Am ajuns in Bucuresti, vad ca bateria nu a fiert, pare ok, cat despre martor, am uitat sa mentionez ca inainte de a schimba bateria nu se aprindea martorul.
Dupa cum spunea bundy220, o dioda se poate arde in doua moduri. In orice caz, valorile mele la incarcare par ideale.
In carte, la troubleshhoting scrie asa:
"The warning light illuminates when the engine is
running
There is a charging fault which could be due to:
- the alternator drive belt being broken or the
charging cable being cut,
- internal damage to the alternator (rotor, stator,
diodes or brushes),
- regulator fault,
- an excess voltage.
If the regulated voltage is less than 13.5 V, check
the alternator. The fault could be caused by:
- a destroyed diode,
- a cut phase,
- track contamination or wear.
Checking the voltage
Connect a voltmeter across the battery terminals
and read the battery voltage.
Start the engine and increase the engine speed
until the voltmeter needle stabilises at the
regulated voltage.
This voltage should be between 13.5 V and 14.8 V.
Connect as many consumers as possible, the
regulated voltage should remains between 13.5 V
and 14.8 V."
Deci:
-tensiunea masurata pare buna si se mentine aceeasi valoare indiferent de turatie;
-nu am fluctuatii de lumina la faruri sau la bord
-vad ca dupa 480km bateria este in stare excelenta
mie tot nu prea mi-e clar ce se intampla.
In orice caz, maine am sa incerc sa dau alternatorul jos sa fac cat pot o inspectie vizuala (urme de uzura, contacte oxidate, carbuni) si sa masor diodele. Daca toate astea sunt in regula, atunci am sa duc alternatorul la un atelier sa ii faca proba pe banc.
Inca ceva, pe drum am constatat urmatoarea chestie: am niste probleme cu instalatia de GPL si la relanti imi oscileaza turatia cand e motorul rece cam +/-100 - 150 rpm. E, in momentul in care turatia ajunge undeva in jur de 650-700 rpm, se stinge martorul de baterie
Ma gandesc totusi ca este releul regulator si ca totusi valorile masurate par corecte din cauza ca bateria e noua.
Nu situ! Mai sap!
Am mai sapat nitel prin carte si zice asa:
Without consumers:
- Regulated voltage > 14.8 V = > regulator faulty,
- (Regulated voltage no load < 13.2 V) or (charging current < 2 A = > charging fault).
With consumers:
- Regulated voltage > 14.8 V = > regulator faulty,
- Regulated voltage < 12.7 V = > check the alternator flow with reference to its specifications:
If the measured flow is too low, check:
- if the alternator is worn (brushes....),
- the battery connections,
- the engine earth strap,
- the conformity of the alternator,
- the belt tension.
If the flow measured is correct and the regulated voltage is too low, the alternator is not at fault.
The fault is caused by :
- the vehicle having too many consumers or,
- the battery being discharged.
Deci as mai putea sa masor si curentul total furnizat de alternator in instalatia electrica. Eu am masurat doar curentul care trece prin baterie.
Cartea zice ca se face testul cu OPTIMA 5800 diagnostic station, statie care masoara tensiunea si curentul prin inductie pentru a nu se mai deconecta bateria.
Dar cred ca pot face teste si cu multimetru, atat timp cat nu mai pornesc motorul cu borna scoasa (am retinut!)
<span class='edit'>2 Jan 2014, 23:52:</span>
QUOTE(krapcarasu @ 2 Jan 2014, 14:07)
da, un record, si daca se putea completa nivelul mai mergea inca ,
//cam OFF TOPIC//
De fapt, treaba cu bateria e cam in felul urmator
Bateria provenea de pe un peugeot 406 2.0 HDI si avea 65Ah.
A mers 6 ani pe peugeot, fara nici o problema (masina este a tatalui meu).
Dupa 6 ani, s-a decis sa o schimbe, desi nu era cazul, dar a vrut sa stea linistit, asa ca a schimbat-o. A vorbit cu cel de la service sa i-o lase totusi.
De atunci a ajuns pe masina mea unde a mai tinut vreo 5 ani.
Acum o luna, am cam patit acelasi lucru cu bateria, nu mai puteam sa pornesc masina.
Am desfacut-o, am completat cam 500 ml de apa distilata (atat de mult scazuse nivelul electrolitului), am pus-o pe redresor si m-a mai dus inca o luna. Acum cand am desfacut-o iar era foarte scazut nivelul electrolitului, de aia am decis sa o schimb.