Problema 1: Apa la picoarele pasagerului.
REZOLVARE:
Pasul 1: Se ia un bidon cu apa si se face o gaura in dop.
Pasul 2: Se da jos sticla trapei.
Pasul 3: Se identifica orificiile prin care se scurge apa in fata (cele din spate nu ai cum sa le vezi)
Pasul 4: Se toarna pe rand apa in toate cele 4 colturi ale trapei (pentru colturile spate se toarna apa pe canalul trapei cu jet astfel incat aceasta sa se scurga in spate)
Pasul 5: In spatele fiecarei roti exista un furtunas special pentru scurgerea apei din trapa. Daca ati turnat apa intr-un colt si nu curge in spatele rotii respective inseamna ca furtunasul e infundat.
Ce se intampla de fapt ? Furtunasele astea nu se infunda pentru ca sunt groase cat degetul 8-10mm diametru. Doar ca furtunasele au in cap un dop de tip supapa care se umple cu pamant (nu-mi dau seama de ce au pus asa ceva acolo).
Furtunasele le gasiti sub aparatoarea de plastic a rotii, nu sunt accesibile decat dupa ce desfaceti coltul aparatorii. Nu trebuie sa desfaceti absolut nici o piesa de tapiterie din interiorul masinii, furtunasele pleaca din plafon prin montantii A si C (stalp parbriz, respectiv stalp luneta)
Poza 1: Aici jos e orificiul scurgerii
Poza 2: Pentru furtunasele din fata se desfac 2 suruburi si un "bradlulet"
Poza 3: Furtunasul alb e cel de la trapa. Cel negru e scurgerea din grila.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Problema 2: Demontarea motorasului trapei.
REZOLVARE:
Aici am uitat sa fac poze, o sa dau un edit cand montez motorasul meu la loc.
Trebuie dat jos urmatoarele, in ordinea prezentata mai jos:
1. Cu o surubelnita se dau jos cele doua lampi din plafoniera, se desfac mufele.
2. Senzorul inchiderii centralizate se gliseaza usor catre fata masinii.
3. Restul plafonierei are 2 suruburi. Se da jos usor.
4. Motorasul are 3 suruburi mari si late, mie pinionul mi s-a stricat pentru ca motorasul se mai tinea doar intr-un surub si cel care a avut masina inaintea mea a chinuit trapa in timp ce pinionul era intr-o pozitie aiurea.
5. Trebuie dat jos si chederul trapei, pe acolo veti baga mana sa scoateti una din mufele motorasului - altfel nu cred ca se poate.
Asa arata motorasul de actionare al trapei:
Problema la mine e ca s-a tocit pinionul care actioneaza "melcii" trapei. Rotita dintata albastra iese usor, insa pinionul e cu cantec:
1. Daca deschideti imaginea la rezolutie mare observati pe marginea portiunii rotunde 4 tesituri - tesiturile trebuiesc indreptate pentru a desface capacul si a scoate axul din corp.
2. Sub acel capac rotund gasiti o alta roata dintata mare, solida, din plastic ce transmite forta de la axul motorului catre axul pinionului "melcilor" - asta iese usor.
3. Pinionul metalic e ambutisat pe ax, nu iese decat polizand capul. Eu ii fac saptamana viitoare un pinion nou, dau gaura in centrul axului si il fixez cu un surub.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Sfat: Daca aveti trapa desfaceti sticla si curatati traseele de culisare cel putin o data pe an. Dupa N cicluri apa - praf - apa o sa va mirati ce o sa gasiti acolo. Am curatat traseele anul trecut, la nici un an deja era din nou "ciment" acolo, deabia se miscau culisele. Dupa curatare temeinica si WD40 cat cuprinde acum merg ceas, le misti cu doua degete. Cand o sa montez motorasul inapoi o sa caut sa le gresez cu ceva.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Pentru cei care aveti probleme cu trapa (motoras defect) si ramaneti cu ea deschisa: ansamblul motor electric - angrenaj are o gaura pentru imbus, daca aveti la mana o surubelnita sanatoasa puteti inchide trapa de acolo.