Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema alternator
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
red.bogdan
am si eu un megane din 99 1.6 16v intr-un timp am observat ca sa cam dus bateria d cand am pus ceva "muzica" pe ea...am luat un multimetru si am masurat alternatoru...14.3 la relanti si daca o turez aj pana la 14.6 14.7 ,nu urca mai mult. deci si la relanti si turata tot 14 baga...cum as putea rezolva problema?

radunre
Acea tensiune marita poate insemna o baterie uzata sau defecta. Bateria se verifica prin masurarea rezistentei interne (o scula speciala) sau o pui in sarcina si faci niste aproximari, de ex. pui un bec de 55W si masori tensiunea timp de 15-20 de min., nu ar trebui sa scada sub 11,5-12V.
Se intampla rar sa "pice" un releu de incarcare cu astfel de simptome.
red.bogdan
din cauza aceea sa bage 14 v constant alternatoru la relanti?
Mrija
La muzica ta din masina ai pus un condensator ?
red.bogdan
nu..nu este cine stie ce sistem performant..doar un amp si subwoofer de 250 300w rms...am observat ca imi palpaie luminile la player si la faruri cand pornesc subwoofer-ul...dar nu am considerat ca este necesar un condensator
radunre
Daca-ti palpaie atat de evident luminile cand pornesti SW-ul, e o problema...
Unde ai conectat efectiv alimentarea SW-ului ?
Pt. a ajuta alternatorul + alte sisteme electrice/electronice ale masinii si a evita variatiile de tensiune grosolane, monteaza un condensator, cat de mare-ti permiti.
demian2
Din cate stiu eu asa baga alternatorul.14,ceva. legat de condensatori asculta-i pe colegi.
red.bogdan
pai + amplificatorului este de la baterie printr-un fir de 8 mm,si - este de undeva de pe caroserie cu un fir foarte subtire de cupru....dar am observat ca si fara sa pornesc amplif...cand dau mai tare la player palpaie butoanele
Mrija
Curentul necesar functionarii playerului + subwoofer iti "fura" din energia transmisa catre ceilalti consumatori. Acesta este un indiciu clar ca, in momentul functionarii subwooferului apar variatii de tensiune iar remedierea lor o rezolvi printr-un condensator.

In alta ordine de idei, nu este normal sa-ti stea la 14v tot timpul, asa cum s-a mai spus ori e bateria pe duca (nu retine curent cat trebuie) ori consumul tau de curent este prea mare (desi ma indoiesc din moment ce ai spus ca iti face si fara sw pornit)
ovu12
nu stiu cat de mult rezolva treaba condensatorul.....am condensator de 1farad si tot palpaie luminile.....luminile de la picioare si de la ceasul de pe mijloc...banuiesc ca e mic condensatorul....la fel imi faceau luminile in masina si la casetofon si inainte sa-mi pun condensatorul....sa fie prea mic de 1 farad?io zic ca e normal sa incarce atat alternatorul....sigur e bateria pe duca si se forteaza un pic,dar e ok la ce are in masina...si referitor la ce am in masina io,imi poate zice si mie cineva va rog daca e prea mic condensatorul?am casetofonul care consuma,boxele masinii fata-spate(twiterele pe fata cu boxele din ushi si in spate cele din plafon ca am break)mai am 4 twitere pe spate si 2 boxe ovale bagate intr-o cutie improvizata pana o sa le pun in usile din spate,statia sony x-plod de 300w parca si woofer de 250w.pe langa muzica am smd-uri in masina sub ushi cand le deschid,in buzunarele din fata,in manerele din interior,pe fiecare stalp al masinii si la picioare in fata si sub scaune...din cate am inteles toate smd-urile consuma nici cat un bec de far....multumesc
radunre
demian2, stii bine intr-o anumita masura, alternatorul creste tensiunea de incarcare la 14,2-14,7V doar cand acumulatorul este descarcat sau uzat, in rest trebuie sa se stabilizeze pe la 13,2-13,7V, indiferent de numarul consumatorilor (consumatori de curent constant si nu variatii bruste).
red.bogdan
sa se mai incalzeasca afara si o sa ma pun cu burta p ea:D
prima data incec sa schimb alimentarea cu un cablu mai gros...si o sa incerc alimentarea playerului direct de la baterie si in cele din urma si un condensator
radunre
Cu cele scrise mai sus nu rezolvi problema alternator-baterie...
red.bogdan
stiu:(..poate pe viitor si o baterie noua..dar vreau sa stiu daca e normala chestia cu 14v constant sa nu o distrug si pe cea noua
radunre
Am explicat ca e o sansa mica sa ai releul de incarcare defect, monteaza o baterie buna si masoara incarcarea (masoara parametrii si pe masina de pe care iei bateria).
demin2609
eu stiam ca in mers normal, alternatorul furnizeaza 14.4 v maxim!
bibanu47
Salut,

O incarcare perfecta este intre 14,3-14,5 V.
Am vazut mai multe relee de incarcare care in timp isi pierd parametrii si se pot bloca la tensiuni mai mici,resperctiv 14 V in cazul tau dar asta este doar una din multiplele cauze enumerate si de alti colegi mai sus,baterie compromisa ,etc.
Nu omite sa pui condesator la sub.
Lucians
Salutare, am si eu o problema, m-am dus la un service cu masina pentru a schimba bateria (care era moarta) iar cand au verificat-o cu voltmetrul ala, sau cum se cheama..., au spus ca am prea mult curent la pornire, dar in acelas timp tot ei au spus ca s-ar putea sa fie din cauza bateriei care era moarta si alternatorul incerca sa o incarce mai mult. Chestia e ca dupa ce i-am pus baterie nou- nouta, cand mi-a verificat=o au gasit aceeasi chestie, am la relantiu 14,9 v. Care ar putea fi cauza?, releul de incarcare ???
bibanu47
Salut,

In mod normal din releul de incarcare ar trebui sa fie deoarece daca era dioda arsa din punte, ar fi incarcat putin nu mult.
bundy220
QUOTE(bibanu47 @ 15 Oct 2012, 12:26)
Salut,

In mod normal din releul de incarcare ar trebui sa fie  deoarece daca era dioda arsa din punte, ar fi incarcat putin nu mult.
*



O dioda se poate arde in doua feluri:1 intrerupta adica rezistenta Infinit,sau 2. "sarma"adica rezistenta 0.O dioda cu siliciu are o tensiune de deschidere,care este de 1,4V,iar la germaniu 1,2V. Daca dioda e sarma,atunci apar in plus cei 1,4 V/bucata dioda.O incarcare normala trebuie sa fie intre 2,3si 2.4 V/element.
BigDaddyAdy
Am urmatoarea problema cu mașina din semnătura. Am plecat din București pentru un drum de 480 km. Toate bune si frumoase primii 300 km. Am oprit intr-un oras sa mănânc, am plecat fara probleme. Dupa aproximativ 5 min. am oprit la un magazin. Cand sa plec de acolo, bateria moarta. Abia se mai aprindeau becurile pe bord. In fine m-am gandit ca probabil a cedat bateria care saraca avea 11 ani. Am mers cu ea asa pana la destinație si acolo am inceput câteva verificari. Bateria dimineața arata 12.5v. Pun contactul, masor, 7v. Logic am declarat bateria moarta. Am pornit masina cu cabluri, am masurat următoarele valori: 14.8v la relanti fara consumatori, 14.2 cu majoritatea consumatorilor. Dupa 5 min. de mers valorile s-au stabilizat la 14.4 respectiv 14.1. Am desfăcut bateria si am constatat ca nivelul electrolitului era destul de scăzut. Am decis sa schimb bateria. Am pus bateria noua si acum se aprinde in bord martorul de baterie. Am masurat iar valorile si același rezultat: 14.4, respectiv 14.1. Daca turez motorul, se stinge martorul pe moment, dupa care se aprinde din nou. Am mai facut următoarele masuratori: tensiune in gol, fara baterie in jur de 15v la relanti si in jur de 16v cand e turata. Valoarea de 16v este constanta indiferent de turatie. Am mai masurat curentul de incarcare si variaza cam asa: la relanti 0.5a, iar cand o turez creste putin la 1a dupa care scade iar la 0.5a. Nu înțeleg care poate fi problema si care sunt șansele sa stric bateria noua pana la București.
krapcarasu
14,4 cu 14,1 sunt valori f bune, becul sta aprins de la un contact oxidat sau ai periile pe duca; verifica ce curent ai cu totul oprit; evita sa deconectezi bateria cand mtorul merge
espacern
QUOTE(BigDaddyAdy @ 2 Jan 2014, 05:47)
a cedat bateria care saraca avea 11 ani.

Este un record!

Aprinderea martorului in bord indica probleme cu alternatorul....nu cu bateria!

@+
krapcarasu
da, un record, si daca se putea completa nivelul mai mergea inca ,
becul se poate aprinde si de la o dioda dusa, f bine se pot duce diode in timpul testului cu bateria deconectata cand e motorul pornit
BigDaddyAdy
Am ajuns in Bucuresti, vad ca bateria nu a fiert, pare ok, cat despre martor, am uitat sa mentionez ca inainte de a schimba bateria nu se aprindea martorul.
Dupa cum spunea bundy220, o dioda se poate arde in doua moduri. In orice caz, valorile mele la incarcare par ideale.
In carte, la troubleshhoting scrie asa:
"The warning light illuminates when the engine is
running
There is a charging fault which could be due to:
- the alternator drive belt being broken or the
charging cable being cut,
- internal damage to the alternator (rotor, stator,
diodes or brushes),
- regulator fault,
- an excess voltage.
If the regulated voltage is less than 13.5 V, check
the alternator. The fault could be caused by:
- a destroyed diode,
- a cut phase,
- track contamination or wear.

Checking the voltage
Connect a voltmeter across the battery terminals
and read the battery voltage.
Start the engine and increase the engine speed
until the voltmeter needle stabilises at the
regulated voltage.
This voltage should be between 13.5 V and 14.8 V.
Connect as many consumers as possible, the
regulated voltage should remains between 13.5 V
and 14.8 V."

Deci:
-tensiunea masurata pare buna si se mentine aceeasi valoare indiferent de turatie;
-nu am fluctuatii de lumina la faruri sau la bord
-vad ca dupa 480km bateria este in stare excelenta

mie tot nu prea mi-e clar ce se intampla.
In orice caz, maine am sa incerc sa dau alternatorul jos sa fac cat pot o inspectie vizuala (urme de uzura, contacte oxidate, carbuni) si sa masor diodele. Daca toate astea sunt in regula, atunci am sa duc alternatorul la un atelier sa ii faca proba pe banc.

Inca ceva, pe drum am constatat urmatoarea chestie: am niste probleme cu instalatia de GPL si la relanti imi oscileaza turatia cand e motorul rece cam +/-100 - 150 rpm. E, in momentul in care turatia ajunge undeva in jur de 650-700 rpm, se stinge martorul de baterie
Ma gandesc totusi ca este releul regulator si ca totusi valorile masurate par corecte din cauza ca bateria e noua.
Nu situ! Mai sap!

Am mai sapat nitel prin carte si zice asa:
Without consumers:
- Regulated voltage > 14.8 V = > regulator faulty,
- (Regulated voltage no load < 13.2 V) or (charging current < 2 A = > charging fault).
With consumers:
- Regulated voltage > 14.8 V = > regulator faulty,
- Regulated voltage < 12.7 V = > check the alternator flow with reference to its specifications:

If the measured flow is too low, check:
- if the alternator is worn (brushes....),
- the battery connections,
- the engine earth strap,
- the conformity of the alternator,
- the belt tension.
If the flow measured is correct and the regulated voltage is too low, the alternator is not at fault.
The fault is caused by :
- the vehicle having too many consumers or,
- the battery being discharged.

Deci as mai putea sa masor si curentul total furnizat de alternator in instalatia electrica. Eu am masurat doar curentul care trece prin baterie.
Cartea zice ca se face testul cu OPTIMA 5800 diagnostic station, statie care masoara tensiunea si curentul prin inductie pentru a nu se mai deconecta bateria.
Dar cred ca pot face teste si cu multimetru, atat timp cat nu mai pornesc motorul cu borna scoasa (am retinut!)

<span class='edit'>2 Jan 2014, 23:52:</span>
QUOTE(krapcarasu @ 2 Jan 2014, 14:07)
da, un record, si  daca se putea  completa nivelul mai mergea inca ,

*



//cam OFF TOPIC//

De fapt, treaba cu bateria e cam in felul urmator
Bateria provenea de pe un peugeot 406 2.0 HDI si avea 65Ah.
A mers 6 ani pe peugeot, fara nici o problema (masina este a tatalui meu).
Dupa 6 ani, s-a decis sa o schimbe, desi nu era cazul, dar a vrut sa stea linistit, asa ca a schimbat-o. A vorbit cu cel de la service sa i-o lase totusi.
De atunci a ajuns pe masina mea unde a mai tinut vreo 5 ani.
Acum o luna, am cam patit acelasi lucru cu bateria, nu mai puteam sa pornesc masina.
Am desfacut-o, am completat cam 500 ml de apa distilata (atat de mult scazuse nivelul electrolitului), am pus-o pe redresor si m-a mai dus inca o luna. Acum cand am desfacut-o iar era foarte scazut nivelul electrolitului, de aia am decis sa o schimb.
krapcarasu
un multimetru de asta ieftin http://www.mivarom.ro/catalog/product_info...peratura-p-2636
e f util pt a masura curenti fara a intrerupe circuitul, trebuie tinut firul pe cat posibil perpendicular pe planul clemei
lupo_1.7sdi
Eu cred că s-a dus numai circuitul de monitorizare din regulatorul de turație. După cum se vede în schemă becul de avertizare din bord vine conectat la regulatorul de turație.
Din moment ce tensiunile măsurate direct pe baterie sunt ok nu cred că are rost să mai verifici și curenții.

Off topic
Credeam că numai bateria mea de pe lupo este de pus la muzeu (săptămâna 34/2002) biggrin.gif
krapcarasu
la benzina nu are treaba turometrul cu alternatorul , pe acea linie de conexiune scrie diesel, cel mai probabil o dioda intrerupta
lupo_1.7sdi
Nu de firul ăla ziceam eu ci de cel însemnat cu X în poză
[attachmentid=1627925557]
BigDaddyAdy
Revin cu un update.
De dimineata a trebuit sa fac un drum scurt si am observat ca la acceleratie se stinge martorul din bord.
Pana la urma am dat jos alternatorul, am verificat diodele si sunt bune toate 6. Am gasit rulmentul mic in partea unde sunt periile cu un pic de joc si usor zgomot la rotire. Am mai gasit carbunii destul de tociti, dar colectorul arata bine. La releul regulator este un picior, de la un condensator cred, ca nu se vede, intra intr-un locas, expus si oxidat.
Prin urmare am cumparat ambii rulmenti, carbuni si curea.
Urmeaza astazi sa le pun la loc, iar la contactul oxidat si expus sa curat bine cu alcool si sa cositoresc. Pe urma cred ca o sa ii pun 2+2 sa il acopar.
Dupa ce il strang la loc ma gandesc sa il testez ca daca s-a intamplat ceva sa nu il montez degeaba.
Pentru asta ma gandesc sa il conectez la o bormasina si sa masor sa vad ce scoate.

4 Jan 2014, 13:57:
Am pus totul la loc si am facut testul cu bormasina, insa nu imi scoate decat 0.25V. Acum poate ca e si din cauza turatiei bormasinii care nu se compara cu cea a alternatorului. Ma duc sa il montez sa vad ce iese.
krapcarasu
spor la lucru! Verifica si siguranta f 31 de 15 A de pe circuitul marcat de lupo, ar putea fi si ea oxidata la terminale. Ai conectat si circuitul becului de control la testul cu bormasina?
espacern
QUOTE(BigDaddyAdy @ 4 Jan 2014, 02:17)
Am pus totul la loc si am facut testul cu bormasina, insa nu imi scoate decat 0.25V. Acum poate ca e si din cauza turatiei bormasinii care nu se compara cu cea a alternatorului.

Sau poate l-ai "reparat" definitiv.

@+
BigDaddyAdy
Gata, am rezolvat-o!
Saracul alternator nu are nici o vina, prostia a fost a mea de la bun inceput. m-am apucat sa montez leduri in bord in locul becurilor. Acum eu am facut niste calcule pentru rezistentele in serie, dar de unde era sa ghicesc eu ca un led se poate aprinde si la 4mA. Asadar am masurat pe tablou in locul martorului si am gasit o tensiune de 2V.
Momentan am inlocuit ledul cu becul original si functioneaza corect. Urmeaza sa pun o rezistenta mai mare si sa verific din nou cu led.
Oricum revizia la alternator este binevenita si nu imi pare rau de ea. Singurul regret pe care il am e ca a trebuit sa lucrez pe vremea asta.
Dar asta e, masina asta imi da de lucru ori cand e prea frig ori cand e prea cald.
De trei ori am dat cutia de viteze jos, in doua din cazuri erau 40 grade, iar intr-unul erau -10.
Asta e, bine ca am rezolvat-o!
playeroooo2000
de 3 zile mi se aprinde becul cu bateria si SERV .
la accelerare se stinge becul de la baterie, ce face ca sa se aprinda becul cand nu e turata, perii sau regulator.
deasemenea am niste fluctuatii la relanti uneori si dupa ce se incalzeste motorul mai mult, turatia de relanti urca pana la 950 -1000 rpm in loc de 650rpm.
espacern
Daca fulia de la alternator este buna atunci trebuie demontat de pe masina si mers cu el la atelier pentru verificare/reconditionare.
Posibil ca releul de incarcare sa dea"rateuri".

@+
BigDaddyAdy
Cel mai probabil cureaua uzata
radunre
Informatii generale...

krapcarasu - clampmetrul din link masoara doar curent alternativ, in domenul auto, totul se alimenteaza in curent continuu, pentru asta sunt aparate speciale cu sonde care pot masura campul magnetic continuu.

BigDaddyAdy - un alternator are nevoie de curent de excitatie, mai concret, trebuie conectat la o sursa de curent (baterie) pentru a putea produce curent, aceste alternatoare nu contin magneti permanenti pt. a putea functiona de sine statator... (ca un delcou).
BigDaddyAdy
Nu vad legatura intre ce am spus eu si ce ai spus tu, dar, revenind, daca cureaua este foarte uzata, patineaza si alternatorul nu ajunge la turatia minima de la care poate furniza tensiunea necesara releului regulator. De aici si stingerea martorului de baterie cand se tureaza motorul. Eu personal am patit exact același lucru si nu o data. Pana am descoperit o fulia de pe motor care imi uza cureaua prematur.
Deci, raman la parerea mea ca poate fi cureaua uzata, lasata, stransa insuficient etc.
Nu spun ca poate fi singura cauza, mai poate fi si releul regulator.
Insa parerea mea e ca nu trebuie dat alternatorul jos la prima vedere. Este destul de ușor sa verifici macar tensiunea curelei si sa dai usor cu degetul pe interior pe caneluri macar sa iti faci o idee. Pe urma te apuci si dai alternatorul jos.

LE: iarăși nu vad legatura intre alternator si delcou. Poate te refereai la dinam?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.