Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pornire la rece - bujie arsa - dci
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
catry86
Buna seara stimabili. Am un clio 1.5 dci din 2005 care nu mai porneste la frig.
Cum scade temperatura sub -10 grade porneste f f f greu sau deloc. Daca reusesc sa o pornesc, pe parcursul intregii zile nu mai am nicio problema, porneste din prima.
Probabil o sa spuneti ca e de la injectoare, dar totusi de ce dupa ce reusesc sa o pornesc, nu mai am probleme intreaga zi ?
Am verificat bujiile si am descoperit ca bujia de la cilindrul 3 e arsa. Am incercat sa o schimb dar e intepenita si imi este frica sa nu fortez prea tare si sa se rupa.
Sa fie oare problema de la acea bujie ? Am inteles ca daca motorul e in regula, nu prea conteaza daca ai arsa o bujie...
Ce ma sfatutiti, v-ati confruntat cu o asemenea problema ?
aqua
eu am avut 2 arse si s-a simtit cand temp scadea sub 2 3 grade, invartea destul de mult pana pornea, la -10 grade invartea cam 7 8 secunde pana pleca, cum sarea temp undeva pe la 5 grade pornea f ok, s-a rezolvat prin schimbare de bujii
daca la pornire cu motorul rece, dar temp de afara undeva pe la 5 grade, porneste mai bine, eu as zice ca e de la preincalzire
stik.ro
aceiasi problema o am si eu la un symbol 1.5 dci din 2008, dimineata nu porneste deloc de cand este frigul asta,porneste doar cu spray din acela de pornire.am schimbat bujiile,a pornit prima dimineata la - 12 grade si de atunci la fel,fara spray nu porneste .
TheSting
Problemele pot fi multiple, de la bujii arse la apa in filtru de combustibil
Ranga
si eu am intampinat aceeasi problema.
daca's mai mult de -10grade, nu vrea fara spray.
astazi erau -3grade si a pornit foarte usor..
al meu e 1,5dci.
zambiee99
si la mine asa facea pana ce nu a mai pornit de loc, si vinovatul este pompa de injectie. Cum puteti verifica pe ale voastre? Desfaceti la nimereala conducta de alimentare de la un injector cu o cheie de 17 si vedeti daca scuipa motorina pe langa sau nu? Daca nu problema e pompa. Ca provizoriu se poate face un tratament la motor care curata pompa si injectoarele. Sunt multe solutii dar eu recomand pe cel de la Renault de la reprezentanta (costa 110 ron) si se alimenteaza motorul direct din bidonul respectiv pana ce se termina solutia si se opreste motorul. La mine a facut minuni
catry86
Am fost la un service si le-am povestit problema mea celor de acolo. MI-au spus ca o bujie arsa nu ar trebui sa afecteze atat de tare pornirea. Pompa de injectie nu are nimic, am reconditionat-o la un service autorizat delphi (Sermecom) acum 2 luni iar ei insista ca ar fi de la bujia aia care e intepenita.
Nu mai inteleg nimic...sad.gif
meggeo81
verifica returul la injectoare sa nu fie mai mult de 5 ml/min, dupa care scoti returul de la pompa si lasi sa curga printr-un furtun intr-un pet de 2l. dupa ce se umple pui un magnet pe sticla si vezi daca se aduna pilitura.
treaba asta o poti face la orice mecanic sau in orice service, dar asa cum ti-am descris eu. mi se destul de relevant.
succes!
OT-77-DIN
Am observat ca in ultimul timp odata cu vremea rece porneam din ce in ce mai greu.Am verificat bujiile cu un bec de unde am legat 2 fire :1 la +baterie celalalt pe bujie . Acolo unde nu se aprinde becul este clar ca bujia este arsa ! Am gasit 3 bujii arse din 4 .Pretul lor este de 100 ron la reprezentanta ,dar daca le cumparati din comert pretul pleaca de la 25 ron pt. logan ,pana la 50 ron de origine . Se schimba foarte usor !
catry86
@ OT-77-DIN...Bujiile se schimba f usor, asta daca nu e niciuna intepenita. Eu am una arsa si nu vrea sa iasa. Imi este frica sa nu se rupa in chiuloasa.
Oricum tind sa cred ca problema mea nu e de la bujia aia arsa..motorul ar fi trebuit sa porneasca si fara o bujie. Astazi i-am dat la cheie pana am omorat bateria. A venit un amic si mi-a dat curtent... la a 4 a cheia a luat-o.
dethave
O bujie arsa inseamna ca un cilindru nu functioneaza la pornire:poate sa nu porneasca deloc,mai ales daca e frig afara si compresie nu prea mai este:eu am pus seara lichid de frana cu o seringa pe langa bujie si a doua zi de dimineata m-am hotarat sa rup pisica :a scartait nitel dar s-a desfacut
Relu11
Am pornit astazi dimineata masina la -25 de grade cu 2 bujii arse. Daca masina nu porneste la frig cel putin 1.5 dci inseamna ca nu mai are nici o bujie buna. Cautati problema in alta parte.
laurentiu2002
am avut si eu o la un dCi din 2005 , o problema asemanatoare saptamana trecuta, respectiv dat la cheie pana aproape sa moara bateria, fara sa porneasca. S-a rezolvat prin apasarea de cateva ori pe pompa (pipa cred ca se numeste )de langa filtrul de motorina, a pornit la cheie si erau -13 grade daca imi aduc bine aminte.

Acum, referitor la bujii, pana sa o pornesc am sunat la service-renault, de unde un inginer mi-a spus ca nu sunt neaparat de vina bujiile pentru ca teoretic acest tip de motor trebuie sa porneasca fara bujii, acestea avand mai mult un rol antipoluare. Mi-a dat de inteles ca trebuie sa porneasca chiar daca sunt toate 4 arse.

espacern
QUOTE(laurentiu2002 @ 9 Feb 2012, 16:17)
Acum, referitor la bujii, pana sa o pornesc am sunat la service-renault, de unde un inginer mi-a spus ca nu sunt neaparat de vina bujiile pentru ca teoretic acest tip de motor trebuie sa porneasca fara bujii, acestea avand mai mult un rol antipoluare. Mi-a dat de inteles ca trebuie sa porneasca chiar daca sunt toate 4 arse.

In teorie trebuie sa porneasca si fara bujii DCI-ul....dar in practica se intampla altfel.
In caz de frig extrem si starea bujiilor conteaza.
Rolul bujiilor in cadrul sistemului de antipoluare intervina doar dupa pornirea motorului.

@+
10nu7z
Aceeasi problema o am si eu cu pornirea daca e frig porneste ffff greu, am fost la un service, au probat bujiile cu o sarma :-?? au zis ca sunt bune, dupa vreo 3-4 zile dimineata sa o pornesc si nu a vrut deloc, am scos-o din garaj la soare poate o ia intre timp zic sa ma uit pe la motor dau capacul de la motor cand vad :-| fisele de la bujii scoase smile.gif)) vreo 3 zile a pornit fara bujii.... deci se poate
aqua
deci a pornit sau nu, mai ai problema sau nu, nu de alta da povestea nu are nicio logica
cat despre faptul ca mesariasii nostri zic ca bujiile nu au nicio treaba la pornirea pe rece, inseamna ca cei de-au facut motorul si de-au scris cartea masinii sunt nebuni
si cei care zic ca motorul porneste cu bujiile arse, au dreptate, dar nu zic si de cate ori se invarte pana pleaca, asta in fct de frigul de afara, de compresie si cat de buna mai e bateria
Relu11
Spun eu concret: 2 bujii arse, -25 de grade temperatura, a invartit de 4-5 ori si a pornit, bateria e cea originala si are peste 4 ani.
Acum are 4 bujii bune si la -15 grade a invartit de 2-3 ori pana a pornit.
Cristinalexandru
Aceasi problema am rezolvat o cu aeroterma la motor cateva minute la -18 grade.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.