Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Desfundare scurgeri trapa, trapa electrica defecta
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
BV87FFF
Problema 1:

Gasesc apa in sub presul pasagerului cand ploua puternic. Am citit pe forum, am dat jos grilele, am verificat sa nu fie infundate ambele scurgeri de sub grila, totul e ok.

Prin metoda pasilor marunti am dedus ca apa intra pe la trapa, a carei scurgere din dreapta este infundata: se strange apa pe canal pana da pe dinafara, se prelinge pe undeva si ajunge sub presul pasagerului, sub mocheta.

Imi spune cineva unde ies tuburile trapei in grila ? Cand torn apa acolo apa se scurge prin furtunasele alea doua de sub grila. Nu stiu insa unde iese furtunul trapei.

Problema 2:

Mi-a ramasa trapa blocata deschisa. Am pus mana pe surubelnita, am desfacut-o si am inchis-o manual. Acum se aude un crrrrr ca si cum ar scapa doua rotite dintate.

Mentionez ca trapa nu se inchidea bine de la inceput, am curatat canalele alea care erau oribil de murdare, am uns-o, si-a dat drumul dar trebuia sa o inchid la ghici (nu se inchidea unde decupla butonul, trebuia sa ii mai dau putin).

Pot sa-i fac ceva, sa ajung la mecanismul de actionare fara sa dau tot plafonul jos ?

-----------

PS: Daca sunt treburi simple si pot sa le fac eu fara sa duc masina in service puna la bataie vreo doua tutoriale.
BV87FFF
Problema 1: Apa la picoarele pasagerului.

REZOLVARE:
Pasul 1: Se ia un bidon cu apa si se face o gaura in dop.
Pasul 2: Se da jos sticla trapei.
Pasul 3: Se identifica orificiile prin care se scurge apa in fata (cele din spate nu ai cum sa le vezi)
Pasul 4: Se toarna pe rand apa in toate cele 4 colturi ale trapei (pentru colturile spate se toarna apa pe canalul trapei cu jet astfel incat aceasta sa se scurga in spate)
Pasul 5: In spatele fiecarei roti exista un furtunas special pentru scurgerea apei din trapa. Daca ati turnat apa intr-un colt si nu curge in spatele rotii respective inseamna ca furtunasul e infundat.

Ce se intampla de fapt ? Furtunasele astea nu se infunda pentru ca sunt groase cat degetul 8-10mm diametru. Doar ca furtunasele au in cap un dop de tip supapa care se umple cu pamant (nu-mi dau seama de ce au pus asa ceva acolo).

Furtunasele le gasiti sub aparatoarea de plastic a rotii, nu sunt accesibile decat dupa ce desfaceti coltul aparatorii. Nu trebuie sa desfaceti absolut nici o piesa de tapiterie din interiorul masinii, furtunasele pleaca din plafon prin montantii A si C (stalp parbriz, respectiv stalp luneta)

Poza 1: Aici jos e orificiul scurgerii
user posted image

Poza 2: Pentru furtunasele din fata se desfac 2 suruburi si un "bradlulet"
user posted image

Poza 3: Furtunasul alb e cel de la trapa. Cel negru e scurgerea din grila.
user posted image

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Problema 2: Demontarea motorasului trapei.

REZOLVARE:
Aici am uitat sa fac poze, o sa dau un edit cand montez motorasul meu la loc.
Trebuie dat jos urmatoarele, in ordinea prezentata mai jos:
1. Cu o surubelnita se dau jos cele doua lampi din plafoniera, se desfac mufele.
2. Senzorul inchiderii centralizate se gliseaza usor catre fata masinii.
3. Restul plafonierei are 2 suruburi. Se da jos usor.
4. Motorasul are 3 suruburi mari si late, mie pinionul mi s-a stricat pentru ca motorasul se mai tinea doar intr-un surub si cel care a avut masina inaintea mea a chinuit trapa in timp ce pinionul era intr-o pozitie aiurea.
5. Trebuie dat jos si chederul trapei, pe acolo veti baga mana sa scoateti una din mufele motorasului - altfel nu cred ca se poate.

Asa arata motorasul de actionare al trapei:
user posted image

Problema la mine e ca s-a tocit pinionul care actioneaza "melcii" trapei. Rotita dintata albastra iese usor, insa pinionul e cu cantec:
1. Daca deschideti imaginea la rezolutie mare observati pe marginea portiunii rotunde 4 tesituri - tesiturile trebuiesc indreptate pentru a desface capacul si a scoate axul din corp.
2. Sub acel capac rotund gasiti o alta roata dintata mare, solida, din plastic ce transmite forta de la axul motorului catre axul pinionului "melcilor" - asta iese usor.
3. Pinionul metalic e ambutisat pe ax, nu iese decat polizand capul. Eu ii fac saptamana viitoare un pinion nou, dau gaura in centrul axului si il fixez cu un surub.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sfat: Daca aveti trapa desfaceti sticla si curatati traseele de culisare cel putin o data pe an. Dupa N cicluri apa - praf - apa o sa va mirati ce o sa gasiti acolo. Am curatat traseele anul trecut, la nici un an deja era din nou "ciment" acolo, deabia se miscau culisele. Dupa curatare temeinica si WD40 cat cuprinde acum merg ceas, le misti cu doua degete. Cand o sa montez motorasul inapoi o sa caut sa le gresez cu ceva.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Pentru cei care aveti probleme cu trapa (motoras defect) si ramaneti cu ea deschisa: ansamblul motor electric - angrenaj are o gaura pentru imbus, daca aveti la mana o surubelnita sanatoasa puteti inchide trapa de acolo.

cj98czh
Eu la R25 le desfundam la o vulcanizare ... puneam o valva de roti noua pe aparatul de umflat si apasam bine pe capatul furtunuli de la trapa ... in 20 de sec. era desfundat tot ..
BV87FFF
E periculos cu compresorul. Daca ai nesansa sa iti "puste" furtunasul din stutul trapei, dai jos tot plafonul sa-l pui la loc, izolat cu silicon, etc. Mi-a zis un prieten care a patit asa ceva la Golf.

Iar la alea din spate n-ai ce sa le faci, decat sa desfaci carenajul si sa vezi ce anume le obtureaza.

PS: Tot asa am facut si eu prima data, am suflat cu compresorul si nu s-a desfundat, iesea aerul pe langa varful pistolului. Am avut noroc totusi.
cj98czh
Eu o faceam cam de 2-3 ori pe an timp de vreo 5 ani cat am avut masina ... amicul la care este acum tot asa procedeaza .. de vreo 3 ani ... asa ca eu zic ca nu ar trebui sa fie probleme ... cel putin la R25 nu au fost ..
BV87FFF
Ai idee in caz ca nu mai reusesc sa fac motorasul trapei, unde as putea gasi asa ceva ? E la fel la modelele din anii '90 ?
cj98czh
Din pacate nu am avut probleme cu el niciodata asa ca nu te pot ajuta cu aceasta informatie ..
BV87FFF
Scurgeri trapa desfundate, scurgeri de sub grila desfundate stanga - dreapta, masina fara AC, tot apare apa la picioarele pasagerului cand ploua.

Ce dracu sa-i mai fac sa nu mai ud pasagerii pe picioare ? Zau ca-mi vine sa-i dau foc.
Chitaristul
Salut tuturor,

Ati incercat careva sa desfaceti sistemul de culisare de la trapa?
Deoarece am is proprietar nou de megane am o mica problema cu trapa , motorasul functioneaza corect , problema e ca sistemul de prindere cred ca a sarit de la loc incat nu se mai inchide si se aude ca si cum ar "rupe" niste plasticuri daca apas pe butonul de inchidere/deschidere a trapei.

Vreo idee?

Daca trebuie sa desfac plafonul, ce imi recomandati ?
BV87FFF
Sunetul ala de "rupere" e sunetul pinionului de la motoras care e uzat si sare peste dintii "melcului".

Iti recomand sa nu mai folosesti trapa deloc si in nici un caz sa nu actionezi trapa fara sticla montata. Asta cu actionatul trapei fara sticla montata e valabila universal - daca doamne fereste ti se misca o culisa mai mult decat alta ti-ai luat adio de la trapa, cam tot ce misca acolo e de plastic si face poc - iti spun din proprie experienta smile.gif)

Poti incerca sa cureti canalele culiselor si sa le lubrifiezi dar iti spun ca o data ce a inteput sa "clantane" nu mai ai ce-i face. S-a uzat deoarece de-a lungul vremii s-au desfacut suruburile de la motoras si acesta s-a deplasat de la pozitia lui originala, chiar daca acum tu le-ai gasit montat la locul lui.

Daca e pinionul, exista doua solutii:
1. Cauti sa cumperi un motoras complet cu pinionul in stare buna. (te uiti pe el dupa serii)
2. Imi trimiti mie motorasul si iti montez alt pinion.

In ambele cazuri te va costa intre 100 si 150 de lei (cu curier si alea alea).

EDIT: Nu trebuie sa desfaci plafonul. Dai plafoniera jos (se scot luminile, se gliseaza plasticul din fata, se desfaccele doua suruburi). Culisele le inspectezi scotand panoul de sticla al trapei, ai 4 suruburi (2 pe o parte) care se desfac din interior.

Spor la treaba !
Chitaristul
Salut , multumesc pentru indrumari , saptamana ce vine ma apuc de lucru, trapa nu am mai actionat-o de cand am vazut ca face probleme. De indata de ma apuc de lucru va anunt ce probleme am mai intampinat.
Daca mai sunt si alte opinii , le astept smile.gif
dj.gaby94
Salut. Eu am o problema mai delicata, si anume: fostul proprietar a lipit cu silicon trapa. Motorasul functioneaza, dar trapa bineinteles ca nu se mai deschide. Cam ce as putea face? Gasesc cheder sa pun inapoi, si ce pasi ar trebui sa urmez?

Multumesc!
Chitaristul
Salut, m-am apucat saptamana asta sa desfac incet parte de sus , dar m-am blocat , poate iti e de ajutor manualul care il atasez l-am gasit si eu pe net. Si eu am aceeasi problema cu trapa doar ca proprietarul (un neamt) mi-a spus ca nu functioneaza si atat , macar nu a lipit-o cu silicon smile.gif ...

Deci somebody daca ne ajuta cu un tutorial cum am putea desface partea de sus a tapiteriei fara sa trebuiasca lipita sa ajungem la sistemul de culisare smile.gif

Spor!
kornellpante
Salutare
am un Modus cu probleme la trapa electrica,in sensul ca nu se inchide perfect si intra apa inauntru.
Vreau sa aflu unde este amplasat motorasul(se aude undeva in spate).Si merge sacadat.Am inteles ca se poate inchide si manual.Am intrebat la reprezentanta Renault si ziceau ca ar fi de lucru cam o zi intreaga ca trebuie demontata tapiteria tavanului.Asa sa fie oare?
Multumesc anticipat de ajutor.
hateyou
Aveam aceeasi problema, scurgerea stanga fata infundata, imi statea apa. Am desfacut aparatoarea, exact cum a spus BV87FFF si din ce am vazut, problema era fix la capacul tip supapa. Avea putina mizerie in el iar supapa nu se mai deschidea. Le-am scos pe amandoua si nu le-am mai montat.

Poate vorbesc prostii dar cred ca rolul lor este sa nu circule aerul cand mergi cu trapa deschisa si sa iti traga mizerie de la aparatoare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.