Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bara Stabilizatoare Megane 1 toate Motorizarile
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
Pages: 1, 2, 3
tino
V-am spus ca se aude o troncaneala sub masina cand merg pe drum cu denivelari si la viteza mica , dar si cand apas pe masina stanfa fazta
am tot mers la service RENAUL si nu mi-au putut descoperii ce are
am schimbat bieletere directie si degeaba

azi mecanicul ce mi-a rezolvat BUDUFUL mi-a spus ca bataia vine de la BIELETA ANTIRULUI
e tija aia paralela cu telescopul

oare e bieleta de vina sau doar bucsile?

e vorba de bucsi bara stabilizatoare pe care cei de la SERVICE RENAUL se schimba mereu la revizii peste 45.000 ?
tino
intrebare de 1000 puncte smile.gif

MEGANE 2 are bucsi bara stabilizatoare ?
sau daca schimb bieleta antirului bucsile sunt incluse in BIELETA ?

am sunat la RENO DEVA si mi-au spus ca la MEGANE 2 nu exista bucsi bara stabilizatoare si ca sunt incluse in BIELETA ANTIRULIU

la SIBIU mi-au spus ca sunt BUSCI BARA STABILIZATOARE , mi-au dat chiar si pretul 600.000/ bucata

ca sa intzeleg: inseamna ca se schimba doar bucsile la bieleta ?si alea sunt stabilizatoare?
Nicotine
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=43209&st=30
da jos torentul, si iti va fi de folos in cautarile tale
tino
bieleta bara stabilizatoare la RENAULT este 2.7 mil
de alta firma e mult mai ieftina

ce ziceti sa fac? sa iau alta marca ?
tino
REZOLVATA PROBLEMA

schimbat bieleta bara stabilizatoare cost total cu montaj 1.2 mil
nu mai bate nimic ...totul e ok smile.gif
uscatu'
Se aude un troncanit cand trec peste denivelari, cu viteza mica si am inteles ca o cauza ar putea fi bucsile de la bara stabilizatoare, doar ca nu stiu unde e si cum arata aceasta bara.Ma puteti ajuta,va rog?Pe net am gasit bucsi de 23mm sau de 24mm,cum aflu de care imi trebuie?
cj98czh
Bara stabilizatoare o gasesti usor....te uiti sub masina in fata si o sa vezi un fier care duce de la roata din dreapta pana la cea din stanga sustinut in 4 prinderi...

Grosimea bucsilor este simplu de aflat...masotr bara... biggrin.gif biggrin.gif

Troncanitul poate sa-ti fie cauzat pe langa bucsile de la bara stabilizatoare si de flansele de amortizor duse....la mine a fost prima data bucsile urmate ;a scurt timp de flanse...
uscatu'
Aha,merci!Stii cumva vreo metoda sa aflu care din ele doua este,bucsi sau flanse?
Dodone
Daca e break , iti trebuie dimensiunea mai mare. Dat fiind ca al tau e diesel, sigur iti trebuie cota 24.
Iti recomand sa pui bucsi de origine (fabricate de Renault), chiar daca sunt f. scumpe.
Setul e format din doua bucati tip dop,(se monteaza la capetele barei stabilizatoare) si doua bucati asemanatoare cu cele care se montau la Dacie in partea din fata, pe lonjeroane. Doar o bucata din primul model costa min. 80 ron.
Eu am facut greseala sa pun un set FEBI (40 ron tot setul )si au rezistat 7.000 km. ( radmasa.gif ), apoi am pus un set de productie italiana (35 ron/set)care au rezistat si mai putin.Nervi, manopera in plus, timp pierdut.
Mecanicul mi-a spus ca bucsile originale rezista cel putin 80.000 km.
Trebuie sa verifici si uzura capeteleor de bara stabilizatoare.Ele formeaza in timp o uzura in forma de clepsidra.
Daca ai si acolo uzura, ai pus-o ! Bara stabilizatoare e produsa doar de Renault si costa minimum minimorum 850 ron.
Unii spun ca se poate rectifica si bucsa la cota initiala, da' eu nu as face asta nici la dusmani. Otelul e unul special, foarte elastic, care nu suporta prelucrari ulterioare.
Revenind la problema.
Troncaniturile care le auzi tu pot sa aiba si alta cauza: amortizoarele fata sau flansele de deasupra acestora.
Dupa ce am schimbat bucsile si flansele tot mai auzeam batai.Asa ca am mers la un mecanic care avea amortizoare bune si le-am montat de proba pe masina mea.
Troncaniturile au disparut.
Mentionez ca anterior am facut pe stand specializat test de amortizoare si acestea lucrau la 60-64% sin capacitate. Din ce mi s-a spus, limita minima e de 48% pt. puntea fata.
Precizez ca amortizoarele mele nu au nici o scurgere. Si totusi...
cj98czh
Eu tot Febi am de vreo 25.000 de km si nu a nici o treaba cu ele...eu nu le recomand pe cele originale...Febi am luat cu 80 RON/set....

....kitul de flansa+ rulment costa undeva la 120 RON/bucata
Dodone
Mai rapid si mai usor e sa demontezi si sa verifici uzura bucsilor si a capetelor barei, eventual sa schimbi bucsile de la bara stabilizatoare.
Daca troncaniturile nu dispar atunci schimba flansele.
Deci, prin metoda eliminarii. smile.gif
uscatu'
Multumesc amandurora pt raspunsuri.O sa merg pe o rampa sa le verific si cand o sa am timp o sa le schimb, dar nu o sa pun originale pt ca daca nu ele sunt cauza troncanitului ohmy.gif .Am gasit pe autokarma de 23mm SWAG sau FEBI,10 ron bucata si de 24 mm 8 ron, dar numai pt centru.
Dodone
Mai importante sunt cele din capete, da' trebuie schimbate toate.
cj98czh
Da, neaparat trebuie schimbate toate 4...altfel nu faci nimic..
uscatu'
Am citit pe forum dacia ca cineva a incercat cu o bucata de furtun de acelasi diametru si era multumit de rezultat.
cj98czh
Daca incepi cu improvizatii dinastea de dacie...atunci nu mai avem ce discuta...
Dodone
Subscriu.
Sa conduca el masina aia. Si sa aiba bunul simt sa nu mai ia si alti pasageri.
alex0507
Si ziceti ca flansele sunt de vina pentru bataile alea idioate? am numai 51.000 km si am schimbat bucsile acu cateva sute de km dar degeaba.
cj98czh
La mine s-a rezolvat definitiv dupa schimbarea flanselor....atentie mare...daca schimbi flansele sa schimbi si rulmentii...sunt kit-uri flansa + rulment....eu am luat Ruville...la 120 RON/set....ai nevoie de 2 seturi...
R19/16v
Cum e posibil sa dai 4000-5000e pe o masina si sa nu ai 10e pt bucse?!??!
tuner
la mine trancane oribil zici ca se dezmembreaza flansele alea nu prea par a fi defecte si la rulment nu se vad urme de bataie poate ai niste poze cu flansele si defectul lor
Dodone
Flansele troncane si daca sunt noi, daca nu sunt montate corect. Acestea au un mic dreptunghi metalic pe margine, care trebuie sa fie orientat inspre fata masinii. Sunt patit eu.
Verificati si strangerea suruburilor de la flansa.
uscatu'
Fratilor am zis doar ca am citit nu si ca am de gand sa fac asa ceva(cu furtunu exemplu era de la o solenza).
florynn
salut.am un megan 97 eco 1400cc,va intreb cu mare interes daca stie cineva cum arata bara stabilizatoare la acest model,deoarece nu am vazut nimic care sa ajunga de la o roata la alta,este posibil sa nu fie prevazuta cu asa ceva? huh.gif
arazvan2002
Privitor la problema cu flansele. Am si eu aceasta problema de foarte mult timp. Pe partea stanga mi se aude ceva trosnind...ca si cum s-a misca arcul sau ar sari ceva de pe un cant. Una dintre situatiile cand se aude este cand o misca de pe loc dupa ce a stationat ceva,mai ales daca nu a fost intr-o pozitie comoda.Se mai aude si la franari si numai pe partea stanga. Am schimbat de vreo 2 ori flansele,bucsile. Cum a zis cineva ca flansa are un patratel care trebuie orientat inainte il rog sa spuna daca se poate monta si altfel din greseala si poate ca flansa se misca aiurea din cauza asta? Am schimbat de curand discuri,placute,amortizoare,bucsi.
Dodone
Eu am zis faza cu patratelul. Pai, se poate monta gresit, la 180 grade. Asta mi-a aratat mecanicul de la Renault cand a montat la masina mea. Dar eu auzeam o mica bataie, nu trosnituri si nicidecum in stationare.
Cauza principala e in alta parte.
Numai pierde timp si bani, cauta un mecanic de la un service Renault, care lucreaza si acasa. Acela cunoaste metehnele fiecarui model de Renault.
arazvan2002
am mai postat si in alt topic. Eu mi-am schimbat bara stabilizatoare cu una SH de 1.9dCI pe care am luat-o cu 1 mil si e aproape noua de la panreuss de pe Mihai Bravu. Si eu facusem pe mine cand am citit de 8 milioane, plus ca cumparasem bucsile originale cu o saptamna inainte. Cred ca cealalta s-a uzat tocmai din cauza bucsilor ieftine care nu tin si uzeaza mult mai repede bara. Deci te zgarcesti la tarate si pierzi la malai. Totuti am primit niste recomandari despre bucsile Corteco, cum ca ar fi foarte bune.
PS: la mine au ramas acele trosnituri (pocnituri) chiar si dupa ce am schimbat setul de reparatie etrier(suruburile alea), deoarece am crezut ca se misca acestia, sau raman blocati.
Bafta
Georginho
Salutare!
"Revigorez" si eu topicul acesta pt ca intampin problema mentionata.
Am fost in service si mi s-a spus ca trebuie schimbate bucsele de la bara stabilizatoare.

Intrebarea 1 este daca trebuie sa le schimb de pe ambele parti sau doar pe partea de unde provine zgomotul.

2. Care este "modelul" (cote) de bucse care imi trebuie?

3. Ce recomandati? http://www.autokarma.ro/Produse.aspx
b06fcn
Trebuie schimbate pe ambele parti, faptul ca inca nu face zgomot pe o parte nu inseamna ca nu te vor lasa si alea in scurt timp...Ca piesa, recomanda originala Renault, cele cu care a venit masina mea au tinut pana la 106000km, cand le-am schimbat cu unele originale Renault, aduse direct de la Paris, deci mult mai ieftine decat aici (ceva in jurul a 7 euro bucata).
Georginho
Ok, merci pt info.
Ca dimensiune are cineva idee care se potriveste la mine? (sa nu mai merg iar la service si s-o urc pe elevator..)
Am vazut ca sunt mai multe cote...
pasaniucionut
mereu iau bucse de nova,super nova,solenta 10 lei set numai alea din capat la bara stabilizatoare.. ma tin ca 10.000...eu zic ca e rentabil .. manopera o fac eu.. 10 lei + 10 min = economie mare:P nu renteaza sa dai milioane pe bucsi parerea mea
Georginho
Si cele pe care le-am gasit eu tot cam pretul asta il au...
Doar ca nu stiu ce dimensiuni imi trebuie...
Vallybz
Lungime 62 mm Diametru interior 20 mm
cj98czh
Georginho - la al meu nu sunt bne cele de solenta .. sunt cele mai mari... 23,4 mm in diametru.. la dCi este bara stabilizatoare mai groasa...

Nu stiu daca diametrul este acelasi cert este ca sunt 2 modele doar... si la mine este cel mai mare... banuiesc ca avand aceeasi motorizare la fel este si la tine chiar daca este classic...
Georginho
Ok. Merci mult cj98czh!
emix_dary
Sfat pentru schimbarea bieletelor stabilizatoare.Aveti grija ce cumparati ma refer la dimensiuni,meganul cu garda marita la sol are bieletele mai scurte (aprox 266mm dimensiunea bieletei)decat cel cu garda normala la sol(aprox 286mm).sunt vinzatori ce nu au in programele cu care gasesc piesele la furnizori diferenta asta,bieleta necoraspunzatoare loveste in planetara sau brat.
ISseby
Cred ca vb despre bielete de directie.. Aici e vorba despre bara stabilizatoare
mitzunator
la 1,9 DTI megane 1 ce diametru trebuie sa iau? ca am vazut ceva cu 24 exterior 18 interior,diverse marimi..... blink.gif
roby3456
Salut!La I.T.P. mi-au zis ca bara stabilizatoare de pe spate este ruginita si trebuie schimbata,altcineva mi-a zis ca de fapt se numeste bara de torsiune.Ma rog,ideea e ca am bara de pe spate,de pe burta masinii,imediat langa rotile din spate f.f.f. ruginita.Cineva mi-a zis(fara sa se uie sub ea)ca trebuie schimbata toata puntea si ca ma costa f mult si sa o las asa.Ideea e ca a inceput sa troncane ceva de sub masina din spate si banuiesc ca este aceasta bara care probabil ca s-a rupt.Este adevarat ca trebuie schimbata toata puntea ca sa schimbi bara sau doar bara si bucsile si atat?
Din ce este altcatuita puntea ca nu ma pricep?Va multumesc f mult si La Multi Ani!
espacern
@roby3456=Bara stabilizatoare nu are ce cauta in spate(la modelul tau).
Bara de torsiune chiar daca este ruginita la exterior rolul este ca la un arc(face treaba chiar si ruginit).
La tine cred ca este reperul nr.2 din figura care este ca o tabla(costa 16 Euro)indoita si aceea mai rugineste.
Nu trebuie schimbata toata puntea dar cel mai bine pune o poza si asa vedem cel mai bine.
Numai bine!
roby3456
Exact!Bara aceea din imagine.Este coapta nu ruginita,deci clar trebuie schimbata.Bara aia se prinde in bucsi?Am vazut ca are niste suruburi acolo dar ns exact.Poze nu am pt ca nu am facut cand a fost pe rampa. Mc pt sfaturi!
Bara aceea din imagine o am,am cumparat-o de la un coleg de pe forum!MA intereseaza modul de prindere si daca zgomotele alea sunt de acolo.Am observat ca atunci cand am persoane in spate sau greutate in portbagaj mare se aude mai pronuntat.Mentionez ca amortizoarele sunt noi,nu are cum sa se auda de la ele.
radunre
Bara aceea e posibil sa aiba si ceva rol de stabilizare sau anti deformare, desi e doar o tabla indoita, la majoritatea este coapta (inclusiv a mea). Din cate am vazut pe acolo, mai sustine ceva cabluri, furtune. Pt. demontare trebuie scoase 2 din cele 4 piulite care tin puntea spate, recomand solutie degripanta cateva zile la rand inainte de demontare, sa nu ajungi sa se invarta in gol srubul din caroserie...
roby3456
Probabil de aia zicea cine mi-a zis ca trebuie schimbata toatata puntea,ca se pot strica suruburile acelea suruburile acelea!Dar acea bara are si bucsi sau doar acele suruburi?
radunre
Are doar piulite, doua la capete, comune cu prinderea puntii si unul mai in interior (stanga), conform imaginii postate de espacern.
crazy-Ghindu
Salut ..
Am o intrebare..
Daca nu schimb bucsele de bara stabilizatoare si nici flansele si rulmentii si ce or mai putea bate in halul asta (la mine se simte si in volan bataia).. ce se poate intampla??
Vreau sa-mi zica si mie un bun cunoscator care sunt riscurile in trafic.. mai exact ce se poate intampla.. se rupe ceva .. pierd controlul directiei.. etc

A nu se intelege ca nu vreau sa le schimb.. dar vreau sa stiu daca mai pot merge asa cu ele macar 2 luni de zile..
p.s. (nu stiu de cand nu au fost schimbate.. dar masina are 247.000 km)
jubyl3r
mai bine te duci la un service sa iti faca o verificare... eu asa fac cand sunt nelinistit, ma duc si le zic ce bate ce se aude si daca e grav schimb, daca nu o mai las asa pana la salariu (asta ca sa nu raman rupt in c**).
gicusorLEX
Cine poate posta poze cu bucsele de la bara stabilizatoare, bieleta antiruliu..etc...poze din care sa se vada unde sunt situate acestea
radunre
Astazi a trebuie sa schimb bucsile bara stabilizatoare (capete), nu erau apte pt. ITP (dar nu bateau), in 28 octombrie 2010 am pus de origine (66ron/buc.) si au tinut mai putin de 1 an si ~20.000km. Din cauza "de urgenta" am cumparat 2 buc cu 15ron/buc., fabricatie englezeasca... is curios cat ma tin. Manopera in regie proprie, ~20 min. amandoua.

Referitor la "bara stabilizatoare spate", aceeasi poveste, fiind foarte ruginita, cei de la ITP mi-au spus sa o rezolv ca nu trece verificarea. Am rugat un coleg sa taie o teava cu profil dreptunghiular 20x40mm si perete de 2mm + 4 gauri si e ca noua.
Daca la demontare, suruburile se invart in gol, trebuie demontat plasticul pragului din zona respectiva si sub un burete negru se gasesc cele 2 capete de surub.
sorin1983
am si eu la 1.6 16v 2002 limuzina(turcia) ceva probleme cu bucsile de la bara stabilziatoare...culmea e ca nu stiu ce diametru sa iau bucsile. am masurat cu un subler si bara are 25mm... pare si putin umflata de rugina. e corect 25mm sau masor eronat? am curatat si vopseaua in locul cu masura si tot la fel era... ce bucsi sa iau ca am nevoie si nu stiu exact. aici sunt 10 modele scrie si nu stiu unde ma incadrez smile.gif
cj98czh
Din cate stiu nu sunt decat 2 modele ... de 24 mm si 22 mm .. asta daca bine tin minte ..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.