Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: senzor nivel ulei
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
danutzz87
Salut,

Am o mica problema cu senzorul de nivel la ulei, in sensul ca in ultima luna mi-a aparut de cateva ori TOP UP OIL LEVEL, si s-a aprins semnul de service. Asa in principiu inseamna ca am prea mult ulei, ceea ce e imposibil.

Am scos joja de ulei si era stropita de ulei cam o treime, am sters-o dupa care am verificat iar uleiul si era in limite normale, joja nu mai era stropita. Dupa ce am pornit motorul totul a revenit la normal. Am verificat ulterior uleiul si dupa o zi de stationare si era in limite.

Credeti ca e vreo problema daca merg asa cu masina?? Nu stiu de ce se murdareste asa mult joja.
Hack
Mesajul ala inseamna ca trebuie sa completezi cu ulei, nu ca ai prea mult ulei wacko.gif~, asa in principiu ...cauta ca s-a mai discutat!
banderas18
asa mia aparut si mie.stie cineva sa ne explice sau dak e vreo problema.eu stiu ca inseamna ca ai prea mult ulei traducerea in engleza. danutz tu ai aflat????ceva???
ultravox
Cred ca Hack a fost foarte clar..."Mesajul ala inseamna ca trebuie sa completezi cu ulei ...cauta ca s-a mai discutat!"


@banderas18 - prietenul google zice ca ...How to top up your engine oil
moreinffo
apasa pe puta aia de unde resetezi trip-ul, cand iti arata mesajul pentru ulei si vezi cum stai pe scara gradata; daca-i prea putin, stii tu, daca e prea mult...pui niste cartofi la prajit:).sporr!
danutzz87
Mi se pare ilogic sa fie prea putin, si din moment ce opresc motorul cand imi apare mesajul respectiv, scot joja, o sterg (aceasta fiind o treime murdara de ulei), dupa care pornesc motorul si totul e ok, nu mai apare mesajul. De asemeni nu inteleg de ce este atata ulei pe joja!!

Parerea mea e ca acel senzor de ulei din cauza pozitiei in care se afla masina arata prea mult ulei. Unde este poztionat acest senzor de nivel?? Nu are legatura cu joja??
Hack
Nu are cum sa arate acel senzor prea mult ulei! Ala e un senzor pentru nivel minim de ulei. Eventual sa fie defect si sa-ti indice ca ai prea putin ulei, vezi mesajul pe care l-ai primit "Top Up Oil Level".
moreinffo
faptul ca tu ai joja murdara de ulei este ok; toate jojele sunt stropite de ulei in baie - asa e si normal. sa-ti pui intrebari daca ar fi prea curata, la modul ca uleiul n-ar avea presiune suficient de mare in instalatia de ungere sau mai stiu ce altceva dubios.mai completeaza cu taraita - pune cate 50ml ca sa nu depasesti prea mult masura si vezi ce se intampla
banderas18
eu zic ca mesaju ala apare cand masina e inclinata tot asa am venit de la mare si am oprit pe marginea soselei. si am lasato inclinata masina putin pe partea dreapta ca nu am gasit parcare.dupa ce m-am suit in masina mia aparut mesaju ala tampit top-up oil level.m-am sperita putin .am mers cu ea asa ca nu mia aparut stop sau cheia.pana am gasit o parcarea. am oprito am ridicat capota am sters joja care era murdara de ulei am bagato la loc m-am uitat la ulei era la nivel si am puso la loc.cand m-am suit in masina si am dat start surpriza mesajul cu pricina a disparut si mia aparut mesajul oil level corect.deci cred ca asta e problema.asa mia aparut si la tara cand am fost am lasato inclinata si cand m-am urcat in ea mia aparut mesajul ala si nu m-am mai speriat. eu am intrebat aicisa poate stie cineva sa se explice mai bn dak se poate rezolva altcumva problema. va multumesc. nu cred ca am fost ff explicit dar scriu mesajul in graba.
moreinffo
banderas, cand ai pe display mesajul oil level ok, apasa pe reset-ul de la kilometraj si vezi ce iti apare pe scara aceea gradata; poate mai iti trebuiesc 50-100ml completat.succes!
banderas18
sunt 6 liniute talpa si pe cele 6 apar zerouri deci am asa l000_ _ _l tu ce zici????cred ca ai inteles ce am vrut sa explic?mai am 2500 de km si trebuie sa schimb uleiul si celelalte consumabile. multumesc
skorpio_bog
Daca la pornirea la rece, cu masina stationata pe un plan orizontal iti arata oil level ok si pe display scala gradata arata intre limite, atunci e ok. Daca masina e parcata in plan inclinat este normal sa indice ulei mai putin.

Eu personal am mai intalnit o situatie care de altfel este normala si anume: cand tragi de masina pe sosea in sensul sa o alergi, apoi opresti pt cateva minute si pornesti motorul din nou (pornire la cald), mi s-a intamplat sa imi indice ca nu mai am ulei, asta din cauza ca uleiul era deja incins si nu s-a scurs complet in baie. Dupa ce am lasat-o ceva mai mult timp sa stationeze (adica minim jumatate de ora) am verificat din nou si nivelul era ok.

Acestea sunt cazuri fericite. Daca insa la pornirea la rece, pe o suprafata orizontala iti arata mesajul top up oil level, atunci inseamna ca va trebui sa completezi ulei pana la nivel.
moreinffo
nu ne dai si noua un feedback la acest topic? ms
MyKe89
Top up = completeaza

Masina aia cere sa-i adaugi ulei, nu sa-i scoti. Nu exista senzor de prea mult ulei. Senzorul nu stie decat daca uleiul e sub el sau peste el (e ca o tija ce incepe de jos). Ce e peste el, nu-l intereseaza, inseamna ca ai ulei. Ca e prea mult, asta e problema ta, nu a lui.

De asemenea, o gradatie |OOOO----| inseamna ca nivelul e la jumatate.
|O------| inseamna ca e la minim.
|OOOOOO| = maxim.

Cititi manualele de utilizare.
Joja e stropita pentru ca a mers motorul.
luciank
Readuc in atentie acest topic .....
Prima dimineata mai rece, 1 grad Celsius. Pun contactul, surpriza ... ohmy.gif , la nivel ulei apar numai liniute iar "OIL" palpaie. Ma dau jos, ma uit pe sub masina, nimic suspect. Ma risc si plec (copilul trebuia sa ajunga la scoala). Fac un drum de 5 minute, las copilul la scoala si apoi opresc pentru aprox. 10 minute. Pun contactul si totul si-a revenit la normal. Verific pe joja si uleiul e in limite normale.
Ce sa fie ? Senzorul acela de nivel ulei vrea sa "decedeze"? Nu-i place temperatura mai rece de-afara? Oricum ma cam enerveaza pt. ca la diferente aproape insesizabile de planeitate ale suprafetei pe care stationeaza masina arata cand 1 liniuta, cand 3 si tot asa....

Numai bine.
nlu
La mine de la frigul care a fost acum palpaie oil si arata service cred ca e senzorul nivel ulei
CoL00SaL
A inceput sa faca si la mine figurii acel senzor, banuiesc. Cei drept la prima pornire a facut urati(mergea ca si cum ar fi motorul inecat)dupa care si'a revenit...Am avut de mers cam 20km, apoi am lasat-o pe marginea drumului cca 35min. Pe cand sa o pornesc mia aparut mesajul ca trebuie sa completez ulei...era scris in germana si am tradus cu translate.smile.gif
Am lasat'o asa nu am mai bagat ulei, am venit acasa si i'am dat resetatre, si pe scara aia gradata imi indica asa: l00000_l Iar in stanga sus scria MINI. Era cald motorul cand indica asa...maine o sa ma uit la rece.
Sa completez, sau sa il las asa??Masina e cea din semnatura...
P.S:Pe joja nu am verificat, pentru ca habar na'm unde se afla joja. Stiu unde este doar joja aia mai mica de la cutie.

L.E: Am pornit'o la rece, a pornit OK...apoi a aparut un mesaj "oldstand OK". M'am uitat apoi la nivelul uleiului in bord si imi indica |000000|. Daca poate cineva sa imi spuna unde se afla joja...am cautat in carte, dar in carte imi zice doar unde este joja de la cutie banuiesc, findca ea e scurta. Joja de la uleiul motor este mai lunga...sau nu?
VyRuZ
Salut om bun,

Nu văd de ce ar merge motorul înnecat dacă face figuri senzorul de ulei. Să nu fie în altă parte problema - ceva scurt-circuit?

La 1.6 16V, joja este pe lângă filtrul de ulei. Vezi în poza de mai jos, unde arată nenea cu degetul. Este galbenă, nu ai cum să o ratezi. smile.gif
La Diesel este chiar pe mijlocul capacului care ascunde rampa - tot o chestie galbenă. Dar presupun că n-ai Diesel, că n-ai mai fi întrebat. biggrin.gif

Seară frumoasă!
CoL00SaL
Mersi !
Dar cei cu joja asta de este asa de mica? La unele, era "ditamai" joja.smile.gif
P.S:Nivelul uleiului pe joja este OK la fel si pe scara aia gradata ce imi arata in bord. Nu inteleg insa de ce mi'a aparut acel mesaj... unsure.gif
dan.gorea
De ce cu motorul rece este lipsa un patratel din CB si cu motorul cald lipsa doua? Pe joja nivelul este la maxim
espacern
Diferenta de nivel intre rece/cald este normala......si de aia se recomanda ca citirea nivelului sa se faca cu motorul rece+oprit cand masina se afla pe o suprafata perfect plana.
Zsolt80
Buna ziua problema mea este nu mai apare pe display deloc OIL LEVEL OK,pe tester eroare nu apare.
ct_71_ccl
buna ziua

sa reinviem topicul cu problema mea....se aprinde STOP si apare OLDRUCK VERLUST....tradus presiune de ulei scazuta....treaba e ca motorul merge perfect,nu sint zgomote anormale,uleiul e tot si la locul lui,nu are mai mult de 5000km cu indulgenta,ELF 5 w 40.pe tester cu OBD II ,nu da nici o eroare.sa schimb sonda de ulei?o fi ceva fir care face glume(contact imperfect)treaba e ca de la un timp,cind scrie OLSTAD OK ,daca vrf caramizile,cu joja la nivel,masina pe loc drept,imi arata citeodata si doar 3caramizi,adica sa completez mai lult de jumate....
astept ceva sfaturi,pareri sau experiente cu aceiasi treaba!👍
balauru_327
Eu as verifica/schimba senzorul presiune ulei. La motorul k4m ar fi prin zona filtrului de ulei.
cj98czh
eu as gace cumva si as masura presiunea de ulei ..
Gil26
Asa este, inainte de a schimba orice piesa \componenta se poate verifica si presiunea uleiului, in locul senzorului de presiune ulei (ex atasat) se monteaza un manometru (cu adaptorul corespunzator), se porneste motorul, pe masura ce temp. creste (aprox 80C sau prima pornire a ventilatorului de racire) se monitorizeaza presiunea, pentru ClioIII motor K4M presiune uleiului la ralanti trebuie sa fie peste 0.5 bar, la 4000 rpm min 3.1 bar max 4.4 bar.
Se poate verifica si sonda nivel de ulei (ex atasat), intre pinii 1 si 2 rezistenta trebuie sa fie 3-20 ohm, circuitul electric, continuitatea si izolarea intrea sonda, UPC si TdB. Desigur ca se poate verifica si prin diagnoza (dedicata nu multimarca generica) erori gen ex DF016 –Oil senzor circuit, parametri si stari (ex PR005, 006, 007, 008, ET096 –Oil pressure contact), etc....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.