Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Climatizare automata Laguna III
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
Pages: 1, 2, 3
UTU2005
Am o nelamurire: cand vreau sa setez climatizarea pe auto cald, soft sau fast, AC-ul iasa din modul ''off'' ! adica se stinge ledul acela rosu, stiu ca este pornita clima atunci cand ledul rosu este ''stins'' ! nu ar trebuii sa fie aprins ledul rosu de la AC cand vreau sa setez temperatura de ex pe 26-27 grade ? ce se intampla cu compresorul? sta si el pornit chiar daca folosesc clima auto pe cald ?
didiland11
Cand ledul e stins deci clima pornita se face si dezaburirea, deci cred ca da, vreun compresor p-acolo functioneaza suplimentar...
the_darkman
La orice tip de autoturism, sub X grade afara, compresorul de clima nu mai porneste. Chiar daca acel beculet este aprins, compresorul nu functioneaza, n-are cum fizic, temperatura este sub minimul de functionare. Exista cativa senzori de presiune care opresc compresorul, si cum presiunea este in directa legatura cu temperatura, la extreme compresorul se opreste.
UTU2005
Aha, merci the_darkman, m-am gandit la asta ! defapt scade minim pana la 15-16 grade parca, ok deci pot sa o folosesc linistit pe auto-soft sau fast doar de'aia e clima automata smile.gif
Voi cu o folositi acum iarna ? setata manual sau auto ?
dili
Dupa foarte multe tentative de setari manuale, de reglaje "de finete" si de directionat fluxurile de aer, am ajuns la o concluzie: cel mai bine isi face treaba pe automat, fie el soft, auto sau fast. Eu am ajuns la concluzia asta dupa mai bine de un an de frecus inutil al butoanelor, asa ca asta recomand.
Daca-mi amintesc bine, la lansarea L3, pe langa multe noutati, unul dintre motivele de mare mandrie ale frantujilor era chiar sistemul de climatizare de la Laguna3; ma refer aici nu la componente in sine ci la softul care-l guverneaza si la curbele si diagramele de reglaj automat. Am citit despre el ca era rezultatul multor ani de testare de catre Nissan in SUA, adica pe o piata mult mai mofturoasa si mai obisnuita cu reglajele automate.
Sage
Ii dau dreptate lui dili. Clima la mine sta pe Auto Soft indiferent de sezon si isi face treaba fara probleme. Nu-mi baga nici aer prea rece iarna dupa pornire si nici aer cald vara in aceeasi situatie. Foarte rar am umblat la acesta setare in functie de situatii aparte.

Nu am nici cea mai vaga idee cand merge compresorul. Initial m-a preocupat pentru consum, dar acum m-am lasat complet in voia masinii biggrin.gif
ariciul76
iarna o folosesc pe auto.
Cind se face mai cald si totusi e suportabil fara AC opresc auto ca sa nu mearga compresorul daca nu e nevoie.
Si asta nu neaparat din motive de economie dar sunt patit cu o masina anterioara (alta marca dar nu conteaza asta) la care s-a mers cu clima auto tot timpul din care cauza la un moment dat a picat compresorul: nenumarate drumuri la service, la fiecare interventie gaseau altceva prima oara ca e ventilul, a doua oara ca sunt pistoanele din compresor cu joc, a treia oara pilitura in sistem, a treia opara am schimbat tot compresorul, apoi ca nu e etansa instalatia-pai de la atita umblat la ea cred si eu-, de fiecare data incarcat/descarcat freon, pina la urma dupa cca 60-70 milioane aruncate (noroc ca erau ai firmei) tot nu am facut sa mearga instalatia de clima.
Noroc ca am schimbat masina....

Concluzie: mergeti cu comresorul pornit doar cit este nevoie, ca daca se strica si va contamineaza instalatia cu pilitura (provenita din compresor de la pistonase) nu cred ca o mai reparati vreodata sa mearga in parametrii.

E adevarat ca masina avea peste 250.000 km.
UTU2005
Cand e setata clima pe auto, fie soft sau fast, problema este ca nu se mai poate seta pe unde sa vina aerul, sincer nu prea imi dau seama pe unde este ventilat mai tare aerul pe auto, nu se simte asa tare ventilatia ca pe manual, cred ca este ventilata peste tot, dar mai incet pana ajunge la temperatura setata?
csorin66
Lasa clima pe auto, normal ca nu mai poti seta tu pe unde sa vina aerul cand este pe auto, in modul auto ia pe rand toate pozitiile pe unde vine aerul ptr un anumit timp si la o anumita viteza, la inceput mai tare si scade viteza ventilatorului cand ajunge la temperatura setata
uzzy_ca@yahoo.com
Buna! Am si eu niste probleme cu climatronicul, in sensul ca ventilator nu merge decat cand vrea el, iar cand merge, merge cum vrea, adica daca il pun la viteza mai mare(ventilatorul) nu se schimba viteza, daca incerc sa il opresc nu se opreste decat dupa 15-20 de minute. Dupa ce opresc motorul masinii mai merge o perioada. Nu am nici o idee ce ar putea fi. Pls help!!!
solorad

Am masina de un an si nu s-a intamplat niciodata sa opresc masina si ventilatorul sa mearga. Daca ii cresti turatia manual, automat trebuie sa creasca fluxul de aer.
Este mai mult ca sigur o defectiune, ventilatorul nu are nicio vina (ori "merge ori nu").
Probabil este o defectiune a "soft-ului" care controleaza clima sau electrica.
Nu am mai auzit de asa ceva.......incearca in prima faza sa scoti bornele de la baterie, sa resetezi
masina. Nu cred ca este suficient, doar sa scoti bornele....este o procedura probabil....cu cartela bagata, deschide usa stanga, baga in treapta 6......glumesc asa e la Laguna. Te doare mintea doar daca vrei sa dezactivezi frana de mana electro-mecanica temporar.
Clima este de buna calitate, dar totodata sofisticata. Din cate stiu, este normal sa mai mearga dupa ce opresti motorul, pana nu deschizi portiera....fac o proba sa confirm sau sa infirm...ca trebuie sa plec acusi...

danytaticu
Dar ca nu baga caldura este tot vina climatronic-ului?
Fac acelasi traseu in fiecare dimineata,duc copilul la gradinita si apoi la serviciu,
Cateodata baga caldura repede,cateodata se simte caldura un pic , azi spre exemplu nu a bagat caldura mai deloc (cand mai aveam 200m s-a simtit un pic)
Am si o paturica in masina ca sa o pun pe copil ca ii este frig
Am incercat si pe auto,pe manual,la temperatura maxima(hi),la 27°,la 26°,etc, dar tot asa,baga caldura cand vrea,
Apa ajunge la 90°,apoi scade la prima linie,a poi urca IAR la 90°,dar caldura deloc si tot asa de 4-5 ori pana se simte un pic,
Baga caldura cand apa scade la prima linie nu cand este la 90 ° ...
Este de vina climatronic-ul sau are alta buba?sau poate gresesc eu ceva?
liviu_7209
QUOTE(danytaticu @ 26 Nov 2015, 23:19)
Dar ca nu baga caldura este tot vina  climatronic-ului?
Fac acelasi traseu in fiecare dimineata,duc  copilul la gradinita si apoi la serviciu,
Cateodata baga caldura repede,cateodata se simte caldura  un pic , azi spre exemplu nu a bagat caldura mai deloc (cand mai aveam 200m s-a simtit un pic)
Am si o paturica in masina ca sa o pun pe copil ca ii este frig
Am incercat si pe auto,pe manual,la temperatura maxima(hi),la 27°,la 26°,etc, dar tot asa,baga caldura  cand vrea,
Apa ajunge la 90°,apoi scade la prima linie,a poi urca IAR la 90°,dar caldura deloc si tot asa de 4-5 ori pana se simte un pic,
Baga caldura cand apa scade la prima linie nu cand este la 90 ° ...
Este de vina climatronic-ul sau are alta buba?sau poate gresesc eu ceva?
*



Am acceasi problema, am fost de cateva ori service dar fara nici o rezolvare. Va rog postati daca gasiti unde este problema.
danytaticu
sa iti spun ce am observat
in zilele cu temperatura joasa face problemele astea,cand erau 2 grade afara baga foarte tarziu caldura ,cand sunt peste 10 grade afara baga caldura foarte repede,
poate ca asa trebuie sa fie
Radocanu
Confirm si eu aceasta problema : Am facut un drum de 350 km, nu a facut probleme. Ieri cu motorul cald , dau o tura de oras, apa calda (90 grade) imi dadea aer rece...
Azi dimineata , pornesc, dupa 2 minute incepe sa dea cald, opresc 1 minut masina sa cumpar ceva, pornesc iara cu masina, nu a mai vrut deloc sa dea cald, doar rece ...

Asteptam cu nerabdare raspunsurile celor care au mai trecut prin asa ceva, sau au o idee...

TZU
wacko.gif Aceleasi simptome imi face si mie sis. de incalzire.
Si am inlocuit tot (pompa apa, antigel, termostat, dop vas expansiune + o gramada de aerisiri ale sis.de racire), faranici un rezultat.
Chiar sunt curios de o solutie. mellow.gif
Luko13
Nu cumva este un senzor ? Un tester ati pus pe masina?
Radocanu
Eu am dat termostatul jos , si da caldura fara el , drept ca se incalzeste greu , dat dupa aprox 5 minute da caldura asa caliu , pe cand cu termostatul nu da. Azi pun termostat nou sa vad. Pe tester am pus-o eu si nu are eroare !
solorad
Climatizarea la Laguna este extrem de sofisticata..... Mie la 40 de grade afara, pe autostrada imi decupla compresorul. Daca dadeam pe Low....automat trebuia sa bage aer rece si sa pornoeasca compresorul, asa este la toate masinile, nu functiona. Trebuia sa apas odata butonul de AC, sau pornea la anumite ture ale motorului.
Este conectat incepand cu senzorul care citeste temperatura exterioara pana la ....dracu stie ce.
Sa inchid masina sa mearga ventilatorul, iarna da caldura (variata....urmareste confortul), are si un "calorifer electric" care incalzeste antigelul, bujii incandescente care pornesc la o anumita temperatura exterioara....etc.
Parerea mea este ca toate conditiile interioare si exterioare nu sunt interpretate corespunzator.
Vina poate fi din cauza unei defectiuni ale unei "rotite" din tot ansamblul....fizice, sau o problema de soft.
Eu am ramas marcat ca dau climatizarea pe manual, dau cea mai mica temperatura pe +40 de grade si AC-ul nu porneste.....accelerez peste 2500 de ture si porneste automat.
Inclin sa cred ca pe manual controlam doar directionarea aerului si turatia ventilatorului, cu compresorul este o "discutie" sau o "defectiune" la mine.
Este doar o experienta si nu sunt "avizat" in climatizari.


18 Dec 2015, 20:17:
Corectie: La +40 de grade temperatura exteriora....Ac setat la Low compresorul nu a pornit.
florin_ionut
QUOTE(Radocanu @ 18 Dec 2015, 05:51)
Eu am dat termostatul jos , si da caldura fara el , drept ca se incalzeste greu , dat dupa aprox 5 minute da caldura asa caliu , pe cand cu termostatul nu da. Azi pun termostat nou sa vad. Pe tester am pus-o eu si nu are eroare !
*




Sunt proaspat posesor de Laguna si aceiasi problema am si eu, unde e pozitionat termostatul mai exact, o poza ceva daca se poate.
@ Radocanu Pana la urma e vinovat termostatul?
madhorsefuzzy
@solorad: ai o problema pe undeva prin sistem. Verifica inclusiv incarcarea instalatiei cu freon si ulei.

Spun asta deoarece la mine merge asa cum ii cer: imi face temperatura setata. Daca trebuie sa incalzeasca incalzeste, daca trebuie sa raceasca raceste. Eu tin clima pe AUTO si ma joc cu Soft, Fast si recircularea.
danytaticu
nici la mine nu face probleme daca trebuie sa raceasca ,face probleme doar pe cald,adica dureaza ceva pana incepe sa bage caldura dar si cand baga ,pai baga,daca opresc masina un minut incepe iar sa bage aer rece si nu cald,dar dupa un timp isi revine,
am pus-o pe tester ,au stat 2 baieti o ora jumate controland,presiune in instalatie la diferite temperaturi ,senzori ,schimbat antigel si mi-au zis ca nu are nimic
cand este pe auto si sa bage cald, merge compresorul?
eram pe manual ,masina baga caldura si la un momentdat s-au aburit geamurile ,am apasat butonul auto si imediat sa dezaburit,deci compresorul m-am gandit ca merge...asa este?
Radocanu
florin_ionut : Am pus termostatul, se comporta ciudat ! In prima faza imi da caldura, ajunge acul la jumatate (adica la temperatura normala) nu imi mai da caldura, vreo 3-4-5 minute.... dupacea scade o liniuta (deschide termostatul) si in aproximativ 1 minut ajunge inapoi sus de tot, dar de cand scade incepe si da caldura normal, fara intrerupere. Deci am doar o intrerupere de caldura cand ajunge prima daca apa la 90 ...dupacea imi da aprox. 5 minute frig, si cand deschide termostatul..atunci imi da iara cald, non-stop
florin_ionut
@ Radocanu: La mine se comporta altfel, merg cu masina usor fara sa o turez tare pana ajunge apa la 90, iar daca merg asa sa zic la un 2000 ture nu da caldura nici daca o picur cu ceara. Daca sa zic ca o turez mai tare si ma duc undeva aproape de 3000 ture se deschide termostatul( scade temperatura apei in bord pana la jumatate) si incepe sa bage caldura. Nu am probat-o la un drum mai lung de 10 km ca sa vad cum se comporta la drum intins, dar cam aceste sunt simptomele la mine.
solorad
Legat de numarul de ture este o discutie interesanta. Vara pe cruse control , setat la 2000 ture autostrada Italia, dupa un anumit timp imi decupla AC-ul si ma "coceam la fund". Daca o turam la 2500 in max un minut pornea compresorul.
Ce spuneti voi ca scade temperatura la motor.....OK, dar din cate stiu acul daca ajunge la 90 de grade nu scade niciodata, nu are voie.
La mine indiferent ce fac, acul daca ajunge la 90 de grade, acolo sta lipit cu superglue.
Imi varia pozitia acului la Megane si diagnosticul a fost termostat fisurat, defect, si mi-a intrat si ulei in vasul de expansiune (antigel). El are si un senzor de temperarura, dar la Megane venea impreuna cu termostatul.
Am schimbat termostatul+senzor (350 Ron la Reprezentanta....ca "meseriasii" ma puneau sa-mi "segmentez" motorul 3500 Ron ca am ulei in antigel), apoi totul OK...acul lipit la 90 de grade.
Acul isi modifica pozitia in jos doar daca opresti masina, pleci si revii ulterior dupa un numar de minute. Poate o fi o variatie, dar aceasta nu are cum sa-ti sara in ochi.




23 Dec 2015, 00:07:
Nu sunt multi posesori de Laguna 3 care sa aiba "experienta" in climatizare. Parerea mea este sa intrebi la o reprezentanta Renault, vezi ce este defect.
Reparatia o faci acolo sau in alta parte. In ultimul timp au si ei preturi relativ competitive, cel putin la manopera. La piese, daca sunt pe original, fugi cat poti de repede.
Daca ei sunt deacord sa-ti execute lucrarea cu piesele tale recomand!

23 Dec 2015, 00:20:
Referitor la compresor....daca porneste iarna....din cate stiu raspunsul este NU. Sub o anumita temperatura exterioara acesta nu mai porneste.
Presupunand ca in masina ai 25-26 grade si setezi clima pe 18 grade brusc, acesta va intra in functiune.
Compresorul cand porneste il simti in pedala,in regimul motorului, daca ai capota deschisa auzi si un zgomot metalic, iarna eu personal nu l-am simtit niciodata. De ce sa-ti dea temperatura de -4 sau+4 din compresor, nu cunosc valorile, in moment ce dispune de aer rece la -5 grade de afara.

stefyi2001
Eu am avut o problema similara si anume apa era la 90 grade dar intra doar aer rece in masina.

In cazul meu problema a fost o teava de racire care este pe sub masina, atingea scutul si sa frecat incet pana a inceput sa traga aer pe acolo. La o anumita cantitate de aer in sistem (nu mai reusea sa se aeriseasca suficient), clima nu mai baga caldura.

Am lipit conducta respectiva --> Problema a disparut instant.

Poate va ajuta si pe voi informatiile astea.
Radocanu
Colegi...verificati 2 aspecte

1. Daca se intaresc furtunele de apa
2. Daca face bulbuci in vasul de expansiune (cu capacul desfacut se verifica)

La mine se intaresc si imi scapa cate 1 bula de aer la fiecare secunda. Banuiesc garnitura la chiuloasa , sau mai rau , chioasa fisurata. Zilele astea voi schimba garnitura la chiuloasa si pompa de apa si va tin la curent

Mentionez ca acum tot mai greu da caldura
solorad
Am mai scris nu stiu pe unde ca la megane am avut aceeasi problema. 3 mecanici m-au pus sa-mi schimb garnitura de la chiuloasa+altele vreo 3000 Ron costa.
Surpriza era fisurata camasa de la termostat si de acolo imi intra ulei in vasul de expansiune si parca facea si bulbuci.
Am schimbat (350 Ron parca) termostat + senzor (vin impreuna) si s-a rezolvat problema fara sa
mai umblu la motor.
Diagnosticul real a fost pus de reprezentanta si tot ei au facut si reparatia. M-au scutit de 3000 de Ron aruncati aiurea.
Parerea mea este sa nu schimbi garnitura pana cand nu stii sigur ca ea este de vina.

2 Jan 2016, 16:49:
Ca simtome apa ajungea foarte greu la 90 de grade si totodata varia acul de la temperatura apei, despre caldura nu stiu ce sa zic deoarece era vara.
Radocanu
La mine termostatul a fost schimbat cu tot cu capacul de plastic, nu s-a vazut nici o diferenta.
Presiune in instalatia de racire , nu poate sa se acumuleze decat printr-o fisura in chiuloasa sau garnitura de chiuloasa puscata....
Costa 100 lei o garnitura de chiuloasa, si manopera nu se pune ca o schimb eu, deci pt 100 lei incerc. Oricum dupa ce dau jos chiuloasa ar trebui sa vad daca e puscata garnitura .
Cu ocazia asta schimb si pompa de apa , pt ca are 170.000 si nu stiu daca a fost schimbata vreodata ( la 150.000 a fost schimbata doar cureaua si rolele)

danytaticu
si eu am furtunele de apa tari,sub presiune,dar mi s-a spun ca este normal,verificata si pe tester...nu mai stiu ce sa cred ,o fi bine ?
Radocanu
Eu am verificat personal la megane-uri de 1.5 dci furtunele , si la o laguna 3 , 2011, dar era 2.0 dci. La toate erau moi furtunele si la cald, si la rece, puteai sa le apesi foarte usor !
solorad
Da nu stiu ce sa zic... daca masina are o problema reala sau nu. Daca este vorba de 3 min pana baga caldura, linisteste-te ca ai tu probleme nu masina. Pana citeste temperatura exterioara, cea din habitaclu (daca o tii pornita sau o opresti, conteaza foarte mult)...etc , este posibil sa fii tu mai exigent decat "climatizarea".
Climatizarea se "manifesta" de fiecare data diferit, desi nu ne dam seama. Sunt curios daca pe manual ai probleme (si acolo e discutabil).
La mine spre exemplu, pana si incalzirea in scaun se manifesta in fuctie de temperatura exterioara. Am zis ce dracu, e pe trei si "nu ma coc la +5 grade.....ca vreau". Si la -14 pe 3 am zis ca frige...WTF.
Este normal sa-ti intre aer rece in masina....altfel nu ai putea sa conduci de aburi......despre ce vorbim.
La mine de un an de zile in 98% din cazuri nu s-au aburit geamurile si da uneori baga aer rece pe parbriz si prin alte zone.
Baieti Dacia 1310 cu caldura la maximum (30 de grade in continuu, aerul este mereu cald, daca o captusesti o duci spre 35) , dar neaparat carpa in mana.
Poate am inteles eu gresit problema discutata, dar uneori climatizarea face ce vrea ea, cum crede si interpreteaza ea ca este bine.
Daca ai motor de 1.9, 2.0 si nu ai incalzire auxiliara .....DA..masina nu da caldura iarna pe distante scurte, si ingheti de frig (nu vei fi multumit de incalzire). Asa e la toate marcile.
Daca apa ajunge la 90 de grade.....la un moment dat trebuie sa-ti taie caldura ca altfel te-ai coace in mai putin de 15-20 min.
Climatizarea pe automat, din ce am observat, este gandita pentru drumuri lungi 45min-1.5 ore, nu pentru 10-15 min de mers pe -2-10 grade.


La multi ani!

pcs
Confirm observatia colegului Solorad referitoare la reactia incalzirii in scaune. In 2008, cand am luat masina, incalzirea functiona "normal", daca nu erai atent, pe treapta 3 se incalzea foarte repede si ajungeai sa te frigi. In 2009 a fost un upgrade la softul calculatorului de habitaclu si de atunci incalzirea tine cont de o multime de parametri ( temperaturile exterioare si interioare, pozitia climatizarii ( cate grade ai setate ), daca e pornita sau nu incalzirea parbrizului s.a.m.d. Incalzirea cea mai rapida si puternica se obtine setand temperatura pe H (>27 grade ) si butonul "FAST" apasat.
PS. Pana m-am prins am mers cu masina in service si au verificat baietii tot sistemul. Cand nu au gasit nimic defect au intrebat la Renault si abia atunci s-a lamurit toata lumea.
danytaticu
@solorad,
pai cand se simte caldura dupa doar 5 minute de mers si cu acul la prima linie ,iar pe masura ce creste temperatura apei (acul urca )incepe sa bage frig?ajung la 90 grade si imi baga aerul la fel de rece ca afara,dupa vreo 10 minute scade acul la prima linie si incepe sa bage caldura... si baga
o fi de vina termostatul sau un senzor ,dar a fost verificata si nu a iesit nimic...
poate ai dreptate, suntem prea exigenti
am invatat cum sta treaba cu caldura la laguna(mea),paturica pe copil dimineata cand il duc la gradinita biggrin.gif ,eu pot sta si fara
solorad
Daca pozitia acului este la jumatate (90 grade) a mai patit cineva sa coboare la prima linie ???? indiferent de exploatare?

9 Jan 2016, 18:16:
Daca dai climatizarea pe manual ce se intampla?
danytaticu
sunt mereu cu cima pe manual acum
si am gresit cu liniile ,nu scadea la prima ci la a doua ,scuze biggrin.gif
radunre
@ solorad, la mine, pe timp de iarna, acul se ridica pana aproape de vertical, practic sta cu o jumatate de grosime de ac mai la stanga.
In nici un caz nu l-am vazut sa scada sau sa stationeze la marcaje inferioare.

@ danytaticu, senzorul de la oglinda a fost verificat ?
Boggy
QUOTE(danytaticu @ 9 Jan 2016, 20:25)
sunt mereu cu cima pe manual acum


Pai asta este problema. Lasa clima pe auto si vei avea caldura mereu.
danytaticu
saptamana asta s-a schimbat ceva in functionarea climei
dupa ce pornesc masina in maxim 2 minute incepe sa bage aer cald,cu acul a prima linie(zero ),
de la 0 si pana a a doua linie (60 grade,cred)ca sa se ridice dureaza 4 minute,timp in care face cald
cand ajunge la a doua linie ,brusc incepe sa bage aer rece si tot asa pana ajunge la 90 grade,
dupa 4 minute de cand ajunge la 90 grade ,acul cade un pic sub a doua linie si incepe sa bage caldura ..... huh.gif
Radocanu
Dany , si eu am observat chestia asta astazi smile.gif)) A dat in prima faza caldura, dupaia rece... tare ciudata mai e masina asta... nu ii dau nici cum de cap.
solorad
Oare nu se poate "reseta" cumva "dracia" de climatizare?
danytaticu
nu stiu daca e normal sa faca asa sau are ceva ,nu am cumparat-o de noua,
cand da caldura ,faza1, biggrin.gif ,dau aeroterma mai tare ,cand incepe faza 2,adica sa bage frig,inchid de tot aeroterma si astept faza 3 de caldura si o trec pe auto(ca sa nu mi se abureasca geamurile )
tot mai bine asa ,pentru ca inainte venea greu caldura
Radocanu
Parerile sunt impartite, am mai vb cu cineva, a spus ca nu e aerisita bine, acum daca au fost temperaturi cu + parca dadea caldura mai repede, cand au fost cu - a dat frig in ,,amandoua fazele ,, , si deabia intr-a treia dadea caldura
solorad
Din cate cred ai o problema cu termostatul sau senzorul de temperatura.
Acul de la temperatura apei motorului, nu are voie sa scada vreodata daca nu opresti masina.
Tot timpul urca in sus, iar cand ajunge la 90, se opreste si ramane acolo.
Daca tie iti variaza, ar trebui sa rezolvi mai intai aceasta problema si cel mai probabil se rezolva si cu caldurica.
Cati km ai pana la gradinita?
John_SB
QUOTE(solorad @ 24 Nov 2015, 19:49)
Te doare mintea doar daca vrei sa dezactivezi frana de mana electro-mecanica temporar.

*



Salut. exista o astfel de procedura sa dezactivezi temporar frana de mana automata?
Radocanu
Da, din tester, poti dezactiva cuplarea automata a franei de mana ( ai 2 optiuni la tara , europa sau suedia ( daca selectezi tara nordica, nu se va mai cupla automat, pentru ca in tarile nordice fiind foarte frig, exista riscul sa inghete cablurile si sa nu le mai poti debloca )
solorad
Este o procedura pentru o singura situatie. Daca o setezi din calculator aceasta nu se va mai cupla niciodata la oprirea masinii.
Scrie in manualul masinii. Eu l-am citit o singura data, cand am cumparat masina, am dat de aceasta informatie acolo, dar nu mai tin minte cum se face.
Era ceva de genul : Cu cartela in contact (bineinteles masina este pornita), bagi in treapta 1 CU PICIORUL APASAT PE FRANA.....opresti motorul.....piciorul trebuie sa fie apasat pe frana in continuare si apoi (becul se apride rosu la frana de mana.....s-a activat) deblochezi manual frana de mana apasand in jos pe buton. Cartela probabil o scoti la urma.
Frana se dezactiveaza si nu mai "tipa cu rosu+sunet" cand iesi din masina.
Era ger, am citit, am coborat la masina, am "actionat" si a functionat .... dar nu mai tin minte. Am incercat sa-mi reamintesc cand am facut revizia si mecanicul mi-a spus sa o "las pe liber".....ei da, simplu, aplic procedura...."tiuiala si am inchis masina" , am rezolvat, nu am reusit.
Daca este intradevar important fac niste teste si revin, dar in weekend ca dimineata sunt in intarziere continua, si seara abia astept sa urc sus.
cristiniku01
Salutare!
Eu am o laguna coupe si climatronicul meu face la fel ca la masina ta solorad indiferent ca e pe auto soft sau feast
pentru un timp compresorul se opreste pe urma pleaaca cand o turezi peste 2500 alte ori nu se opreste deloc ciudat rau
danytaticu
cu presiunea din furtune am rezolvat cu un produs de curatat instalatia de racire ,acum am furtunele moi tot timpul dry.gif
dantes
Quescion.
Cum mama ciorilor se face sa pastrezi setarile de la climatizare cand folosesti 2 cartele?
Se dau cele 2 cartele, una folosita cu bateria in ea in mod hands-free, a 2-a fara baterie, in mod manual, adica bagata in locasul ei.
Stiam ca e o manevra sau ceva prin care daca folosesti o cartela ai niste setari de radio si climatizare iar cand o folosesti pe cealalta cu celelalte setari si comuta automat la pornirea motorului.
Problema la mine e ca a 2-a cartela care o folosesc manual, invariabil la pornirea motorului tine si radioul si climatizarea pe off. La prima totul ok.

Am citit manualul si nu gasesc...ori sunt chior, ori nu au scris, ori nu mai exista?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.