Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault 19 Europa
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Renault 4, 5, 8, 10, 11, 12, 18, 19, 21, 25 > Renault 19
Pages: 1, 2, 3
alin_bmx
Salutare, detin un Renault 19 Europa nu prea bine inghijit,masina e din 1996,ph2,motor 1397 cmc pe carburator dublu-corp(weber 32drt),are in jur de 146.000 de km,scaune incalzite de pe un cabrio cu reglaj pe inaltime/lombar,nu are servodirectie sau aer conditionat,are geamuri electrice fata,manerele usilor le-am vopsit in interior un gri mai inchis precum la 16s,am adaugat 2 module cu leduri sub bord sofer/pasager de culoare rosie,2 boxe pe fata blaupunkt de cate 45w pe spate sunt cele stock,am achizitionat un set de jante de aliaj pe 13(le-am luat pentru ca am dat foarte putin pe ele,inca nu sunt montate pentru ca nu am cauciucuri pentru ele),am vopsit rama farurilor in negru...cam astea ar fi dotarile + "imbunatatirile/mofturile" pe care i le-am adus...si necesita unele reglaje,imbunatatiri,completari pentru a aduce aceasta masina pe un drum cat mai bun.Astept pareri,sfaturi...bune si rele,multumesc
lixus333
sa o stapanesti sanatos,si daca intentionezi sa o pastrezi ,te vom ajuta cum putem cu sfaturi pentru ceea ce te intereseaza,la multi ani
alin_bmx
Multumesc,la multi ani tuturor,intentionez sa o pastrez toata viata,e prima mea masina ,tata a luat-o din 2008 si abia acum am trecut-o pe numele meu,deocamdata mi s-a rupt ceva in cutia de viteze,ea merge dar pe masura ce inaintez in trepte indiferent de turatii creste acel sunet"un ticait",sunet prezent numai cand e cutia in sarcina,oricum intentionez sa-i schimb cutia (mai am un chamade de rezerva-vezi poza) dar sa vad cand are tata timp sa ma ajute:D

<span class='edit'>2 Jan 2012, 16:00:</span>
Am si eu o intrebare...am inteles ca daca as schimba aprinderea de pe masina (am 1.4) su una mai puternica as castiga ceva putere,am o alta aprindere de pe un motor de 1.8 monopunct(tot renault 19 dar cabrio).Intrebarea mea este daca pot sa o pun pe aceea si daca se va simti vreo crestere de putere(mentionez ca atunci ii voi pune si alte buji ,cu 2 electrozi)?
zsoltpihe
La Multi Ani si tie !
Sa o stapanesti sanatos si cat mai multi km fara probleme ! smile.gif
Arata bine masina,imi plac jantele alea de aliaj ... dupa cum vad r19le ala de rezerva arata exact ca masina mea,la culoare si chiar si interiorul ii asa marou dupa cum vad smile.gif
M-ar interesa scaunele alea de cabrio,cum arata si ce reglaje au mai exact,sunt scaune de ala scoica(sport) ? poti sa imi faci poze cu ele? (ma gandeam sa imi pun la mine ceva scaune scoica)
Referitor la intrebarea ta,numai atat pot sa iti zic,ca eu am avut probleme cu bujiile alea cu mai multe electrozi,nu mereau asa cum trebuie,pana cand am luat 4 noi cu 1 electroda marca Champion si dupa aia totul era ok (renault 11 gte 1.4 )

Bafta cu masina...sa-o faci frumoasa rolleyes.gif
lixus333
nu iti recomand sa schimbi,in primul rand tu ai pe masina ta carburatie iar pe cealalta este injectie,tu nu ai calculator cealalta are,sunt ceva senzori pe care tu nu ii ai iar instalatia de la injectie ii cere,tre sa schimbi instalatia electrica de la motor galeria cu injector nu stiu daca se potriveste la tine la 1.4, eu am facut ceva mai simplu zic eu am schimbat motorul complet ,am pus unul cu injectie 1.4 .
alin_bmx
lixus333 tin sa te contrazic,era problema doar daca era multipunct deoarece lucreaza altfel pe injectoare dar la monopunct respectiv carburator e la fel,intra aceleasi mufe,nimic in plus,scanteia o sa fie mai puternica,vreau raspunsuri de la cei care au mai incercat asta sau care stiu ca precis merge,iti multumesc oricum pentru raspuns...eu stiu ceva dar vreau sa stiu sigur intelegi?biggrin.gif
zsoltpihe-nu sunt cele scoica,dar au reglaj pe suportul lombar si pe inaltime si incalzire in ele,mai am 2 la fel dar nu au incalzire,sunt montate pe chamade si inca 2 de pe a mea,fara nici un reglaj dar in stare foarte buna,o sa-ti fac poza,aveai probleme cu cele cu mai multi electrozi pentru ca nu era scanteia capabila sa lucreze pe toti,de aceea vreau aprindere mai puternica;) va tin la curent cu "evolutia" app.,nu are nimeni o lampa de chamade ph2 pe dreapta ca nu imi plac cele pe care le am acum,nu se potrivesc perfect cu ornamentul de pe portbagaj,numai bine!

Si pozele cu aprinderea(cea cu eticheta verde este cea pe care vreau sa o pun,cealalta cu eticheta alba este de pe masina)...aprinderea pare ca se potriveste perfect la prinderi,mufe,tot,nimic in plus,niciun senzor...0,sper sa mearga dar mai astept pana o resegmentez,schimb cutia,garnituri la carburator,reglaje,pompa de benzina electrica si apoi am sa incerc sa-i aduc imbunatatirile(sa speram ca asta se vor dovedi a fi),mai intai sa o pun la punct biggrin.gif

<span class='edit'>2 Jan 2012, 18:52:</span>
Si o poza cu motorul...am multe in plan dar timpul,banii si facultatea ma impiedica:D
lixus333
am vazut acum ce faci tu ,schimbi doar modulul de aprindere ,ok
alin_bmx
Da dar sa vedem,ca am inteles de la cineva ca e cam mult de munca,in fine,nu asta e principala problema,mai intai sa schimb cutia si franele apoi mai vedem:D
andishors
Salutare! sa o stapanesti sanatos! referitor la schimbatul bobinei, eu cred ca nu o sa se potriveasca. la cea pentru carburator ai un vacuum care la electronica nu e, la electronica ai un senzor pe volanta care la carburatie nu e... sunt multe deosebiri intre ele. ai putea sa vezi doar daca se potriveste bobina de la aprinderea electronica pe modulul de la cea pentru carburatie.
- ai putea sa incerci cu un amplificator pentru scanteie, era o aprindere pentru dacie de la gotronic parca,rosie.
- difera foarte mult carburatorul de injectia monopunct!
- la bujiile cu mai multi electrozi, scanteia(arcul electric) nu o sa apara pe toti odata ci doar intre 2 electrozi, poate sa aiba ea si 1000, insa probabilitatea de a avea o scanteie e mai mare la bujia cu mai multi electrozi,atat. nu au nimic special! sfatul meu e sa te orientezi catre niste bujii cu 2 electrozi, de calitate (NGK, Champion, Bosh) si sa respecti specificatiile producatorului masinii referitoare la bujii (distanta dintre electrozi in special). Puterea nu o sa creasca, eventual o sa simti o accelerare mai usoara,un consum putin mai mic(nu extraordinar), si, poate, sa urce putin mai sus in ture motorul, cam atat...adica o functionare mai buna a motorului (sa ii invii din calutii aia morti)
- daca vrei sa ii maresti puterea poti sa schimbi evacuarea, filtrul de aer, bujiile, si POATE o sa castigi 3, 4 cai (teoretic) macar efectul placebo si tot e ceva. sau turbo sau alt motor...
Succes!
Daniel_R19
Lixus ce motor ai pus pe ea ? 1.4 energy de la r19 sau 1.4 de la supernova ? zimi si mie te rog...si cat a costat apoximativ biggrin.gif
zsoltpihe
QUOTE(andishors @ 4 Jan 2012, 15:00)
referitor la schimbatul bobinei, eu cred ca nu o sa se potriveasca. la cea pentru carburator ai un vacuum care la electronica nu e, la electronica ai un senzor pe volanta care la carburatie nu e...
*



La r11 le meu(r11 gte 1.4 turbo benzina) aveam vacumul ala,era pe carburatie,aveam aprindere electronica,si dupa cum scriam avea si acel vacuum si pe langa astea,cred ,nu sunt sigur,dar parca avea si un senzor pe volanta dupa cum zicea si andishors,dar daca ai putea sa pui cumva senzorul ala cred ca sistemul asta de pe r11 s-ar potrivii cel mai bine pt tine.
Succes ! smile.gif
alin_bmx
In primul rand am senzor pe volanta (aprinderea este electronica,eu schimb doar modulul acela care este identic din toate punctele de vedere in ceea ce priveste compatibilitatea) si vacuumul este independent,numai ca are suport comun cu aprinderea,intra aceleasi mufe,se potriveste perfect...
Va multumesc tuturor pentru sfaturi,pareri si am sa incerc bujii cu 2 electrozi nu mai multi! Bafta!
lixus333
daniel,am pus motor 1.4 energy e7j ,fara modificari se pupa perfect dupa masina din austria ,pretul nu are relevanta dar este destul de ieftin deci se merita.
Daniel_R19
Te-am intrebat pentru ca am masina la fel ca a ta...cu motor c2j si vreau sa il schimb ... am mari probleme cu carburatia nu sta la relantiu si porneste greu..am nenorocit electromotorul...lam refacut de 6-7 ori in 5-6 ani.. sad.gif
lixus333
stiu ce spui ,am avut acelasi motor, la mine pornea greu iarna a 4 a a 5 a cheie,si era deranjant ,acum o las 4 luni si porneste la prima cheie.am incercat si eu sa rezolv la motorul vechi problema ,se pare ca este un defect din fabricatie acesta pornire grea ,odata cu uzura masinii se accentua,asa ca am schimbat motorul.iti urez bafta recomandarea este sa il schimbi si tu daca gasesti unul pe injectie 1.4 .
alin_bmx
Daniel_R19- iti recomand sa pui o pompa de benzina electrica vei rezolva problema,eu n-am de gand sa renunt la carburator,mai ales ca este motor mic,daca ii pun monopunct ii iau toata "vlaga"

6 Jan 2012, 19:36:
Poze cu filtrul de aer achizitionat ieri (in comparatie cu cel de pe masina) si o poza cu senzorul de pe volanta.
Daniel_R19
@Lixus... ce dimensiuni au cauciucurile tale ? nu ai probleme cu masina , trage bine ?
Consumul ?Cat a costat omologarea motorului... daca poti sa spui..
lixus333
din foto sunt jante pe 15'' cauciuc pe 55 ,nu am avut nici o problema dar masina devine prea inalta si la viteza nu transmite siguranta ,le-am schimbat intre timp cu unele pe 14'',consumul nu lam facut exact ,omologarea costa 800ron intrii la omologare artizanala .
alin_bmx
Daniel_R19-poti sa-i pui injectie monopunct la al tau...e mai simplu si mai putin costisitor...
Daniel_R19
Si ce ar trebuii sa fac pt al face monopunct ? pas cu pas ? Motorul e identic ca al tau c2j carburator dublu corp webber .@ Alin ce cutie pui pe ea ?
andishors
ca sa o faci injectie iti trebuiesc destul de multe piese, rabdare, cunostine, timp, scule. in alta ordine de idei o sa ai nevoie de pompa de injectie electrica, rampa de admisie(cu injector/injectoare, senzori:apa, aer),evacuare(galeria), niste modificari pe la instalatia electrica, senzori(map, sonda lambda) calculator (ecu), aprindere(bobina, senzorul de pe volanta)... daca am gresit sau am sarit ceva va rog sa ma corectati!
gi2
scuze k ma bag si eu ca ''musca in lapte'' ,dar tot ce vreau sa aflu este lungimea flansei de bord la r 19 ph 1 sau 2 si o poza cu tot bordul dak se poate. multumesc anticipat! 1zhelp00.gif
alin_bmx
Daniel_R19-ti-a spus "andishors" ce iti trebuie,pun o cutie identica...iti recomand cel mai bine sa te conformezi cu ideea de a pune la punct carburatorul...eu am spus de monopunct pentru ca mai am o masina cu acelasi motor numai ca are monopunct...si luam tot dar e mai simpla asa si se repara mai repede...
gi2 -cred ca sunt identice...revin maine cu o poza...
alin_bmx
Caut : lampa spate-dreapta(chamade ph2),bara fata ph2,masca fata(tot ph2) si praguri de 16v
alin_bmx
Atasez o poza cum arata masina acum si poze voi mai pune abia dupa ce o fac,pauza pana pe 9 februarie cand ajung acasa si incep "operatiile estetice" pana atunci strang bani,caut piese(vezi postul de mai sus) si dau examene,numai bine!
alin_bmx
Am si eu o intrebare,de unde pot lua pleoape pentru faruri(ca cele din poza)?
alin_bmx
As dori si eu sa stiu daca se potriveste bara spate de la cabrio/hatchback la chamade/europa ph2...multumesc!
R19/16v
Cabrio, chamade da, hatch nu.
alin_bmx
Multumesc,eu am o bara de cabrio si nu are decupata zona aia pentru toba(a mea e decupata urat acolo de catre fostul proprietar),deci o sa o schimb.
alin_bmx
Are cineva acea bila (cred ca de la vacuum este) ca eu am spart-o,este incercuita cu rosu in poza.
mr_bombastic_dma_r19
care este cea mai economica versiune de 19? pentru ca ma gandesc serios sa mai i-mi cumpar una mai practica, ma gandeam sa i-mi iau un chamade, dar parca tot hatchback-ul este mai modern, voi ce parere aveti? ma gandeam la motorul energy ca ar fi cel mai economic
Bubuletz
Energy e oarecum economic, daca te referi la cel cu carburator dublucorp am scos si 5.9 si 9 si ceva in afara. in oras depinde daca te dai urat la el ia si 13 si tot nu merge. chestia asta se aplica la orice motor mic. tragi de el sa mearga si papa mult. daca mergi cum ii place lui adica incet. e ok. din pct meu de vedere e mai economic un 1.8 90 de cai.
alin_bmx
Exista 1.4 energy si cu monopunct,acela e cel mai economic,vorbesc de folosire in parametrii normali,mers obisnuit.
alin_bmx
In sfarsit am bara, tin sa multumesc userului Iulian808 de la care am achizitionat bara pentru amabilitate si seriozitate . Usor,usor incep lucrul la masina, va tin la curent, numai bine!
alin_bmx
Update-mi-am cumparat si stopul de pe dreapta de ph2(acum am setul complet),am dat jos discurile ventilate si etrierii de pe cealalta masina(urmeaza sa cumpar placute si sa montez franele pe masina) si am achizitionat un suport de motor(dreapta-fata) pentru ca al meu este rupt,urmeaza si altele.
conte_hd
salut,are cineva de vanzare sau macar sa imi spuna cum se cheama chestile alea din plastic care sunt fixate pe pragurile ornament din plastic.
mihai1677
clipsuri?
conte_hd
QUOTE(mihai1677 @ 30 Mar 2012, 11:27)
clipsuri?
*



ms,o sa caut sa cumpar dar nu cred ca voi gasi
conte_hd
QUOTE(conte_hd @ 29 Mar 2012, 16:18)
salut,are cineva de vanzare sau macar sa imi spuna cum se cheama chestile alea din plastic care sunt fixate pe pragurile ornament din plastic.
*




Salut,pentru a da comanda de aceste clipsuri am nevoie de o serie sasiu de un r19 chamade diesel din 95,se poate ca cineva sa imizica o serie de sasiu? multumesc
alin_bmx
Au inceput lucrarile.
neacsu sandel
salut, am observat capacele de la masina ta... sunt identice cu ale mele.. ai idee de unde pot cumpara doua bucati? au fost originale ale masinii cand am cumparat o din germania si de aceea le vreau...
alin_bmx
Habar nu am,si eu pierdusem unul si am gasit la un nene cu un Ford Escort,i-am dat 2 capace pe el ca sa mi-l dea wink.gif)
La masina se lucreaza,am montat suportul de la motor,acum este data pe o parte pentru a indeparta zonele ruginite si antifonare,am facut rost si de priza de aer specifica 16v...Va urma!
alin_bmx
Astazi am vopsit plasticele de pe lateralele scaunelor in negru deoarece erau intr-o stare nu prea buna si parca erau decolorate cu griul ala(vezi prima poza).
R19/16v
Va sari vopseaua.
espacern
@alin_bmx=Daca ai ales vopsirea plasticului trebuia ca inainte de acoperire cu vopsea sa tratezi plasticul cu primer.....sa nu sara vopseaua cum bine a zis R19/16V.

Pentru plastic "obosit" mai poti sa folosesti un produs de "intinerire" gen plastic&bumper renovator....face minuni.

@+
alin_bmx
Stiu,asa am facut la "buzunarele" usilor si la interioarele manerelor de la usi,dar acum asta am avut la indemana,nu cred ca se va deteriora asa usor,multumesc oricum pentru sfaturi.
alin_bmx
Am grunduit'o in sfarsit si am reusit sa aplic si insonorizantul,maine urmeaza sa ii dau cu silicon pe la "incheieturi" si sa o pun pe roti.

7 Jun 2012, 17:23:
Am lasat'o pe roti si am matuit deocamdata partea stanga,urmeaza pregatirea in tolalitate pentru vopsire.

8 Jun 2012, 08:13:
Se poate inchide,vad ca pe forumul asta este un dezinteres total asa ca nici nu imi voi mai pierde timpul.numai bine!
AlexanderCarstoc
Unde dezinteres? Sunt 47 de post-uri.... Dar fie, asteptai sa ce pe acest forum?
conte_hd
QUOTE(alin_bmx @ 6 Jun 2012, 20:05)
Am grunduit'o in sfarsit si am reusit sa aplic si insonorizantul,maine urmeaza sa ii dau cu silicon pe la "incheieturi" si sa o pun pe roti.

<span class='edit'>7 Jun 2012, 17:23:</span>
Am lasat'o pe roti si am matuit deocamdata partea stanga,urmeaza pregatirea in tolalitate pentru vopsire.

<span class='edit'>8 Jun 2012, 08:13:</span>
Se poate inchide,vad ca pe forumul asta este un dezinteres total asa ca nici nu imi voi mai pierde timpul.numai bine!
*



Sunt de acord cu tine in legatura cu dezinteresul!
Bafta in continuare la reconditionarea masini si cat mai repede pe strada cu ea :-)
alin_bmx
AlexanderCarstoc-cred ca nu ai mai intrat in viata ta pe alte forumuri sa vezi organizare si activitatea membrilor,forumul asta este printre cele mai slabe si nu mai am de gand sa'mi pierd timpul aici.
conte_hd-multumesc,daca vrei iti trimit un link unde am mai multa activitate
Numai bine!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.