sylvester
20 Dec 2011, 10:16
Dupa 7 ani de Megane 2 (1,6 benzina) si 100.000 km, a venit timpul sa-l marit si sa iau altceva in locul lui si avand in vedere ca mi-a fost prieten bun pe parcursul acestor km, nu prea am cautat alternative si am mers tot pe mana Reno-ului.
Cu 2 zile inainte de inchiderea programului rabla, am hotarat sa-mi fac si eu un cadou de mos craciun,
asa ca am ales un Megane 1,5 dci 110 cp, in varianta Sport Edition de culoare neagra (aici am nevoie de sustinerea voastra, pentru ca nu prea sunt impacat cu motorul si culoarea). Am ezitat destul de mult intre 1,4 tce si acest dci. A castigat dci-ul, probabil din cauza consumului.
Masina pe langa toate dotarile standard mai are, clima, aeratoare spate, navigatie, card maini libere.
In functie de cat de bine va prinde acest topic, revin cu poze si informatii noi.
Iulikk
20 Dec 2011, 10:21
Un jurnal de bord fara poze este ca o femeie fara sâni... Asa ca... hai cu pozele
.
Multi kmp!
espacern
20 Dec 2011, 10:21
Daca cu vechiul Megane ai parcurs 100000 in 7 ani atunci inseamna ca nu se justifica achizitia unui diesel pentru tine.
Dieselul este rentabil pentru cine ruleaza mai mult...si culoarea negru este eleganta dar"magnet"de praf/mizerie.
@+
sylvester
20 Dec 2011, 10:23
Diseara voi pune niste poze, de acum vreo saptamana, cand arata si ea normal (curat)
@ Espacen
asa este, dar, nu a fost diferenta de bani la achizitie. Singura "problema" o sa fie costul reviziilor.
IRONICK
20 Dec 2011, 10:27
QUOTE(espacern @ 20 Dec 2011, 10:21)
Daca cu vechiul Megane ai parcurs 100000 in 7 ani atunci inseamna ca nu se justifica achizitia unui diesel pentru tine.
Dieselul este rentabil pentru cine ruleaza mai mult...si culoarea negru este eleganta dar"magnet"de praf/mizerie.
Markos
20 Dec 2011, 10:31
Fiind la aceiași bani, nu strica dizalu', la cat a ajuns kilul de carburant.
Mulți kmp fãrã servis!
Sa o stapanesti sanatos. Eu as fi mers totusi pe un 1.4 tce.
QUOTE(espacern @ 20 Dec 2011, 11:21)
Daca cu vechiul Megane ai parcurs 100000 in 7 ani atunci inseamna ca nu se justifica achizitia unui diesel pentru tine.
Dieselul este rentabil pentru cine ruleaza mai mult...si culoarea negru este eleganta dar"magnet"de praf/mizerie.
@+
Aiurea, sunt atatia care-si iau diesel pentru cum se conduce, pentru cuplu la turatii joase, pentru femei de asemenea un diesel e MULT mai usor de condus prin oras ca un benzinar, asa ca teoria ta pica.
IRONICK
20 Dec 2011, 11:18
Ti se pare ca dieselul se conduce mai bine, tce-ul se conduce si mai bine.
cj98czh
20 Dec 2011, 11:19
De unde sa stie Argon de motoare turbo benzina
sylvester - este masina ta, banii tai, alegerea ta ... sa te bucuri de ea si sa te duca peste tot fara nici o problema!
aleksanders
20 Dec 2011, 11:39
multi km fara evenimente- si hai cu pozele
espacern
20 Dec 2011, 11:55
QUOTE(argon @ 20 Dec 2011, 11:09)
asa ca teoria ta pica.
Ala cu teoria era Pitagora..eu am spus parerea mea.
La 1.4 TCE cuplul(senzatia ca se conduce usor)este mai mare ca la 1.5 DCI.
@+
IRONICK
20 Dec 2011, 12:01
QUOTE(cj98czh @ 20 Dec 2011, 11:19)
De unde sa stie Argon de motoare turbo benzina
Ce sa stie argon de motoare catre trag sustinut pana la 6000. Evident, experienta lui vine de la troaca submotorizata pe care o are.
zanzie
20 Dec 2011, 12:04
Singurul avantaj la diesel e consumul. Altfel as lua tce.
QUOTE(IRONICK @ 20 Dec 2011, 13:01)
Ce sa stie argon de motoare catre trag sustinut pana la 6000. Evident, experienta lui vine de la troaca submotorizata pe care o are.
Da de troaca ta nu zici nimic?
Am condus si motoare turbo pe benzina, mari, de 1800, nu pocnitori renault de 1200 sau 1400, tot mai placut e dieselul, pentru cine isi face treaba cu masina nu pedaleaza de nebun la acceleratie, e mai comod dieselul.
npleshea
20 Dec 2011, 15:12
Un motor pe benzina e mai fiabil decat un motor diesel si mai usor de intretinut. La diesel ai avantajul cuplului si cam atat. Nici din consumul mic nu mai faci vreun avantaj. Plus ca la nevoie la motorul pe benzina ii pui GPL. La diesel ce faci? Pui ulei?
pe langa avantajul cuplului si avantajul consumului ai avantajul unui motor mai eficient, cu un randament mai bun, nu o spun eu, spun legile fizicii. Si daca la aceeasi bani fata de un benzinar si-a luat diesel, se trezesc unii sa spuna ca nu merita ca face putini km. Si sa faca 1000 km pe an, daca e la acelasi pret ce anume nu merita?
npleshea
20 Dec 2011, 15:18
Pai reviziile sunt mai scumpe la diesel. De asta am spus ca motorul pe benzina e mai usor de intretinut. Dieselul e pretentios: motorina de calitate, ulei mai scump, plus ca scoate fum daca nu are filtru de particole si la mersul in oras se infunda vana EGR. Motorul pe benzina chiar si turbo e mai putin pretentios si mai ieftin de intretinut.
dan constantin
20 Dec 2011, 15:19
QUOTE(npleshea @ 20 Dec 2011, 15:12)
Un motor pe benzina e mai fiabil decat un motor diesel si mai usor de intretinut. La diesel ai avantajul cuplului si cam atat. Nici din consumul mic nu mai faci vreun avantaj. Plus ca la nevoie la motorul pe benzina ii pui GPL. La diesel ce faci? Pui ulei?
sa vezi trai pe vatrai cu gpl-ul
npleshea
20 Dec 2011, 15:23
Nu stiu ce e de ras. Eu am avut Dacia Berlina pe GPL si nu am avut probleme. Stiu taximetristi cu Logan 1.4 pe GPL care au facut peste 150 mii de km si nu au nici o problema. Secretul e sa nu fii zgarcit ca sa obtii consum foarte mic pe GPL.
QUOTE(npleshea @ 20 Dec 2011, 16:18)
Motorul pe benzina chiar si turbo e mai putin pretentios si mai ieftin de intretinut.
Daa, sa vezi turbina picata la veveu tsi, la 80.000 km, ieftin ca braga. tce-urile de la renault sunt relativ noi pe piata,sa vedem probleme in cativa ani.
npleshea
20 Dec 2011, 15:25
Turbine picate am vazut la diesele o gramada mai ales la VW. La motorizarile pe benzina nu prea am auzit de asa ceva.
aleksanders
20 Dec 2011, 15:25
iar ati inceput cu polutia, pardon...poluarea jurnalului - cornel cred ca e timpul pentru curatenia de craciun
IRONICK
20 Dec 2011, 15:26
QUOTE(argon @ 20 Dec 2011, 14:31)
Da de troaca ta nu zici nimic?
Am condus si motoare turbo pe benzina, mari, de 1800, nu pocnitori renault de 1200 sau 1400, tot mai placut e dieselul, pentru cine isi face treaba cu masina nu pedaleaza de nebun la acceleratie, e mai comod dieselul.
Ai condus pe dracu. Hai, plimba ursul pe topicul tau, ca aici este pentru oameni mari.
QUOTE(argon @ 20 Dec 2011, 15:23)
Daa, sa vezi turbina picata la veveu tsi
Personal nu cred ca ai vazut nici una. Doar vorbesti din auzite.
npleshea
20 Dec 2011, 15:31
Asa ziceam si eu ca nu am prea auzit de turbine picate la motoarele turbo pe benzina dar am auzit si vazut turbine picate la motoare diesel mai ales la VW.
Alex4u
20 Dec 2011, 15:56
QUOTE(argon @ 20 Dec 2011, 11:09)
Aiurea, sunt atatia care-si iau diesel pentru cum se conduce, pentru cuplu la turatii joase, pentru femei de asemenea un diesel e MULT mai usor de condus prin oras ca un benzinar, asa ca teoria ta pica.
Din cauza asta conduce sorta un espero ciuruit automat?
dan constantin
20 Dec 2011, 16:12
QUOTE(npleshea @ 20 Dec 2011, 15:23)
Nu stiu ce e de ras. Eu am avut Dacia Berlina pe GPL si nu am avut probleme. Stiu taximetristi cu Logan 1.4 pe GPL care au facut peste 150 mii de km si nu au nici o problema. Secretul e sa nu fii zgarcit ca sa obtii consum foarte mic pe GPL.
poluam topicul omului
150k crezi ca e destul pentru 1,4mpi?
ArtVandelay
20 Dec 2011, 16:22
QUOTE(npleshea @ 20 Dec 2011, 16:18)
Motorul pe benzina chiar si turbo e mai putin pretentios si mai ieftin de intretinut.
Asta ramane de vazut
dan constantin
20 Dec 2011, 16:36
QUOTE(ArtVandelay @ 20 Dec 2011, 16:22)
o parere inteleapta
npleshea
20 Dec 2011, 16:38
dan constantin, daca 150 de mii de km numai pe GPL ti se pare putin, stiu alt caz cu Logan 1.4 cu 400 de mii de km numai pe benzina. Aia e mult sau putin? Uzurile in cazul functionarii unui motor cu GPL sunt mai mari. Asta daca nu se pune un zmac care sa se amestece cu GPL-ul si sa ii dea proprietati lubrefiante. Uite ca in Ungaria se face chestia asta dar la noi nu ca nu da nimeni bani in plus pentru asta. Asa ca 150 de mii de km numai pe GPL mi se pare destul de mult.
ArtVandelay, eu unul am vazut turbine defecte la motoare diesel. De turbine cazute la motoare pe benzina doar am auzit si alea erau cazuri in care s-a facut cip tuning la motor. Intr-un parc cu 10 VW Passat 2.0 TDI s-au dus 4 turbine: una la 35 de mii de km, una la 60 de mii de km, a treia la 73 de mii de km si a patra la 120 de mii de km. Probleme cu pompa de benzina au avut toate, cu injectoarele: la 9 din 10 masini au schimbat cel putin un injector si au fost toate 10 masinile cumparate de noi cu 0 km in bord de la reprezentanta. Si daca vorbim de motoare aspirate tot cel pe benzina e mai ieftin la intretinere dar in ziua de azi nu mai gasesti diesel fara turbo in productie. Numai din revizii si tot dieselul e mai scump la intretinere.
dan constantin
20 Dec 2011, 16:49
npleshea,m-ai lamurit!
chiar m-ai convins dupa 8 ani de cind am renuntat la benzina si am diesel sa ma intorc la benzina ca este intretinere mai scumpa la diesel,si pica turbina asta Domle
SorinCT
20 Dec 2011, 16:51
Eu pana acum nu am vazut 1 turbina picata la nici un prieten si multi au motorina. Nu stiu cum gasiti voi numai ciurucuri in flacari la care pica turbina dupa 30k km dar eu nu am vazut pana acum...
IRONICK
20 Dec 2011, 16:53
QUOTE(dan constantin @ 20 Dec 2011, 16:49)
npleshea,m-ai lamurit!
El vorbeste de 2.0 de pe Passat. Care a fost si este un monument de fiabiliate.
npleshea
20 Dec 2011, 16:55
dan constantin, tu faci ce vrei. Sunt unii care cumpara diesel pentru cuplu sau pentru consum. Eu am condus acelasi tip de masina si pe motorina si pe benzina si prefer motorizarea pe benzina. Am vazut facturile de la revizii si clar motorizarea pe benzina a fost in avantaj. Nu era benzina turbo fata de diesel turbo dar cele mai ieftine revizii si interventii le-a avut clar motorizarea pe benzina. Asta pe demonstrate, cu facturi.
dan constantin
20 Dec 2011, 17:08
QUOTE(npleshea @ 20 Dec 2011, 16:55)
dan constantin, tu faci ce vrei. Sunt unii care cumpara diesel pentru cuplu sau pentru consum. Eu am condus acelasi tip de masina si pe motorina si pe benzina si prefer motorizarea pe benzina. Am vazut facturile de la revizii si clar motorizarea pe benzina a fost in avantaj. Nu era benzina turbo fata de diesel turbo dar cele mai ieftine revizii si interventii le-a avut clar motorizarea pe benzina. Asta pe demonstrate, cu facturi.
majoritatea posesorilor de benzinare se consoleaza cu replica costurilor de revizii
daca te duci la reprezentante baietii sunt pusi pe japca,asta se stie,e valabil la ambele motorizari
daca te mai orientezi putin,iesi bine cu ambele motorizari,si zic eu ca o revizie pe an cum se face in perioada de garantie diferenta de costuri intre benzina si diesel nu este asa de considerabila,numai daca esti un gen Hagi Ghita care a taiat coada la pisica
cu toate argumentele teoretice care sunt date pe aici,ca na este numai teorie,eu personal m-am saturat de benzinare,cel putin un plin pe saptamana...pai ajunsesem sa muncesc pentru benzina
la diesel consumul este total diferit...replica cu revizile scumpe e puerila
alea sunt o data pe an
dar fiecare cu alegerea lui
sylvester
20 Dec 2011, 17:13
Incerc sa lamuresc putin problema, printe picaturi, inainte de a pune niste poze (inca sunt la munca)
Masina cu toate dotarile, a fost foarte putin peste 11.000 Euro cu tot cu Tva, deci practic a iesit mai ieftin decat 1,4 tCe.
tce-ul este relativ nou la noi, si in ciuda tuturor forumistilor care asteptau lansarea acestuia, cand s-a pus problema de achizitie au optat tot pt. 1,6 16v.
Deci ca fiabilitate, servisul nu poate spune daca e un motor fiabil sau nu. Pana acum nu s-au intors in servis pt probleme tehnice.
In schimb la 1,5 dci (zis si mama timpului) s-au mai remediat din vechile probleme, de aceea am optat pentru el.
Nu sunt fan diesel deloc, dar nici nu m-ar deranja daca devin cu trecerea timpului.
Revin mai tarziu cu pozele promise, sa mai stig versusul
IRONICK
20 Dec 2011, 17:21
QUOTE(dan constantin @ 20 Dec 2011, 17:08)
cu toate argumentele teoretice care sunt date pe aici,ca na este numai teorie,eu personal m-am saturat de benzinare,cel putin un plin pe saptamana...pai ajunsesem sa muncesc pentru benzina
la diesel consumul este total diferit...replica cu revizile scumpe e puerila
alea sunt o data pe an
Esti cam indoctrinat. Tu vorbesti dintr-o experienta personala, el vorbeste de un parc auto. Este o mica-mare diferenta.
Chiar, care este diferenta de consum intre un diesel si o benzina in regim de autostrada?
dr_mKe
20 Dec 2011, 17:41
Hmmmm, Budapesta - Mako intr-o ora, 20 de litri de benzen si nici o amenda de la rendõrség
sorin000
20 Dec 2011, 17:44
Treaba e ca noi nu prea avem autostrazi...
@sylvester: S-o stapanesti sanatos.!
cdadan
20 Dec 2011, 17:52
QUOTE(IRONICK @ 20 Dec 2011, 17:21)
Chiar, care este diferenta de consum intre un diesel si o benzina in regim de autostrada?
E diferenta clara la consum. Mai ales la viteze maricele, unde benzina musca bine de tot din rezervor.
IRONICK
20 Dec 2011, 17:57
Este diferenta, dar foarte mica. La mers in oras se simte intradevar.
dr_mKe
20 Dec 2011, 17:59
Diferenta la aceiasi putere, in regim ''legal'' este de mai mult de 1 litru. La viteze mai mari sare sesizabil peste 2 litri / 100 km.
LE > in regim de autostrada
cdadan
20 Dec 2011, 18:05
QUOTE(IRONICK @ 20 Dec 2011, 16:26)
Doar vorbesti din auzite.
Nu, ma confunzi, aia e specialitatea ta, nimeni nu te poate intrece.
QUOTE(IRONICK @ 20 Dec 2011, 18:21)
Esti cam indoctrinat.
Oricine altcineva ar fi zis chestia asta, poate lua cineva in seama, DAR iauzi cine s-a trezit sa spuna tocmai asta
dan constantin
20 Dec 2011, 18:12
QUOTE(IRONICK @ 20 Dec 2011, 17:21)
Esti cam indoctrinat. Tu vorbesti dintr-o experienta personala, el vorbeste de un parc auto. Este o mica-mare diferenta.
Chiar, care este diferenta de consum intre un diesel si o benzina in regim de autostrada?
Indoctrinat esti tu,si susti pareri teoreticel!El vorbeste de un parc auto din marginea tablei de sah,eu vorbesc din proprie experienta.Aveam pretentii mari la tine...dar ai cam spus totul despre tine cind te-ai referit la autostrazi...la cate avem noi
cdadan
20 Dec 2011, 18:18
Va certati de pomana. Miturile cu reviziile scumpe la diesel nu se adeveresc. In schimb, alea cu fiabilitatea VW, cam da.
Nu se cearta nimeni, doar unii se dau cocosi si au facut o pasiune in contrazicerea cu necunoscuti pe forumuri. Si cand le pui fizica termodinamica in fata, care zpune raspicat ca un motor diesel e mai eficient prin principiu ca unul otto, se fac ca ploua.
cj98czh
20 Dec 2011, 18:24
QUOTE(npleshea @ 20 Dec 2011, 15:18)
Pai reviziile sunt mai scumpe la diesel. De asta am spus ca motorul pe benzina e mai usor de intretinut. Dieselul e pretentios: motorina de calitate, ulei mai scump, plus ca scoate fum daca nu are filtru de particole si la mersul in oras se infunda vana EGR. Motorul pe benzina chiar si turbo e mai putin pretentios si mai ieftin de intretinut.
Imi areti si mie uleiul ala mai scump??? mai nou cam toate uleiurile se folosesc si pt. motoare diesel si pentru benzina ...
Revizii mai scumpe ??? Poti argumenta?
Fum?? daca motorul este utilizat cum trebuie, nu prea are voie sa scoata fum ...
mircea_aq
20 Dec 2011, 18:29
Dupa 7 ani pe forumul reno ai trecut de la o masina cu 5* la euroncap la una cu 4*, I rest my case
vallyyy
20 Dec 2011, 18:38
QUOTE(cj98czh @ 20 Dec 2011, 18:24)
Imi areti si mie uleiul ala mai scump??? mai nou cam toate uleiurile se folosesc si pt. motoare diesel si pentru benzina ...
Revizii mai scumpe ??? Poti argumenta?
Fum?? daca motorul este utilizat cum trebuie, nu prea are voie sa scoata fum ...
Nu e vorba neaparat de revizii cat e vorba de faptul ca e pretentios,stim cu totii ca motorina la noi e proasta,de cate ori ma duc la intalnirile locale opel,nu am vazut pe nimeni sa bibileasca la motoarele pe benzina,in schimb la diesel mereu,ba releul bujiilor incadescente face fite,ba bujiile,ba termoflot,ba pompa de injectie,ba injectoare,ba fum ,ba nu stiu ce etc,sa fereasca Sfantu' de vreo turbina.Ambele motoare dupa mine compenseaza,unul e mai fiabil dar mananca mai mult,celalalt e mai pretentios(motorina si intretinere) dar mananca mai putin
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.