speedy82
12 Aug 2011, 22:17
Pentru ca asa se procedeaza as vrea sa imi prezint si eu agregatul din dotare: o dacie 1300 cu elemente de 1310, sau dupa cum ar zice cineva "1300 cu elemente uzinale de 1310 - 1300 cu facelift"
Povestea masinii este destul de "linistita": a intrat in familia mea in anul 1982, cand a fost si fabricata, primul posesor fiind bunicul meu in luna mai a aceluiasi an, urmand sa ajunga in posesia subsemnatului, peste 23 de ani.
In toata aceasta perioada de cand este in poseia mea, nu a necesitat interventii majore, fie de tinichgerie sau de mecanica. Doar operatiuni uzuale de intretinere (schimburile de ulei si filtre), plus mici interventii datorate varstei si faptului ca o buna perioada a fost trasa pe dreapta (bunicul nu a mai putut sa o utilizeze, iar eu nu aveam permis), adica ceva bucsi, o pompa de frana cu garnituri de etrieri, cilinidrii receptori si un rezervor de combustibil. In rest, dupa cum se spune, apa, paie si bataie. Atasez si cateva poze cu ea in ordine cronologica:
ydaniel
12 Aug 2011, 22:18
Ma bucur ca ti-ai facut jurnal si te mai astept la mine sa mai remediem/imbunatatim masina!!!
speedy82
12 Aug 2011, 22:28
ionutzxxx
12 Aug 2011, 22:38
frumoasa masina. bafta in continuare.
adifulful
12 Aug 2011, 23:53
Frumusica baba ta imi plac rosiile tare este o sora mai mare cu a mea!!!!!! cea rosie. Multi km fara incidente !!!!
Bwwlan
13 Aug 2011, 00:46
Foarte frumoasa masina
felicitari pentru felul in care a fost pastrata/intretinuta/restaurata si la cat mai multi km. fara probleme.
Intrebare: oare nu poti gasi o emblema UAP cu vulturul heraldic pentru grila fata si un volan original de Dacia? De ce intreb: in principiu, daca o aduci la o stare cat de apropiata de original, mi se pare c-o poti inscrie in Clubul Oldies si (aici speculez) poate obtii scutiri de taxe ca fiind automobil de epoca. M-as interesa despre problema asta, daca as fi in locul tau.
STORMTROOPER
13 Aug 2011, 07:39
Felicitari pt initiativa domn' speedy82, masina arata si se preyinta foarte bine pentru virsta ei. Ehh mai ai matale de remediat citeva bube pe ici pe colo dar nimic insurmontabil sau care sa-i stirbeasca din frumusete.
speedy82
13 Aug 2011, 10:46
Multumesc frumos tuturor pentru urari.
@Bwwlan: si tie felicitari pentru WOB si mii de km fara incidente sau probleme. Emblema cu vulturul de pe grila radiatorului, nu a fost echipament original, pentru masina mea. Masina a venit cu emblema aceasta de, iar volanul original, cel care e postat in primul set de poze, il am, este intr-o stare foarte buna, dar pentru ca este prea subtire, este putin deranjant. Si atunci l-am pus pe asta, care oricum, nu arata foarte tare iesit din peisaj, pentru ca respecta atat linia de culoare a interiorului (negru cu arginitiu/crom), dar si forma celui original. Doar ca este mai gros, cu metal si imbracat in piele
. Oricum multumesc de sfat.
Mai atasez doua poze:
IntensBurnE
13 Aug 2011, 19:52
speedy82 frumoasa masina.sa ai grije de ea in continuare la fel
de unde e volanu ala ce l`ai schimbat ?
e fain tare
turbodxman
13 Aug 2011, 20:41
Felicitari!
Este superba!
speedy82
13 Aug 2011, 22:18
@IntensBurnE: multumesc de aprecieri. Volanul este de pe un R18 Turbo.
@turbodxman: multumesc frumos
chiar e superba. Felicitari
iulian'71
14 Aug 2011, 09:02
Pastreaza batrana doamna tot asa si nu abuza de ea. Masca metalica neagra si modelul de ochelari usor mai scurt am crezut ca nu mai vad, fiind caracteristic majoritatii modelelor fabricate intre '82-83, pentru piata interna, ele fiind fabricate la o cooperativa din zona Pitestiului si nu in uzina. De altfel e greu sa potrivesti masca sau ochelarii cu cele din plastic.
speedy82
20 Aug 2011, 20:48
@ZTV: multumesc frumos.
@iulian'71: da, intr-adevar, destul de rar modelul asta de masca fata. Chiar si eu am dificultati in a gasi asa ceva in buna stare, in special ochelari. Dar daca este necesar se pot face si adaptari, desi nu arata foarte "cosmetic". Dar "daca vrei, poti!" dupa cum spune o vorba din batrani.
speedy82
1 Sep 2011, 15:27
Ee si dupa ce a fost laudata de alti confrati dacioti, fosti sau actuali, babuta din dotare s-a hotarat azi sa imi faca figura. Mai precis de dimineata nu a mai vrut sa porneasca nici cu slujbe la Biserica. Verdictul:mi-a sucombat minunatul electromotor. Ca atare, dupa o portie zdravana de nervi s-a recurs la inlocuirea lui, pentru a fi dus la reparat. Se pare ca de vina este rotorul ce trebuie inlocuit. Ramane de vazut ce se va intampla cu el.
Multumiri STORMTROOPER, lui Victor007 si lui Mihu pentru promptitudine in oferirea de ajutor si electromotor
P.S.:Va asteapta si niste berici reci.
ag02cws
1 Sep 2011, 15:35
Sunt mandru ca m-am urcat la un moment dat in aceasta frumoasa masina cu ocazia unei intalniri la Academia Militara in 2007 (daca imi aduc bine aminte). Mi-ai facut o mare bucurie aratand ca inca tii la ea si ca ai pastrat-o in stare buna. Felicitari si bafta!
speedy82
1 Sep 2011, 15:49
Multumesc frumos pt cuvintele frumoase. Sincer sa fiu, habar nu aveam ca te-ai urcat in ea atunci. Stiu ca atunci intrase Betian in ea sa pozeze consola centrala. Dar de tine, nu am stiut
Oricum multumesc de aprecieri.
Victor 007
1 Sep 2011, 19:28
Cu placere, vezi sa nu ai si starteru ars
, da oricum, daca te apuci de el, schimbi tot ce e uzat, sa iasa ca nou, spor la treaba
Honorius
2 Sep 2011, 13:21
Felicitari pentru modul in care o intretii! Schimba-i volanul ala de Renault ca nu se potriveste deloc. Baga volanul vechi ca arata mult mai bine cu elemente originale, mai ales ca tipul ala de volan este foarte rar. Mi se pare mie sau si in bord mai ai niste butoane de pe modele mai noi?
2 Sep 2011, 14:22:
P.S.: Butonul ala portocaliu de dezaburire este de pe 1310.
2 Sep 2011, 14:25:
P.S.2: Maneta de la stergatoare si oglinda centrala sunt tot de 1310. Nu ai gasit originale?
speedy82
2 Sep 2011, 15:00
@Honorius: Am si volanul ei original, dupa cum am spus si la inceputul topicului, dar il prefer pe acesta din motive pur subiective (aspect, senzatie etc.) Cel original va fi pe masina cand va ajunge la Retromobil
In afara de butonul de aerotermatoate butoanele sunt originale. Maneta de stergatoare este de 1300 cu elemente de 1310 (acelasi model cu a mea), doar ca pe masina mea nu a fost montat, intrucat stergatoarele aveau buton de actionare, langa robinetul de caldura. Oglina centrala, este tot ca cea originala, singura diferenta fiind suportul de prindere pe plafon, care original era alb, asta e negru. Motivul schimbarii, evident s-a rupt
Honorius
2 Sep 2011, 15:14
Tine-o cat mai aproape de original. Am avut impresia ca oglinda este din aceea trapezoidala de 1310. Despre maneta de stergatoare imi amintesc ca era cu brat metalic, dar nu sunt sigur. Are buton de stropit parbrizul la picior?
2 Sep 2011, 16:15:
P.S.: Ar mai fi semnalizatoarele albe de pe fata care nu se potrivesc cu restul masinii.
Victor 007
4 Sep 2011, 14:23
Maneta de la stergatoare, e originala facuta de IAER, iar stropitoru de parbriz, e ca la 1310 pe maneta, nu e 1300 standard, cu buton de stergator in stanga si pompita de parbriz la picior, e ultimu model de 1300, are atat piese de 1300, cat si de 1310, e o combinatie, 82 a fost anul combinatiilor, din asest motiv se si numeste facelift...
Pun si cateva poze cu toate combinatiile din anul 1982 pana sa ajuns la masina lui Speedy...
Honorius
4 Sep 2011, 21:19
Victor, daciile alea din imaginile tale au fost customizate de proprietari. Am trait vremurile alea si imi amintesc destul de bine tranzitia 1300->1310.
STORMTROOPER
4 Sep 2011, 21:28
interiorul poate, dar exteriorul este cum a venit din fabrica. A se vedea lampile de march-arriere de la roscata si triplele de la cea gri sobolan. Si eu am trait vremurile alea si mi le amintesc destul de bine.
Victor 007
4 Sep 2011, 22:48
Honorius cu adevarat, au fost care si-au facut asa, dar cele din pozele puse de mine sunt exact transformarile din 82, informeazate si ai sa vezi ca am dreptate
speedy82
5 Sep 2011, 16:32
Honorius, Victor are dreptate in ceea ce priveste datele daciilor 1300. Eu am spus si la inceputul topicului: am on dacie 1300 cu elemente de 1310. Maneta de stergatoare nu a fost niciodata metalica. Iar a mea, da initial a avut pompita de stropit geamurile la picior, dar pentru ca masina a fost folosita zi de zi am trecut la pompitia electrica. Oricum aceasta modificare este perfect reverzibila, pentru ca mai am toate reperele, originale ale masinii, dar si altele noi. Valabil si pentru semnale.
marksman
5 Sep 2011, 16:45
Pur si simplu adorabila.
speedy82
5 Sep 2011, 17:30
Multumesc marksman. Si inca nu e cum as vrea eu.
Voi mai posta niste poze, cat de curand, de la intalnriea de sambata precum si niste poze de la montarea electromotorului, plus un film cu pornirea, a la SV 69 UAP
.
Tineti aproape!
sobolan
6 Sep 2011, 21:11
asta ce model e ? e de prin 92 si sigur nu e customizata,dar nu-s multe asa !
iulian'71
6 Sep 2011, 22:10
QUOTE(sobolan @ 6 Sep 2011, 21:11)
asta ce model e ? e de prin 92 si sigur nu e customizata,dar nu-s multe asa !
Este CN1 lansat in '87 si inlocuit in la inceputul lui '94 de CN2. In '92 s-a trecut de la denumirea versiunilor gen: TX, TLE, TLX la S si L, iar in '95 in toamana au aparut si CL specific pentru break.
Un CN2:[attachmentid=1627747841]
speedy82
11 Sep 2011, 19:29
am dat din intamplare peste topic... si foarte bine imi pare ADOR masinuta asta
si culoare e superba... Sa o satapanesti sanatos
speedy82
31 Oct 2011, 21:48
Multumesc frumos. Si eu tocmai ce ti-am citit topicul si cand am revenit la pagina principala, m-am mirat cand am vazut topicul meu pus sus de tot
Oricum multumesc frumos de urari, si tu sa iti stapanesti sanatos noua achizitie si sa nu ai nici o problema cu ea (de genul celor de la fostul TEI), ca din astea de surubarit avem toti daciotii
P.S.: Invitatia de a vedea live masinuta ramane valabila
remusro
31 Oct 2011, 22:17
Frumoasa masina ai, draguta si tinerica! Sa o stapanesti sanatos in continuare.
Insa de ce ai vopsit scutul ala in patratele? Joci sah cu cineva?
speedy82
31 Oct 2011, 22:24
Multumesc frumos de urari Remus! Asemenea si tie. Scutul a fost vopsit de tatal meu in ziua in care a venit masina acasa. Practic tatal meu era sa intarzie la venirea mea pe lume pentru ca era sub masina pictand. Asa a dorit sa o personalizeze, pentru ca in vremurile respective, nu prea puteai sa o personalizezi, iar eu il voi reface in acelasi stil cand masina va intra la restaurat, in memoria tatalui meu.
remusro
31 Oct 2011, 22:28
Foarte frumos te-ai gandit, bravo.
danut 69-71
31 Oct 2011, 23:22
QUOTE(speedy82 @ 1 Nov 2011, 00:24)
Multumesc frumos de urari Remus! Asemenea si tie. Scutul a fost vopsit de tatal meu in ziua in care a venit masina acasa. Practic tatal meu era sa intarzie la venirea mea pe lume pentru ca era sub masina pictand. Asa a dorit sa o personalizeze, pentru ca in vremurile respective, nu prea puteai sa o personalizezi, iar eu il voi reface in acelasi stil cand masina va intra la restaurat, in memoria tatalui meu.
In sfarsit ai luat o hotarare in sensul restaurarii masinutei .
QUOTE(speedy82 @ 31 Oct 2011, 21:48)
P.S.: Invitatia de a vedea live masinuta ramane valabila
dap cand mai faceti o intalnire intre babe tinere ma chemati si pe mine
speedy82
1 Nov 2011, 21:04
@Danut, hotararea era luata de ceva ani, daca iti aduci aminte ca am tot vorbit. Mai greu este cu timpul si finantele. Dar cel mai greu este cu meseriasii. E cam neplacut sa ajungi in situatia in care ai portofelul asortat, dar sa nu ai omul caruia sa ii dai...
@hyena: in mod cert vei fi luat in calcul cand se organizeaza o ieseala dacioata
danut 69-71
2 Nov 2011, 12:44
QUOTE(speedy82 @ 1 Nov 2011, 23:04)
@Danut, hotararea era luata de ceva ani, daca iti aduci aminte ca am tot vorbit. Mai greu este cu timpul si finantele. Dar cel mai greu este cu meseriasii. E cam neplacut sa ajungi in situatia in care ai portofelul asortat, dar sa nu ai omul caruia sa ii dai...
Dragule , au venit masini din Anglia si nu pot ajunge cele din tara ?
Trebuie sa inveti sa pui
banii sa munceasca pentru tine , tu nu trebuie sa fi sclavul lor .
classicfan
8 Nov 2011, 09:05
Intr-adevar e o masina draguta. N-am mai vazut demult una din generatia ei in stare buna.
speedy82
14 Nov 2011, 17:47
Multumesc de apreciere classicfan. Mai am muuult de lucru pana o voi aduce in starea in care o vreau eu. Dar incetul cu incetul se face otetul
aditza579
14 Nov 2011, 20:15
Vopseaua este cea originala? Pentru ca arata foarte bine pentru varsta ei, chiar daca nu e babuta.
[COLOR=red] Ti-a raspuns Ov
e originala mare parte
ce ma amuza ca stim cam toti detalii despre masinile fiecaruia si raspundem in numele altora
Asta sa fie supararea. Oricum iti multumesc de promptitudine
aditza579
15 Nov 2011, 15:11
Cam asa este. Asta inseamna ca suntem o comunitate restransa, si in care ne respectam reciproc si totodata ne cunoastem unuu cu altii (foarte bine).
QUOTE(aditza579 @ 14 Nov 2011, 20:15)
Vopseaua este cea originala? Pentru ca arata foarte bine pentru varsta ei, chiar daca nu e babuta.
mai veche de 25 classica mai veche de 30 antica
Eu as cauta sa conserv cumva vopseaua de pe scut, daca manopera este a tatalui tau.
Degresat si eventual un strat de lac peste.
speedy82
15 Nov 2011, 22:18
QUOTE(hyena @ 15 Nov 2011, 17:03)
mai veche de 25 classica mai veche de 30 antica
Pai a mea are 29 de ani> Deci e o clasica spre antica
QUOTE(Filip @ 15 Nov 2011, 17:17)
Eu as cauta sa conserv cumva vopseaua de pe scut, daca manopera este a tatalui tau.
Degresat si eventual un strat de lac peste.
Nu are rost, pentru ca in timp s-a deteriorat. Va fi refacuta asa cum trebuie. Oricum pana la scut mai am alte lucruri de pus la punct.
danut 69-71
16 Nov 2011, 10:30
@ Speedy 82
Maine poimaine o faci vehicul istoric si pe a ta .
speedy82
16 Nov 2011, 21:27
Stim, stim! Asta e planul, ca de aia vreau sa o bag la facut. Nu vreau sa dea impresia ca este ca diverse domnisoare, parfumata, machiata si la c*r c***a
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.