Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault Symbol Phase 4
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
slider2
Am cautat sa vad daca gasesc vreun topic de second hand sau cu ceea ce ma intereseaza pe mine dar n-a fost asa. Pe scurt sunt interesat de un symbol dci second hand 2007+ (am si anunt la bursa), dar sunt un pic cam confuz in ceea ce priveste nivelele de echipare si motorizarile.
Eu am avut ca masina de firma un ph3 fidji 1.5dci 48kw, si am fost multumit de el, ba as putea spune ca in ceea ce priveste aeratoarele din bord mi se pare mai ok decat la ph4, pentru ca iti permit o reglare mai ampla si implicit mai buna. Dar datorita noii taxe de inmatriculare (sau cum s-o numi ea) sunt fortat sa iau ph4.
In sfarsit as dori si eu o lista cu nivelele de echipare ale ph4, pentru ca am vazut cateva fara airbag pasager dar al caror proprietari sustin ca au abs (desi eu stiam ca nu au), alti proprietari care masina spun ca este "full" dar nu are aer conditionat automat si jante aliaj.
Legat de motorizari m-ar interesa de ce se regaseste si varianta de 48kw pe ph4, eu stiam ca s-a renuntat la ea la trecerea la euro4. Si de asemenea sunt confuz legat de cutia de viteze. Am vazut ca unele au modelul cu marsarierul actionat de inel, altele cu el pozitionat in spatele treptei a 5a, dar n-am gasit pana acum logica lor. Am vazut toate motorizarile diesel cu ambele variante de cutie de viteze. Daca se poate niste explicatii lamuritoare ar fi ideale.
Mersi anticipat.
hellcat
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=48785&st=0

Si mai sunt cel putin 5-6 topicuri cu titulatura "sfaturi achizitie/cumparare symbol".
slider2
@hellcat eu am dat search cu "second" si n-am gasit nimic. topicul respectiv l-am vazut dar este "poluat" cu diferite intrebari.
stiu ca esti moderator, daca vrei muta-mi intrebarea in topicul respectiv si inchide topicul asta, dar eu te-as ruga sa-l lasi deschis si sa permiti doar discutiile on topic. daca raspunsurile sunt ok poti pe viitor sa treci topicul la link-uri utile.
hellcat
Toata lumea isi doreste, si poate pe buna dreptate, un rezumat daca se poate cat mai complet. Asa ceva nu cred ca se va intampla si topicul asta va fi tot un topic de dat cu parerea, cu posibile informatii mai mult sau mai putin din auzite.
Eu unul cel putin nu pot sa repet la nesfarsit informatii pe care le-am mai scris de cateva ori.
slider2
ok atunci. poti sa-l inchizi, si o incerc eu sa caut in celelalte topicuri. sau poti sa-l lasi deschis si fac eu un rezumat cu raspunsul la intrebarile mele. poate vor mai fi persoane interesate si poate ii ajuta.

7 Jan 2012, 14:23:
pana acum am citit vreo 3 topicuri cu achizitie sh. n-am gasit in nici unul dintre ele raspunsul la ceea ce am intrebat eu. mai ramane cel cu descrierea pentru phase 4 de 37 de pagini.
S4b1n
Pai echiparea Fidji parca a avut 2 airbaguri frontale + abs. Echiparea Music nu avea abs, deci daca nu a fost pusa optional, nu e pe masina. Authentique nu prea stiu nimic despre ea. Dynamique era echiparea full parca, cu jante aliaj, abs, 2 airbaguri frontale, nu stiu insa daca avea si clima sau daca era tot optional.

Motorul de 48 kw (65 cp) din ce stiu eu a fost euro4. La fel ca si cel de 62 kw al meu. Cel de 70cp era euro3, ca l-au scos fix in perioada cand am luat eu masina.
slider2
Fidji am avut eu pe ph3 si avea asa:
- Aer conditionat
- Servodirectie
- ABS
- Geamuri electrice fata
- Oglinzi electrice si incalzite
- Inchidere centralizata
- Proiectoare ceata
- Radio CD
- Satelit comanda volan
- Airbag sofer si pasager
- Oglinzi exterioare vopsite in culoarea caroseriei
- Reglaj electric faruri
- Scaun sofer cu reglaj pe inaltime
- Volan reglabil pe inaltime
Pe ph4 am impresia ca la lista asta de dotari standard s-a adaugat si computerul de bord.

Sub Fidji la ph4 mai exista o varianta care nu stiu cum se numea si avea asa (am descoperit ca varianta asta se numeste Expression):
- Aer conditionat
- Computer de bord
- Servodirectie
- Geamuri electrice fata
- Oglinzi electrice si incalzite
- Inchidere centralizata
- Proiectoare ceata
- Radio CD
- Satelit comanda volan
- Airbag sofer
- Oglinzi exterioare vopsite in culoarea caroseriei
- Reglaj electric faruri
- Volan reglabil pe inaltime

Peste Fidji am vazut versiuni care aveau in plus:
- jante aliaj
- radio cd mp3
- aer conditionat automat
iar in unele cazuri am vazut volan si schimbator imbracat in piele. se pare ca au existat si geamuri electrice spate
hellcat
Le amesteci destul de bine...
Au fost asa: 3 echipari de baza: autentique, expression si dinamique si 2 SL: fidji si music. Fiecarei echipari (mai putin dinamique, ca le cam avea pe toate) i se putea atasa o plaja destul de bogata de optionale.
Despre cutii si motorizari. Imediat cum a aparut faza 4 s-a comercializat cateva luni dCi de 65 (apoi a fost inlocuit de 70) asta avea timonerie cu tija fixa ca benzinarele (R cu inel). Odata cu aparitia dCi-urilor de 70 si 85 s-a trecut si la alt cod de cutie (alt cod, nu alta cutie) ce aveau timonerie pe cabluri (R in pozitie de treapta a sasea).
Si mai sunt si alte povesti...
slider2
@hellcat deci sa inteleg ca o alta modalitate prin care imi pot da seama ca masina are sau nu 85cp (ca sunt destui care nu stiu ce putere are masina, sau mint pentru ca stiu ca varianta mai potenta este mai dorita) ar fi cutia de viteze, respectiv sa fie cu timonerie pe cabluri. asta este bine.
legat de dotari este cam complicat. n-am decat sa vad la fata locului.
kla_
Relativ la puterea motorului, pe orice talon e scrisa puterea in kw. Transformi kw in cp si obtii raspunsul...
hellcat
Si 70 si 85 au timonerie prin cabluri, deci arata la fel. Sa le deosebesti te uiti in certificat/carte de identitate, zice acolo ceva de kw. La cele de 65, facand abstractie de cutie, timonerie, etc., masina nu are intercooler, asa o deosebesti in mod cert.
slider2
asta stiu si este si normal, dar daca ma hotarasc doar la varianta de 85cp ca sa nu mai bat drumul degeaba sa vad un 65/70cp vreau sa-mi pot da seama mai usor. nu stiu daca ai trecut prin achizitia unei masini second hand dar sunt foarte multi posesori care nu stiu ce putere au masinile lor, motiv pentru care multe anunturi au trecute 1.5dci 75cp, versiune care pana la euro 5 n-a existat.

@hellcat eu ma refeream la a observa treaba cu cutia din pozele anuntului pentru a nu face drumul degeaba.
hellcat
Mda, mi-au trecut si mie cateva masinute prin maini... biggrin.gif
Acum ce sa zic, vezi o masina, pana sa te deplasezi loco dai un telefon, cel putin asa vad eu lucrurile, iar proprietarul cred ca stie sa citeasca un certificat.
Pana la urma asta e si rolul cumparatorului, sa puna cat mai multe intrebari daca are, iar cel ce vinde daca nu are nimic de ascuns sa ofere raspunsuri cat mai detaliate.
slider2
crede-ma ca sunt trecut prin asta. au fost cazuri in care discutia a fost asa:
- si ce varianta de motorizare este?
- pai cum ce varianta? scrie si in anunt, 1.5dci
- da 1.5dci, dar de care?
- diesel cum de care?
- domne care dintre variantele de 1.5dci?
- cum care ca exista doar una, de 75cp
- domne exista 2 variante.... bla bla bla

eu am cunostinte apropiate care desi detin un autovehicul, si nu sunt la prima masina cand au nevoie sa-si cumpere anvelope ma suna pe mine sa ma intrebe ce dimensiune le trebuie. sa stii ca exista foarte multa lume paralela cu autoturismul pe care il conduce. am fost sa vad masini la care proprietarul se batea cu pumnul in piept ca are masina abs. cand m-am dus s-o vad ce sa vezi, nu avea abs.
diesel_power
Cu puterea e simplu, intri in contact cu vanzatorul, ii ceri sa citeasca numarul kW si afli puterea. O idee poti sa iti faci si singur, nu are cum sa fie 85cp decat daca anul de fabricatie e minim 2007 (asta in cazul in care a fost cumparata din Ro).
Alta particularitate, Symbolul e singura masina pe care o stiu sa fi avut 1.5dci de 65cp Euro 4, celelalte modele Renault/Dacia/Nissan aveau 1.5dci de 70 cp.
kla_
La treaba cu minimum 2007 pentru motorul de 85cp chiar ma indoiesc. Asta pentru ca posed o masina achizitionata in februarie 2006 (produsa probabil in ultimele luni din 2005) care e model Fidji 1.5dci si sigur are 85cp alaturi de ABS, AC manual si alte cele exact cum sunt descrise in lista de mai sus postata de initiatorul topicului.
Mentionez ca am achizitionat masina de noua din Bucuresti/ Serus.
slider2
@diesel_power daca ai citit ce am scris eu mai sus ai vedea ca nu-i chiar asa de usor. este o varianta ceea ce spui tu, dar este uneori greu, oamenii sunt reticenti.

@kla daca ai symbol ph4 ai 85cp si 200nm, daca ai ph3 ai 82cp si 180nm.

ph4 a aparut in 2006, eu vreau 2007+ pentru a evita noua taxa de inmatriculare.
kla_
Ai dreptate. N-am fost atent. Stiam ca am peste 80 si nu stiu de ce m-am gandit si nu m-am mai uitat la al doilea digit cu atentie. Am ph3 care are 60kw si nu ajunge la 85cp dupa transformarea in cp chiar daca trece de 80.

LE Scuze diesel_power !
slider2
@kla ia spune-mi cum se comporta masina ca s-ar putea sa am o portita de scapare cu taxa si as putea sa iau o masina mai ieftina si ma gandesc la un ph3 ca al tau.
ai avut cumva ocazia sa conduci si vreun 85cp ca sa faci o comparatie??
kla_
N-am apucat sa merg cu o varianta de 85cp asa ca nu stiu sa-mi dau cu parerea. Mie imi place cum merge masina. Se accelereaza foarte bine. Consum de combustibil ok (am postat la sectiunea consum).
Ce nu mi-a placut evident e ceea ce mi s-a intamplat cu sistemul de injectie (a se urmari postarile mele din topicul relativ la problemele de injectie care se intorc). Sunt destul de dezamagit ca a trebuit sa scot o suma considerabila din buzunar pentru injectie (si n-am mers subturat, n-am sarit peste revizii si n-am alimentat decat de la OMV mai rar Petrom si extrem de rar de la alte statii atata vreme cat am circulat in tara - am facut cam 9-10k km vara/ toamna asta mai ale prin sau in drum spre/ din spre Anglia).
Asta in conditiile in care in 6 luni (incepand cu luna iunie/ iulie 2011) am schimbat: pompa de servodirectie, fulia de la alternator, 4 injectoare si pompa de injectie. Coroborat cu faptul ca am ajuns si la 120k km tot in perioada asta si a trebuit sa fac distributia a doua oara m-a scos toata treaba asta la peste 10 mii lei. In afara de asta, de-a lungul timpului, am schimbat consumabilele uzuale (inclusiv discurile de frana) si un pivot (la revizia ITP de 4 ani).
Din cauza ca ni s-a marit familia si am spatiul pentru 2 scaune de copil si sotie in spate este insuficient noi o sa schimbam masina si probabil vom merge spre un Passat sau Avensis SH, diesel si break cu un buget in jur de 10k euro.
Eu am tinut (si inca tin) la masina actuala si n-o s-o vand (mai ales ca acum cu varianta actuala a primei inmatriculari e si greu) ci i-o voi da tatalui meu.

LE Dupa ce am citit forumurile dedicate VW si Toyota trebuie sa spun si ca apreciez foarte mult ca motorul meu nu consuma ulei deloc.
slider2
@sb41n pe logan dci 65cp a fost doar euro 3, la euro 4 s-a introdus 70cp, iar la euro 5 75cp.
S4b1n
Inseamna ca fac eu o confuzie acum, e clar. Imi dau seama acum ca euro5 e de 75 de cai. Scuze pentru confuzia creata, editez si postul de mai sus ca sa nu mai creeze confuzie.
slider2
@hellcat am vrut sa-ti dau un exemplu dar nu eram foarte sigur daca nu cumva gresesc. uite la masina din link-ul de mai jos proprietarul sustine ca are 85cp, dar uita-te la cutia de viteze. ar trebui sa fie de fapt de 65cp, dar vad ca are climatronic, care eu am inteles ca era disponibil doar pe varianta mai potenta.
http://renault.anunturi-auto.4tuning.ro/an...5-10673347.html
hellcat
Symbol-ul e un dinamique. O chestie interesanta e ca in poza cu interiorul se vad scaune de bicorp modelul campus 2004-2005. Probabil ca daca as vedea masina mi-as da seama imediat, insa din poze masina are un aer de dauna totala, aripa spate stanga e chiar prost reparata.
Oricum e an de fabricatie 2006, deci e un dci 80 (sau 82 cum le place unora sa zica), euro 3.
slider2
masina a fost lovita in spate. au fost avariate capota portbagajului, bara de protectie, aripa, si pasajul rotii de rezerva
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.