Experienta mea cu
acest senzor..
La motoarele K4J, K4M, K7M etc, ca sa ajungi la el tre' sa scoti rezonatorul apoi "scufunzi" mana printre
furtune si cu o tubulara de 10mm (cu prelungitor), ii scoti cele doua suruburi (nu-i greu daca stii unde s-o bagi)
Mufa o scoti dupa ce l-ai tras afara si atarna p'acolo (are o clema care trebuie ridicata cu unghia)
Conectorul este asimetric deci n-ai cum sa-l pui gresit (si oricum n-ar conta..)
Acest senzor este de fapt o bobina cu un miez de fier magnetizat (din fabrica) si care ca orice magnet,
in timp isi pierde puterea (cam 50% in 8 ani).
Deci din cauza ca varful ala metalic (care este unul din capele miezului bobinei) este magnetic, in timp
atrage pilitura de fier pe el (raschetata de electromotor de pe volanta), pilitura care deformeaza
geometria liniilor de camp prin intrefier (adica in spatiul dintre dintii inductori de pe volanta si varf/miez)
Trebuie sa cureti acest varf cu o perie de plastic sau o carpa (adica nu-i nevoie de W40)
D'aia au foarte multi probleme cu acest senzor.. pentru ca in 8 ani,
miezul lui se demagnetizeaza O sa intrebati probabil dar de ce si
alea noi fac tot asa ? Simplu, pentru ca desi "sunt noi", au stat
pe tejghea cam mult ; Nu va alarmati caci am gasit o solutie..
Cand il pui la loc nu prea vezi ce faci acolo, dar nu-ti fa griji caci suruburile nu-ti permit sa-l aliniezi gresit
varful senzorului tre' sa pice in jos, pe mijlocul dintilor aia mai scunzi si lati (nu aia ptr demaror..)
Eu am vrut sa vad/simt cat de magnetizat este varful asta si l-am atins cu o surubelnita (care este si ea
magnetizata
un pic). Ei bine, varful/magnetul mi s-a parut foarte, foarte
lesinat ca magnet..
Mi-am zis ca poate asa trebuie sa fie, lesinat.. si apoi l-am
montat la loc si cand am
incercat sa pornesc masina nu mai mergea ! Mentionez ca inainte de a-l scoate ca sa-l curat, pornea la sfert.
Mi-am zis ca poate nu face contact in mufa, am masurat, am facut poze.. totul
parea ok.
Apoi mi-am adus aminte ca l-am atins cu surubelnita (adica un alt magnet) si am presupus ca poate
d'aia nu mai merge, ca i-am "consumat"/modificat si ultima farama de magnetism din miez..
Din fericire am avut in casa un magnet (cu Neodymium) si am putut sa-mi testez teoria.
Dupa cum vedeti arata ca o moneda; o fata este Nordul magnetic iar cealalta este Sudul magnetic.
Nu stiu care e N sau S insa prima data cand l-am pus peste senzor, exact ca in imagine, motorul
tot nu a pornit. Dar dupa ce l-am intors pe partea cealalta, motorul a pornit ca de obicei la sfert, ba
chiar mi se pare ca si relantiul a devenit mai rotund.