Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: rezultat tester reprezentanta
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
mitzunator
Am povestit eu mai demult ca masina mea nu mai porneste din prima cheie iar intr-un final am ajuns la reprezentanta la renault Craiova.Raspunsul mecanicului a fost ca toate componentele motorului functioneaza in parametrii normali, nu are nici o defectiune tehnica dar calculatorul dicteaza niste comenzi si motorul le face altfel.A zis ca exista un decalaj intre Avans,Pompa de Injectie,si Distributie. M-a intrebat unde am schimbat distributia si i-am spus ca la Nea Ion care a calat-o cu surubelnita.Mi-a explicat ca sunt mai pretentioase si se face la milimetru calajul,ca au niste cale speciale si trebuie corelat avansul cu pompa si cu motorul si este mai greu de realizat aceasta operatiune.In schimb nu mi-a garantat treaba asta dupa ce mi-au cerut 500 de ron.Ce sa fac? credeti ca are dreptate? Exista si alte serviceuri profesionale cu toate sculele necesare acestei operatiuni?

3 Nov 2011, 17:00:
dar daca nu era calata bine,nu trebuia sa merga si motorul neregulat? In schimb la mine motorul merge bine,trage,nu are probleme,doar porneste foarte greu....
espacern
Calajul pompei nu se face cu cale.
Este un ceas(ca un ceas comparator) care se introduce in corpul pompei.
Operatiunea asta se face DOAR la schimbarea pompei de pe masina cu alta.
Daca nu s-a umblat la pompa atunci nu rezolvi nimic cu operatiunea asta,poate doar sa te convingi ca este OK.
@+
lupo_1.7sdi
Consumul cum este fata de inainte de a face distributia?
Cel mai probabil este avansul dereglat, si asta se intampla aproape in toate situatiile cand distributia se schimba fara sculele necesare de blocare a pinioanelor si cateodata chiar si cu ele (este vorba de decalaje foarte mici intre pinioane care apar la tensionarea curelei). De asta de fiecare data cand se schimba distributia se verifica si avansul.
In functie de cum se deregleaza si cat de mult masina poate avea comportament diferit: fie porneste mai greu dar consuma mai putin, ori porneste mai usor chiar decat inainte dar si consuma mai mult, poate sa mearga motorul OK sau neregulat, se poate schimba sunetul motorului (chestia asta apare cam de fiecare data cand se deregleaza avansul).
Nu stiu daca DDT arata ca Vag-com-ul de la vw care este avansul, ar trebui sa arate.
Iar reglarea avansului nu cred ca implica sa-ti bagi urechile in pompa, ar trebui sa se faca din fulie.
mitzunator
poate nu m-am exprimat eu bine sau nu s-a exprimat mesterul de la reprezentanta.era ceva in genul ca trebuie reglat avansul corelat cu pompa cu tot cu un multimetru sau milimetru nu stiu exact.Dar cred ca sunt corecte si presupunerile voastre.Consumul este acelasi,pornirile sunt foarte foarte greoaie.Deci in concluzie sa ma las pe mana celor de la reprezentanta? sa o regleze ei?
mitzunator
Mai am o nelamurire.I-am intrebat pe mecanici despre bula de aer de pe conducta de motorina de dupa filtrul de motorina si au zis ca nu are nici o importanta?!?! ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
lupo_1.7sdi
Pai nu cred ca are, la mine la lupo este omniprezenta de cand am luat-o, dar porneste si merge impecabil.
mitzunator
De aici sa inteleg ca WOLKSWAGEN rulzzz!!! laugh.gif
lupo_1.7sdi
Nu neaparat.
Dar are fiecare chichitele ei, numai ca sunt altfel. De pilda Megane-ul care este acum la frate-meu mi-a scos peri albi pe partea de contacte, dar le-am luat pe toate la mana si acum merge impecabil pt cei aproape 280 k pe care ii are. Dar ma rog are motorul de 1,6 in 8 valve care este recunoscut pt fiabilitatea lui biggrin.gif

Ce i-ai facut? I-ai reglat avansul?
mitzunator
luni adica maine ii fac programarea sa ma duc la reprezentanta.in jur de 500 de ron.dau jos toata distributia,regleaza,pun la loc si vedem ce se intampla.Adica sper sa mearga smile.gif
mitzunator
Nu am mai ajuns la aia la reprezentanta pentru ca am mai vorbit cu cineva care mi-a spus ca la fel facea un clio pe motorina,a inceput sa pornesca greu,din ce in ce mai greu pana nu mai pornea decat dupa ce consuma 3 baterii.Si de vina erau injectoarele.persoana respectiva a cumparat o piesa separat care era in interiorul injectorului,sub forma de "pastila" si acum porneste ca noua. ce parere aveti?
lupo_1.7sdi
Pornirea grea coincide cu schimbarea distributiei? Daca da atunci nu cred ca injectoarele sunt de vina.
espacern
@mitzunator=Pe motorul DTI injectoarele sunt simple si cu exceptia celui care trimite semnal nu contin electronica.
Cel cu Clio pe motorina are tot acelasi motor ca tine sau DCI?
Ca este un pic de mare diferenta......

@+
mitzunator
DCI 1.5 are. senzorul de pe volanta daca avea probleme sau nu functiona nu trebuia sa le arate pe tester la reprezentanta? ma gandesc sa il schimb dar costa si ala 200 roni. nu prea imi aduc aminte daca coincide sau nu cu schimbarea distributiei. Dar simptomele au fost treptat.intai a invartiot 4-5 secunde,apoi 7- 8 apoi la 2a cheie ,apoi la a3a si acum dupa ce omor bateria.toate aste in decursul a 6-10 luni. deci ceva mi-a murit treptat,dar ce a murit?!


Si apropo cum stiu eu cati ohmi are senzorul meu de volanta? ca sa nu o dau in bara.ca am citit ca cineva a cumparat unul d emai putini ohmi si nu a mers.....
lupo_1.7sdi
Rezistenta senzorului de volanta vezi ca este atasata si are valori diferite in functie de ani
Uitandu-ma in autodata pentru pornire grea atat la cald cat si la rece (nu ai zis daca si la cald porneste greu) de vina pot fi ECT-senzorul de temperatura al lichidului de racire, fuel injection timing solenoid si fuel quantity ajuster, poti sa le verifici si tu
mitzunator
si pe caldura si p efrig porneste greu.singura diferneta de pornire este la timp.daca o pornesc intre 0 si 50 de minute porneste la sfert. daca depasesc 1 h o ia greu sau din a 2 a cheie.daca o las o zi nepornita sau o noapte imi mananca zilele.


Stai putin ca eu acum am vazut.Pot sa am 24 de cauze posibile pentru care nu vrea sa porneasca? radmasa.gif m-am dat naibii,pai o vand zau!!
mitzunator
Pai si aia la reprezentanta pe ce mi-au luat 150 de ron? ei nu au verificat astea? de ece m-am dus la ei? Si cum sa fac sa le verific pe astea 3? ca nu ma pea pricep.inainte am avut oltcit.la aia stiam ce sa ii fac....
lupo_1.7sdi
Depinde si de reprezentantele astea, de multe ori se intampla ca oamenii foarte bine pregatiti sa plece de la ei si-si propriile afaceri asa ca ia ghici cine ramane? Bineinteles ca nu este valabil pt toate dar se intampla.

Sa verifici elementele alea nu este greu, le identifici dupa schema pusa acolo (engine layout), citesti instructiunile din fiecare fisier(daca nu te descurci cu engleza, le listezi si cu ajutorul cuiva sau un dictionar, ceva le traduci) si cu un instrument de masura verifici.

Acum dupa cum ai expus problema, parerea mea este ca nu are nimic distributia, cred ca este ori o problema la alimentarea cu combustibil, ori un senzor de temperatura nu mai merge cum trebuie si spune tot timpul ECU ca este cald afara radmasa.gif .

Ai doi senzori de temp unul la lichidul de racire, unul la aer din admisie si unul la combustibil (or mai fi dar nu i-am vazut eu).

Verifica-le rezistenta atunci cand este rece si nu porneste si compara cu tabelele.

Ce cod exact are motorul tau: F9Q cat (731.....)?

post-336-1110552475.gif apropos de calitatea nemteasca: tocmai am terminat de mesterit la sursa calc. nemteasca de la mama ei care la 3 luni dupa ce a expirat garantia suna foarte urat de ce crezi: avea 2 condensatori electrolitici umflati care mai aveau putin si explodau.
mitzunator
Hai nu te supara si tui asa pe nemti ca au si ei srl-urile lor. smile.gif))


Apropo de pornire sa stii ca la mine nu porneste greu din cauza temperaturii de afara cald/rece.nu conteaza temperatura. la mine dupa 45-60 d eminute o ia greu.daca o pornesc de 5 ori in intervalul asta merge brici porneste la sfert. daca am stat in timp de asteptare mai mult de 1 ora o ia greu.Daca stau o noapte imi mananca zilele




Cand au pus testerul pe ea aia si mi-au spus ca toate componentele motorului functioneaza in parametrii optimi si nu are nici o eroare,nu au verificat si acesti senzori,inclusiv si ala de pe volanta?
Maxy25
Fa-i un pic de curatenie la senzorul ala (de volanta).
La fel pateam si eu , dadeam la automat , invartea continuu si nu pornea, tot la 20-30 minunte dupa ce am mers cu ea si era incalzit motorul .
La prima cheie o lua la sfert .
mitzunator
o saincerc. am mai facut o dataoperatiunea asta acum 6 luni dar l afel nici o schimbare.o sa incerc.pot sa verific cu multimetrul sa vad daca mai functioneaza senzorul?
mitzunator
revin cu noutati.am curatat din nou supapa de retur de motorina,mergea putin cam greu dar nici o ameliorare in pornirea motorului.In schimb intr-o dimineata am zis a mai incerc iarasi sa amorsez din acea para de cauciuc dinaintea filtrului de motorina.Am strans de 3-4 ori pana s-a intarit si am dat la cheie.SURPRIZA!! a pornit la 4-5 secunde la prima cheie. Asa ii fac de fiecare data cand o las nepornita o perioada mai mare de timp gen 7-12 ore.Deocamdata porneste cu acest mod rudimentar.ceva in genul cum pornea Ford T in 1900 intai dai la manivela.asa si eu intai dau la para smile.gif))
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.