Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Latitude
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Latitude
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
dili
In conditiile in care pe forum a mai sosit un posesor de Latitude, ma gandesc ca topicul cu "Opelul...." devine oarecum perimat, asa incat, cu permisiunea moderatorilor, pornesc acest topic nou.
Si pentru ca ieri am spalat masina si azi e soare in Constanta, pun cateva poze facute destul de stangaci. Daca tot nu am timp sa scriu un jurnal adevarat, macar cu asta sa incep.

Ca sa evit intrebarile si comentariile, va spun din start ca jantele nu sunt cele originale de la Renault, sunt jantele pentru iarna pe care am pus anvelopele de la Laguna 3 (215/55/17). Cel putin vizual nu e mare diferenta iar masina a devenit si mai confortabila decat era.

Am pus pozele din doua postari. Scuze moderatorilor; daca exista alta varianta tehnica, ma conformez.
AF80
Arata superb. Sa o stapanesti sanatos!
gabize
Stilul clasic, deloc extravagant, al interiorului, in combinatie cu reperele "metalice" da foarte bine. Cu exteriorul... mai trebuie sa ma obisnuiesc. Dar am avut aceleasi probleme legate de exterior si cu Laguna II facelift, si cu laguna III.
Sa o stapanesti sanatos, sa aveti doar drumuri bune impreuna!!!
dili
Multumesc de urari, si voua la fel.
Aspectul de balena (barca) isi pune usor amprenta si pe tinuta de drum, total diferita de cea de la Laguna 3, care e mult mai "tapanoasa".
Eu, fiind un tip comod, apreciez din plin confortul de pe Latitude (ca sa nu mai vorbesc de cutia automata), dar mi-a luat ceva timp sa ma obisnuiesc cu el (sau sa ma dezobisnuiesc de Laguna 3). Cel mai nasol a fost cu "leganatul" de pe spate, dat de suspensia independenta.
In acelasi timp, si ampatamentul destul de scurt mai da, de multe ori, senzatia unui tangaj mai pronuntat, dar asta tine si de calitatea drumului.
Pe asfalt de buna calitate masina pur si simplu pluteste.
valikris2002
e primul interior de la reno la care personal nu am ce sa ii reprosez, am vizitat una la reprezentanta din iasi, de condus nu am avut curiozitate sa nu imi fac singur rau, singura chestie cu care nu ma pot obisnui e partea frontala care nu se identifica cu nimic, nu ma atrage, in rest de la oglinda pana in spate imi place linia creata
cal
Felicitari pentru achizitie dili !E superba!Sper ca in curand sa ma alatur posesorilor de Latitude !Sa te bucuri de ea fara probleme!
fascistu
ce frumoasa masina... sa ai noroc de ea.... asta si laguna 3 coupe ma omoara, dupa parerea mea cele mai reusite masini de la renault, nu ca laguna 3 berlina nu ar fi ... ce n-as da pentru una dinasta biggrin.gif
dili
Si mie imi place Laguna 3 coupe dar familionu' e maricel, asa ca....

Mai pun cateva din categoria "conducere pe timp de noapte". Mergea un trepied dar mi-a fost lene sa urc dupa el, asa ca le-am tras din mana. Scuze pentru neclaritate.
bold.cristian
@Dili
Felicitari pentru masina, sa o conduci sanatos!

Cum functioneaza sistemul de "improspatare" a aerului? Treaba aia cu pastilele de parfum care se baga in locul lor din bord?

dili
Multumesc Cristian!

Sistemul are doua componente separate, ionizare si parfumare; daca arunci un ochi pe poza, vei vedea in dreapta butonului "Start/Stop" 3 butoane si un sertaras (pe locul unde Laguna 3 are suportul de pahare) in care sunt 2 pastile de parfum.
Primul buton este comanda ionizatorului cu plasma, cu 2 pozitii: clean si relax. Nu am stat sa citesc detaliile dar se pare ca imprastie doua tipuri de amestecuri de ioni pentru functiile respective. Nu merge decat daca este pornita instalatia de climatizare.
Cat de eficient este sistemul mi-e greu sa apreciez si nici statisici nu pot sa fac dar, mergand aproape mereu cu el pe "Relax", am observat ca in Latitude ma enervez mai greu si injur berbecii din trafic mai rar radmasa.gif .
Al doilea buton selecteaza una din cele 2 arome iar al treilea selecteaza debitul de aer parfumat, in 3 trepte de reglaj.
Deasupra sertarasului se poate vedea, imediat sub aerator, fanta prin care vine aerul parfumat si aici se poate simti si la mana un usor curent de aer, independent de comanda aeratoarelor centrale.
Pastilele de parfum (sunt de fapt niste cutiute cu pasla in ele) au arome destul de discrete; nu sunt schimbate de la sfarsitul lui august si inca mai au miros.
Se gasesc si la Renault (vreo 30Ron bucata) si, binenteles ca au existat "sfatuitori" care mi-au sugerat sa le reincarc cu diversele solutii de pe piata dar nu cred ca am s-o fac.
tatimeu
foarte frumoasa masina dili. Sa te bucuri de ea.
Ceea ce insa nu imi place (din poze - nu stiu cum e in realitate) e culoarea maro lucios de la consola schimbatorului de viteze. Parca prea iese in evidenta fata de restul bordului. In realitate nu stiu cum e , poate ca e perfect dar asa in poze mie cred ca imi placea mai mult o culoare asemanatoare tapiteriei. Oricum cel mai frumos si cred confortabil interior de la Renault.
dili
Multumesc!
Cred ca au vrut sa-i dea o nuanta de lux, pentru ca e o tentativa de a imita lemnul. Nu e foarte deranjant dar e o decizie destul de relativa a celor de la Renault, mai ales ca, in bord, au deja doua culori, si bej si gri, plus argintiul din jurul schimbatorului.
Partea buna e ca, desi lucioasa, nu e chiar "aspirator de praf" si, cel mai important, nu prea raman amprentele de la degete pe ea.
viltvlad
Sa ai noroc de ea! Foarte frumoasa
whitecollar
@dili

Senior, iti place mult culoarea alba? Ca vad ultimele doua din trei masini au avut aceeasi culoare ... Intreb si eu, nu dau cu paru' (ca poate iar mi te adresezi cu "vreun alt destept" sau imi spui ca sunt emitator de pareri de doi lei).

In alta ordine de idei, pe portbagaj, exista un mic eleron, p-ala l-ai pus tu sau asa ti-a venit masina? Ca in poze de prezentare nu l-am prea vazut (si cum la vanzari n-a rupt gura targului ...).
dili
@whitecollar
Oho, welcome back!

Megane-ul e al nevesti-mii, a fost optiunea ei.
In ceea ce priveste Latitude, oferta de culori nu e prea generoasa. Am vazut pe viu si "Bleu" si "Gris" si "Lave" si nu m-au dat pe spate; negru nu era cazul, bej nu-mi place, asa ca optiunea fireasca pentru mine a fost albul.
Problema a fost alta: Renault pune metalizarea in optiuni (500 euro) dar "uita" sa mentioneze ca nu au in oferta decat culori metalizate, asa ca, si daca nu vrei, tot te scormonesti dupa banii pentru metalizat.

Eleronul nu l-am pus eu, e "de la ei". Se vede si-n configuratorul de pe site la "Design exterior".
Personal, nu sunt genul care sa puna bibiluri pe masini si, sincer, nici nu-mi place cum arata pus acolo. Chiar am intrebat daca nu poate fi dat jos dar mi s-a spus ca raman vizibile gaurile de fixare.
VladSoare
Superbă mașină. wub.gif
Păcat că-i diesel. Eu personal nu prea înțeleg rațiunea unui motor diesel la o asemenea mașină (nu vreau să explic de ce, pentru mi-aș pune în cap juma' de forum biggrin.gif). Dar mă rog, e opțiunea ta...
Bravo, să-ți trăiască și să te bucuri de ea!
dili
Multumesc vlad, dar diesel-ul nu a fost chiar optiunea mea mad.gif .
Eu nu am avut pana acum decat masini pe benzina; asta e primul meu diesel si a trebuit sa o iau asa pentru simplul motiv ca Renault nu ofera echiparea Luxury si cutie automata decat pe diesel.
In alta ordine de idei, se pare ca (am citit pe net) Renault insusi nu prea incurajeaza varianta benzina la gabaritul asta, din simple ratiuni de dinamica si consum. Prezenta benzinarei de 2.0 e facuta mai mult ca sa intregeasca oferta, dar ei nu prea mizeaza pe vanzari pe benzina.
Daca la Laguna3 2.0 benzina aveam in oras o medie de peste 13l/100km si acum, la Latitude diesel 2.0 175CP am in jur de 9l/100km, am toate motivele sa cred ca benzinara se ducea, in oras, la peste 15l/100km lejer.

Off post: din august, de cand am pus laguna la vanzare, absolut toti potentialii cumparatori au strambat din nas cand au auzit ca e benzina. Toti mi-au spus ca vor diesel huh.gif .
Cezar01
Superbelea!
Chiar ca m-a lovit invidia!!! S-o calaresti sanatos!
Am intrat intr-una la AutoMarcus...destul de prohibitiv pretul!

Pe de alta parte, vei auzi multe comentarii legate de pret si de faptul ca e frantuzoiaca ...
Cele foarte bune!
connectorxp
Felicitari si s-o stapanesti sanatos!, ce linie audio ai pe ea?

Sa zica ce vor, dar noul Passat nu este cu mult peste Latitude, mai ales la capitolul imagine si pret.
dili
Multumesc tuturor!

@Cezar01
La prima vedere pretul poate parea maricel, mai ales pt un Renault.
Daca te apuci si socotesti ce are pe ea (nu ma refer la bibiluri, desi si astea costa, ci la dotari importante, motorizare si CVA), atunci realizezi ca nu prea are concurent in gama oferta/pret. Si sa nu uitam negocierea discount-ului smile.gif .
Comentarii cu "frantuzoaica" tot inghit de prin 2000, de cand am luat primul Megane. Atat timp cat eu nu am schimbat o saiba la elementele vitale ale masinii in 11 ani si 6 Renaulturi, pot sa comenteze cat vor.
Apropos de calitate, Latitude e primul meu Renault cu greierasi ABSOLUT ZERO. Nimic, nici macar unul, dead silent chiar si la relanti, cand dieselul trepideaza binisor.

@connectorxp
E sistemul de la Bose, cel cu 10 boxe si amplificatorul in portbagaj; e o diferenta uriasa fata de Cabasse-ul de la Laguna3 si nu ma refer aici la cat poate sa bubuie ci la claritatea sunetului. Absolut cristal pe mp3 iar daca bagi un CD audio de buna calitate deja te crezi in living.
VladSoare
QUOTE
Multumesc vlad, dar diesel-ul nu a fost chiar optiunea mea  mad.gif .
Eu nu am avut pana acum decat masini pe benzina; asta e primul meu diesel si a trebuit sa o iau asa pentru simplul motiv ca Renault nu ofera echiparea Luxury si cutie automata decat pe diesel.

Da, cunosc. sad.gif
Ăsta-i motivul pentru care am renunțat la Renault, deși inițial voiam să merg mai departe cu ei. Nu poți să-ți faci o mașină cum vrei tu. Hotărăsc ei ce-ar trebui să-ți placă. furios.gif
M-am uitat întîi la Fluence, apoi am decis să mai pun niște bani și să merg mai sus, și m-am uitat și la Laguna și la Latitude. Peste tot aceleași restricții. Așa că pînă la urmă i-am trimis la origini și m-am dus la Ford, unde am putut să-mi fac mașina la fix, pe gustul meu. wub.gif

QUOTE
In alta ordine de idei, se pare ca (am citit pe net) Renault insusi nu prea incurajeaza varianta benzina la gabaritul asta, din simple ratiuni de dinamica si consum.

Mda. Mă rog, e problema lor. Dacă n-au vrut banii mei, i-am dat altora care i-au vrut. smile.gif
Cine știe, poate că economisesc mai mulți bani eliminînd benzinarele decît ar cîștiga vînzîndu-le cîtorva nebuni ca noi...

QUOTE
Off post: din august, de cand am pus laguna la vanzare, absolut toti potentialii cumparatori au strambat din nas cand au auzit ca e benzina. Toti mi-au spus ca vor diesel  huh.gif .

Filistini.
Acum cîțiva ani aveam un Scorpio cu motor Cosworth de 2,9 litri, V6, 24 de valve, 210 cai, cu cutie automată. Pe benzină, bineînțeles. Un monstru. Mare, confortabil, silențios, iar cînd îl călcai pe coadă te înfigea în scaun ca un avion la decolare. Avea și un mîrîit cu totul special cînd îl turai. L-a condus și un coleg de-al meu. S-a dat jos complet impresionat, cu gura căscată, cu ochii cît cepele, nu mai contenea să-l laude, după care zice: "ce păcat că nu-i diesel". radmasa.gif
Să-i mai explic că dacă ar fi fost diesel n-ar fi avut absolut nimic din ceea ce-l impresionase? N-avea rost. Oricum n-ar fi înțeles. smile.gif

Oricum, mașina e superbă. Îți doresc să te bucuri de ea și sper să văd din ce în ce mai multe ca ea pe străzi. În sfîrșit, după toate oribilitățile din ultimii ani, mai vedem și un Renault frumos, pe măsura Safranului.
dili
Din pacate, realitatea romaneasca ne-a invatat ca tot ce nu e tractoras fauve, nu e masina. Asta e, miturile se doboara greu mad.gif .
In cazul Latitude vorbim de o struto-camila veritabila (Renault+Nissan+Samsung) care, cu siguranta, nu va rupe gura targului romanesc dar care, pe mine, la momentul actual, ma satisface din absolut toate punctele de vedere.
Ce va fi maine, om vedea.
Avani
QUOTE(dili @ 8 Nov 2011, 09:01)
Latitude e primul meu Renault cu greierasi ABSOLUT ZERO.
*


Mai asteapta si tu, masina inca e destul de noua. In principiu la categoria aia de pret, n-ar trebui sa ai astfel de probleme ieftine, dar nu se stie niciodata.

Masina arata foarte bine, insa pacat de farurile alea care nu-mi inspira absolut deloc un design nou, asa cum arata restul masinii.
rama
QUOTE(dili @ 5 Nov 2011, 10:16)
Multumesc de urari, si voua la fel.
Aspectul de balena (barca) isi pune usor amprenta si pe tinuta de drum, total diferita de cea de la Laguna 3, care e mult mai "tapanoasa".
Eu, fiind un tip comod, apreciez din plin confortul de pe Latitude (ca sa nu mai vorbesc de cutia automata), dar mi-a luat ceva timp sa ma obisnuiesc cu el (sau sa ma dezobisnuiesc de Laguna 3). Cel mai nasol a fost cu "leganatul" de pe spate, dat de suspensia independenta.
In acelasi timp, si ampatamentul destul de scurt mai da, de multe ori, senzatia unui tangaj mai pronuntat, dar asta tine si de calitatea drumului.
Pe asfalt de buna calitate masina pur si simplu pluteste.
*



Poti confirma ca Latotude are suspensie independenta spate .
EU STIU CA NU are , din pacate asta este o mare timpenie la Renault. Nu este posibil sa ai masini in 2011 fara independenta cind Ford Focus are de 15 ani. Penibil.

Crede-ma ca stiu ce vorbesc merg cu Megane si imi vine sa il arunc pe fereastra din cauza tinutgei de drum din pacate alt cabrio omenesc nu exista . care sa nu arate ca de fetita....

Dar repet latitude este o Laguna deghizata , nu ? Eu asa stiu . nici vorba de independente.

poti sa te uiti sub masina sa ne pui niste poze cu suspensia spate ?
VladSoare
QUOTE
Masina arata foarte bine, insa pacat de farurile alea care nu-mi inspira absolut deloc un design nou, asa cum arata restul masinii.

Nu-i nimic, e mai bine să fie frumoase decît să încerce să fie "noi" cu orice preț.
A mai încercat Renault să vină cu un design "nou" și am văzut ce-a ieșit: un deceniu de monstruozități la care nu știi care-i fața și care-i spatele. biggrin.gif
SorinCT
Bestiala masina!
O mai vad uneori cand ma duc la cafea in Bourbon pe Puskin. Acolo stai?
Exteriorul e superb, in special grila fata wub.gif
R19/16v
[attachmentid=1627762707] [attachmentid=1627762708] [attachmentid=1627762709]
Avani
Puteau si ei sa importe putin din fata aferenta platformei SM7, ca oricum tot la asiatici s-a facut dezvoltarea.

[attachmentid=1627762712]

Parca ar fi aratat ceva mai bine...
darem
Dili prietene, vad ca deja ai topicul poluat cu pareri despre solutiile tehnice de pe masina ta!!!
Ce conteaza acum este ca iti place noua ta achizitie, ca este intradevar frumoasa (am vazut-o si eu prin oras si imi place ca o tii curata).
Ce sa-ti urez... sa ai parte de ea, sa ai numai drumuri intinse si fara gropi si sa te bucure rombul inca 11 ani de acum inainte!!
Numai bine si sa ai grija de ea!
dili
@SorinCT
Aha, deci tu esti unul dintre "bourbonistii" cei care ne blocheaza strada si garajele wink.gif ? Ma bucur sa te cunosc.

@darem
Multumesc de urari! Bag de seama ca lumea e mica. Poate ne vedem odata, pe vremuri se mai organizau intalniri ale forumistilor…

@Avani
Ala din poza ta e un concept destul de departe de realitate. Actualul SM7 nu arata nici pe departe asa de bine wacko.gif .

@R19/16v
La tehnica sunt bata dar presupun ca imaginile alea demonstreaza ca "rama", colegul nostru, se inseala. Eu stiu ca Latitude are puntea fata de la Laguna 3 si puntea spate de la Nissan (nu stiu exact dar inclin sa cred ca Maxima), adica independenta multilink. Cand au dat rotile jos sa schimb anvelopele, am vazut pe spate niste chestii care arata a bascule si pivoti si nici urma de ax intre rotile spate.
SorinCT
Nu, eu nu blochez biggrin.gif
De obicei las masina langa facultate (ori la bariera la maternitate ori orin parcarea din spate de la biblioteca judeteana. Cand e sa merg cu masina la bourbon intotdeauna o las ori in fata pe langa intrare (daca e loc) ori in capatul strazii sus pe trotoar.
Oricum, intotdeauna admir masina. Faptul ca e extrem de rara in oras o face si mai atragatoare smile.gif
dili
@SorinCT
Esti norocos: in toate zonele descrise de tine parcarea e un fel de "mission impossible", inclusiv la Bourbon in fata.
Oricum, ti-am retinut numarul si marca masinii dry.gif , asa ca-ti pot oferi locul de la mine din fata casei, care s-a eliberat dupa ce a plecat Laguna la Renault la Olteanu.

Sorry de off topic.
VladSoare
Suspensia independentă în sine e un lucru bun. Nu știu din ce cauză ai probleme cu ținuta de drum; ori amortizoarele sînt prea moi, ori altceva nu-i bine reglat sau proiectat, dar nu faptul că-i independentă e cauza. Dacă mașina dansează cu suspensie independentă, atunci probabil că ar dansa și mai tare dacă ar avea punte rigidă.
Pe Mondeo am suspensie independentă pe spate și se lipește de șosea de zici că-i pe șine. Și la Scorpio era la fel.
ccezar2004
ca tot se cheama pareri si impresii... la inceput nu mi-a placut mai deloc... acum... daca as putea, mi-as lua un V6 dCi CVA...
whitecollar
QUOTE(dili @ 8 Nov 2011, 14:17)

@R19/16v
La tehnica sunt bata dar presupun ca imaginile alea demonstreaza ca "rama", colegul nostru, se inseala. Eu stiu ca Latitude are puntea fata de la Laguna 3 si puntea spate de la Nissan (nu stiu exact dar inclin sa cred ca Maxima), adica independenta multilink. Cand au dat rotile jos sa schimb anvelopele, am vazut pe spate niste chestii care arata a bascule si pivoti si nici urma de ax intre rotile spate.
*




Ai zis foarte bine, masina vine cu o suspensie spate multi-link, dezvoltata de catre nissan (vezi atasamentele - pag. 4 si 15).

PS: Eleronul spate cred ca-l pun pe pietele cu cocalari, pentru ca, la o cautare succinta pe vanzari auto din Vest, masinile nu au asa ceva, indiferent de echipare. Poate o fi optional, dar in cazul de fata cred ca vor sa-l atinga pe cocalar cat mai mult la suflet: crom, piele crem, eleron, janta mare.
Si pe Fluence au facut la fel ... in Est dau pragurile si ornamentele de prag pe echipari Dinamique/Privilege vopsite in culoarea caroseriei, in Vest acestea venind in fond negru. In Asia si Tarile din Golf aduc Privilege cu cutie automata, deschidere electrica portbagaj si trapa carburant, afisaj digital, scaune electrice, Bose etc. In schimb le dau mai putine motoare sau alte dotari mai neinsemnate (cruise control bla, bla).
valikris2002
15900 euro oferta la renault.ro pana pe 20.11.2011 ce vremuri bani sa ia
dili
QUOTE(VladSoare @ 8 Nov 2011, 15:36)
Suspensia independentă în sine e un lucru bun. Nu știu din ce cauză ai probleme cu ținuta de drum; ori amortizoarele sînt prea moi, ori altceva nu-i bine reglat sau proiectat, dar nu faptul că-i independentă e cauza. Dacă mașina dansează cu suspensie independentă, atunci probabil că ar dansa și mai tare dacă ar avea punte rigidă.
*



Nu le pot numi chiar probleme; cred ca, mai degraba, a fost trecerea de la Laguna3, care e mult mai rigida, la o tinuta de drum mult mai elastica.
La drum se aseaza impecabil, la 170 sta lipita de sosea fara probleme. In "curbele" de pe A2 nu a zis nici pas la 150-160.
Senzatia de (foarte usor) balans stanga-dreapta o am la viteze mici si cand da intr-o groapa numai cu una din roti. E o chestie de fractiune de secunda si care nu necesita practic nici o reactie din partea soferului. Daca e un sant in care intra ambele roti din spate simultan, senzatia de balans nu apare.
Poate o fi si de la distanta mare dintre axa spate si fundul masinii.
connectorxp
QUOTE(dili @ 8 Nov 2011, 10:01)

@connectorxp



Stiu sistemul de la un unchi cu o Laguna 3 phase 2 si l-am torturat in fel si chip si foarte greu scoti distorsiuni din el, comparat cu ce gasesti la Skoda sau Toyota.

Cabasse este destul de anemic, Arkamys-ul era un compromis bun pentru cine nu doreste sa arunce cu bani pe o echipare de acest tip.

La nivelul 30 din 32 apar distorsiuni, care multi nu le vor sesiza din prima, deci un mare BRAVO pentru BOSE si Renault, nu de fraieri cer preturile alea pe o lini audio BOSE.
dili
Si pentru mine Cabasse a fost o dezamagire, pt ca-i stiam profesionisti in materie de boxe. E drept ca vorbesc de boxe de ambient cu design futurist, dar a fost o dezamagire, raportat chiar si la sistemul no name de pe Megane 2. Ca sa nu mai zic ca boxa din portiera dreapta fata de la Laguna 3 mi-a barait din prima zi, noroc ca mi-a fost lene sa dau fata de usa jos.
Cu Bose lucrurile s-au schimbat fundamental, sunetul e absolut cristal. Tweetere-le fata sunt cam neinspirat plasate ca design (dupa gustul meu sunt ca doua tate in coltul de sus al portierei) dar probabil ca asa-si fac mai bine treaba.
connectorxp
In general Tweeter-ele cu pozitionare directa catre capul soferului suna mai bine, decat cele cu reflexie din parbrizul masinii, dar asta nu inseamna ca toate masinile cu tweeter-e montate pe stalpul a suna bine (sunt masino precum Kia Sorento, Venga si Cee'd, care cu toate boxele lor nici nu dau senzatia de prezenta unor inalte pe acolo). De obicei, acele tweeter-e plasate pe usi maresc senzatia de spatialitate fara sa fie nevoie de munca foarte multa pe parte de soft (codecul Arkamys inclus in liniile audio BOSE face o treaba minutate).

Vreau asta pe masina rolleyes.gif
user posted image
rama
Eu stiam ca este o Laguna deghizata.
Se pare ca nu .

Asta este foarte bine . Ma bucur ca la segmentul asta de pret (bun de altfel) au reusit sa faca o masina ok. Daca si Laguna avea aceleasi suspensii ar fi fost genial. Sper latitude sa vanda mai mult decit Safrane sau Vel Satis.

felicitari pentu alegere. cred ca la segmentul asta de pret masina asta nu are concurenta, ca si dotari/pret
dili
Laguna cred ca s-a dorit a fi mai tapana; la lansare, multi au zis ca e cel mai "nemtesc" Renault de pana acum.
Latitude e mai barca dar mi-mi place asa, mai ales ca barca, daca bagi pedala, la nevoie, are niste draci de nu se poate.

Inca ceva, pot sa-i raspund colegului St de pe topicul vecin la intrebarea daca retrogradeaza din 6 in 4. Raspunsul e da, azi am simtit clar cum retrogradeaza din 6 in 5 si apoi, imediat, din 5 in 4. Cred ca fenomenul s-a produs pt ca abia schimbase din 5 in 6, era pe la 80-90 si a trebuit sa-i dau pedala la fund. S-a simtit clar cum a coborit 2 trepte, una dupa alta dar, repet, cred ca asta s-a intamplat si pt ca viteza era destul de mica, 80-90.
Daca apas la fel pe la 100-110, nu mai coboara mai jos de 5 si, in functie de gradul de apasare al acceleratiei, s-a intamplat sa ramana in treapta 5 si pana pe la 130.
VladSoare
Cutia e automată clasică, planetară? Sau e DSG?
dili
Sa mor daca stiu despre ce vorbesti...
dimitrivegas
Un nene a pus mai sus brosura de prezentare a masinii ... daca se arunca p-acolo o privire se putea afla ca Latitude foloseste cutia automata AJO.


AJO gearbox

Developed within the framework of the Alliance, in conjunction with the Japanese partner Jatco, the AJ0 was offered on the New Scenic at the end of 2006 and, at the
start of 2007, on the Espace. It is an auto-adaptive logical gearbox which identifies the type of driving and the gradient of the road. The fi rst gear is shorter (18%) and the sixth longer (7%) than the former BVA5. The gearbox offers a feature which goes from 5 to 6.1 (ratio between the reductions of the 1st and 6th speeds).

In this way, it contributes to the dynamic improvement of starting up, while reducing the fuel consumption (8% on average) and the ambient noise, especially during motorway driving (2500 rpm at 130 km per hour). It is astonishingly smooth, due to the automatic transmission gear change, which gives improved fuel consumption and driving pleasure. With smooth intermediary changes, the gear speeds are lowered which limits the noise effect and offers greater driving and acoustic comfort. At the same time, this BVA6 offers a button command which contributes to driving pleasure (when driving faster or on a slippery road, when braking or changing down a gear for example). Renault has made great efforts to reduce braking distance and an optimised gear system and system of internal friction results in reduced fuel consumption on all engines equipped with it.

VladSoare
QUOTE
Sa mor daca stiu despre ce vorbesti...

smile.gif
Pe scurt:

Automata clasică are o construcție specială, cu arborii băgați unul într-altul, plus niște seturi de roți dințate, "planetele", care fac legătura dintre ei. Diversele rapoarte de transmisie nu se mai obțin prin cuplarea unor perechi de roți dințate mici sau mari, ci prin blocarea sau eliberarea unor părți din transmisie. În loc de ambreiaj are un convertor hidraulic, care-i o incintă toroidală plină cu ulei. La ralanti jumătatea dinspre motor se învîrte, agitînd uleiul, dar nu are putere să miște și cealaltă jumătate. Cînd iei piciorul de pe frînă și accelerezi, turația crește, iar uleiul începe să miște palele celei de-a doua jumătăți, punînd mașina în mișcare. În acest fel poți sta pe loc fără să moară motorul.

Avantaje: construcție relativ simplă, robustă, fiabilitate dovedită de-a lungul deceniilor, poate suporta cupluri foarte mari. "Alunecarea" convertorului hidraulic permite accelerări ceva mai rapide (e oarecum similară cu un ambreiaj ținut la jumătate în prima fază a unei accelerări puternice).
Dezavantaje: mărime, greutate, consum mai mare.

Trasmisiile de tip DSG (dual shift gearbox, sau dual clutch gearbox, sau dual clutch transmission, etc.) au o construcție similară cu o cutie manuală, dar au doi arbori primari. Pe unul se află treptele 1, 3 și 5, iar pe celălalt se află treptele 2, 4, 6 și marșarierul. Fiecare arbore primar are un ambreiaj. Cele două ambreiaje sînt concentrice. Cînd stai pe loc, ambele ambreiaje sînt decuplate. Cînd slăbești frîna, primul ambreiaj se cuplează parțial, mișcînd mașina. Cînd accelerezi, ambreiajul se cuplează total. În acest timp, arborele al doilea cuplează deja treapta doua și așteaptă să-i vină rîndul. La momentul potrivit, primul ambreiaj se decuplează, în timp ce al doilea se cuplează. Cît timp conduci într-a doua, primul arbore, care acum are ambreiajul decuplat, cuplează treapta a treia și așteaptă să-i vină rîndul. Și așa mai departe.

Avantaje: mărime și greutate reduse, care o fac potrivită și pentru mașini mici. Consum redus, comparabil cu al unei cutii manuale (uneori chiar mai mic, în funcție de stilul de condus). Schimbarea treptelor se face mult mai lin și mai rapid, pentru că transmisia cuplului de la motor la roți nu se mai întrerupe deloc în timpul schimbării.
Dezavantaje: noutate (adică lipsa unor dovezi concrete privind fiabilitatea), nu suportă cupluri atît de mari ca o automată normală, la kick down poate avea o mică întîrziere, pentru că nu poate sări direct cu două trepte în jos. Plecarea de pe loc poate fi ceva mai lentă decît la o automată normală, din cauza lipsei acelei "alunecări" a convertorului hidraulic.

http://auto.howstuffworks.com/automatic-transmission.htm
http://auto.howstuffworks.com/dual-clutch-transmission.htm

Dacă ai condus ambele feluri de automate, simți diferența. Îți dai seama ușor de care ai; sînt unele finețuri care se simt. De asemenea, dacă ai jojă de ulei la ea, iar în manual îți descrie o procedură complicată de verificat nivelul, înseamnă că-i clasică.

Nu că ar avea vreo importanță de care ai. Sînt bune amîndouă. Eram doar curios. smile.gif
dumid
Dili, s-o stapanesti sanatos! Interiorul este extrem de frumos, exteriorul nu prea ma atrage. Oarecum seamana cu safrane pe care l-am vazut prin Mexic, insa acolo aveau numai CVA cu V6 si 3.0 benzina.
Si eu mi-am dorit un Megane Sport Tourer pe benzina cu CVA, dar in Ro nu se aduce. Va trebui sa ma multumesc cu hatch CVT.
dili
Multumesc dumid.

@VladSoare
Multe din chestiile de acolo le-am trait (sesizat si eu).

Prin amabilitatea colegului dimitrivegas, am aflat ca Latitude are cutie auto-adaptativa AJO.
darem
Dap, vazut azi una bucata Latitude 13-DMI pe drum spre C-ta dinspre Cernavoda...se infige frumos in depasiri si am observat ca nu te sfiesti sa o calci cu simt de raspundere!
Frumoasa foc!!
dili
Ha, ha, asa e, veneam de la Buc si, daca tot eram singur, nu avea rost sa pierd timpul. Singura problema e ca eram obosit mort (plecat de la 5 spre Buc), am dat si peste autocarele de la nucleara si au mai fost si 4 radare pe drum de ti se cam taie din avant...
Cam pe unde ne-am intalnit?

PS Am primit mailul, tinem legatura.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.