vreau sa te descurajez, chiar din contra, mi-ar placea sa vad salvata aceasta masina, dar are multa rugina si vei investi multi bani in ea ca sa fie cum vrei tu.
Mult noroc in ceea ce ti-ai propus.
Tommi.
28 Feb 2012, 21:14
La tendonul spate este un "obiect" si se poate face.
Masina va fii ca noua!!!
megyes raul
28 Feb 2012, 21:34
Macar motorul functioneaza?Ai putea inca de pe acum sa te apuci de demontat chestii mai simple de pe ea, sa fie dezechipata complet ,caci vei vedea mai bine locurile ruginite.
Asa ca si idee, aripi spate se gasesc de uzina la aprox. 250-300lei/buc.Stalpi spate(portiunea aceea unde vine prinsa inchizatoarea usii) se gasesc iarasi de uzina la aprox 50lei/buc, se gaseste si podea portbagaj, oalele sunt compuse din 2 parti -interior si exterior(ambele sunt undeva la 100lei),fusta spate se gaseste iarasi undeva la 50-70lei, pragurile sunt 70lei/buc de Connex Iasi, iar dublurile sunt max 40lei/buc.
Pedalierul este din tabla mai subtire, deci apare destul de repede rugina pe la el, probabil va trebui schimbat(exista si posibilitatea petecirii).
In partea din fata, principala structura de rezistenta sunt lonjeroanele, verifica starea lor, se pot schimba si acestea, un semilonjeron de connex este iarasi undeva la 60-70lei.La stalpi si contra-stalpi apare destul de frecvent rugina, ambele elemente se pot schimba si exista in comert: un contra-stalp de Connex este 30-40lei, iar un stalp este tot undeva pe acolo.
Contra-aripile nu stiu daca se mai gasesc modelul vechi in comert, dar este posibil. Fusta fata trebuie sa mai fie ,tot undeva la 50-70lei, iar traversa pe care vine radiatorul aprox 30lei. Preturile le-am scris si eu cum am mai vazut pe la bursa sau pe diferite site-uri intamplator, nu am vizitat niciun magazin sa vad acolo preturile.
Era sa uit: un suport tendon spate este aprox. 30lei.
EDIT:S-ar parea ca acum in martie va demara programul rabla 2012...
Alex4u
28 Feb 2012, 21:39
Mai bine te interesezi cand incepe programul rabla
QUOTE(Tommi. @ 28 Feb 2012, 16:35)
Auzi la el tomberonul ala e radio original
Exact asa am avut eu prima masina si culoare si interior dar din '91...am dat pe ea noua 600.000 lei
1310CL
28 Feb 2012, 21:49
Fara suparare acum...dar eu am dezmembrat iarna asta o dacie din '89...si am ramas tampit cand am vazut cum lucreaza rugina in timp,pragurile erau gaurite de rugina,podul pedalier era praf...iar la tendoul ala era ca si la tine,mancata de rugina,de nu mai puteai "acatza"toba cum trebuie....lonjeroanele erau pur si simplu' sparte de rugina..sa vezi ce se ascundea sub ornamentul ala de plastic de la evazarile din spate....si masina era dusa din Ungaria...avea tabla de "export".
Sa-ti mai zic ceva,conteaza extrem de mult modul de exploatare a masinii...da' asta ce am dezmembrat-o eu,a fost tras de ea...s-a vazut..dar daca voia sa o refaca....il costa foarte mult + ca nu merita investitia.
Acum...asta-i doar o parere de-a mea...tu faci ce vrei e masina ta,am observat ca i-ai tras un tiuning cu carioca verde pe la ochelari si grila din fata....nu te supara ca te intreb dar primele 2 poze de cand sunt?....si ...cati ani ai?
Alex4u
28 Feb 2012, 22:09
asta mai are dreptul de a circula?
Merced
28 Feb 2012, 22:19
Asta nu se mai repara. Investesti aiurea in cazatura. E absolut si iremediabil distrusa de rugina. Hai sa zicem ca daca bagi in ea mii de euro, se face, da' nu cred ca ai de bagat. Orice carpeala o sa te duca la 1500 de lei lejer. Si intr-un an iese iar rugina pe toate partile. Du-o la Remat, vinde tichetu' ala cu 1300 de lei acolo, mai pui 1500 pe care i-ai fi bagat in ea si cauta-ti o MASINA. Poa' sa fie tot Dacie, tot ca asta daca-ti place tie modelu', da' sa aiba tabla buna. Altfel o sa pierzi timp investit degeaba si bani la fel intr-o epava.
sobolan
28 Feb 2012, 23:04
de ce i-ai vopsit flapsurile de cauciuc de la bara fata? ce e cu cerculetele alea verzi in jurul farurilor?are si smoked eyes?
pacat mare...arata bine in primele 2 poze....acum e un tomberon de gunoi si arata ca naiba...scapa de ea,nu are rost,iti va manca multi bani si nervi daca vrei sa iasa masina buna...fii realist....parerea mea,stiu ce inseamna sa restaurezi o dacie dar nu de la nivelul asta....
95bogdi
28 Feb 2012, 23:08
am avut si eu un renault 12...si nu era chiar asa ruginit...lonjeroane super...aveam de inlocuit lonjeronul si tendoanele....dar....pana aici a fost...totul are un inceput si un sfarsit...mi-am gasit alta masina pe care sa o fac incet incet.....parerea mea este sa iti cauti alta dacie de care sa te apuci...nu merita asta...
Merced
28 Feb 2012, 23:11
Da' una de care sa nu trebuiasca sa "se apuce" ce are? O masina e pan' la urma sa mergi cu ea, nu sa stai sa surubaresti zi-lumina.
95bogdi
28 Feb 2012, 23:16
QUOTE(Merced @ 29 Feb 2012, 00:11)
Da' una de care sa nu trebuiasca sa "se apuce" ce are? O masina e pan' la urma sa mergi cu ea, nu sa stai sa surubaresti zi-lumina.
lucrezi la ea din placere..nu ca se strica....ma refeream sa o faca asa cum isi doreste el.....si crede`ma ca stiu bine ce e o masina la care sa nu surubaresti zi-lumina...am un ford cu care circul zilnic...si nu vede decat cheie si motorina
megyes raul
28 Feb 2012, 23:47
In plus se vede dupa tinuta masinii ca si suspensia este cam terminata, de asemenea dintr-o poza am observat ca este rupt spatarul scaunului sofer, pe partea stanga. in spate nu mai ai de ce prinde flapsul, caci a cazut toata tabla de acolo in jos.M-am uitat mai atent la primele poze si chiar si acolo se vad ceva probleme la praguri, acum sunt sigur ca sunt in stare groaznica.In ultimul meu post pe pagina cealalta ti-am insirat 'cateva' dintre piesele legate de podea ce ruginesc frecvent la dacii, nu am insirat elementele mobile , cum ar fi usile sau chiar aripile care sunt intr-o stare....se vede in poze.Si oricum nu va mai fi niciodata ca si cand a fost scoasa de pe portile fabricii, datorita prea multor 'interventii cirurgicale'.Poti cauta in rubrica 'Probleme technice-DACIA CLASIC'-Restaurare Renault 12 si vei vedea cam cum arata podeaua unei masini noi(exagerez acum).
bv-08-fgm
29 Feb 2012, 01:49
Treaba e ca sa o faci te costa 500 e doar materialele,sa nu mai pui ca in cazul tau daca o mai duci si la un meserias (in cazul in care nu te pricepi la sudat si altele) ajungi cam departe cu investitia
Vorbesc din propria experienta,si a mea e in stadiu de refacere
FRate, io ti-o fac, sa dea dracu' daca te mint! 4500 de euro si e in perfecta stare. Bine, o sa zica lumea ca-i Logan, da' nu conteaza!
Mie de ce mi-ai cerut 5.000?
C a t a l i n
29 Feb 2012, 08:23
Bai nene, mai sunt multi puberi d-astia restauratori de cotete? In loc sa puna dracu mana pe carte sa invete si sa isi sigure un viitor, ei sunt preocupati de aruncat alocatia pe apa sambetei...
Nu cred eu ca elementele de caroserie luate pe rand ajung sa coste mii de euro, cel mult o mie si ceva de lei, si manopera sa fim seriosi, hai sa zic inca o data pe atat. Mare lucru sa sudezi niste elemente gata scoase din matrita. Parca vorbim de maybach aici. Cu 3000 de lei scapa de toata rugina. Bine, sa gaseasca meserias sa i-o faca, nu tepar.
Merced
29 Feb 2012, 09:24
Ma Filipe, parca ai uitat ca nu se mai gaseste decat tablaraie obosita de Conex care-i ruginita inainte s-o montezi, ca aia o sa puna autogenu' la munca si unde-l pune, iese rugina, mai devreme sau mai tarziu la modul groaznic. Scapa si cu 1500 de lei de toata rugina, da' pentru o luna, cu 3000 de lei scapa pentru un an, da' aia tot o sa iasa pana la urma si se face din nou praf. E o masina putreda, nu mai ai ce sa-i faci.
sorin000
29 Feb 2012, 12:49
QUOTE(C a t a l i n @ 29 Feb 2012, 08:23)
Bai nene, mai sunt multi puberi d-astia restauratori de cotete? In loc sa puna dracu mana pe carte sa invete si sa isi sigure un viitor, ei sunt preocupati de aruncat alocatia pe apa sambetei...
QUOTE(C a t a l i n @ 29 Feb 2012, 08:23)
Bai nene, mai sunt multi puberi d-astia restauratori de cotete? In loc sa puna dracu mana pe carte sa invete si sa isi sigure un viitor, ei sunt preocupati de aruncat alocatia pe apa sambetei...
QUOTE(sorin000 @ 29 Feb 2012, 12:49)
Va jucati cu focul
Am incercat si eu acum ceva vreme, dar s-a ajuns la concluzia ca sunt invidios ca eu nu am masina dupa care intoarce lumea capul.
Ah si argumentul suprem din partea sustinatorilor lor mai in varsta : decat sa bage etnobotanice, bere si seminte mai bine baga banii in rable ... pardon ... Dacii 1300.
Tommi.
29 Feb 2012, 14:55
Ma eu va zic ceva Masina doar la tendoane si acolo in spate are rugina.Va garantez.Si caroseria este super , motorul functioneaza foarte bine si cum zice Filip este mare lucru sa tai si la sudezi?
1310CL
29 Feb 2012, 15:00
@Shush: Aici este vorba de o dacie 1310,nicidecum de dacia 1300.....pe de'o parte ai dreptate pe cealalta nu....si eu am fost asa acus' ceva ani,ca imi doream enorm sa bag bani in dacie...dar acum ca m-am trezit la realitate...lucrurile nu's asa de roz precum credeam eu pe atunci..
Cat despre masina,Tommi ai face bine sa asculti sfaturile colegilor..care nu sunt deloc rele...nu merita deloc investitia...dacia ta e terminata..cel putin la capitolul tablarie....eu ti-as sugera sa o aduci frumos la remat,si sa faci altceva cu banii de pe ea.
Si sa-ti mai spun ceva....ce a patit un prieten de-al meu de la tara...si el tot asa ca si tine a vrut sa readuca la viata o cotarca de dacie...coapta rau...cam ca si a ta sa zic..daca nu mai rau,ma rog..si-a strans bani,a adus-o la un atelier de tinichigerie,toate economiile lui au intrat in dacia aia,ma rog...a iesit ca "noua"de acolo...nu a trecut insa o saptamana de cand a refacut-o,si a mers cu ea pana la magazin..a lasat-o in parcare frumos...nu a intrat bine in magazin ca i-a intrat unu in masina...evitase'o alta de pe contrasens si s-a improptit in dacia lui...praf a facut-o,a dus-o la fier vechi...cred ca iti dai seama cat a bagat in ea,si cat a luat in final..cand a dat-o.
Bine,asta nu inseamna ca o sa ti se intample si tie la fel...bafta pe mai departe..eu unu' nu ti-as sugera sa o faci pe asta...
Tommi.
29 Feb 2012, 15:04
Hai ca vedeti voi cum va fii .Nu ma intereseaza cat trebuie sa bag in ea.Tin foarte mult la masina asta.Pe asta am crescut.Si vreau sa ii ofer o sansa si ii voi oferi o viata noua.
zanzie
29 Feb 2012, 15:19
QUOTE(Tommi. @ 29 Feb 2012, 16:04)
Hai ca vedeti voi cum va fii
Cand bre? Vrem sa vedem rezultatele, nu ne mai tine pe jar, te rog io. In rest, superba masina.
Tommi.
29 Feb 2012, 15:21
In rest, superba masina.
Acum serios sau doar asa ai zis?
tr04www
29 Feb 2012, 15:24
QUOTE(1310CL @ 29 Feb 2012, 16:00)
u....si eu am fost asa acus'
ceva luni,ca imi doream enorm sa bag bani in dacie...dar acum ca m-am trezit la realitate...lucrurile nu's asa de roz precum credeam eu pe atunci..
\
te-am corectat eu.
bucatzel
29 Feb 2012, 15:27
Baga-te tu sub ea si chioraste-te la lonjeroane, sa vezi dupa aia plansete.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.