Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cutie de viteze robotizata
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Twingo
somu
Am si eu o problema cu cutia de viteze robotizata. Se pare ca pompa hidraulica functioneaza in continuu si din aceasta cauza, la un moment dat, in timpul mersului sare din viteza pe N si becul zig zag din bord sta aprins tot timpul.
Poate cineva sa ma ajute sa inteleg daca se mai poate repara? Deja am schimbat un senzor de presiune de pe cutie si nu s-a schimbat nimic.
espacern
Cutia de viteze robotizata este o cutie normala la care s-a adaugat motorase care schimba vitezele si "calca"ambreiajul.
Totul este coordonat de un calculator simplu.
Ai ambreiaj simplu fixat pe motor si daca schimbi cutia/timoneria/pedala de ambreiaj scapi de probleme.
Sau repara/schimba ce este stricat pe acolo si ai iar confortul oferit de schimbarea automata a vitezelor.

@+
somu
Multumesc espacern.
Problema e ca l-am pus pe un tester Renault si cei din service nu isi dau seama ce ar trebui sa schimbe.
espacern
La reprezentanta stiu exact ce sa schimbe:toata cutia!
Cauta pe aici pe forum ca sunt cativa useri care sunt specializati pe reparatii de cutii de viteza si poate te lamuresc ei mai bine...

@+
Tamango
Exact aceeasi problema am avut-o eu ... am schimbat senzorul map de presiune si degeaba. Asta da la teste. S-a rezolvat prin curatare corp clapeta, nu are nimic cutia ca asta suspectam si eu. Pana rezolvi incearca s-o treci pe manual si tine-o turata ca nu mai face. Bafta
somu
Multumesc Tamango! O sa incerc si asta.
Testerul zice ca pierde presiune si motorasul de la pompa s-a defectat din cauza ca functioneaza foarte mult. Am verificat si la alt Twingo automat si pompa lucreaza foarte putin, doar cat sa creasca presiunea 2 - 3 bari, cat pierde la schimbarea vitezei.
catalinalexandru04
Salut,
Ai rezolvat cumva problema cutiei de viteze? Ma intereseaza daca a fost complicat sau costisitor. Sunt pe cale sa cumpar un twingo cu cutie semi-automata si am ceva dubii...

Merci
somu
Inca nu am rezolvat. Astazi imi monteaza pompa hidraulica de pe quickshift (probleme cu motorul de la pompa). O pompa noua costa intre 1400 si 1600 RON. Sper sa nu trebuiasca sa o inlocuiesc.
Am luat tot sistemul de la un Twingo din 95 semiautomat dar nu se potriveste (motorasul e prea mare). Daca intereseaza pe cineva, e de vanzare.
Revin cu informatii zilele astea.
TheEnZo
Pune niste poza concludente cu ansamblul robotizat de la cutie,poze mai in detaliu.
Nu am mai desfacut cutie de twingo robotizata. Dar am reparat cateva de VW Lupo, si cred ca sunt foarte asemanatoare , principiul fiind acelas la ambele. Poate pot sa iti dau un sfat, o opinie despre rezolvarea problemei tale.
bubu782001
Pai in primul rand motorasul de la pompa hidraulica este defect - ala pana nu e schimbat nu are ce rezolva mare lucru...

TheEnZo Incerc sa-ti pun niste poze de ansamblu nu stiu cat de mult te pot ajuta...este f mic sistemul...insa este f complicat si costa mult icon_mrgreen.gif .
TheEnZo
Nu imi dau seama de mare lucru asa, in principiu pompele alea daca sunt facute din materiale gen aliaje de aluminiu, sau compozite de bronz, se pot reconditiona, dar mai exista si cu plastic in interior care efectiv nu ai ce sa mai reconditionezi la ea, si scoti o caciula de bani sa cumperii una noua.
bubu782001
Si cu plastic se pot face diverse bucsi, piesulici din teflon etc (asta la un frezor/strungar bun). Sa nu fie efectiv corpul din plastic - ca atunci e aiurea. Din pacate nu am o poza cu sistemul robotizat... Pare o chestie micuta per ansamblu...iar live pe masina mare lucru nu se vede.
somu
Intradevar live nu se vede mare lucru, sunt foarte inghesuite.
In sfarsit s-a rezolvat (sper sa si tina), mi-a reconditionat motorul (am primit oferta de pret pentru unul nou - 1600 ron), face presiune, se opreste dupa ce ajunge la presiune (functioneaza doar cateva secunde cat are nevoie sa faca presiune).
Din pacate, beculetul de pe bord cu zig zag nu se stinge. Voi vedea daca in timp se va stinge.
bubu782001
QUOTE
Din pacate, beculetul de pe bord cu zig zag nu se stinge. Voi vedea daca in timp se va stinge.


Poti sa astepti tu mult si bine. Martorul ala se stinge NUMAI daca se sterge eroarea memorata (sau erorilor memorate) din calculatorul cu probleme, cu ajutorul unui dispozitiv de diagnoza. Erorile sunt scrise intr-un eeprom in calculatorul implicat in respectivul circuit (calculatorul de injectie sau calculatorul de cutie automata in cazul tau) si nu se sterg la decuplarea bateriei sau in timp (memorille eeprom se sterg singure - de fapt se voaleaza continutul, in cateva sute de ani tongue.gif ).

Totusi, daca exista o problema reala (si nu a fost rezolvata) chiar si daca este stearsa eroarea, aceasta va reaparea implicit se va reaprinde martorul.
Martorul la cu zig-zag-ul intr-un dreptunghi, implica o problema pe injectie sau pe sistemul robotizat al cutiei (senzori, elemente defecte, cablaj intrerupt, calculator defect etc).
somu
Multumesc bubu782001.
Acum daca merge masina, sper sa ajung la o reprezentanta Renault (nu avem in oras).
bubu782001
Pentru putin.

Daca ai drum in Bucuresti, te pot ajuta...
somu
Din pacate sunt cam departe de Bucuresti. Tocmai la Zalau. smile.gif
ftraian
QUOTE(somu @ 23 Jan 2012, 12:42)
Am luat tot sistemul de la un Twingo din 95 semiautomat dar nu se potriveste (motorasul e prea mare). Daca intereseaza pe cineva, e de vanzare.
Revin cu informatii zilele astea.
*



Ma intereseaza pe mine sistemul semiautomat. Eu chiar semiautomat am si a inceput sa dea rateuri. Ma poti contacta pe adresa de mail formata din: userul_meu@gmail.com ?
somu
ftraian ti-am trimis un e-mail pe adresa mentionata.
sa-mi spui daca vrei sa-ti mai trimit detalii, eventual poze.
Camelin71
@Somu: Salutare, am aceeasi tip de masina si cutie si acelasi tip de defectiune. Trimite-mi si mie te rog o adresa de mail sa putem corespunda sa-mi dai niste idei.
sorinmack
Salutare, am si eu o problema cu un Twingo din 2001 cu cutie de viteze robotizata. Am pus testerul pe ea si nu am reusit mare lucru. Masina nu porneste decat daca sterg eroarea din calculator. A mai patit cineva asa ceva?
argon
Verifica senzorul de presiune hidraulica, ori e dus, ori nu face suficienta presiune. Porneste doar daca presiunea e peste o anume valoare.
Lxiancu
Salut, am un twingo 2001 cu aceasta cutie secventiala si problema e ca nu mai schimba automat si doar prin impulsuri +/- nu face zgomot, nmic! Am fost cu ea la Auto Cobalcescu si au zis ca este necesar schimbarea uleiul care se pune cu o anunita pompa speciala si ar costa 120 euro! Sincer pare prea simpla problema, mi-e sa nu fie ceva mai grav si sa platesc 120 euro si sa fie degeaba
Gabriel-David
Salut colegi.
Am si eu probleme cu aceasta cutie robotizata.Aseara mi a sarit din A in N si nu a nai vrut sa intre deloc in nimic, nici A nici 1.Arata ca intra in 1 dar nu se misca,doar se accelera.Mi a mai facut 1 singura data asa dar si a revenit.Evident ca sa aprins martorul in zig zag.Ceva sfaturi?
Multumesc anticipat
argon
Verifica sa aiba ulei hidraulic suficient, scoate mufele si da cu spray de contacte , in principiu mufa mare de deasupra cutiei, dar si cele ce intra in ecu din partea stanga .
Gabriel-David
I ti multumesc frumos pt raspuns.Il am de 3 luni.I l am luat sotiei dar ne am atasat amandoi de buburuza.Inca nu stiu fiecare surub si mufa .O sa caut mufele sa vad daca are vre un efect.Imi ezte frica sa nu fie ambreeajul.
argon
Nu are de ce sa ti fie frica , e ieftin, un ambreiaj simplu de manuala. Uleiul schimba-l mai bine cu totul, daca e din fabrica e clar. Nu vorbesc de uleiul din cutie, ci cel din rezervorul mic de pe cutie, 5-600ml, ulei renaultmatic d3 syn.
Gabriel-David
Vorbesti de cel rosu, am intels.Spune mi pe unde pot completa pe cel din cutie,nu gasesc schema nimic.Asta numai daca stii
Ambreeajul este la fel ca la cea manuala?
argon
Ambreiajul e la fel ca la manuala, uleiul din cutie nu are legatura cu problemele tale. Totusi se completeaza ca la orice cutie de logan, megane, samd. Codul cutiei e jh1, gasesti documentatie.
espacern
Cutia ta robotizata are cod JH1013...doar pentru asta cauta informatii nu despre altele ca n-au nici o legatura cu ce ai tu pe masina!
argon
Uleiul prin acelasi loc se completeaza. Incearca sa rezolvi cu ce ti-am zis, ca eu am rezolvat. Dupa ce am luat-o facea figuri, nu mai intra in viteza, se aprinde martorul ala minune aleator. Am schimbat uleiul rosu, care era uzat si negru, am curatat toate mufele, si de atunci nu a mai avut probleme. Adica vreo 2-3 ani. La uleiul din cutie nu am umblat.

Cati km are? Ca mai pot fi periile colectoare de la motorasul ce face presiune in servomecanismul ce schimba vitezele, sau captorul pozitiei ambreiajului.
dani_gmag
Buna ziua. Sie eu am un Renault Modus din 2007 cu cutie robotizata si face aceleasi probleme. in timpul mersului din modul A (automat) sare in modul manual. Se poate conduce in continuare dar e inervant ca tot trebuie iarasi sa activez din schimbator modul AUTOMAT. Detin pe cutie urmatoarea eroare: DF078 (probleme la Ansamblul HIDRAULIC) pierdere presiune. Ce e de facut?

poate ma ajuta SOMU, ARGON sau altii
einstein1984
posibil nevoie de alt acumulator.
dani_gmag
Acumulator pt toata masina sau ceva acumulator special montat pe cutie?
einstein1984
acumulatorul de presiune al sistemului hidraulic, nu ala electric al masinii.
dani_gmag
Buan ziua,
Sie eu detin o eroare la cutia automata Quickshift de pe un MODUS 1.5 dci din 2016
DF078- probleme hidraulice cica
Nu stiu care e ordinea repararii
Nu se poate conduce in modul ”A” pt ca sare rapid la schimbul vitezei in modul manual si palpaie o singura data la schimbarea treptei becul de service.
Am fost pana acum la 3 mecanici si nu gasesc buba. toti se dau cu parerea. au completat ulei hidraulic pt ca era lipsa mult, au curatat pinii de la toate mufele, scurgeri nu se vad la exterior. nu stiu ce sa-i mai fac
Am citit pe forumuri straine ca poate fi ceva menbrana din ceva acumulator. nu-mi dau seama la ce face referire
Un alt mecanic a zis ca trebuie invatata cutia cand si cum sa schimbe.
Oare sa-mi cumpar un tester CAN_CLIP pt Renault si sa ma joc eu putin?
Daca este vorba de acel ACUMULATOR....UNDE GASESC ALTUL SA CUMPAR?
SE GASESC COMPONENTE PT ACEST TIP DE CUTIE? (Cutie model JA5)
ktal
Sal, aceeasi pb si la mine, daca rezolvati ceva, dati si voi de stire, va voi informa si eu daca rezolv ceva, momentan e in service huh.gif
dani_gmag
Cine ma poate ajuta pt astfel de cutie quickshift typ JA5? Cred ca trebuie schimbat acumulstorul de pe sistemul hidraulic. Nu îmi face presiune suficienta. De schimbat schimba dar nu în Automat ci doar în mod manual. Unde găsesc piese? Cu cine sa vorbesc sa mi-l schimbe?
bubu782001
Acumulatorul hidraulic se cumpara NOU - de la Renault pe comanda (pe baza datelor masinii). Se poate cauta si la firmele de piese auto gen UNIX. De montat cred ca orice service poate sa il monteze - trebuie desfiletat cel vechi, re-infiletat cel nou.
waterhunt
Va salut, am un Renault Trafic din 2005 cu cutie robotizata, motor 2,5. Cutia este intrata in avarie si nu mai intra in viteze. Ma poate ajuta cineva cu un contact al unui mecanic sau service din Bucuresti sau pe langa Bucuresti, specializat in aceste cutii (roboti)?
ionbumbu1
mergeti la service Renault, ei va pot comanda după diagnoza precisa, ce piesa defecta aveti nevoie sa o comandati.
Florian1994
Baieti ajutati-ma si pe mine va rog ca mi-am luat teapa de 1000 de euro acum cateva zile.

Am luat un clio 1.2 benzina cutie robotizata, dupa 3 zile a inceput sa faca figuri, ba sare din automat pe manual, ba apare martorul check gearbox si nu porneste. Pe tester zice ceva de scurt electrovana. Tot timpu cand nu a pornit am miscat de firele ce duc la solenoid cred ca se numeste ( sunt 2 fire in total ) cineva mi-a spus ca e doar coincidenta ca merge dupa ce trag de firele alea.

In zona hunedoarei toti pe care i am intrebat imi spun ca nu se baga la masina ca nu se pricep
Gil26
Ai mai scris despre asta si ai spus ca "s-a rezolvat" aici: Link topic Clio2 robotizata
Dar martorul check gearbox si faptul ca nu porneste sau intra doar in viteza precedenta poate sa avea mai multe cauze, plus ca transmisie secventiala Clio2 are mai multe electrovalve, cele mai ”pacatoase” fiind EVS1 si mai ales EVS2 (destul de probabil sa ai si erori DF085 sau DF086), poti sa verifici continuitatea circuitului intre calculator si acestea (scrie si in procedura, am subliniat asta, dar nu inseamna doar "tras de fire") insa bine ar fi sa fie verificat tot sistemul.
Iti atasez totusi cateva capturi pentru a avea o idee despre aceasta transmisie, verifica conexiunile si poate ai noroc dar sugestia mea este sa apelezi la cineva care poate sa faca o diagnoza plus diagnosticare conforma a transmisiei si nu doar citire erori (si acestea ar putea ajuta dar oricum nu pot sa fie sterse pana nu se rezolva cauza sau cauzele).

LE: din cate stiu pe Clio2 sunt diferente intre "secventiale", ar fi fost utila seria de sasiu (VIN-ul) si eventual mai multe detalii despre problema, plus ca aceste cutii sunt destul de complexe si complicate (rezultand si unele probleme, daca tin bine minte au fost si cateva OTS-uri), poate ai noroc sa fie doar un contact ceva dar la fel de bine poti sa si inlocuiesti componente caz in care trebuie si o diagnoza plus resetari\reinitializari in softul transmisiei, etc. (si atunci poate reparatia sa te coste mai mult decat masina), dar sper si iti doresc sa fie o rezolvare simpla.
Florian1994
Nu reusesc sa pun poze dar erorile sunt

Circuit electrovana debit schimbator
Alimentare electrovane de secventa circuit deschis

Circuit electrovane de secventa EVS 2, EVS3 EVS6 Astea din cand stiu este eraoare ca e ramasa in vitezele respective.

Cand lovesc acea pompa sau cum ii spune de langa vasul de ulei, masina porneste si merge ok pe moment, am vazut ca cineva a mai lovito deoarece are urme de lovire pe ea, deci problema de acolo e.

Pompa ulei sau cum naiba ii spune
Gil26
Nu este nevoie de poze, era suficient de scris erorile sub forma DFxxx dar acestea mai trebuie si citite corect iar descrierea poate sa difere, apoi fara seria de sasiu (VIN) eu nu te pot ajuta mai mult, ceea ce am scris anterior ramane valabil, oricum testele\verificarile trebuie facute fizic pe masina iar asta depinde si de o serie de factori, cert este ca "lovirea" aceea nu rezolva problema (sau problemele)...dar poate ceilalti colegi te pot ajuta mai bine si concret....
Florian1994
2D
13D
14G
12D
15D
17G
19D

Astea sunt codurile de eroare, altceva nu apare.

Stiu ca lovirea nu rezolva problema, dar cert este ca functioneaza dupa lovire, deci acolo e problema.

Diagnoza a fost facuta cu Launch x431 in caz ca- conteaza.

Serie sasiu :VF1BB0W0H28000672

Erorile ESV2 3 4 ETC.. Apar datorita opririi cutiei in treptele respective.
Gil26
Conform VIN ai un motor D4F712 si o cutie JH1-004, o parte din capturile mele anterioare au fost pentru una JH1-007 (am extras fara sa am alte detalii) dar unele sunt asemantoare.
Launch x431 este OK, insa insiruirea aceea nu reprezinta codurile de eroare pe care le-am cerut si nu cred ca cineva te poate ajuta pe baza lor, iar citind printre randuri ceea ce ai scris in cele doua topice inclin sa cred ca nu este doar o cauza, dar eu ma opresc aici pentru ca nu doresc sa fac presupuneri nevand alte detalii concrete despre problema, poate ceilalti colegi te vor ajuta.
Florian1994
Nu ma pricep la mecanica si nici un mecanic pe care l-am contactat nu vrea sa ma ajute spunand ca nu se pricep, electricienii la fel.

Am lasat masina la un prieten, care maine o sa dea jos pompa si eventual sa o curete sau sa uite la ea dar si el mi-a spus ca nu ma poate ajuta cu mare lucru. Cel mai probabil o voi dezmembra sau daca am noroc sa o vand ca defecta macar la jumate din pretul sumei pe care l-am platit pentru ea. Am vrut sa fac un bine, am cumparat-o pentru mama mea care trage de un golf 4 si se chinuie cu manuala stricand ambreiajul.

Altii nu vad ca raspund pe aici, asa ca iti multumesc pentru timpul acordat.
Gil26
Este de apreciat binele pe care doresti sa il faci cu masina aceasta (iar asta scrie unul care dupa 1990 a condus masini doar cu acest tip de transmisie). Regret sincer ca nu pot sa te ajut cu mai mult, dar am nevoie de mai multe informatii, vezi totusi poate cel cu Launch x431 mai face o diagnoza si sa faci cateva poze (sau iti notezi) erorile din transmisie, ar putea ajuta, oricum este greu de la distanta iar daca nu te pricepi la mecanica si electronica este mai dificil sa rezolvi.
Totusi daca prietenul acela va da maine pompa jos, cand se umbla in sistem (inclusiv demontarea pompei) trebuie descarcat acumulatorul inainte, poti sa ai o presiune de cam 45-50 bar, iar asta se face prin diagnoza. Iti mai atasez si un fisier pdf cu transmisia JH1 de pe ClioII, descarca-l poate iti este de folos.
Poti sa verifici conexiuni, mufe, etc. dar nu desface nimic inainte sa eliberezi presiunea din sistem.

LE: tinand cont de cele scrise ulterior de coleg am editat postul dar am lasat fisierul pdf despre transmisia JH1 poate este de folos si altor colegi.
Florian1994
Salut, am pus-o pe tester delphi si apare eroarea

DF226
Df135
D07070


user posted image
A sters erorile si au disparut, doar cea de la pedala de frana a ramas, am schimbat senzorul de la pedala si tot apare eroarea dupa ce apas frana.

Pe launch nu mai apar erorile de electrovana, apare o singura eroare

D0- prog pl/pg neefectata. Aceasta nu merge stearsa si baiatul nu stie ce inseamna

user posted image

Masina merge ok, porneste ok dar ramane martorul ca o cutie de viteze aprins.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.