Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: PRESIUNE MARE IN BAIA DE ULEI?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio III
cypryan06
Salut tuturor! Iata ca vin cu o noua problema.
Intro seara am alergat eu prin oras si a inceput sa mi se aprinda becul de la ulei. Ok. Mergem la magazin luam un litru de ulei, il bagam frumos la motor si plecam. Martorul stins, totul frumos! Dupa vreo 7-8 km a inceput dumneaiei sa se balbaie stand frumos la semafor si dintro data.... a inceput sa se tureze singura ca nebuna de am zis ca sare motorul in sus. Am rasucit cheia sa opresc motorul dar ea nimic. Pana la urma s-a orit, Un fum imens in spatele meu si multe, foarte multe clacsoane. Toate bune si frumoase sad.gif Am lasato, s-a racit, am pornit cu chiu cu vai am ajuns acasa.
Am intrat pe forumuri sa citesc. Ba una ba alta, ba injectuare, ba turbosuflanta. Ideea este ca dimineata a pornit, a mers frumos pana am ajuns in Piata Victoriei. Din Chitila pana acolo, timp suficien sa se incalzeasca si sa....SE TUREZE DIN NOU cu fumul acela alb de rigoare. OK! hai sa vedem ce-i de facut. La Chibrit, pt cine stie, exista un service diesel. Raspunsul la intrebare a fost clar: ulei in capul pistoanelor si de aici autoaprinderea. De unde ulei? Din turbosuflanta! Ce-i de facut? Schimbat turbo, reparat turbo, sau....anulat turbo, asta pana se face rost de bani pt schimbat sau reparat. S-a optat pt anulat turbo cu pierderile de rigoare.
Am mers frumos acasa si punete pe treaba. Am scos ce era de scos din turbosuflanta, am opturat circulatia gazelor, am opturat almentarea cu ulei etc. Remontez la loc dau cheie si ..... MERS NORMAL biggrin.gif Dar asta pana cand sa incalzit wacko.gif cand a luato din nou de nebuna.
Una peste alta uleiul vine din capacul culbutorilor, tachetilor, cum vreti sa-i spuneti, Pe unde ar trebui sa iasa gaze si foarte putin ulei, pe acolo la inceput picura iar apoi incele sa curga, si sa se duca in turina si de acolo mai departe in admidie si tot asa. Am scos joja, si pe acolo gaze iar dincolo pe furtun nu mai curgea ulei, doar picura, insa a inceput sa stropeasca si pe la joja. Una peste alta imi arunca tot uleiul din baie. Stau si ma gandesc ca, compresia sa se duca in baia de ulei ??? Sa fie segmentii pe linie sau si mai frumos sa trebuiasca segmentare facuta??? Sau ce???
$$ilvviu
Pai daca a mers pe ulei pana s-a oprit singur o sa ai ceva bani de bagat in motorul asta. Daca aveai inspiratia sa il bagi in a 5-a si sa "omori" motorul ai fi scapat mai ieftin.
cypryan06
problema este de ce am presiune asa mare in baie de-mi arunca uleiul afara doar cand se incalzeste?
espacern
Ai facut bypass la turbina?
Poate din cauza aia...

@+
$$ilvviu
Presiune in baie ai din cauza segmentilor uzati. Scapa compresie in baie.
cypryan06
adica? nu cred. Poti fi mai explicit, te rog!
cum adica bypass?

17 Dec 2011, 00:29:
si eu m-amgandit la segmenti, dar ma gandeam sa nu fie si alte cauze
$$ilvviu
Alte cauze nu vad.
cypryan06
pot face altceva, ca sa trimit uleiul inapoi in baie, pt ca sincer nu prea am starea necesara de o segmentare!!!!
$$ilvviu
NU are cine sa faca presiune, pompa de ulei poate fie capabila si de 1000000 bari, il ia din baie si il varsa la loc, nu are cum sa creasca presiunea.
Presiunea intr-un circuit care se vrea inchis nu are cum sa creasca (cu exceptia presiunii datorate cresterii de temperatura, dar cu o valoare foarte mica in cazul nostru) decat prin aport extern. Acest aport extern poate proveni din compresia scapata in baie pe langa segmentii uzati.
cypryan06
ma gandeam ca daca am blocat alimentarea si ecacuarea cu ulei a turbinei sa nu aiba ca efect cresterea presiunii in baie
espacern
Asta te-am intrebat daca ai facut bypass la turbina:adica ai facut circuit de ulei exterior fara sa mai treaca prin turbina.
Dar daca tu ai blocat conductele de ulei de la turbina problema cu presiunea poate sa fie de acolo.

@+
cypryan06
pai da, problema este ca nu am facut circuit exterior de ulei ci doar am obturat alimentarea si evacuarea cu ulei a turbinei
espacern
Cel mai bine este sa repari/schimbi turbina si sa refaci traseul circuitului de ulei.
Nu mai circula cu masina asa pentru ca bypass(sau anularea) este o solutie provizorie cand te lasa in drum turbina si vrei sa ajungi pana la service...nu de circulat zi de zi.

@+
cypryan06
stiu si sunt deacord dar daca este vorba si de segmenti? ma gandeam sa-i fac circuitul de ulei separat si sa vad ce se intampla, daca ramane la fel cu aruncatul uleiului atunci..... banuiesc ca e clar!

17 Dec 2011, 17:20:
are cineva idee cum sa fac circuitul pt ulei separat de turbina?
$$ilvviu
Nu te mai chinui cu circuitele de ulei. La tine problema e din segmenti.
Circuitul de ungere a axului turbinei e o ramificatie a circuitului de ungere al motorului.
Daca infunzi conducta de la turbo nu are cum sa creasca presiunea in baie. Dar ma rog.... poti face ce vrei, e masina ta.
BannedHost
Eu zic sa pui totul la loc si obturarea traseului de ulei sa il repari iar apoi sa te apuci daca e vorba de segmentare.
cypryan06
adica? sa refac circuitul in turbina sau cum?
BannedHost
Cum a zis si espacern mai sus. Oricum acest lucru trebuie facut si daca sunt dusi segmentii si daca nu.
cypryan06
am mai ctit si pe alte forumuri si am vazut ca majoritatea se plan de prezenta uleiului pe conducta de aspirare a turbinei. La mine am scos furtunul care intra in epurator si l-am bagat intro sticla sa vad ce se intampla. Frumos, nici pic de ulei pana sa incalzit motorul. Cum s-a incalzit cum a inceput mai intai sa picure si apoi efectiv sa curga uleiul. De aceea m-am gandit ca ar putea scapa compresia in baie. Si inca ceva: cum trebuie sa vina la injectuare motorina pe retur, pt ca la mine, la doua vine mai slab si la celelalte doua mai puternic?
Iulian Zachici
Buna ziua ! Am si eu o problema la un Renault Megane 2, 1.5 dci, 2005. Din ce cauza este compresia prea mare la capacul de la culbutori, nu se accelereaza si mai arunca si ulei pe filtrul epurator ? Va multumesc anticipat, tuturor, pentru sfaturi !
BannedHost
Buna seara. Incercati sa faceti un test de compresie pe fiecare cilindru iar apoi, in urma rezultatelor se poate vedea mai exact cauza.
Iulian Zachici
Multumesc pentru raspuns ! Daca mi-ati putea spune si cum se face, as fi mult mai multumit ! biggrin.gif O seara buna !
asulik96
Salut !
Am si eu o problema asemanatoare si anume imi ajunge motorina in ulei..
E posibil sa nu inchida 1 sau mai multe supape si motorina sa treaca in capacul de la culbutori si de acolo in baie ?
Masina a functionat ok, mi s-a rupt o prindere de la capacul de la culbutori si mi-a facut-o un mecanic.
Nu mai pierde ulei dar acum e si mai rau..imi creste nivelul.
Si ma anunta ca presiunea la ulei e scazuta. Pana sa o ia turbina razna si sa se tureze, imi facea la fel.
Nu stiu daca e coincidenta sau nu dar la o saptamana de cand am mi-a prins capacul cand am verificat uleiul crescuse..
Multumesc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.