Acum cativa ani am vrut sa restaurez si eu batranica (D1100) mostenita de la bunicul meu dar...planul meu a esuat datorita caroseriei.
In primul an de studentie in Bucuresti, unde vedeam o sutica, bateam din usa in usa pana aflam unde pot gasi proprietarul sa stau de vb cu el sa vad ce piese mai are prin beci sau prin pod. Asa am reusit sa gasesc o doamna foarte amabila pe undeva prin spatele primariei sectorului 1 care vroia sa scape de batranica ei (22 000km absolut originala) si mi-a dat voie sa iau orice doresc de pe masina inainte de predare. As fi luat masina cu totul dar era mai distrusa decat a mea la capitolul caroserie. Am dezmembrat-o intr-o zi cu un coleg si am luat cat de mult am putut din ea. Apoi am mai gasit pe cineva cu un Renault 10, undeva pe langa Gara de Nord. Avea foarte multe piese noi, printre care si un set motor Borgo, original de pe vremea cealalta, cuzineti, ceasuri de temperatura, presiune ulei, si tensiune baterie noi, cromate, un etrier fata nou, un etrier spate deasemenea nou si multe multe altele. De toti banii pe care ii primeam de acasa mergeam si cumparam piese. Dupa ce am terminat de cumparat tot ce avea batranul de vandut m-am apucat sa refac motorul. Am gasit in Buzau un nene care toata viata lui lucrase la Dacia si care mi-a restaurat motorul. Eram in vacanta de vara asa ca am stat cu el pe parcursul intregii lucrari. L-a curatat de nu stiu cate ori cu tot felul de solutii si perii, scotea tot felul de site micute si surubele de prin blocul motor si le curata meticulos si de cate zece ori. Cand am dus arborele la verificat am avut un soc...era praf. Asadar am inceput sa caut arbore. Am gasit intr-o luna, la cineva, langa Sighisoara un arbore nou. Acest domn avea o colectie impresionanta de masini retro. Am ajuns cu arborele acasa si cand sa montam totul am avut o alta surpriza, batranul de la care cumparasem pisele avea cuzinetii pentru R1 si vrand nevrand am rectificat arbore nou la cota R1. Chiulasa am verificat-o pe cea de la doamna a carei dacie o demontasem si era perfecta asa ca am pus-o pe aceasta. Rotile dintate de la distributie, lantul niste pinioane de undeva de sub delco si alte minunatii dintr-astea le-am inlocuit pe toate. Practic mi-am facut motor nou pe care nici in ziua de astazi nu l-am pornit, de rodaj nici nu poate fi vorba. Apoi am inceput sa caut elemente de caroserie...si am tot cautat pana cand ai mei au hotarat sa imi cumpere o dacie 1310 care dupa nici un an de zile a necesitat imperios schimbarea setului motor si multe multe alte piese pe parcursul celor 4 ani (lucru care nu s-a intamplat cat aveam dacia 1100) Trebuie sa recunosc ca tot la sutica mea mi-a stat gandul in toti acesti 4 ani in care am condus "noua" masina si ca nu exista termen de comparatie din punct de vedere al calitatii pieselor.
Acum, am strans niste bani pentru o alta masina si pentru a aduna mai multi m-am hotarat sa vand acel motor si tot ceea ce am strans ca si piese de rezerva pentru Dacia 1100. Urmeaza sa adaug o lista de piese, dar asta se va intampla intr-o saptamana sau doua, cand o sa ajung din nou la Buzau. Nu stiu daca vi se pare mult sau putin dar pretul pe care il cer pe motor este 2000 lei. Pe langa piesele de rezerva disponibile ar fi si piesele care sunt pe masina urmand ca aceasta sa ajunga la rabla pana in vara.
Imi cer scuze pentru povestea lunga. Am simtit nevoia sa o impartasesc si voua