Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: nu imi merge servomecanismul de la relanti
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna I
bdvtuner
DE CIND AM CUMPARAT MASINA NU AVEA MOTORASUL DE LA RALANTI.
AM CUMPARAT UNUL BUN L-AM MONTAT DAR NU SE MISCA.AM VERIFICAT CABLAJUL SI NU E NIMIK IN NEREGULA.DACA CINEVA STIE DESPRE CE E VORBA SA MA LAMUREASCA SI PE MINE.DE 4 ANI MERG ASA CU EA ...DAR AS VREA SA SCAP DE DEFECTUL ASTA CA E ENERVANT ACUM CA A VENIT FRIGUL.

app.la tester nu da nimik.
lagunatnt
adica ,motorasul pas cu pas ,vrei sa spui?l-ai incercat la baterie sa vezi daca merge?asta ar trebui sa fie ce spui tu ,nu?
bdvtuner
da asta e.
dar nu face nimik cred ca nu e comandat...calculatorul....nu stiu
lagunatnt
da-l jos si incearcal separat la baterie si vezi daca chiar ii bun,apoi verifica daca iti vine tensiune la fisa care alimenteaza motorasul.spor la treaba .
bdvtuner
acolo trebuie sa fie o tensiune variabila cu alternanta,adik cind e plus cind e minus .ma intereseaza cauza care provoaca chestia asta ,poate un senzor o sonda....cineva care s-a confruntat cu problema
de incercat lam incercat ...e bun.
bundy220
Informatia principala se deduce si din denumire"relanti",adica turatia comanda acel motoras,sau invers .Poate ti se pare paradox dar nu e.
De fapt vreau sa spun ca informatia o preia de la senzorul de turatie,si motorasul incearca sa corecteze turatia citita si sa o aduca la valoarea presetata din fabrica.
Pe langa turatie,mai citeste si temperatura aer,temperatura lichid de racire(motor).Daca ai turometru in bord si iti arata bine,atunci ramane restul,sau mai grav,cablaj sau chiar ECU defect.
Totusi cred ca daca descrii mai amanuntit ce se intampla de fapt :sta turata sau moare la relanti? Poate mai sunt si alte cauze.
bdvtuner
pai cauzele alea ma intereseaza.
motorul nu sta la relanti rece.
motorasul pas cu pas e bun.
cablajul e verificat.
bundy220
Mister,citeste si restul nu dosr finalul.Te-am sfatuit sa descrii mai in amanunt ce se inampla,asta daca chiar vrei sa gasesti un raspus.Spre exemplu spui ca nu sta la relanti.Ok dar ce anume face moare sau se tureaza?(eu cred ca moare).Daca la cald se remediaza problema,atunci verifica snzorul de temperatura motor(antigel)
bdvtuner
da ai dreptate motorul moare la rece iar la cald isi revine(normal cred eu ,creste compresia prin dilatarea pieselor.......) cimd aprind farurile motorul tinde sa moara,la fel face cind se cupleaza clima.la alte masini am vazut ca mecaismul de relanti se misca cind accelerezi(se intinde se stringe) la mine e mort .
daniellu
Sonda temperatura apa defecta.
bundy220
motorasul ala actioneaza o parghie,o alta clapeta decat cea de acceleratie.Incearca sa actionezi manual acea parghie(clapeta) si vezi ce se intampla.
Sau nu cumva la motorul tau actioneaza chiar acceleratia?
bdvtuner
la motorul meu ..f3p servomecanismul actioneaza direct clapeta de acceleratie(mareste -micsoreaza turatia motorului in functie de anumiti parametri..adik asa ar trebui sa faca)
app.sonda de temperatura care e ? si cum o pot testa?
daniellu
@bdvtuner : Da te rog codul complet de motor(F3P xxx) si pune si o poza cu senzorul de acceleratie (ala de zici ca-l ai pe clapeta) ptr ca la 1.8 nu stiu sa fie asa ceva.
bdvtuner
cod motor f3p720 1,8 monopunct.
am scos sonda si nu cred ca e defecta pentru ca nu imi mai mergea clima ,scria service ce altceva ar putea fi?
daniellu
Poate termocupla ai scos dar sa trecem la oile noastre.
Amestecul este format in urma informatiilor primite de la senzori care pe motorul tau ar fi:
-senzor volanta (ok, fara asta nu ar porni);
-senzor temperatura lichid racire (da informatii asupra temperaturii lichidului de racire si lucrul cel mai important in cazul tau spune cand sa comute injectia de pe motor rece pe motor cald,ceva apropos de 25 grade.)
-MAP (daca ar fi defect nu ar trage ca lumea);
-sonda lambda (f.f. importanta,poate fi sursa de probleme la tine).
La tipul asta de motor nu apare sa ai senzor pozitie clapeta sau alt motoras pe acolo. Pune o poza cu motorul, mai mult cu sistemul tip carburator.
bundy220
Seamana destul de mult cred cu ce este pe dacia cu injectie monopunct.

Daca este asa,atunci cred ca trebuie sa mergi la un tester,pt ca stiu ca este un modul electronic pe langa clapeta,care daca slabesti putin suruburile se poate misca stg dr si creste sau scade relantiul.
Ceva de genul asta
bdvtuner
SE PARE CA N-A AVUT NIMENI DEFECTUL ASTA. DE VREME CE SUNT TOT IN CEATA.
bundy220
Ai mai sus mai multe postari in care ti se spune de ex de semzorul de temp motor.Verifica si tu ca prin telepatie nu se poate.
P.S. Ar mai avea rost sa iti spun de jocul de la culbutori(supape)? Asa din ceata,te informez ca daca este micse poate sa se manifeste tot prin instabilitate la relanti LA RECE!!! wacko.gif
bdvtuner
bundy ,omule vorbim de lucruri diferite.mie nu imi merge servomecanismul ala nu ca piesa ci nu e comandat de "ecu'' sau poate nu e indeplinita vreo conditie .sonda de apa cum ii zicem noi ''pe romaneste '' cered ca e buna pentru ca dak o deconectez nu imi mai indica temperatura in bord si clima afiseaza ''service''.te duci prea departe cu ....jocuri la supape.....si altele.nu ma intereseaza mersul neregulat(lasa-l asa).vreau doar cind pornesc dimineata sa nu mai tin piciorul pe acceleratie pina se incalzeste putin,sa faca treaba asta motorasul ala cu pricina.
daniellu
Sonda de apa are 2 picioruse:unul comanda indicatorul de temp. din bord iar al doilea "vorbeste" cu calculatorul ptr. reglarea injectiei. Au fost cazuri,daca citesti si alte postari, de pornire extrem de greoaie la rece si pe bord totul era ok.
O diagnoza la un dealer Renault ai facut? Pe bajbaite si contrazicand parerile celor ce in principiu vor sa te ajute nu ai sa rezolvi nimic.
Daca masina ta are motorasul ala de relanti da-mi si mie un cod de pe el.Pe forum.
bundy220
Pai asta si spunem,daca jocul este prea mic,ies gaze nearse si sonda lambda zice in sinea ei ca amestecul este prea bogat,si drept urmare ii taie benzina.Chestia asta este recunoscuta de cei care au mers ceva km cu gpl,pt ca acolo apare mai devreme.
Oricum este doar o cauza care duce si ea la "netinere" de relanti.
Vezi ca mai sus ziceam ceva de o placuta care este pe corpul clapeta acceleratie,si care daca (slabind suruburile) o misti influenteaza relantiul.Asta la Dacia cu injectie,cred ca este asemanator si la tine.Daca poti pune o poza,sau mai multe cu fata,profil


8 Nov 2011, 18:01:
Acum,recitind topicul,ma gandesc ca este o problema mai veche,si ca cine a scos motorasul de acolo nu l-a scos degeaba.
Mai in gluma,mai in serios,daca nu-i dai de capat,eu zic sa-i pui un cablu de soc de dacie,si sa il actionezi manual.
Gabryel.GLN
QUOTE(Lupan Daniel @ 8 Nov 2011, 18:43)
Daca masina ta are motorasul ala de relanti da-mi si mie un cod de pe el.Pe forum.
*



0132 008 600
daniellu
Gabryello,lasa-l pe el sa ne dea codul, daca e alt cod pe piesa lui.
Gabryel.GLN
Ok, imi cer scuze!
Am si eu o intrebare, in poza de mai jos, cea incercuita cu rosu este sonda de apa si cea cu galben ce sonda este?
bdvtuner
oameni buni nu v-am cerut imi faceti diagnoza la ''motorul ''meu ,ca nu aveti cum .am cerut atit dak cineva a avut defectul pe care l-am descris sa ma ajute .fara suparare dar nu imi spuneti nimik prin posturile voastre,sunt discutii paralele cu defectul meu .voi poate aveti injectii multipunct la care sunt cu totul alte conditii la ecu ,relantiul e tinut prin corelatie de aer si benzina electronic si partial mecanic (supapa de relanti ..aer).la mine totul e mecanic in actionare(mecanismul ala impinge acceleratia...deschide aerul si prin potentiometrul situat pe axul clapetei de acceleratie comanda calculatorul sa ii dea benzina mai multa prin injector.deci discutia despre supape ...jocuri ...este irelevanta,oricum la rece amestecul este mai bogat.atasat va pun si un print cu schema ecu la F3P cu senzorul de temperatura sa vedeti ca senzorul chiar daca are 2 ''fire''nu are 2 sonde in el ,ca face treaba pentru injectie ,clima si indicatorul de temperaturadin bord e cu totul altceva(au grija niste cipuri pe acolo sa faca toate astea)deci senzotul ala e un termistor(rezistenta variabila in functie de temperatura)daca ar fi defect :1.ar fi in scurt -ar indica temperatura maxima.2.ar fi intrerupt ar indica minim temperatura si clima afiseaza service.
eu am incercat ambele variante si asa se intimpla.acum daca sunt ceva discutii in contradictoriu sper sa fie constructive.oricum eu va astept cu alte sugestii referitoare la defect

9 Nov 2011, 10:40:
gabrielo aia cu galben e senzorul de detonatie ..regleaza avansul
Gabryel.GLN
Multumesc pentru informatie!
bundy220
MISTER,CRED CA TE INSELI. LA AMBELE VARIANTE(MONOPUNCT SI MULTIPUNCT) SOCUL ESTE LA FEL CA PRINCIPIU DE FUNCTIONARE,SI ANUME AER CONTROLAT DE MOTORAS PRIN ECU SI BENZINA CONTROLATA DE ECU.
DIFERENTA ESTE CA LA MONOPUNCT AERUL INTRA PRIN ACELASI LOC CA LA O ACCELERARE CU PEDALA(CLAPETA ACCELERATIE) SI LA MULTIPUNCT AERUL INTRA PE UN ALT TRASEU,PE LANGA CLAPETA.
IN REST AI DREPTAE,NU FACEM DIAGNOZA LA DISTANTA,DAR ITI RECOMAND UNA.
bdvtuner
crede ma ca am facut si nu imi vede nici un defect.toti parametrii sunt in limite.
mai ramine varianta cu ecu defect.daca cineva are schema ''ecu''i-as fi foarte recunoscator.
bundy220
Salutare! Ai mai rezolvat ceva?Daca nu,mai am o chestie pe care am omis-o,si anume factorii de care depinde actionarea motorasului.Pe langa cei pe care i-am enumerat mai sus,si care se refera in mare parte la Soc,mai este si factorul de baza,si anume relantiul.Masina stie ca este la relanti,si incepe sa actioneze acel motoras,atunci cand ridici piciorul de pe pedala.Adica senzorul clapeta acceleratie trebuie sa fie in pozitie de "calpeta inchisa".Daca acel senzor nu da informatia corecta,atunci ECU nu stie ca tu ai luat piciorul de pe acceleratie,si drept urmare nu face nimic.
Am gasit un video care poate sa iti fie de folos,chiar daca nu e aceiasi masina.

Bafta.

P.S. Aceste senzor de fapt trebuie sa fie un potentiometru.La mine,trebuie in programul de diagnoza sa aiba valoarea intre 17 si 24 la relanti si 224 la" pedala la fund"Dar la mine este multipoint.Deci unde ai facut diagnoza,verifica si acest lucru.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.