Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema motor 1.6e 8V
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
shebu_18
Buna ziua tuturor.

Am o problema cu motorul masinii. Am schimbat bobina de inductie de la cilintrii 1 si 4 deoarece din cand in cand nu producea scanteie la bujie. Aceasta problema s-a rezolvat acum.
Din nefericire s-a produs o alta problema. Plec de pe loc, totul in ordine, o turez, schimb a 2a, o turez iarasi si pe la 2000rpm motorul nu mai trage. Am o senzatie ca as merge infranat, ca si cum din senin franez fara sa vreau. Ca sa scap de asta calc brusc acceleratia "in blana" si isi revine printr-o acceleratie brusca. Apoi schimb in a 4-a si totul incepe din nou. Nu stiu de unde poate fi problema.

Tin sa mentionez ca am reconectat sonda lamda dupa o periada destul de lunga in care nu a fost conectata. Nu stiu de ce nu a fost conectata. Posibil din neatentie sau din rea vointa. Ar fi posibil ca sonda sa fie stricata si acum sa ofere valori gresite ECU-lui?

Va multumesc.
lupo_1.7sdi
cred ca la clapeta de acceleratie ar putea fi ceva probleme (mizerie, cablul cu probleme, sau senzorul).
verifica cablul daca se misca usor si daca si clapeta se misca normal proportional cu apasarea pedalei.
Fa o curatare a clapetei cu solutie de curatat carburatorul.
Nu ar fi lipsit de interes sa-i faci o diagnoza.
Ar putea fi si sonda mai ales daca s-a manifestat problema dupa ce ai reconectat-o, probabil de aia a fost deconectata.
O masina merge prost cu o sonda defecta, dar merge cat de cat bine cu ea deconectata, consuma mult scoate fum dar merge.
Deconecteaz-o si vezi cum este ca sa poti face comparatia.
shebu_18
O voi deconecta azi cand plec de la lucru. Cand ajung la diagnoza o reconectez. De la lucru merg la domnul care face diagnoza.

Multumesc pentru raspuns.
ionutzmi
si eu am o mica problema cu meganu meu 1,6 8v
cind i pornesc da sa moara motoru daca nul turez nu pic . dupa cel turez un pic se aprinde un bec gen dezaburirea (cel din poza atasata) si isi tine relantiul
aveti idee care as fie problema ??
lupo_1.7sdi
Prin manuale scrie ca daca se aprinde becul ala sunt probleme cu noxele, adica mai la obiect probleme cu amestecul de carburant-aer.
Uneori asta se intampla datorita defectarii sondei lambda (nu neaparat stricata de tot, dar nu mai da parametrii corespunzatori) sau altor senzori, dar de cele mai multe ori se datoreaza unor contacte imperfecte si aici masina asta are ceva probleme pt ca are unele mufe (nu toate) cam expuse la umezeala si prost protejate.

Deci;
1. daca de obicei mergi subturat (sub 2000) sau ai avut probleme cu aprinderea (rateuri, mers in 3 pistoane, probleme cu fisele sau bujiile) sau ai avut momente cand nivelul la ulei a fost peste maxim poti sa te gandesti la o sonda lambda noua, dar numai dupa ce verifici pe tester

2. verifica urmatoarele mufe si curata-le cu spray de contacte: mufa de la sonda lambda, mufa de la calculator (vezi ca sunt vreo 2 topicuri pe tema asta), blocul de sigurante din compartimentul bateriei

3. curata clapeta de acceleratie cu carburol (solutie de curatat carburatoare) sau spray de frane (dar cu grija sa nu intre funingine si mizerie in galeria de admisie)

4. fa-i un cadou masinii si fa un plin cu benzina din aia mai scumpa de la Rompetrol (nu partener) si da-i un pic de forja (dupa ce ajunge apa la 90 iesi undeva pe o sosea buna si tine-o macar vreo jumatate de ora la peste 3500 ture cu schimbari la peste 4000)

Daca dupa toate astea tot mai face trebuie dusa la o diagnoza.
lupo_1.7sdi
Am o problemă cu Megane-ul din semnătură. Pe scurt acum vreo 8000 km i s-a schimbat garnitura de chiulasă (verificată, rectificată, tot tacâmul). În ultima vreme face următoarele figuri: la rece nu se prea accelerează (uneori chiar nu reacționează nici dacă o accelerez manual) și are și un sunet care nu-mi place și care persistă și la cald.

Sunet motor

După ce se încălzește trage, se accelerează, dar are niște întreruperi/rateuri pe evacuare pe decelerare .

RATEURI EVACUARE DECELERARE

Pusă pe tester nu pare a avea nimic. Avea și ralanti instabil la rece, a dusă-o frate-meu la service și i-au spus că are o eroare pe senzorul de viteză (presupun că vehicle speed sensor cum apare în autodata), l-au curățat și acum are ralanti-ul stabil doar că celelalte manifestări au rămas.
La schimbarea garniturii au fost reglați și tacheții și a spus mecanicul că o să-i regleze din nou când o să facă schimbul de ulei.
Ce ziceți? Eu zic că este o problemă de origine mecanică, o supapă sau un tachet care nu mai merge cum trebuie. Mă gândesc că dacă era distribuția pusă prost făcea așa de când au pus-o.
Exu
Verifica furtunul de vacum de pe admisie sa nu fie rupt/fisurat.
lupo_1.7sdi
Revin cu rezolvarea problemei:
- sunetul motorului și rateurile au fost cauzate de reglajul necorespunzător al tacheților
- ezitările pe care le avea la rece erau din cauza sondei lambda (rămânea și o eroare stocată pentru asta). După ce am schimbat sonda lambda m-am gândit să măsor rezistența ohmică între evacuare și blocul motorului (minusul bateriei implicit) și .... surpriză nu era legătură galvanică între cele două (la sondele cu 3 fire cum este aceasta de pe megane 1 semnalul util se închide la masă prin corpul sondei). La rece, la cald după ce se dilatau materialele pe acolo era legătură. Așa că am tras un fir între corpul sondei și blocul motorului. Deci este posibil ca vechea sondă să fi fost încă bună, dar nu am avut timp să mai studiez fenomenul.
Important este că acum motorul merge ca în zilele lui bune în ciuda celor aproape 400k km pe care îi are smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.