Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Exista buton de impact la Clio 3?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio III
CoconeaValentin
Am avut un impact cu un clio 3 care a rezultat cu amortizor si flansa stanga fata indoite. Dar problema e ca nu mai imi da curent la motor si nu mai porneste. As vrea sa stiu daca are buton de impact si pe unde este.

Clio 3 2008 1.5 DCI 86 CP
bubu782001
De la Clio 2 faza a 2-a incoace (de bicorp vorbesc), toate semnalele sunt trimise prin reteaua CAN a masinii, butonul de impact fiind anulat.
Asadar, calculatorul de airbag trimite semnal de trama impact prin reteaua CAN catre injectie si UCH (pt comanda automata a descuierii portierelor). Calculatorul de injectie acuma, asteapta sa fie resetat, respectiv calculatorul de airbag inlocuit/resetat (masina merge si daca doar se resetaza ECU si nu se mai pune calculatorul de airbag).

Nota:
crash data (datele de impact) se pot inregistra in calculatorul de airbag si FARA sa se declanseze vre-un airbag sau pretensionator pirotehnic (am intalnit personal caz cu un Megane 2 care a lovit pe sosea un catel - RIP). La masina in cauzs se aprinsese martorul de airbag eroarea era inregistrata in calculatorul de airbag (crash data) insa nici un airbag declansat. A trebuit sa il fac "hard way" adica reprogramarea eepromului cu un alt SW pentru acel tip de calculator, respectiv reconfigurarea acestuia (cu CLIP-ul) in functie de dotarile masiniii (nr de airbag-uri, pretensionatoari pirotehnici, optiuni etc).

Cu stima,
CoconeaValentin
Mersi bubu782001. Dar nu mi-au sarit airbagurile si nu mi se aprinde nici martorul. In concluzie trebuiesc resetate amandoua sau doar ECU? blush.gif
bubu782001
Nenumarate cazuri cu Renault au fost cand nici un element de aprindere nu a fost declansat.

Trebuie pusa diagnoza in primul rand sa se descopere care este problema sistemului.
BannedHost
la symbolul nou este un buton rosu dupa baterie care amoreseaza circuitul de benzina, asta daca a fost un impact si s-a dezamorsat.
bubu782001
Da. Stiu asta. La Symbol nu au renuntat la acel buton, de asta am si specificat bicorp. Din cate stiu Symbol-ul si Logan-ul sunt masinile care mai au acel buton (cand spun Logan mai spun si Sandero ori Duster).
thesmartestdude
La clio nu exista buton de impact,totul se reseteaza folosind un tester auto.
bubu782001
QUOTE
La clio nu exista buton de impact,totul se reseteaza folosind un tester auto.


Butonul ala NU este de reset. Butonul ala are dublu rol:

1. este un senzor inertial (cu o bila) care in caz de impact - acea bila sare din pozitia ei si intrerupe alimentarea pompei de benzina (si informeaza si ECU ca a fost un impact).

2. se apasa ca sa se reia alimentarea pompei respectiv ca ECU sa porneasca motorul.

In cazul in care acel buton a fost anulat (dupa cum am zis, masinile pe CAN nu mai au acel buton) informatia de impact este preluata direct de calculatorul de airbag, iar acesta trimite prin reteaua CAN a masinii catre ECU, informatia ca a avut loc un impact. Drept urmare ECU opreste alimentarea pompei de benzina si nu mai autorizeaza pornirea masinii pana cand nu este stearsa informatia de impact din ECU - eroare impact.

DAR eroarea in calculatorul de airbag ramane si o sa fie RETRIMISA la urmatoarea cuplare a calculatorului de airbag la masina.
O trama inregistrata in urma impactului in calculatorul de airbag se "reseteaza" doar prin rescrierea eeprom-ului intern din calculatorul de airbag.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.