Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Mașinile electrice fac față la o iarnă grea?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3
DFA
Experiment privind autonomia mașinilor electrice (mai exact Mitsubishi i-MiEV) în cazul folosirii într-o țară cu ierni friguroase.

Electric cars can handle Canadian winter

Se pare că răspunsul e: DA, dar autonomia se reduce drastic, se reduce la jumătate și arată foarte clar că mașina electrică va fi destinată în primul rând utilizării urbane și pentru navetă și prea puțin ca o mașină de drum lung.
P-A-C-O
QUOTE(DFA @ 16 Feb 2012, 19:29)
autonomia se reduce drastic, se reduce la jumătate


raspunsul era simplu:
user posted image

de ce crezi ca toate firmele s-au inghesuit sa intre pe piata din Israel si nu in Rusia?
bobo77
Era de asteptat, dar poate in viitot vor ajunge la alte performante.
argon
Am uitat in masina un telefon, mai multe nopti cu -20 de grade, dupa treaba asta, standby-ul a scazut sub jumatate din cat tinea inainte, si in scurt timp bateria a fost buna de aruncat. Masinile astea electrice nu se laudau tot cu baterii li-ion?
corbex
QUOTE(P-A-C-O @ 16 Feb 2012, 21:45)
raspunsul era simplu:
de ce crezi ca toate firmele s-au inghesuit sa intre pe piata din Israel si nu in Rusia?
*


Daca erau si mai destepti intrau pe piata din Andorra.
VladSoare
Păi dacă autonomia, care oricum era o glumă, se reduce la jumătate, atunci eu aș zice că NU, nu fac față la o iarnă grea.
Problema se mai pune și altfel: dacă autonomia se înjumătățește, atunci înseamnă că se dublează consumul. Curentul ăla de la priză nu-i pe gratis, nu? Cîți dintre noi ar fi fericiți dacă iarna le-ar consuma mașinile dublu? smile.gif
corbex
Consumul nu creste semnificativ, capacitatea bateriei se reduce semnificativ. La ger.
VladSoare
Aha. Mă rog, să zicem. Dar oricum, mi se pare penibil să vorbim de autonomie înjumătățită, în condițiile în care aia originală deja era cam la mișto. smile.gif
corbex
Bateria inmagazineaza de doua ori mai putin curent. Capacitatea e dependenta, pina la un punct, de temperatura. Lasa-ti telefonul doua ore afara, vezi ce se intimpla.
VladSoare
Da, m-am grăbit cu răspunsul anterior. Am corectat acum. blush.gif
P-A-C-O
QUOTE(VladSoare @ 16 Feb 2012, 21:45)
aia originală deja era cam la mișto. smile.gif

oficiala (autonomia) sau originala? ... despre ce vorbim aici? wacko.gif
VladSoare
M-am exprimat cam neclar. Ziceam de autonomia "originală", în sensul de "aia pe care o avea la început, înainte de a intra iarna în ecuație". Dar ai dreptate, "oficială" ar fi trebuit să zic.
Voiam să zic că autonomia pe care o are o mașină electrică înainte de venirea iernii este oricum ridicolă, deci dacă o mai și înjumătățești... chiar că nu mai rămîi cu nimic util.
LuluMOB
Macar face caldura imediat.
Cine vrea totusi sa mai ajunga pana la prima priza, merge cu ea oprita.
espacern
Pe timp rece scade autonomia mult la masinile fara incalzire suplimentara-se consuma mult curent pentru rezistentele care incalzesc aerul.
Altfel bateriile sunt destul de performante acum...dar utilizarea unei masinii elecrice nu este identica cu una cu motor clasic.

@+
argon
Poate-or fi masini electrice cu Webasto pe motorina, ar fi culmea snobismului.
espacern
Cu motorina nu am vazut dar mini-centrale cu gaz si chiar cu etanol exista pe anumite masini cu motor electric...pentru incalzire.
Mai sunt si alte pompe care lucreaza:cea care circula lichidul de incalzire,cea care circula lichidul pentru racirea bateriilor....care consuma curent chiar daca masina sta pe loc.

@+
LuluMOB
Un prieten de-al meu are Prius. Din ce mi-a zis el, are fel de fel de rezervoare in care stocheaza apa calda ca pe un soi de acumulator energetic pentru perioadele cand motorul pe benzina e oprit.
P-A-C-O
QUOTE(VladSoare @ 16 Feb 2012, 22:25)
autonomia pe care o are o mașină electrică înainte de venirea iernii este oricum ridicolă

ridicola este autonomia reala, nu cea care este inscrisa pe pliante si care a fost obtinuta in conditii "perfecte" de teste: temperatura, incarcare baterii, greutate, etc.

QUOTE(LuluMOB @ 16 Feb 2012, 22:39)
Macar face caldura imediat.
Cine vrea totusi sa mai ajunga pana la prima priza, merge cu ea oprita.

la fel si pentru ceilalti consumatori: semnalizare, faruri, servo, etc.
DFA
Autonomia este mică doar dacă te gândeși la o utilizare normală din punct de vedere al unui motor termic, care, în funcție de tipul de combustibil și capacitatea rezervorului poate fi între 600 și 1.000Km (există și excepții, firește).

O electrică schimbă această utilizare, pentru că nu mai poți conduce continuu sute de Km, ci te lasă să faci naveta în ideea că ajuns la destinație sau înapoi acasă o să o pui la încărcat.

De aici rezultă că o autonomie de 70-150Km nu pune probleme deosebite pentru acest regim de utilizare (urban/navetă), chiar și în regim de iarnă.

Problema este când vrei să faci de exemplu un drum București-Brașov sau chiar mai departe, unde în mod sigur nu vei ajunge, pentru că vei rămâne pe drum.

Rezultă că trebuie să faci pauze pe drum pentru re-încărcare rapidă.
Nu știu dacă mi-ar conveni ca la fiecare 100Km să fac o pauză de 30min. să reîncarci acumulatorii sau să-i schimbi (cum e la electricele de la Renault).

Deci o electrică nu se pretează deloc la drumuri lungi.

Cum ar fi ca mașinile cu motoare termice să aibe rezervoare de doar 10 litri? Câte opriri ai face ca să ajungi de la București la Oradea și înapoi? Cât timp ai pierde cu realimentarea? Și așa faci o zi-lumină...

Orașul salvează mașina electrică, în timp ce mașinile clasice vor domina extra-urban mult timp.

Oricum, mașinile hibride vor avea un viitor strălucit, pentru că ele vor asigura aceiași mobilitate ca și o mașină clasică și un consum redus, ca o electrică.
VladSoare
Dar nici în oraș nu-i viața atît de roz. Eu tocmai la oraș mă gîndeam cînd ziceam că autonomia e ridicolă.
Păi să zicem că fabricantul declară o autonimie de 70km în oraș. Acei 70km sînt obținuți în condiții ideale. Cam aceleași condiții în care se obține consumul de oraș declarat la mașinile actuale. Există printre noi vreunul care obține în oraș consumul declarat? Eu nu cred. Autonomia aia de 70 de kilometri se obține probabil în condiții de genul următor:
- semafoare sincronizate, între care mergi constant cu 50 km/h
- mașina fără pasageri și bagaje, doar cu șoferul
- temperatura ambientă undeva pe la 20 de grade
- aerul condiționat oprit
- cauciucurile umflate perfect
- baterie nouă
- fără faruri, ștergătoare, etc.

Dacă punem la socoteală traficul real din oraș, dacă mai și plouă, dacă bateria are deja un an vechime, atunci acei 70 de kilometri devin probabil vreo 50 (iau în calcul o diferență de aproximativ 25% între consumul real și cel declarat, pentru că pe-acolo se învîrte în general această diferență în cazul mașinilor actuale, în cazul cel mai defavorabil). Dacă sînt și 35 de grade afară și vrei un aer condiționat, e posibil să scazi pe la 45.
Acuma, nu vrei să fii niciodată la mustață. Nu-ți convine să știi că ai exact atîta autonomie cît să ajungi la destinație, nimic mai mult. Trebuie să-ți lași o marjă de siguranță; mai prinzi o barieră, poate o stradă închisă care te obligă la un ocol, etc. Nu-ți convine să fii în fiecare zi stresat și să stai cu ochii pe indicatorul ăla ca pe butelie. Deci dacă autonomia reală e de 45, îți planifici să te încadrezi în 35.
Păi 35 de kilometri pe zi e o limită cam strînsă în oraș. Eu în unele zile fac mai mult de-atît, pentru că nu merg întotdeauna strict de acasă la serviciu și înapoi, pe drumul cel mai scurt. Mai am și alte drumuri de făcut. După serviciu poate merg la dentist, sau la un teatru, etc. Deci fac 35 de kilometri lejer. Și vorbesc de București, care-i un oraș mic în comparație cu alte capitale europene.
Acuma, dacă iarna împărțim la doi, ajungem la 17. Or cu o autonomie de 17 km n-am ce face. Nu pot folosi mașina în condițiile astea.

QUOTE
Cum ar fi ca mașinile cu motoare termice să aibe rezervoare de doar 10 litri? Câte opriri ai face ca să ajungi de la București la Oradea și înapoi? Cât timp ai pierde cu realimentarea? Și așa faci o zi-lumină...

Nu. Aș alimenta des, dar fiecare alimentare ar dura maxim cinci minute, cu tot cu plată.
Sau aș putea avea trei-patru canistre în portbagaj. smile.gif
corbex
Intre Pantelimon si militari sint cam 25 de km. Cap-cap. Punem ceva stationari prelungite in spatele coloanelor omniprezente, a semafiarelor, a trcerilor de pietoni si obtinem, cu o baterie incarcata, un drum Pantelimon-Militati-Iancului. Deci nu ajung acasa.
Trebuie dotata cu toaleta, ca sa te poti pisha pe ea.
DFA
QUOTE(VladSoare @ 17 Feb 2012, 12:04)
Dar nici în oraș nu-i viața atît de roz. Eu tocmai la oraș mă gîndeam cînd ziceam că autonomia e ridicolă.
Păi să zicem că fabricantul declară o autonimie de 70km în oraș. Acei 70km sînt obținuți în condiții ideale.
*


Nu e chiar așa, ăia 70Km autonomie de care vorbeam eu mai sus se refereau la autonomia în condiții grele - iarna - și nu la o autonomie normală, care la Mitsubishi i-MiEV este declarată la 150Km (ideal) dar efectivă (reală) este cam 120Km. Vezi articolul din primul post.
Așa că tu te-ai apucat să-ți desfășori teoria pe baze greșite.
Evident, rezultatul obținut de tine e foarte slab.
Dar asta nu înseamnă că o mașină electrică nu e viabilă în oraș.
corbex
Bucurestiul are 2.000.000 de masini. Sa presupunem ca o baterie consuma, pe incarcare, 10A. Ce-i de facut? Demaram programulm"Autostrazile magistralelor electrice"?
In prezent, daca baga 5 insi resourile in priza, pica reteaua.
VladSoare
QUOTE
Nu e chiar așa, ăia 70Km autonomie de care vorbeam eu mai sus se refereau la autonomia în condiții grele - iarna - și nu la o autonomie normală, care la Mitsubishi i-MiEV este declarată la 150Km (ideal) dar efectivă (reală) este cam 120Km. Vezi articolul din primul post.

Aha. Bine, dacă aș avea în oraș o autonomie reală, garantată, de 60-70 de kilometri în cele mai grele condiții posibile, fără nici un compromis legat de funcționalitate și confort, atunci să zicem că m-aș putea declara satisfăcut.

QUOTE
Bucurestiul are 2.000.000 de masini. Sa presupunem ca o baterie consuma, pe incarcare, 10A. Ce-i de facut? Demaram programulm"Autostrazile magistralelor electrice"?
In prezent, daca baga 5 insi resourile in priza, pica reteaua.

Evident, mașinile electrice sînt gîndite pentru țările cu apă caldă.
Cinci inși poate îți trebuie în București. În Pipera e suficient unul singur ca să pună tot cartierul pe butuci. biggrin.gif
bucatzel
QUOTE(VladSoare @ 17 Feb 2012, 12:04)
Dar nici în oraș nu-i viața atît de roz.
*



Nu chiar. Pentru o masina electrica, in oras e cea mai roz viata.

Cat sta la semafor nu consuma. Cand se opreste la semaforul in cauza, mai si recupereaza ceva energie. Sau no, consuma sistemul de incalzire si farurile.

Viteza de deplasare fiind de 50-70 km/h max, rezistenta aerului e mult mai mica.
T.rac3Er
bai sa fie, lasati tara asta bananiera si sa vorbim de orasele normale care vor si sustine implementarea unei infrastructuri adecvate.
adica nu sunt taximetristi care blocheaza banda 1 si chiar 2 din 3 posibile
nu sunt benzile de dreapta folosite pt a devansa coloana si nici calea de tramvai

presupunand acest grad de civilizatie 70km primavara sunt suficienti.
iarna 35km sunt arhisuficienti pt a ajunge la destinatie. pt ca e masina de oras.
daca e iarna grea, sigur nu mergi cu masinuta electrica pt ca e iarna grea. atunci folosesti transportul in comun. si acum sunt muuulti oameni care si-au lasat masinile in parcari (se vad alea nemiscate de la inceput) si folosesc alte meode de transport).
hai sa o lasam cu cobeala.
vara de asemenea dai drumul la aer rece si scade autonomia maxima.

bun, ajungand la destinatie iti incarci masina de acolo.
si ca sa nu se vorbeasca ca sunt utopic, poti sa pui la punct un sistem de cartele de energie (cum sunt alea de la metrou) care le platesti la fiecare detinator care isi pune asa ceva.
un fel de POS de la banci.
pt priza normala vorbim, nu socketuri speciale. un prelungitor si un pos care retine banii echivalenti din consum si gata.
firma ta, care a incarcat pe clientul x sau pe furnizorul y a incasat banii pe curent care ii va plati la factura catre furnziorul de curent.
te intorci la sediu si gata reincarci

asta daca vorbim de folosirea masinii electrice pt servici
pt naveta pana la servici casa se face la fel
la firma o lasi la incarcat si platesti cu cardul ala. sau firma iti ofera facilitate curentul la masina.
pt servici folosesti flota firmei care are ale ei intelegeri.

deci hai sa o lasam moarta.

pt Leaf in sua e precizat oficial ori pe site ori undeva (stiu ca am citit de la lansare tot ce era de citit pt el, fiind fascinat de leaf) ca autonomia scade mult in conditii de frig si de folosit in sarcina. adica: consumatori suplimentari, mers la viteze mari, mers in rampa, etc...

ce draq si o masina incarcata va consuma mai mult. si o masina pe benzina papa mai mult la viteze mari. diferenta va fi ca la curent, poti sa optezi sa iti generezi propriul curent sa fi oarecun mai putin depedent de retea.
si daca personal poate nu e rentabil vorbim de un bloc sau cartier rezidential, care isi monteaza propriile eoliene mari si proprriile panouri solare....si de pinde unde se pot folosie cele mareice, si alt specific...
VladSoare
Da, bine, dar astea sînt teorii SF deocamdată. Noi vorbim despre ceea ce se poate face acum, în condițiile actuale, sau cel puțin în timpul vieților noastre, nu despre ceea ce ar putea fi într-o societate ultra-robotizată și ultra-eficientizată din secolul 23. tongue.gif

QUOTE
daca e iarna grea, sigur nu mergi cu masinuta electrica pt ca e iarna grea. atunci folosesti transportul in comun.

Așa, așa, dau o grămadă de bani pe o mașină electrică și pe urmă merg cu transportul în comun, în timp ce vecinul cu benzina, care a plătit pe ea pe jumătate cît mine, merge zilnic fără probleme. Grozavă afacere. radmasa.gif
T.rac3Er
dai o gramada de bani pe orice masina. masina electrica nu este facuta sa inlocuiasca restul autovehiculelor caci nu e interes in asta. de fapt de aia si e tinuta cumva limitat tehnologia la public, si o tot combina cu hibrizi.
sunt in schimb alte solutii care se zice ca sunt mai bune decat electrica si sa ia locul fosililor, dar tot se tin deoparte...
si nu vorbesc de sfuri

reno are in bucuresti ceva pact sa isi faca statiile alea de baterii. imi imaginez si in restul europei.
citroen pt al lui czero la fel.
nissan pt leaf ofera la vanzare si dispozitive din alea de incarcare.

sefeu era sa zic de retelele de strazi cu incarcare prin inductie. ah, stai ca si de alea se testeaza pe nu stiu unde (asa cum volvo testeaza in grad avansat mersul in coloana condusa de un tir pe autostrazi - semiautomatizat).

asa cum google e in teste avasate cu masina fara pilot de generatie a treia, dupa ce a tot castigat concursurile din domeniu
bucatzel
@vladsoare Citeste tot paragraful totusi.

QUOTE(T.rac3Er @ 17 Feb 2012, 14:20)
daca e iarna grea, sigur nu mergi cu masinuta electrica pt ca e iarna grea. atunci folosesti transportul in comun. si acum sunt muuulti oameni care si-au lasat masinile in parcari (se vad alea nemiscate de la inceput) si folosesc alte meode de transport).
*


dizzy
PAi ei dau autonomia 150Km. Daca se injumatateste iarna, probabil iti ajunge sa te fatai in Bucuresti.
Pretul e in schimb prea mare 38000 de euro sau dolari pt o astfel de masina.
bucatzel
Pretul sperie multi, si nu fara motiv.

Dar as fi curios daca sta cineva sa faca un calcul financiar.

La o masina normala, platesti rate 2-3-5 ani, revizii, combustibil.
La una electrica, platesti rate mai mari 2-3-5 ani, revizii teoretic mai mici, combustibil mai ieftin.

Cat de mare e diferenta intre cele doua la sfarsitul unei perioade de utilizare de 5 ani?
4x4
Diferenta e ca aia electrica are sa fie praf.
Ia frate o skoda 1.6tdi si din restul banilor bagi combustibil.
corbex
QUOTE(bucatzel @ 17 Feb 2012, 17:55)
La o masina normala, platesti rate 2-3-5 ani, revizii, combustibil.
La una electrica, platesti rate mai mari 2-3-5 ani, revizii teoretic mai mici, combustibil mai ieftin.
*


Cam cite baterii schimbi in 5 ani? Cit costa o baterie? La producatori e liniste total de suspecta.
bucatzel
Bateria-i scumpa, intr-adevar.
Producatorii sustin ca ar trebui sa tine ok 5-7-10 ani. Deci probabil 5 avand in vedere ca-s made in China.

Banui ca de aia o tot scalda producatorii cu baterii in leasing, baterii pe care le schimbi in pompa, samd.
Iar bataia pe standarde e inca o piedica pusa frumos in calea unei dezvoltari normale.
Ca benzina de 95 merge si-n dacie si-n porsche. da' bateria de reno, n-o sa se potriveasca la citroen.
Anul trecut, marii producatori s-au inteles pana la urma asupra unui standard de format de priza. Sedinta pacii, daca ma intreaba cineva, ca Tesla n-a participat la standardul ala. Da' nici ei nu se inghesuie sa produca ceva inca.

Oricum, pentru cine vrea sa fie ecologist de oras, tot bicicleta si transportul in comun sunt baza. Dar no, suntem prea "domni" pentru asa ceva.
corbex
Sa interzica masinile pe un numar de srazi, asa incit sa poti ajunge cam in orice parte a orasului si bicicleta ma cheama. Asa, nu ma las omorit de limuzinari.
T.rac3Er
de asemenea si partea cu bateriile e anuntata de nissan, dar tre sa citesti nu sa iti pice para malaiata in gura, mai natafleata.

capacitatea bateriilor scade in timp (vezi exemplul telefoanelor mobile) si nu dintr-o data la cei 5-7-10 ani...adica la 5 ani nu mai parcurigi 150, ci mai putin (nu stiu cat). si la 10 ani deja o folsesti doar sa te duci la coltul blocului probabil.
de aici renault a adaptat sistemul asta cu acumulatori inchiriati. asa, tu utiliatorul nu iti iei responsabilitatea lor. dar te limiteaza prin contract la un anuit rulaj, si deci o anumita uzura fizica in acumulatori.
VladSoare
QUOTE(bucatzel @ 17 Feb 2012, 16:55)
La una electrica, platesti rate mai mari 2-3-5 ani, revizii teoretic mai mici, combustibil mai ieftin.
*


Mai ieftin? Nu m-aș baza pe asta. Curentul electric e scump și se scumpește în continuare. Momentan curentul electric pentru populație este subvenționat, dar oare cît o să mai dureze asta?
Mai mult decît atît, din prețul de azi al benzinei costul reprezintă mai puțin de jumătate. Restul sînt taxe. Dacă mașinile electrice se vor răspîndi, putem fi siguri că statul va taxa curentul electric la fel cum face azi cu benzina, iar prețul se va dubla. Dacă s-ar inventa o mașină cu apă, statul ar impozita apa.
Deci eu n-aș încerca să fac previziuni cu privire la costuri. N-am nici un dubiu că statul va avea grijă să plătim pe kilometru cel puțin la fel ca azi, dacă nu mai mult.
corbex
up.gif
Markos
QUOTE(4x4 @ 17 Feb 2012, 17:24)
Ia frate o skoda 1.6tdi si din restul banilor bagi combustibil.
*


Pai coaja aia polueaza.

E adevarat, tu folosesti curentul pentru hobbyuri sleep.gif
corbex
Curentul pentru pescuit e ca motorina pentru agricultura. Neaccizabil.
vet
QUOTE(VladSoare @ 18 Feb 2012, 18:12)
Dacă s-ar inventa o mașină cu apă, statul ar impozita apa.
*



Daca nu scumpesc berea, pot sa accizeze apa cat vor ei. Trec pe scaunul din dreapta cu o naveta de bere la picioare....si a vezi autonomie!
bucatzel
QUOTE(VladSoare @ 18 Feb 2012, 18:12)
Mai ieftin? Nu m-aș baza pe asta. Curentul electric e scump și se scumpește în continuare.
*



Iarasi, da si nu. Un alt mic avantaj al masinilor electrice e ca pot fi alimentate peste noapte. Centralele electrice nu se opresc complet noaptea, si in consecinta, o bucata din curentul produs de ele e pierdere tehnologica. Cam peste tot (*), cine vrea sa-si faca contract cu tarife diferentiate zi/noapte, va plati mult mai putin pentru curentul consumat pe timp de noapte.

(*) Eu stiu ca si pe la noi, dar nu bag mana-n foc.
IsNa
Da, si la noi e asa.

Consumul de zi in Romania e in jur de 8-9GW. Noaptea coboara spre 6-7.

In mod clar e capacitate pt. incarcarea unui numar mare de masini electrice pe timpul noptii (cu 2 GW probabil poti incarca un milion de masini intr-o noapte, desi n-am gasit cifre exacte de putere la incarcare).

Ca sa spun sincer, mie nu mi se pare o idee rea ca masina sa aiba un "webasto" mic pe benzina pt. incalzirea habitaclului. Incalzirea e o enegie de care ai nevoie doar o parte din an, si e pacat sa cari dupa tine o baterie mai mare doar pt. asta.
In plus avantajul masinii electrice e eficienta energetica incomparabil mai mare fata de motorizarea cu combustie interna (in jur de 90% fata de sub 20%), plus capacitatea de recuperare in franare care scade si necesarul de energie pe o anumita calatorie.

La incalzire, un "webasto" bun poate scoate si el eficienta de peste 80%, ca orice centrala de incalzire, iar cantitatea de combustibil arsa oricum e irelevanta din perspectiva poluarii.
VladSoare
QUOTE(bucatzel @ 20 Feb 2012, 13:40)
Iarasi, da si nu. Un alt mic avantaj al masinilor electrice e ca pot fi alimentate peste noapte. Centralele electrice nu se opresc complet noaptea, si in consecinta, o bucata din curentul produs de ele e pierdere tehnologica. Cam peste tot (*), cine vrea sa-si faca contract cu tarife diferentiate zi/noapte, va plati mult mai putin pentru curentul consumat pe timp de noapte.

(*) Eu stiu ca si pe la noi, dar nu bag mana-n foc.
*


Da. Așa e acum. Pentru că acum consumul e mai mic noaptea.
Dar dacă mașina electrică s-ar răspîndi puternic, adică dacă în fiecare oraș mai mare ai avea peste un milion de mașini băgate simultan în priză în fiecare noapte, atunci situația s-ar schimba. Consumul de noapte s-ar compara cu cel de zi, deci cred că Electrica n-ar mai avea nici un interes să facă reduceri noaptea... nedumerire.gif

Plus că rămîne problema cealaltă. Dacă apar prea multe mașini electrice, atunci statul va taxa curentul pentru mașini așa cum taxează azi benzina.
horsewhisperer27
si n a zis nimeni nimic despre o posibila stationare in coloana,sau un mic accident.

la aia cu motor termic,il lasi la relanti,0,5 l/h,4 ore te incalzesti cu 12 roni.


la aia electrica ai murit de frig demult.

las sa fie altii ecologisti pe moment,prefer sa poluez icon_mrgreen.gif
T.rac3Er
mentalitatea bananiera din rrromania
VladSoare
QUOTE(horsewhisperer27 @ 21 Feb 2012, 02:27)
si n a zis nimeni nimic despre o posibila stationare in coloana,sau un mic accident.

la aia cu motor termic,il lasi la relanti,0,5 l/h,4 ore te incalzesti cu 12 roni.
la aia electrica ai murit de frig demult.
*


O staționare în coloană n-ar fi o nenorocire, pentru că motorul nu consumă cînd stai pe loc, farurile poți să le stingi, și mai rămîi doar cu climatizarea, pe care o poți opri și porni pe perioade scurte.
Vorbesc de traficul de oraș. Ce spui tu, să rămîi blocat o zi întreagă pe șosea, în plin viscol, se întîmplă doar pe drumurile extraurbane. Or electrica este o mașină de oraș. Dacă ninge afară și vrei să mergi de la București la Bacău, nu pleci cu aia electrică.
În oraș n-ai de ce să rămîi blocat în mașină cu orele.

QUOTE(T.rac3Er @ 21 Feb 2012, 09:46)
mentalitatea bananiera din rrromania
*


Poate, dar nici mentalitatea opusă, occidentală, de a îmbrățișa cu bucurie orice noutate numai de dragul noutății, doar de dragul modei, nu cred că-i neapărat o abordare mai grozavă. Da, poate că uneori supraevaluăm anumite dificultăți, dar de aici și pînă la a ne considera bananieri e cale lungă.

Culmea, deși poate că nu pare din ceea ce am scris pînă acum în toată această polemică, mie îmi plac mașinile electrice și mi-ar plăcea să le văd răspîndindu-se. Sînt convins că a conduce o mașină electrică este o experiență plăcută. Mi-ar plăcea ca toate dificultățile pe care le văd acum să dispară. Cînd vor dispărea, voi fi primul care-și va cumpăra o mașină electrică. Promit. Dar pînă atunci nu pot să închid ochii și să mă prefac că totul e roz. Momentan nu e nimic roz în privința mașinii electrice. Cînd va fi roz, voi fi primul care să recunoască.
tatabobu
Dar ai condus o masina electrica. Toti am condus. Io-te d'astea:

user posted image
VladSoare
Oooooo, ce bucurie era pe mine cînd aveam ocazia... Timp de trei minute eram în paradis. Nu erau pe toate drumurile, ca azi. Doar o dată pe an, cînd mergeam la mare, găseam mașinuțe din astea, și erau niște cozi imense, îmi amintesc că vorbeam cu cineva să ne păstreze mașinuța cînd termină. Cum se termina o serie, cum săreau toți de pe margine să apuce una, era omor, ca la coadă la carne...

Ce vremuri...
AndreiMR
Masina electrica, doar pe baterii, nu va inlocui niciodata masina din ziua de azi. Va fi buna doar pentru oras, deplasari scurte la 2 pasi de priza. Hai sa fim seriosi, uitati-va si pe pietele din vest cate masini electrice se vand, si acolo statul le subventioneaza serios. Nimeni nu isi ia o masina electrica pentru folosit ca masina principala a familiei, se cumpara electrice ca a doua/treia masina, in loc de Mini se plimba prin oras cu Leaf. In acelasi timp, mai ales in State, hibridele se vand foarte foarte bine, ceea ce e o alta gogorita din punctul meu de vedere, un hibrid folosit ca o masina obisnuita consuma ca o masina obisnuita, plus poluarea datorata bateriilor, asa ca nu vad avantajul. Mie mi-a placut abordarea Honda cu modelul Clarity, daca viitorul apartine automobilelor care sa renunte la combustibilii fosili, atunci hidrogenul e cea mai logica solutie. Si sunt convins ca odata pusa la treaba intreaga industrie, nu doar unul sau doi producatori, impreuna cu companiile petroliere (care se presupune ca vor ramane fara materii prime in viitor), s-ar depasi dificultatile tehnologice si costurile s-ar reduce la un nivel comparabil cu masinile obisnuite. Pana la urma, cand a aparut automobilul era mult mai scump decat caruta, dar cu timpul s-a democratizat ca mijloc de transport, parerea mea e ca asa va fi si cu masina care functioneaza pe hidrogen, daca se va dori chestia asta. Deocamdata sunt interese prea mari in carburantii clasici, rezerve mai sunt destule, deci nu se grabeste nimeni sa ia taurul de coarne
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.