Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme acceleratie Clio II 1.2
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
sandel1986
Salut. Am o mare problema, daca citeste cineva si a mai intampinat simptome apropiate va rog sa-mi raspundeti. Deci detin un clio 1.2, benzina , 43Kw, 3 usi o varianta cu clapeta de acceleratie electronica.
Problema (simptome). Masina merge perfect pana in momentul in care se aprinde martorul cu rezistenta (martor preincalzire ) care se afla sub cel de benzina. Am fost in repetate randuri la reprezentanta...a 3 -a oara mi-a zis ca e clapeta de acceleratie (nu inteleg de ce a fost a 3 oara). In fine am gasit una la mana a-2-a, pe care am schimbat-o la un alt service tot dupa o diagnoza dupa ce am vazut ca a dat anomalie cu rosu pe tester la clapeta. Simptomele pe atunci erau in felul urmator: se aprindea martorul in mers, pedala de accelaratie numai raspundea in nici un fel si motorul oscila intre 1700-2000 rpm. A venit vara si m-a mai necajit doar de cateva ori dar nu m-a deranjat. Ei! De la sfarsitul lui octombrie pana in prezent( de cand este mai frig) a inceput sa ma necajeasca intr-un mod in care numai stiu ce sa fac. Inainte daca martorul se aprindea 1 data la 2 luni, acuma se aprinde de 4 ori pe distanta de 4 km pana ajung la servici, dupa care trebuie sa ma cobor din masina , sa scot cele 3 mufe de la calculator si problema dispare pentru moment. Simptomele acuma ar fi diferite pentru ca se aprinde martorul dar motorul sta normal la relanti!

Am tot discutat cu diferiti oameni, m-am documentat. Problema principala ar fi (zic eu): iar de la clapeta de acceleratie (pentru ca nu pot fi sigur ca ce am luat atunci la mana a doua sa nu fi fost stricata); bujii, fisele,bobina de inductie, ca ar putea trage aer fals, senzori de la pedala sau clapeta de acceleratie, benzina proasta, contact imperfect, si calculatorul in cele din urma si cine stie mai cate! Sambata am o programare la un service si sunt tare curios daca se va gasi problema. Dar pana atunci daca cineva s-a confruntat cu asemenea problema va rog sa-mi spuneti ca pot purta o discutie mai ampla cu mecanicul si poate o sa-i dau de capat intr-un final.Multumesc
bata_razvan
vezi sa nu fie de la pedala de acceleratie ca eu asa am patit acolo are un dispozitiv electronic o cutiuta neagra in care vine pedala de acceleratie. Captor acceleratie parca se numeste...
sandel1986
a dat la diagnoza o eroare prin care zice : traductor clapeta. Eroare poate fi odata de la clapeta sau de la calculator. Clapeta in principiu este...dar cine stie ce defectiune are. Am luat in primavara alta la second hand si vad ca are aceeasi problema si parca mi-e greu sa cred ca e de la ea. A ramas cea veche la mecanic si a zis ca daca are probleme mecanice poate facem din 2 clapete 1 functionabila.
Pleny
Salut ,

sandel1986 exact simptomele astea le-am intalnit si eu la masina mea (Renault Clio 1.2 16V , 55KW , 2001 ) si rezolvarea a venit de la senzorul de presiune de la admisie (MAP) user posted image , am schimbat bujii , fise , bobina , am pus-o pe tester etc.
Intr-un final si disperat am lasat un pusti de la un service micut sa imi umble pe la ea si a constatat ca acest MAP ar fi de vina , l-am schimbat si aceeasi problema ... apoi cred ca din noroc si fericire pentru mine a constatat ca un fir de la mufa ce intra in MAP era desprins ... asta a fost rezolvarea problemei mele smile.gif

Simptome :

- se aprindea si la cald si la rece acel martor in bord (cel cu rezistenta)
- in momentul cand martorul se aprindea motorul nu se mai accelera si parca mergea in 3 pistoane iar turometrul oscila intre 1500 si 2000 rpm
- la inceput sa zic ca se aprindea 1-2 ori pe zi apoi din ce in ce mai mult , probabil de cum erau trepidatiile motorului

Asadar , incearca si verifica acest senzor si eventual mufa acestui senzor ... exact simptomele astea le-am experimentat si eu si acel fir a fost rezolvarea la problema mea dupa ce am umblat prin reprezentanta si cateva service-uri fara rezultate .

O seara buna si sper sa-ti rezolvi problema .
sandel1986
senzorul asta l-am scos, i-am scos mufa, am dat cu spray de contacte. NU m-am uitat exclusiv la mufa. Ceea ce imi amintesc este ca are o sedere in lacasul lui acolo care nu mi se pare chiar fixa. Intra in gaura acolo dar el normal mai trebuie sa mai aiba ceva de siguranta in exterior sau joaca si la tine? Motoarele is diferite dar poza cu senzorul coincide. O sa ma uit mai atent maine. Multumesc frumos pentru explicatia cu detalii. O seara buna!
2fast_ionut
detin un clio bicorp din 2001 motor 1.2 8v 60 cp la mn cand o pornesc dim se tureaza putin apoi da in nas si se opreste, am desfacut si curatat clapeta de acceleratie care e electronica tot acolo se afla si motorasu "pas cu pas",cu curatarea nu am rezolvat mai nimic, dar nici eu nu am insistat asupra mizeriei de acolo, in orice caz, din cate stiu eu(intrebat in stanga si in dreapta) la service-ul auto unde lucrez eu, asa ca idee mi s-a spus ca e de la clapeta, motorasu nu deschide suficient cat trebuie clapeta ca sa bage aer si de aceea da in nas si se opreste
sandel1986
Revin cu noutati. Am lasat clapeta veche la mecanic, azi am discutat cu el si am aflat ca in clapeta fusese facute modificari, erau lipsa unele chestii.... In fine, motorasul pas cu pas pare sa fie bun, iar partea electronica numai functioneaza, deci in mare parte e cam distrusa. Urmeaza sa vedem daca putem schimba tranzistorii de pe placa si sa desfacem clapeta actuala sa vedem ce probleme are. wacko.gif
daan.mitrea
Renaul Clio 2001 1.2 16V 55kW 75HP - de aceasta problema sufera si masina mea. Mi se aprindea senzorul in bord (rezistenta) si nu se mai accelera cum trebuie oar pedala de acceleratie devenea un pic rigida. Pusa masina pe tester mi-a dat eroare senzor pozitie pedala acceleratie. Nu l-am schimbat pt ca nu imi facea des probleme dar intr-o seara mi s-a oprit masina in mers si de atunci am senzorul aprins, masina trage greu consumul e mare si pedala imi da impresia ca nu mai lucreaza corect. Zilele astea voi merge la service si apoi va spun ce zic si "super mecanicii" de acolo. Bujii schimbate in octombrie
Spanky
Si mie mi s-a aprins in mers martorul de la bujii incandescente(sarma aceea arcuita),fix cand eram in depasire si bineinteles ca nu a mai tras motorul,noroc ca am avut timp sa revin pe banda.La fel se tura singura pana la 2000 de rot,iar acceleratia nu raspundea.Probabil a avut ceva apa in benzina,pt ca mi-a facut asa cam 3 zile,apoi am facut plinul din alta parte si a disparut problema,fara sa umblu sub capota.Cu datul in nas la rece s-a rezolvat la mine prin schimbarea bujiilor.
vargamihai11tm
Si la mine se aprinde beculetul de la motor ( nu se incadreaza in norma euro 3 si "rezistenta" care zice ori apa in rezervor ori electronica defecta . Martorul nu prea il mai bag in seama , dar "rezistenta" ma cam deranjeaza caci daca inainte numai la franare intra acuma intra des si chiar inainte de a porni si mai mult e aprins, iar daca inainte pana la 3000 rot/min nu ma deranja adica 80 km /h acuma simt ca masina se balbaie sinu mai trage. Am fost la reprezentanta Dacia -Renault prima data cu acesta problema acuma vreo 2 ani si mi-au schimbat clapeta de acceleratie ( motorasul pas cu pas) Si la scurt timp a aparut eroarea din nou. Eu acuma o saptamana am masurat sonda Lambda din aval ohmetric era in regula dar pe firul de semnal nu dadea cei 0,2-3V ci imi arata 12V. Este destul de greu sa masori acolo sub masina.! Am folosit niste ace de gamalie. La cel din amonte nu am avut acces.
Saptamana trecuta am fost din nou la tester. Si imi da 3 defecte. Senzorul de la volanta, ECU, si clapeta de aer. Ii spun celi cu tester ca am schimbat clapeta de aer, zice ca sa incercam cu senzorul de la volanta. Il schimbam astazi dar cum il pune da vreo 6 defecte. Il pune din nou pe cel vechi si raman numai cele 3.
Se concentreaza pe senzorul Lambda din aval misca putin tensiunea in jurul valorii de 0.45V ( 0,44- 0,46V) testerul zice ca este bun. Dar parca se schimba prea incet. frecventa este 0,7-1Hz.

O sa incerc sa schimb aceasta sonda, ca tot am una de rezerva. Numai imi trebuie Renault cat traiesc eu.
Citesc pe aici ca defectul a venit de la firul senzorului de presiune de la admisie. MAP? . Ce o mai fi si asta si unde s-o afla? Ma poate ajuta cineva.
Multumesc.
Aici se descrie cum trebuie sa lucreze sonda lambda.
http://e-automobile.ro/categorie-electroni...nda-lambda.html
RazvanF
Nu poate fi de la bujii/bobine?
CipTal
Acest senzor se afla pe traseul de admisie, mai exact intre clapeta de acceleratie si galeria de admisie. Verifica firele de la senzorul MAP.
armor
Salut,
Am un clio 2001, 55 kW, 16 V, 1200cmc...cand se aprinde senzorul de clapeta nu mai trage, nu mai accelereaza aproape deloc. Am pus testerul si da probleme unghi clapeta acceleratie, scurt 12 V..cica este partea electrica. Stiti cumva se potriveste o clapeta de la clio 2004 tot 16 V?
Sau de la ce alt clio/logan se potriveste la motorul meu pe benzina?
Multumesc.
CipTal
Cu conditia sa fie acelasi motor.
dumitru23
A rezolvat pana la urma cineva aceasta problema? Au aparul si la mine aceleasi simptome....
Englishman
MAP-ul e curat?
dumitru23
A rezolvat pana la urma, era un fir aproape rupt(contact imperfect) la mufa swich frana care comunica si cu clapeta de acceleratie. Ar trebui ca si ceilalti care au postat aici sa ne spuna cum s-a rezovat la ei.........
clioss
Va salut! cer ajutor la probleme renault clio II 1,4 benzina 16V din 2001 72KW
Motorul tremura la relati si pe tester imi arata lipsa ardere piston 3... am gasit bobina de inductie arsa la 2 iar acum toate 4 functineaza perfect totusi imi da in continuare lipsa ardere piston 3 motorul tremura la relanti de parca ar merge in 3 pistoane... tin sa mentionez ca am schimbat clapaeta de acceleratie nou original reno, asta pentru ca nu mai functiona deloc clapeta veche.
Am citit putin pe forum si imi face impresia ca ar fi senzoruL MAP,,, uneori mi se aprinde in bord si semnul rezistenta o sa verific urmatoarele zile sper sa dau de capat...
daca este cineva sa ma ajute cu o informatie,,, orice informatie e binevenita o filtrez pt mine in prealabil
espacern
Bobina schimbata era noua sau SH......si bujiile s-au verificat/schimbat?
xmisterx
Trebuiesc verificate, bujiile, bobina de inductie, cablurile de la bobina, supapa unisens de pe furtunul de la servo-frana, injector si posibil ca supapele sa nu inchida cum trebuie.
clioss
am reusit s-o scot la capat... era bobina de inductie arsa la 2
initial pe tester imi arata lipsa ardere piston 3, am verificat si erau toate bune mai putin bobina 2... am schimbat-o cu una de la SH si tot la fel mergea...dupa cateva zile am scos toate bujiile si m-am trezit cu bujia umeda la 2 din nou asta pt ca bobina SH nu functiona se arsese, pana la urma am cumparat bobina noua si acum motoru merge frumos rotund... poate o scoteam mai repede la capat daca imi arata pe tester pistonu corect. motorul abia il segmentasem, si bujiile noi montate si supape verificate
va multumesc pt raspunsuri. i
DaPZzzz
Am si eu aceasta probleme cu acceleratia. Se aprinde rezistenta si efectiv nu mai am acceleratie. Am umblat la mufa si a mers fara probleme 2 zile.. acum iara am problema asta. Am comandat clapeta si maine sper sa ma duc sa o ridic si o schimb. Va anunt ce am reusit.
DaPZzzz
Din pacate piesa care a sosit nu era ce am vazut pe site.
CU toate acestea am dat cod si toate cele si degeaba.
Cel care cauta acolo pe calculator cica domne am gasit dar e 2000 de lei fara tva.
Zic ZAU?
Lasa ca ma duc la serice LoL
Asa ca aveti grija ce si cum comandati.
Revin cu update la ce si cum am reusit sa fac la service.
DaPZzzz
Am cumparat piesa cu 226 de lei... surpriza.. acum nu mai am probleme, fata sa schimb piesa!!!
RazvanF
Pai daca ai umblat la mufa si a mers 2 zile inseamna ca ai o problema cu niste fire care fac contact aleatoriu.
Degeaba pui piesa noua daca ai probleme pe circuitul electric catre piesa.
DaPZzzz
Foarte adevarat doar ca cred ca efectiv a fost doar o coincidenta, caci merge 2~3 zile si pe urma iara nu mai merge doar ca de data asta nu am mai umblat la nici un fir doar am lasat-o in parcare pana a doua zi.. si a mers fara probleme.
Sper ca saptamana care vine sa o rezolv.. piesa o am, de timp duc lipsa biggrin.gif

myhay1208
Cel mai probabil este un contact imperfect. Din cauza variatiei de temperatura face contact, mai mult sau mai putin. Ar fi de verificat mufele si de curatat cu spray de contacte.
DaPZzzz
Am facut asta deja, dat tot jos verificat.. pic de oxidare nu are, chiar si asa tot am dat cu solutie ca na.. dar dupa 2~3 zile boom iara erroare. [si e super aiurea sa pleci de la semafor cu 5km/ora ]
Acum mai nou se pare ca ma lasa si electromotorul T_T
Dar e ok.. Luni la service cu ea schimb si distributia ca sa fie bine xD
Mica mica.. dar se merita biggrin.gif hihi
myhay1208
Dar cablajul pana la clapta este bun ?
Sigur nu e ros / ciupit de undeva pe traseu ?

Mufa de care zici ca ai miscar este de la clapeta sau de la acceleratie ?

Eu m-am trezit ca mi se tura anapoda si se aprindea rezistenta in bord. Mufa de pe pedala de acceleratie se misca cand acceleram si atunci pac eroarea.
DaPZzzz
Masina are totusi vreo 17 ani deci na.. smile.gif) si sigur nu a fost schimbata vreodata.. desi neamtul a avut grija de ea.
Orisicum piesa deja o am! O sa o montez saptamana viitoara totodata cu distributia si pompa de apa.. si se pare ca si electromotorul da rateuri dar se rezolva.
Mufa e practic ca noua la fel si cablajul.
E cevas gen daca ii dai 2 capace la "clapeta" merge ca sa zic asa mai pe tongue.gif direct.
Faptul ca am miscat de mufa prima si a doua oara a fost zic eu doar o coincidenta.
Acum sper sa nu o schimb degeaba -.-!
Oricum o sa scriu aici dupa ce fac teste la greu cu ea ca sa zic asa.
DaPZzzz
Update!
Am schimbat clapeta si totul merge super!
Totodata am facut si distributia cu pompa cu tot wink.gif



14 Jun 2018, 16:58:
Din pacate azi mi-a aparut din nou erroarea... -.-!
Incep sa cred ca e o problema cu firele asa cum a mai zis un coleg.
O sa dau piesa jos si sa o dau inapoi pentru ca e clar ca nu e ea de vina.
RazvanF
QUOTE(RazvanF @ 26 May 2018, 22:49)
Pai daca ai umblat la mufa si a mers 2 zile inseamna ca ai o problema cu niste fire care fac contact aleatoriu.
Degeaba pui piesa noua daca ai probleme pe circuitul electric catre piesa.
*


rolleyes.gif Nu ca vreau sa ma umflu'n pene dar ....e bine sa faci o diagnoza sanatoasa inainte de a arunca banii aiurea.
DaPZzzz
Greseala mea ca am mers pe "intuitie" xD
Imi asum asta, si iti multumesc pentru ajutor.
Clar o bag pe tester ca nu stau sa o mai iau pe ghicite smile.gif
O seara faina iti doresc wink.gif

15 Jun 2018, 11:43:
Erroare la sonda landa si la motorasul pas cu pas.
A echilibrat motorasul si se pare ca problema e rezolvata.
Din pacate clapeta pe care am cumparat-o nu o mai pot returna, chipurile are o zgarietura fin de la surub cand a fost montata... -.-!
RazvanF
Fa-i anunt pe sectiunea Bursa si pune-o la vanzare.
DaPZzzz
Asa am sa fac, mersi mult RazvanF.

15 Jun 2018, 16:33:
Ma dau batut momentan.. toate bune si frumoase si iara erroare asta.. damm it!
Cand a pus testerul mi-a zis ceva si de sonda landa.. deci clar trebuie sa am bani si sa o cam trag pe dreapta pana reusesc sa fac ceva.
Bine macar ca au terminat copii scoala.
RazvanF
De regula daca sonda lambda este stricata atunci motorul va primi mai multa benzina decat are nevoie. Deci creste consumul si totodata risti sa strici motorul.
Sonda lamda are un element de incalzire, daca este stricat atunci sonda functioneaza cum trebuie, numai ca dureaza mai mult timp pana ajunge la temperatura optima de functionare.
Poti verifica, daca este cu 3 fire:
2 albe - alea sunt rezistenta
1 - negru ala este firul de semnal catre ecu
Verifici rezistenta intre cele 2 albe, daca ai circuit deschis atunci elementul de incalzire este stricat
Cu motorul pornit si incalzit, verifici semnalul de la firul negru. pui testerul de minus de la aparatul de masura pe minusul de la baterie si plusul de la aparatul de masura pe firul negru de la sonda, trebuie sa primesti in semnal intre 0.6 si o.9 volti. Trebuie sa creasca si sa scada lin, daca primesti valori de genul 0.6 - 0.2 - 0.9 etc atunci sonda este stricata.
DaPZzzz
Mersi mult Razvan, asa am sa fac.
O sa scriu ce si cum rezultate am.
Seara faina iti doresc.
DaPZzzz
Revin cu update.

Am rezolvat problema in felul urmator.

Am fost la service:
Au curatat MAP
Au schimbat senzorul presiune galerie admisie.
Au schimbat clapeta de acceleratie.

Pana acum, nu am mai avut probleme.
Gogolan Daniel
Buna ziua am un Renaultapărut marto e 2 1.2 16 V 2004
Mia

rul in bord de la bujii și sarma acea ondulata
Nu se mai accelerează mai mult de 3000
Nu mai trage motorul și cât o data se accelerează singura
Am fost la mecanici am pus-o pe tester
Prima data a zis pedala de accelerație am schimbato după a zis mufa de la frana
Am schimbato
Porma ia dat centralina am schimbato noua și tot la fel face bujii fise clapeta și tot face nu mai știu ce săi mai fac mă puteți ajuta


14 Oct 2021, 18:33:
Buna ziua am un Renaultapărut marto e 2 1.2 16 V 2004
Mia apărut
in bord de la bujii și sarma acea ondulata
Nu se mai accelerează mai mult de 3000
Nu mai trage motorul și cât o data se accelerează singura
Am fost la mecanici am pus-o pe tester
Prima data a zis pedala de accelerație am schimbato după a zis mufa de la frana
Am schimbato
Porma ia dat centralina am schimbato noua și tot la fel face bujii fise clapeta și tot face nu mai știu ce săi mai fac mă puteți ajuta
wolfin
Salut
Te rog editeaza postul. E destul de greu sa citesti.

On topic.

Deci excludem fise bujii..inteleg sa sunt schimbate.

Mai raman bobinele..de verificat parca are 4 sau doar cel de 1.4 16v are wacko.gif 4 bobine

mpp ul de curatat

Sonda lamda..inaite si dupa..ca sunt 2 de masurat.
Raulbzr
QUOTE(2fast_ionut @ 28 Nov 2011, 21:52)
detin un clio bicorp din 2001 motor 1.2 8v 60 cp la mn cand o pornesc dim se tureaza putin apoi da in nas si se opreste, am desfacut si curatat clapeta de acceleratie care e electronica tot acolo se afla si motorasu "pas cu pas",cu curatarea nu am rezolvat mai nimic, dar nici eu nu am insistat asupra mizeriei de acolo, in orice caz, din cate stiu eu(intrebat in stanga si in dreapta) la service-ul auto unde lucrez eu, asa ca idee mi s-a spus ca e de la clapeta, motorasu nu deschide suficient cat trebuie clapeta ca sa bage aer si de aceea da in nas si se opreste
*


Salut Ionuț , am aceași problema , cum ai rezolvat tu ? Mulțumesc
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.