Salut tuturor ! Conduc de o saptamana un megane sport edition 1.5 dci edc . Cred ca renault a facut o treaba buna dar se putea si mai bine . Am condus in ultimii 15 ani doar masini cu transmisie automata . Observ un lag la turbo la pornirea de pe loc sialte cateva la condus sportiv . In rest masina se misca bine iar consumul e ok , adica undeva pe la 5 - 6 % mixt . Astept si alte pareri . Multumesc ![attachmentid=1627748606]
connectorxp
10 Sep 2011, 22:20
In primul rand sa o stapanesti sanatos si sa ai numai bucurii cu ea!, doi la mana pana te obisnuiesti cu masina o sa dureze putin. La plecarea de pe loc cam la orice diesel ai un lag, la Passat automat, am un lag unde cu 1,4 TSI nu-l am, diesel-ul si sportivitatea nu au facut niciodata casa buna. Consumul va mai scadea in timp, dupa rodarea motorului si rodarea utilizatorului , acuma trecand la treburi serioase, cauta testul comparativ Megane 3 1,5 dCi EDC si Citroen C4 1,6 HDi BVP si o sa vezi ce consum demn de o hibria poate scoate Megane-ul.
Cutia de viteze este proiectata si construita de baietii de la Getrag. Modelul folosit pe Megane 3/Scenic3 este Getrag 6DCT250, cutie de viteze automata cu dublu ambreiaj uscat cu actionare electrica.
Cutia este aceeasi cutie pe care o foloseste Ford pentru modelul Fiesta si Focus (anumite motorizari) sub denumirea de "Ford Power Shift".
Cutia de viteze, comparata cu DSG-ul folosit de VW (creatie a Borg-Warner), este axata pe economie si nu sportivitate, de aici si timpii usor difereiti fata de alte cutii de viteze robotizate.
EDC-ul cand vine comparat cu PSA SensoDrive, Toyota Multi Mode, Opel EasyTronic si Smart Touch Shift, are avantajul unori timpi scazuti de gandire si reactie, fapt ce se traduce printr-un timp bun de schimbare, fara smuciturile specifice altor cutii de viteze.
Avantaje EDC: pret bun de achizitie comparat cu DSG7, consum redus de energie datorita functionarii sale complet electrice (uleiul este folosit doar pentru ungere), masa proprie redusa, sistem dublu ambreiaj (o solutie din ce in ce mai folosita de diversi fabricanti), pentru o cutie robotizata schimba foarte lin si rapid.
Defectele cutiei EDC sunt date de operarea complet electrica (lucru ce se poate dovedi o problema pe timp ce imbatranesc componentele cutiei), ambriajul (necesita o inlocuire periodica, comparat cu uleiul specific cutiilor automate cu convertizor de cuplu, la DSG se schimba la 160.000 Km sau cand uzura acestuia este semnalata de cutie!), alt dezavantaj este dat de motorizare, doar un singur motor este folosit pentru aceasta cutie, acest lucru se datoreaza rezistentei scazute la valori de cuplu motor mai mari de 250 Nm sau 280 Nm in anumite configuratii.
Astea sunt cateva date tehnice si avantaje/dezavantaje, pentru parerile legate de condus si senzatia din spatele volanului va las pe voi sa le postati.
marius_1st
19 Sep 2011, 22:01
Despre modelul sport edition, cutie automata.
&feature=player_embedded
connectorxp
20 Sep 2011, 11:46
Din pacate masinuta prezentata de tipul nu mai exista, a fost scoasa de la drive-test, de catre cei de la Renault Comercial Romania.
lungubogdan
20 Sep 2011, 20:08
dan mai posteaza impresii depre masina si cutie. vreau sa imi iau un fluence cu aceasi cutie si sunt interesat de orice informatie venita de la un posesor.
multumesc mult.
danxxl
20 Sep 2011, 20:41
Am parcurs 2300 km cu masina . Ce sa zic ... face toti banii . Consum mediu 5,4 % , confort premium , etc . Totusi motorul mai are unele laguri dar eu sper ca pe masura ce se vor mai aduna km sper ca lucrurile sa se imbunatateasca . Personal cred ca se merita edc mai ales pentru trafic urban . Astept sa trec de 5kkm pentru a face un grafic de consum urban , extraurban si mixt . Fiind invatat cu automatele pentru mine e mai simplu in sensul ca stiu sa dozez acceleratia astfel incat sa profit din plin de cuplu si implicit de demaraje in forta . Oricum ........ sunt foarte multumit de masina . Recomand edc .... face toti banii !
lungubogdan
22 Sep 2011, 14:49
uite ce am primit de la getrag referitor la aceasta cutie automata
danxxl
22 Sep 2011, 15:36
super chestie cutia intr-adevar . mai ramane ca motorul sa se aseze si sa se ridice la nivelul cutiei . oricum , cel putin la mine , de mers .... merge salutari tuturor!
lungubogdan
23 Sep 2011, 08:32
salut, banuiesc ca ai varianta sport edition (sau sporty dinamique- conform site-ului renault.ro) spune-mi cum se comporta suspensiile (sunt rigide la denivelari?), si cum se impaca cu pachetul drumuri dificile. oricum foarte ciudata asocierea asta - un model cu valente sportive cu garda la sol mai mare. o zi buna.
adytym
23 Sep 2011, 15:38
avantajul ii ca poti face offroad sau sa escaladezi borduri in rest cred ca c-am scutura pachetul asta de suspensie
danxxl
24 Sep 2011, 08:09
Masina se comporta bine in viraje . Mentionez ca nu am forjat-o cine stie ce dar totusi am luat cateva viraje stranse pe la 90-100 km/h si pot spune ca e foarte stabila . Nu poti avea pretentii sportive de la 1.5 dci dar compromisul gasit de cei de la renault este ok . Se observa un mic ruliu ce-i drept dar nu deranjant . Masina se inscrie bine pe traiectorii . Pe mine personal ma multumeste comportamentul rutier mai ales la acest raport calitate pret combinat cu dinamica si confortul oferit de masina . Mentionez ca dozarea pedalei de acceleratie la edc necesita putina obisnuinta , insa , dupa ceva km parcursi iti dai seama ca te poti baza pe masina in orice situatie ! La cati mai multi km fara evenimente !
danxxl
18 Oct 2011, 14:51
Aprox 1400 km pe ruta bacau bucuresti craiova tg jiu timisoara miercurea ciuc bacau . Condus normal cu reprize de 160 -170 km/h portiuni de zapada . consum mediu 5,3% . Super.multumit
connectorxp
18 Oct 2011, 20:28
Se pare ca DSG-ul si-a gasit nasul, sub sigla lui Renault, este o veste buna, ia faptul ca e facuta de Getrag, este o veste buna, fiind vorba de calitate germana, totusi.
Catalinmodena
18 Oct 2011, 21:02
Da,da,insa uiti de cat timp e pe piata DSG-ul,si cate motoare echipeaza,plus accentul pe sportivitate,plus setarile aferente.
La Renault echipeaza ce?Doar 1.5-ul clasic si antic cu 1 milion de probleme!
Laurentziu83
18 Oct 2011, 21:06
1.5-ul are probleme din cauza zgarceniei lui Reno, care pune piese proaste. Ia sa echipeze Reno toate 1.5-urile cu injectoare Siemens, bujii incandescente bune (nu porcariile alea care se ard in 100 de mii de km), EGR de calitate, etc, si nu ai sa mai auzi de probleme la el decat ocazional.
connectorxp
18 Oct 2011, 21:57
Corect, dar daca Renault pune piese de calitate, vor mari si pretul masinii, cel putin pentru noi, ca in Vest este inadmisibil sa vand aceeasi calitate ca aici, mai ales la ce preturi se practica acolo. Tot ei se mira de ce Golf si Octavia le iau vanzarile. Nu contesc ca DSG-ul e mai reusit, dar prin prisma concurentei directe si a pretului de achizitie, EDC-ul e cea mai buna optiune, comparata cu MultiMode de la Toyota, Sensodrive de la Citroen, BVMP-ul de la Peugeot si Easydrive de la Opel si este identica cu PowerShift-ul de la Ford (in vest fiind folosita pe motorizari similare 1,5dCi).
Laurentziu83
18 Oct 2011, 22:10
Piesele alea mai de calitate ar ridica pretul cu maxim 500 de euro. Asta din ochii cumparatorului neinformat. In realitate, cresterea costurilor ar fi mult mai mica, avand in vedere ca Renault nu cumpara o singura piesa, ci cateva zeci de mii. Calitatea masinilor este identica si aici si in vest, crede-ma ca am avut ocazia sa compar M2 bicorp vandut la noi si M2 bicorp adus din Franta, calitatea era identica, si acolo picau bielete, si acolo s-au inlocuit flanse de amortizor, se schimbau mai putin injectoare si EGR-uri deoarece respectivele masini erau utilizate indeosebi in regim de firma in regim extraurban pe drumuri mai putin aglomerate si mai putin solicitante ca la noi.
renu97
19 Oct 2011, 14:10
si niste poze, tot de la masina din link-ul de mai sus.
Imi place aspectul schimbatorului de viteze, aduce mult a Laguna, avand acelasi aspect, iar Navigatia chiar merita luata, tinand cont de softul TomTom care intrece orice Columbus sau RNS510, cu conditia sa aibe harta facuta corect.
aLecsunder
20 Oct 2011, 19:51
QUOTE(connectorxp @ 18 Oct 2011, 20:28)
Se pare ca DSG-ul si-a gasit nasul, sub sigla lui Renault, este o veste buna, ia faptul ca e facuta de Getrag, este o veste buna, fiind vorba de calitate germana, totusi.
Hai totusi sa nu exageram. Cutia aia e aproape perfecta. Sper ca in curand sa am si eu ocazia sa ma joc cu aceasta EDC si sa constat un salt imens fata de batjocura de cutie pe care o am eu pe Meganu' pe benzina.
connectorxp
20 Oct 2011, 22:12
CVA-ul pe benzina nu-l stiu, dar cel de pe motorul 1,9 dCi 130CP chiar a lasat o impresie placuta, schimba lin, fara sa smuceasca si fara sa ai o cadere mare de turatii, are un demaraj bun si in ciuda celor 4 trepte consuma relativ decent la drum lung. DSG-ul este un vis, face si motoare mici precum 1,2 si 1,4 sa fie mai sportive, avand posibilitatea sa le exploateze "pe curba" si in felul acesta nu exista intarzieri sau schimbari nesincronizate, dar toate astea costa ~1700Euro.
aLecsunder
22 Oct 2011, 14:34
Din punctul meu de vedere merita fiecare banut.
cristian_nechita
1 Nov 2011, 11:55
DANXXL, cat a costat in total masinuta ta?
danxxl
5 Nov 2011, 20:43
Cu toate reducerile 17100 €
cristian_nechita
6 Nov 2011, 16:20
Jesus....ce de bani....
VladSoare
11 Nov 2011, 10:04
QUOTE
Cutia este aceeasi cutie pe care o foloseste Ford pentru modelul Fiesta si Focus (anumite motorizari) sub denumirea de "Ford Power Shift".
Așa am bănuit și eu cînd am auzit că-i făcută de Getrag, dar la o privire mai atentă constat că nu-i chiar aceeași cutie. EDC-ul înțeleg că are ambreiaje uscate, acționate electric. PowerShiftul de la Ford are ambreiaje ude, acționate hidraulic. N-am condus EDC, însă am PowerShift pe Mondeo și pot să spun că este cea mai bună automată pe care am condus-o pînă acum. E ceva de vis. Dacă și pe Renaulturi e la fel, atunci merită fiecare bănuț. Mie PowerShiftul mi se pare mai rafinat decît DSG-ul. E mai confortabil, schimbă mai lin atît în sus, cît și în jos. N-am condus personal DSG, dar am mers ca pasager într-un Golf de vreo două sau trei ori. Simțeam toate schimbările de trepte. La PowerShift nu simt nimic dacă nu mă uit pe turometru. Deci eu personal nu-s prea convins că DSG-ul e cel mai tare din parcare, cum îl laudă admiratorii grupului VAG.
dumid
11 Nov 2011, 10:20
Confirm si eu ca CVA pe Megane 2 (1.6 16v) era un pic aiurea. Imi statea masina turata in permanenta in oras, aprox la 3 mii ture din cauza ca avea doar 4 rapoarte. Am mers si cu Megane 2.0 cva si la fel era. Acum am dat comanda de CVT pe Megane 3, sunt curios sa vad cum e.
connectorxp
12 Nov 2011, 21:44
Exceptand zgomotul de uscator de par cu variatie contuinua, CVT-ul nu tine motorul in ture, decat atunci cand ai nevoie de acceleratie.
Am condus CVT si este amuzanta ca experienta, la modul ca apesi acceleratia (blana) si motorul incepe rapid sa urce in ture precum datoria externa a Romaniei dar tu ramai la viteza constanta sau 0 si subit apare o senzatie de demaraj de tramvai/tren care pleaca ca o sageata din statie si accelereaza lin si aproape constant pana la viteza maxima.
CVT asa suna motorul pe Megane, cutia CVT este un X-Tronic CVT de origine Nissan (probabil Aisin) montata exclusiv pe motorul 2.0 16V comun cu marca Nissan.
Legat de cutia de pe Mondeo, este alt model de cutie, cutiile cu ambreiaj uscat nu suporta valori mari de cuplu si putere. La VAG, DSG-ul "umed" are 6 trepte si este montat pe motoare cu un cuplu mare si puteri incepand cu 140CP, pe cand modelul cu ambreiaje "uscate" are 7 trepte si se monteaza pe motoare cu puteri de pana la 180CP si un cuplu de pana la 260Nm (aproximativ), de ex. Octavia 1,2; 1,4; 1,8 TSI si 1,6 TDI au cutii in 7 trepte si motorizarile 2,0 TSI (RS) si 2,0 TDI au cutii in 6 trepte. Acelasi lucru si la Fod, cutia "uscata" este intalnita pe Fiesta si Focus, mai sus de atat nu o sa o gasesti, dar denumirea e acceasi, chiar daca nu este exact aceeasi cutie.
VladSoare
15 Nov 2011, 10:38
Nu știam că PowerShift se face și cu ambreiaje uscate. Eu unul am mai multă încredere în sistemul cu ambreiaje ude și cu acționare hidraulică. Uzura e mult mai mică (practic, ambreiajele nu se mai consideră consumabile, ci fac parte din cutie și nu se schimbă pe toată durata de viață a cutiei), iar o pompă de ulei și niște electrovalve sînt mai simple și mai fiabile decît niște motorașe electrice (să ne uităm la servodirecții, cît de fiabile sînt cele hidraulice față de astea pur electrice la care motorașele cedează cînd ți-e lumea mai dragă). Dar mă rog, or fi știind ei ce fac...
CVT am condus o singură dată și mi s-a părut tare ciudat. E o senzație foarte stranie; nu mai există nici o legătură între ritmul în care crește viteza mașinii și cel în care crește turația motorului. Apeși accelerația, dar turația motorului nu crește aproape deloc. Chiar dacă în realitate viteza mașinii crește, tu ai senzația că e ceva defect, că apeși pe pedală și nu se întîmplă nimic. La kick down, în prima fază nu simți nimic, doar că motorul se turează în gol. După vreo două secunde, cînd a ajuns pe la cinci mii de ture, mașina începe să accelereze rapid. Din nou ai acea senzație stranie: vezi și auzi motorul stînd la o turație constantă (și mare) și ai impresia că s-a plafonat, că a ajuns la maxim și că nu mai merge mai mult de-atît, deși în realitate viteza mașinii crește. E interesantă ca experiență, merită încercată măcar o dată în viață, dar e tare ciudată.
PS. CVT-urile de la Renault au convertor hidraulic? Sau ambreiaj acționat electric, ca EDC-ul?
connectorxp
15 Nov 2011, 22:29
Trebuie vazut, uite aici ceva material de citit. La Honda au 100% convertizor de cuplu si la alti fabricnati la fel. Nissan Cascaval foloseste acest tip de cutie, din modelele vandute la noi si la fel este imperecheata cu motorul 2.0.
Atentie cu cutiile dublu ambreiaj, discurile se schimba si ele, la intervale regulate. La DSG-ul "umed" se schimba la 160.000 impreuna cu uleiul sau cand uzura acestora este semnalata de calculatorul cutiei. La cea uscata trebuie sa ma uit in documentatie, dar tot pe acolo este. Oricum la Ford si Renault trebuie vazut la ce intervale se intampla acest lucru.
De ex. la Honda, in functie de tipul si codul cutiei uleiul se schimba la intervale intre 50.000 si 100.000 Km. Iar cei care zic ca ATF-ul este garantat life-time, se insala, acum doua luni am schimbat uleiul la un Passat cu cutie "Tiptronic" si se simte diferenta intre uleiul vechi si cel nou, mai ales la functionarea cutiei si timpii de schimbare.
am in posesie un megane 3 cu edc de cca 12.000 km si pot spune ca cutia este bine gindita nu are smucituri
djcristi
8 Oct 2014, 15:06
nu ar avea cum sa aiba, orice cutie automata in stare buna de functionare schimba lin. Totusi cele cu dublu ambreiaj , chiar daca sunt mai rapide/economice fata de cele clasice cu convertor de cuplu, nu sunt asa fine, se simte diferenta la plecarea de la loc de exemplu fara a accelera, una e sa freci un ambreiaj si alta e sa treaca un lichid printr-un convertor (care nu produce atata frictiune).
djcristi
19 Apr 2015, 15:58
spuneam acum ceva vreme ca a scos LUK kit ambreiaj pt ea, mai exact: cod 602000500 , pret 5300ron :|
deci fata de o manuala unde ar fi 1000ron cu tot cu rulment e diferenta mare.
Volanta e aprox 1800ron, deci nu e mai scumpa ca la manuala.
djcristi
21 Jun 2015, 23:14
cod OE kit ambreiaj = 302057266R , pret 7200ron reprezentanta cobalcescu , 5400ron in mag de piese cod OE volanta = 123005236R , 4500ron reprezentanta cobalcescu , 3500ron in mag de piese, aftermarket Luk 415057309 , 1870ron
mi se pare foarte mari preturile avand in vedere ca la concurenta VAG (octavia_3 6.2014 1.6tdi , DSG-7) este 2000ron kitul de ambreiaj si 2800ron volanta , ambele pe origine.
silvanu96
22 Jun 2015, 09:39
Pai... se cam confirma vorba: Ce ti-ai luat ? Reno? misto ,dar cam scumpe piesele...
djcristi
22 Jun 2015, 09:51
lacomia Renault unde nu exista pe aftermarket nu ai de ales.
madhorsefuzzy
22 Jun 2015, 11:09
Daca pe origine sunt scumpe vor fi si alea aftermarket scumpe, doar ca un pic mai ieftine decat alea pe origine.
djcristi
22 Jun 2015, 11:14
nu neaparat, ai exemplul chiar mai sus : "cod OE volanta = 123005236R , 4500ron reprezentanta cobalcescu , 3500ron in mag de piese, aftermarket Luk 415057309 , 1870ron"
Deci pretul volantei pe LUK este ca la cele care au cutie manuala unde pe origine este tot aprox 4500ron la cobalcescu.
silvanu96
22 Jun 2015, 11:24
Pretul va scade cand mai multi producatori vor cumpara licentele. Valeo nu face ambreiaje pentru Reno?
djcristi
22 Jun 2015, 11:34
mai face, dar la cele mai multe modele gasesti doar LUK ca echivalent, ma refer la cele care vin in general pe masa dubla.
Nu va scadea foarte mult deoarece este totusi un kit ambreiaj dublu.
DNT
3 Jul 2015, 20:25
QUOTE(djcristi @ 21 Jun 2015, 23:14)
cod OE kit ambreiaj = 302057266R , pret 7200ron reprezentanta cobalcescu , 5400ron in mag de piese cod OE volanta = 123005236R , 4500ron reprezentanta cobalcescu , 3500ron in mag de piese, aftermarket Luk 415057309 , 1870ron
mi se pare foarte mari preturile avand in vedere ca la concurenta VAG (octavia_3 6.2014 1.6tdi , DSG-7) este 2000ron kitul de ambreiaj si 2800ron volanta , ambele pe origine.
Sa inteleg ca daca pica EDC-ul trebuie sa schimbi kitul ambreaj si volanta sau ? Adica 5400 + 3500 = 9000 RON ?
Nu stiam asta, poate detaliaza cineva ce se intampla daca pica un EDC, ce pica si ce se repara.
Pt mine o automata e cam singura solutie sa o conving pe sotie sa conduca,...
djcristi
3 Jul 2015, 22:20
ca la orice cutie auto pot pica mai multe, inclusiv electronica. Si daca nu pica, cat crezi ca tine un kit ambreiaj? Volanta aprox 200k.
Iar daca pica sa te tii, din cate stiu nu se gasesc piese de schimb pt aceasta cutie, si noua e aprox 5k, la dezmembrari nu prea sunt ca sunt relativ noi.
Deasta iti recomandam DSG daca tot vrei auto, ai preturile mai sus , mult mai mici, si daca se strica ceva, se rezolva ieftin (nu tb sa schimbi toata cutia)
partner
5 Jul 2015, 16:31
Cutia EDC e produsa de mai putin timp fata de DSG si e din ce in ce mai populara, eu zic ca pana faci 150.000 de km poate ca apar si pisele de inlocuit mai ieftine.
djcristi
31 Jul 2015, 17:02
apropo de ambreiaj, mi-au trecut prin mana niste istorice de m3-uri 1.5dci cu EDC aduse din afara, multe aveau kitul schimbat la 140-160k, deci un kit mers prin Bucuresti nu cred ca trece de 100k.
aurel79
13 Oct 2015, 20:40
se schimba uleiul in cutie ??? nu gasesc nimic despre asa ceva???
partner
13 Oct 2015, 21:38
Aici e singurul articol bun despre EDC pe care l-am citit mai demult
Uleiul din cutia de viteze EDC (6DCT250) nu necesită întreținere, durata de viață este egală cu cea a automobilului. Din acest punct de vedere costurile de întreținere ale acestei cutii de viteze sunt similare cu cele ale unei cutii de viteze manuală.
Trag concluzia ca daca e similara cu cele manuale, ar fi bine sa-l schimbam la vreo 100000km Ca orice ulei isi pierde din propietati cu timpul, chiar daca cutia e o zona izolata de exterior, tot apar impuritati de la frecarea pinioanelor si diferente de temperatura intre perioadele de functionare si cele de stationare.
Acum, poate ne ajuta colegii care au acces la datele tehnice ce ulei se foloseste si poate si procedura de inlocuire.
ssilviu
13 Oct 2015, 22:17
QUOTE(djcristi @ 31 Jul 2015, 18:02)
apropo de ambreiaj, mi-au trecut prin mana niste istorice de m3-uri 1.5dci cu EDC aduse din afara, multe aveau kitul schimbat la 140-160k, deci un kit mers prin Bucuresti nu cred ca trece de 100k.
Deci doua ambreiaje duc 140.000 km deci un ambreiaj duce 70.000 de km? In conditiile in care e folosit MULT mai putin intens decat l-ar folosi 90% din populatie? Probabil era un lot cu defecte sau un soft cu defecte. Dar in niciun caz nu are cum sa fie asta regula.
djcristi
14 Oct 2015, 10:26
dar cat ai vrea sa duca? 150k mi se pare rezonabil.
ssilviu
15 Oct 2015, 11:36
Un ambreiaj bun duce 200.000 de km. Masina are 2, fiecare utilizat la jumatate. Deci ar trebui sa duca 400.000 de km. Care e durata de viata a masinii, deci precum zice reno, nu se schimba ambreiajul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.