r3n9908
16 Oct 2011, 21:20
Am un Renault Clio 3 si am o problema cu aeroterma. Nu prea mai porneste.Daca pornesc motorul si a pornit aeroterma ea nu se mai opreste pana nu mai opresc motorul. Insa daca, in momentul in care pornesc motorul aeroterma nu porneste exista sansa ca acesta sa porneasca la un mic soc (gen gropile din Bucuresti
). Am mers mai departe si am dat jos torpedoul, avand acces la aeroterma, am lovit aeroterma si zbang a pornit (asta a fost prima oara).Apoi am umblat la mufa de conectare, am crezut ca ar putea fi de la ea, dar nimic, doar cu lovirea merge, adica un bobarnc pe axul central al aerotermei.
Stie cineva ce ar putea avea? Nu pot sa stau cu torpedoul demontat, nu e o solutie folosirea bobarnacului pentru pornirea aerotermei.
SorinCT
16 Oct 2011, 21:23
Poti incerca sa o scoti si sa o cureti/ungi.
Uite un tutorial pentru Megane II pentru demontarea aerotermei, poate iti este de ajutor:
http://www.reno.ro/Demotare-ungere-aeroterma-t198722.html
bogatu
17 Oct 2011, 11:09
Salut!
Si eu am o problema cu aeroterma... din 4 pozitii, nu mai merg primele 3... am aflat care ar fi problema de la modelele vechi si nu cred ca aceste face nota discordanta la sistemul de aeroterma... dar nu stiu cum sa ajung la modulul ala de comanda al aerotermei... la celelalte era sub stergatoare.
Daca stie cineva cum se ajunge acolo, i-as fi recunoscator!
Multumesc!
Stefan Bogatu
r3n9908
17 Oct 2011, 21:48
QUOTE(SorinCT @ 16 Oct 2011, 21:23)
Poti incerca sa o scoti si sa o cureti/ungi.
Uite un tutorial pentru Megane II pentru demontarea aerotermei, poate iti este de ajutor:
http://www.reno.ro/Demotare-ungere-aeroterma-t198722.html Sorin, mersi mult pentru raspunsul rapid si pentru tutorial, am tras azi de motoras, l-am impins stanga dreapta, rotit in sensul acelor de ceas, rotit in sens invers acelor de ceasornic, am apasat pe cleama aia, nu ma prind cum sa il scot de acolo, pur si simplu nu iese ... stie cineva daca mai il tine ceva prin alta parte ... sau cum il pot scoate de acolo
mersi mult
espacern
17 Oct 2011, 22:05
QUOTE(r3n9908 @ 17 Oct 2011, 21:48)
am apasat pe cleama aia, nu ma prind cum sa il scot de acolo, pur si simplu nu iese ... stie cineva daca mai il tine ceva prin alta parte ... sau cum il pot scoate de acolo
Incearca sa tragi de clema(nu spre motor) si sa rasucesti in acelasi timp ce il tragi afara....
@+
r3n9908
19 Oct 2011, 19:38
QUOTE(espacern @ 17 Oct 2011, 22:05)
Incearca sa tragi de clema(nu spre motor) si sa rasucesti in acelasi timp ce il tragi afara....
@+
Mersi, pentru raspunsul rapid am reusit sa il trag afara si il am langa mine, pare destul de sigilat e pe undeva un tutorial cum intru in el ? ce ulei si ce carbuni trebuie pusi ?
mersi
espacern
19 Oct 2011, 19:43
L-ai alimentat pe direct si nu functioneaza?
Vezi mai sus un link pentru tutorial pentru Megane.
Poate te ajuta cu ceva....
@+
r3n9908
19 Oct 2011, 20:18
merge daca il lovesc, porneste ... dar cand bag cheia nu porneste mereu.. daca il lovesc destul de usor o ia de fiecare data ... si de oprit nu se opreste odata pornit niciodata ...
bogatu
30 Oct 2011, 09:28
r3n9908, spune-mi, te rog, cum ai dat bordul jos...
Multumesc!
raspund si eu dupa 2 ani si la topicul asta pt clio3 poate intereseaza pe cineva.
trebuie dat doar torpedoul jos, operatiune destul de rapida, se scoate banda de plastic gri (in cazul meu) de pe mijlocul bordul, unde ai 3-4 suruburi tip torx, si se mai scoate capacul cu butonul de airbag unde iar mai ai 1 surub, ultimul surub il gasesti in torpedou.
aeroterma e undeva deasupra filtrului de habitaclu, e aproape identica cu cea din topicul cu megane, se scoate apasand clema si rotind de aeroterma in sensul acelor ceasornicului.
mai trebuie desurubata bucata aia de metal in care se fixeaza torpedoul ca sa ai loc sa scoti aeroterma.
la mine a intrat zapada prin grila de aerisire odata cu viscolul asta, lucru care mi se pare inacceptabil pt o masina din 2008.
plus motorul plin de zapada, sper sa nu dauneze la nimic peacolo. am curatat cat am putut de mult.
asta dupa ce am mai patit si cu motorasul de la stergatoare care statea in apa din cauza celor 2 scurgeri blocate + apa peste tot prin grilele de aer, nici nu stiu cum functioneaza motorul asta de aeroterma sub apa...
in rest foarte buna masina, banuiesc ca-i proiectata pt o tara fara zapada si ploi...
mentionez ca operatiuna am facut-o pe o masina 1.4 benzina 98cp din 2008
nicu rares
21 Sep 2014, 19:31
la clio 3 dupa 3 ani este o boala de fabricatie sa se deterioreze bucsele de bronz ale rotorului aerotermei, incepe cu un scartait la cele cu climatronic si apoi se manifesta cu disparitia treptei 1 sau o pala completa la climatronic, unde de fapt modulul de reglaj viteza nu mai are putere sa impinga elicea, schimbarea este singura solutie din nefericire si pe VALEO=460ron sau pe SOFICA mai rar sau alti producatori difera, nu recomand aeroterma SH deoarece se duce la fel ca prima.
boy2nr
30 Aug 2015, 19:48
QUOTE(bogatu @ 17 Oct 2011, 11:09)
Salut!
Si eu am o problema cu aeroterma... din 4 pozitii, nu mai merg primele 3... am aflat care ar fi problema de la modelele vechi si nu cred ca aceste face nota discordanta la sistemul de aeroterma... dar nu stiu cum sa ajung la modulul ala de comanda al aerotermei... la celelalte era sub stergatoare.
Daca stie cineva cum se ajunge acolo, i-as fi recunoscator!
Multumesc!
Stefan Bogatu
salut.
are cineva raspuns la intrebarea lui stefan? eu tot caut pe forum/alte site-uri sa gasesc locatia pentru acel modul de comanda al aerotermei si nu gasesc specific pentru clio 3. doar meganne si clio symbol.
am incercat azi sa scot filtru de habitaclu in speranta ca il gasesc acolo...dar surpriza, nu era
please help!
espacern
30 Aug 2015, 20:09
Cablajul de la modul merge direct la aeroterma.....asa ca daca gasesti aeroterma dupa explicatiile de mai sus gasesti si modulul!
Aeroterma este accesibila prin dreapta....si modulul prin stanga.
alex_cristi
6 Sep 2015, 12:25
salut, au aparut si la mine probleme cu aeroterma. Nu mai porneste decat daca ii trag o palma in partea dreapta sub bord. Ce sa fac?
espacern
6 Sep 2015, 20:43
Verifica cablajul de la mufa......prima data!
La al meu Megane 2, tot asa s-a manifestat... nu pornea decat "ajutata".
Demontat si constatat carbunii pe duca.
Insa am gasit la oferta pe original, noua si am luat-o pe aceea.
alex_cristi
7 Sep 2015, 17:32
si mufa este in partea stinga linga pedala de acceleratie?
Eu cu acea mufa am avut probleme(un fir din ea)
Inainte de orice, controlati(prin miscarea manunchiului de fire) acea mufa.
La fel se intampla,pornea cand voia,disparitia treptelor de viteza.
Am schimbat si eu aeroterma.
Tutorialul de la Megane 2 nu-i bun
La Clio 3 trebuie dat jos torpedoul asa cum a scris mai sus iri-
Big2shae
5 Jan 2019, 06:59
A murit si la mine aeroterma.
Clio 3 dci 2008 cu climatizare automată.
A scârțâit ceva prin bord dar am ignorat.
A mai făcut așa acum 3 ani de Craciun, dar a pornit după 5 minute singură.
O să demontez azi torpedoul să văd ce zice aeroterma.
Dacă aveți alte idei, va rog share!
Merci!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.