Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Laguna III 2011 facelift si motorizari noi
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
flmunt
Am cumparat noua Laguna III facelift, fabricatie martie 2011: Diesel, 175 CP, CVA 6 trepte, 360 Nm, navigatie TomTom, Bose sound system, dotari complete exceptand trapa superioara, 5 ani garantie.
Drum Iasi-Bucuresti-Iasi, 5.9 l/100 km respectand recomandarea de a nu depasi 2500 rpm in primii 1500 km (e si foarte greu de depasit, cutia JETCO AJ0 schimband automat treptele mult mai jos decat schimbam au la Laguna III Diesel, 150 CP, 340 Nm).
Prima impresie personala (dincolo de extremismele citite pe multe forumuri relativ la CVA) este ca, daca te pliezi pe reglajul automat al CVA care interpoleaza sinuozitatile drumului, stilul de conducere, panta drumului si sarcina masinii, rezultatul este incantator.
Sistemul audio Bose este de inalta calitate, proiectat pentru interiorul acestei masini, permitand o auditie ca in sala de concert.
O alta surpriza placuta este sistemul integrat de navigatie si comunicatie Tom Tom care costa cam 25% fata de vechiul sistem. Acesta permite controlul 100% din comenzile de sub volan, al surselor audio si al telefonului (conexiune Bluetooth), inclusiv prin comenzi vocale.
Doua detalii suplimentare (nu inteleg de ce Renault nu le "aduce in fata" pentru a promova masina):
- torpedoul este mult marit (ventilat si racit) fata de variantele anterioare deoarece conectica (USB, RCJ) a fost plasata in cotiera centrala;
- intervalul de revizii a fost marit la 20.000 km (Laguna II etapa II 2006 avea reviziile la 10.000 km iar Laguna III 2008 la 15.000 km).
i_am_sleek
Felicitari de achizitie, asteptam detalii si tare as vrea sa aud Bose-le

Subwooferul este cumva in stanga portbagajului?
flmunt
Multumesc.
Da, subwoofer-ul este in partea stanga iar amplificatorul in dreapta, ambele in portbagaj, mascate elegant si discret cu mici clapete mochetate. Ocupa spatiile libere, laterale, care exista la modelele cu alte sisteme audio dar acustica este fara repros.
andreicri
deci nu zbarnaie nimic de la bass?
flmunt
Nu, nici un fenomen de rezonanta.
Modus
Sa o stapanesti sanatos! Dar ce ne facem daca nu pui poze si nu deschizi un Jurnal de Bord?
flmunt
Multumesc, am sa fac si niste fotografii si am sa le pun pe forum.
In alta ordine de idei, recitind totul, am vazut ca poate afirmatiile mele initiale ar putea sa para prea la superlativ, oarecum necredibile pentru posibilii necunoscatori (din afara "mediului" Renault, sa zicem).
In ideea sustinerii obiective a a firmatiilor mele, aceste nu sunt datorate entuziasmului inerente unui debutant. Am avut si am condus anterior o gama larga de masini Renault: Megane 2, 1.6 l benzina, Laguna II faza 2, 1.9 dci, Laguna III 2.0 dci, 150 CP Privilege. Aceasta este insa prima cu CVA si cu dotari oarecum noi.
Ca sa fiu foarte onest, am avut o problema in urma actualizarii software-ului de navigatie si a hartilor: cardul SD nu a mai fost recunoscut de sistemul masinii. Dupa doua zile de discutii cu cei de la Tom Tom si dupa solutia finala a celor de la Renault Romania problema a fost rezolvata (in cazul in care cineva ar avea o astfel de problema, ii stau la dispozitie cu solutia)
Astazi am mai facut o calatorie Iasi-Moinesti-Iasi si am incercat sa descopar toate secretele hands free-ului. Au mai ramas cateva.
In rest, totul a fost OK.
Modus
Cum sta in curbe? Abia astept sa treaca rodajul ca sa ne zici cum se infige in depasiri?
Atrage atentia designul masinii? (Ma refer in general, din partea pietonilor sau a celorlalti participanti la trafic)
naighba
@flmunt vad ca esti din zona Bacaului. Te astept in 2-3 sapt la intalnirea membrilor din Bacau ca sa face schimb de impresii. Eu sunt foarte curios de sistemul audio tongue.gif.
sserban22
Am vazut ca ai avut si Laguna 2, cum e L3 fata de L2? ca si comportament rutier, insonorizare, confort.......spatiu interior , se merita upgrade-ul?
flmunt
Dinamica si stabilitatea sunt punctele forte ale acestei masini. Fiind in intervalul 1500-6000 km nu am fortat prea tare. O singura incercare am facut si, la kickdown, masina a tasnit fulgerator, pur si simplu. Noile caracteristici putere/cuplu, ameliorate fata de varianta precedenta, permit acest lucru.
In ceea ce priveste partea din fata, complet restilizata, mie imi place foarte mult. Noul designer, olandez, de la Renault promite revolutii incepand din anul urmator relativ la aspectul masinilor Renault.
Eu nu am insistat asupra face-lift-ului deoarece stiu ca acest capitol naste pasiuni puternice, cum este si normal, asa ca am incercat sa dau detalii din zonele mai tehnice si mai obiective.
Ca sa fiu sincer si ca sa raspund la intrebare, nu stiu daca atrage priviri sau nu (poate ale cunoscatorilor masinilor Renault) si nici cate persoane au ramas "interzise" uitandu-se la noua masina.
Asa cum cred ca multi sunt de acord, important este sa te acomodezi tu, ca sofer, cu masina si... ea cu tine.


31 Jul 2011, 19:18:
In legatura cu intrebarea legata de comparatia intre Laguna II si Laguna III.
Eu am avut Laguna II, faza 2, cumparata in 2006: Privilege, 1.9 dci, euro 3. Am folosit-o cam 100.000 km.
Penultima mea masina, Laguna III 2.0 dci, Privilege, euro 4, a ramas in familie. Principala diferenta intre cele doua consta in atentia principala acordata fiabilitatii de cei de la Renault, incepand cu Laguna III. Dupa 65.000 km, nu am schimbat nici o piesa din cele considerate la noi de uzura, din cauza drumurilor: bielete, bucse, garnituri, capete de bara, etc., etc. Mecanicul masinii tragea, la fiecare revizie, la rugamintea mea, de roti si de toate articulatiile dar nu a fost nevoie de nici o inlocuire. Important este ca am circulat cu masina in proportie de 80% in oras, prin denivelari "urbane", linii de tramvai, gropi surpriza, etc. In plus, masina nu a consumat nici minimul obisnuit de ulei (100 -200 ml) intre revizii si am mers zdravan, nu am protejat-o.
As mai spune un lucru cu care, cred, ca toata lumea este de acord: toate reviziile, verificarile, consultanta le-am facut numai in reteaua Renault iar consumabilele au fost exclusiv dintre cele recomandate de producator. Am mers pe principiul sa nu ma scumpesc la ....tarate. Cand nu am sa mai pot face acest lucru, din motive financiare, voi renunta la masina.
Stiu, au mai fost interpelari pe forum, asa ca precizez ca nu lucrez la Renault, nu am nici o legatura cu dealerii sau service-urile Renault. Sunt un simplu "consumator" de masini Renault si incerc sa fiu cat de obiectiv pot in afirmatii pornind de la experienta mea.
ariciul76
Intrebarea mea este legata de lag time ul motorului: asa cum probabil au constatat toti, la cva , diesel ,150 de cai exista un foarte suparator lag, dupa care masina ''rupe'' pur si simplu.
Cel putin eu am patit-o de nenumarate ori, mai ales in trafic unde trebuie sa ai un raspuns foarte prompt al masinii.
Apesi pe accelaratie si...degeaba, dupa care pur si simplu rupe asfaltul.

Chiar nu-mi vine sa cred ca au rezlovat-o, dupa cum zici...
Sage
Salut flmunt,

Felicitari pentru achizitie. Cu putin noroc, in zilele urmatoare o sa dau si eu comanda pentru Laguna III 4control.
Pana una alta, Renault Romania parca nu vrea sa vanda masini si este teribil de zgarcita cu detaliile. Asa ca te intreb pe tine.
Navigatia Tomtom are ceva harti si pentru Romania? Macar drumuri principale?
Ce ai negociat cu dealer-ul daca nu sunt prea indiscret?

@ariciul76

Cutia automata obisnuita cam asa este. Are aceasta pauza. Nu am condus Laguna, dar tin minte si acum un BMW din 2006 (258 CP) care asa facea, spre disperarea mea. Cu timpul te obisnuiesti si stii cum s-o anticipezi.
flmunt
I-au marit puterea si cuplul, noile valori fiind 175 CP si 360 Nm (+25 CP si +20Nm), rezolvand si usorul delay la trecera in viteza a doua. In acest conditii, masina este mai sprintena. Este adevarat ca, fiind la inceput, dar dupa 1500 km, nu am fortat prea tare nota dar, asa cum am mai spus, la un kickdown, mai mult pentru verificare, masina a raspuns imediat accelerand puternic.
Problemele si situatiile de care ai amintit se pot rezolva prin acest kickdown (pedala de acceleratie apsata la maximum, dincolo de un punct semirigid ce se simte in pedala) cand masina da maximum de putere ajutand esential la rezolvarea unor necesitati din trafic: o depasire, etc.
Drept este ca nu am testat varianta anterioara, CVA 150 CP si 340 Nm, ca sa fac o comparatie clara si un diagnostic diferential. Testul de o zi pe are l-am efectuat cu Renault Latitude CVA 175 CP si 360 Nm (deci identic cu motorul de la masina mea) nu este concludent pentru ca Latitude este mai grea si are alte setari ale treptelor.

1 Aug 2011, 14:34:
Pentru Sage

Da, este o problema cu site-ul Renault, cu acuratetea informatiilor.
Ei s-au reorganizat de curand si, poate, asta este explicatia pentru scaparile de pe site.
Asa cum se comunica oficial, Tom Tom are informatii despre drumurile principale si chiar mai putin principale din Romania dar fara detalii, numai DN x, distante si altele cateva cu informatii vocale si in limba romana. Este suficient, eu personal folosesc pentru deplasari in tara I-Go PRIMO pentru I-Phone, extrem de complet pentru Europa de Est.
In ceea ce priveste achizitia masinii este o poveste destul de alambicata: am vrut culoarea rosie (familia) dar nu se producea in luna iulie cu piele gris-carbon ??!!
Am renuntat la comanda strict personalizata pe linia de fabricatie (intrau in concediu toti de la uzina din Franta in luna august) si, deci, la livrarea in septembrie-octombrie si am purces la cautarea in retea.
Dupa 2 ore, cu ajutorul dealer-ului, am gasit o masina special echipata, altfel decat in oferta oficiala, culoare gri eclipse, piele si ambianta gri carbon. Peste ce se ofera pe site, are scaune fata cu incalzire si memorare 3 pozitii, Bose sound system si jaluzele laterale si spate (astea cand apar cand dispar din oferta).
In rest absolut toate optionalele exceptand trapa.
Conform regulii Renault, cine plateste primul are atribuit numarul de sasiu si este, de drept, proprietarul masinii. Imi place aceasta regula!
Relativ la pret, exista o platforma de tranzactionare ce se foloseste de dealer+Renault Romania+Renault Franta ce permite fixarea pretului dincolo de valorile de catalog (in plus sau in minus).
Masina configurata, in final, a ajuns la aproximativ 29.000 Euro inclusiv garantia extinsa cu doi ani (total 5 ani) dar, si aici am avut o surpriza extrem de placuta, mi-au facut o reducere masiva.
Explicatia a fost ca am achizitionat anterior, cu acte si facturi in regula, 5 masini noi de la Renault. Deci...am meritat aceasta reducere (zic eu, mandru si modest!)
Din respect pentru cei de la Renault carora le datorez confidentialitatea, nu pot spune pretul final. Imi cer scuze, dar cred ca nu este esential.
bebecool
Felicitari pentru masina!Sa o stapanesti sanatos si drumuri cat mai bune fara probleme.
Asteptam mai multe impresii si imagini!
sserban22
Nu e cam mult 29000 € pt o L3? fanii nemtoaicelor sigur ti-ar reprosa ca nu merita un renault atatia bani, fie chiar si cu reducere.Ai cautat sa iei in considerare si alte marci sau te-ai axat doar pe L3?
flmunt
Pentru sserban22

Da, inainte de a ma decide pentru Laguna III, am analizat si alte variante. Am facut testat cateva dar..... am ramas la Renault.
Orice alta optiune, similara, ajunge la 45.000-50.000 Euro. Si, sa nu uitam, cand am spus o reducere substantiala, aceasta este ....... chiar substantiala! Este adevarat, si alti dealeri ofera reduceri mai mult sau mai putin generoase.
Cel mai important aspect, dincolo de pasiunea mea pentru Renault, se refera la un lucru stiut de multa lume: masina o cumperi o data dar mergi la revizii periodice, eventual reparatii, consultanta, pentru discutii si analize tehnice sau de exploatare, etc. de nenumarate ori. Daca usa este inchisa ......
Asa cum am medic de familie, am si un mecanic si un inginer.... "de masina".
Expertiza, experienta, dotarea tehnologica, amabilitatea specialistilor, atitudinea top-managementului, recomandarile lor, pentru mine, sunt la fel de importante ca si masina insasi.
Am, in familie, posesori si de alte marci de masini si stiu ce inseamna amatorismul, lipsa pieselor de schimb, durata mare in rezolvarea unei probleme, lipsa de condescendenta fata de client, ingamfarea (vinde, promoveaza, repara masini marca X dar conduce si este fan marca Y). Nu-i corect cel putin moral. Parerea mea!
In legatura cu "nemtoaicele", am parerea mea ferma despre ele. Ii respect pe posesorii lor asa ca nu detaliez aici. Nu vreau sa incing spiritele. Sa fim sanatosi si sa traim frumos cu totii!
Toate cele bune.
naighba
varianta mea (GT 4 Control) era 34.200 euro in 2008 (Franta) cand a iesit ... asa ca se poate si mai mult pentru o Laguna 3 ph34r.gif
sserban22
Sint de acord cu voi , dc iti place o masina , o iei, asa am facut si eu cu a mea, chiar dc pe urma am auzit voci care ziceau ca mi-am luat masina frantuzeasca (care nu are aceiasi imagine de marca ca cele germane), si ar fi mai slabe .Ce am observat eu ca nu are L3 fata de oponentii ei din clasa sint chestiile gen<senzori depasire accidentala banda, camera marsarier, head-up display, parcarea automata a masinii (ultimul model de ford focus)> care ar fi trebuit implementate si la L3 avind in vedere pozitionarea masinii in clasa medie, si care pot influenta decizia de cumparare a unei masini atunci cind vorbim de preturi apropiate intre marci. Eu sincer as fi fost tentat , dc as fi avut disponibil 30000 € pt achizitia unei masini de dotarile de care vorbeam mai sus, si poate as fi luat Insignia, sau Peugeot 58, Audi A4. etc
flmunt
Pentru sserban22
Sunt de acord cu cele spuse.
Daca ai vrea o masina (sa zicem cam la 200 CP, 380-400 Nm, CVA) cu absolut toate dotarile si optiunile suplimentare pe care le are Laguna III plus cele mentionate de tine, 30.000 Euro sunt cu totul si cu totul insuficienti. Circa 50.000 Euro este suma luata in calcul.
sserban22
Iti dau dreptate, am configurat un AUDI A 4 ,170 cp, cutie manuala, cu optionale si ceva in plus :cruise control adaptiv, line asist, side assist, tapiterie piele, ajunge la 47000 €..........cu 50 % mai mult peste pretul unei L3.
pishky
exact motorizarea asta o am pe laguna 2 facelift, cu cutie manuala, si intervalul de revizii este de 15.000 KM, si din cate am vazut se poate duce din chip la aprox 200 cp.
Nu in ultimul rand felicitari pt achizitie
mariusa10
Am fost zilele trecute in vizita un magazin Renault si am ramas foarte placut impresionat de Laguna 3 facelift...arata foarte bine.Asa ca am tras cu ochiul pe acest topic sa vad si niste pareri...si le-am gasit datorita lui flmunt care isi scrie posurile cu bun simt ...o placere sa le citesti.
Astept si ceva foto,masina care am vazut-o eu avea aceasi motorizare si cutie si era de culoarea neagra costa 28000 euro.[attachmentid=1627751672] [attachmentid=1627751674] [attachmentid=1627751675] [attachmentid=1627751676]
flmunt
Multumesc pentru aprecierea comentariilor. Cred sincer, ca trebuie sa ramanem intr-o zona a bunului simt din toate punctele de vedere.
Fata de ce am scris pana acum, am descoperit toate secretele utilizarii telefonului prin conexiunea bluetooth. Tom Tom-ul are integrat si un sistem adevarat hands-free cu comanda vocala. Ca urmare, telefonul poate fi utilizat, in orice situatie, fara a lua mainile de pe volan. Este, dincolo de orice, extrem de sigur.
Am ramas dator cu niste fotografii. In curand.
flmunt
Am observat pe forum unele dispute, usor "incrancenate", legate de preturile de vanzare ale masinilor Renault. Disputa se focalizeaza pe "cine poate acorda reduceri de preturi?". Exista reducerile oficiale al RNR, puse pe site ca si campaniile speciale, periodice, publice. Alte reduceri, evident mai mari, apeleaza la o platforma de tranzactionare comerciala a producatorului. Cererea de reducere are traseul dealer local- Renault Romania - Renault Franta. Dealer-ul face o propunere de reducere a pretului, pentru un cumparator oarecare, avand la baza motive intemeiate. Asa cum am afirmat, si pot dovedi cu factura, reducerea poate fi peste cea oficiala, acordata, la momentul respectiv, tuturor cumparatorilor.
EL-TORO
Comenzile vocale se pot folosi si pentru GPS.
Se apasa un buton se spune destinatia si apoi se calculeaza ruta dorita.
In orice caz GPS-ul lasa de dorit, multe localitati din RO nu le gaseste.
flmunt
E valabil pentru sistemul Tom Tom?
EL-TORO
Eu am sistem de navigatie Carminat, nu cunosc cum e la Tom Tom.
flmunt
Tom Tom este destul de complet dintr-un punct de vedere. Este adevarat ca nu are toate aleile din Romania desi, in general, cat am circulat eu am avut informatii cel putin despre numarul si categoria drumului pe care eram in fiecare moment. Ce a fost suprinzator se refera la informatii despre restrictiile de viteza urbane. Intr-un loc, din centrul orasului, exista o portiune de circa 50 m cu restrictie la 10 km/h, restrictie inclusa in software-ul de navigatie. De asemenea, radarele fixe sunt totalmente incluse in baza de date pentru Romania.
Important si nou, cred ca este integrarea completa: navigatie cu optiuni si detalii ale setarilor foarte importante + comunicatia telefonica (maxim 5 telefoane "imperecheate" cu Tom Tom) prin bluetooth 100% hands free + parametrii uzuali (ora, temperatura exterioara). De fapt, toate aceste caracteristici se pot studia pe site-ul producatorului olandez de software de navigatie.
Bacu
salut flmunt, cat a costat masina in final (nu pretul de lista, cel platit de tine)?
Sage
QUOTE(EL-TORO @ 24 Oct 2011, 21:28)
Eu am sistem de navigatie Carminat, nu cunosc cum e la Tom Tom.


Navigatia Tom Tom nu raspunde la comenzi vocale. Nu am vazut asta in manual si nici nu reactioneaza cand tragi de clapeta pentru comenzi vocale.
Dar mai stii? In dulcele stil Renault poate stie sa faca si clatite ca oricum nu-ti spune nimeni.
Modus
Asta e adevaratul "Das Auto"; chiar iti provoaca "autoemocion"


http://www.youtube.com/watch?feature=playe...d&v=zanuozet3UQ

korn
un pic mai multa originalitate n-ar strica...
piratul002
QUOTE(korn @ 1 Apr 2012, 22:44)
un pic mai multa originalitate n-ar strica...

*


la tine a devenit o ura impotriva acestei masini
spy_oh_joy1389
Reclama face referire la aceeasi tema si de asta e facuta la fel.


QUOTE
Renault don't stole Chrysler ideas.

Here's the whole story, Volkswagen began with the Made in Germany = Quality, then GMC with it's brand "Opel" did the same in Europe.

Now each and every one of Opel comercials says the same thing : Made in Germany, Quality, they even speak German in the commercials !!

So Renault strikes back with humour, "imported from France".

Chrysler is off topic.

Guildou 6 hours ago



Luko13
E chiar urat chrisler-ul din reclama ! pokey_eye.gif
korn
QUOTE(piratul002 @ 2 Apr 2012, 07:28)
la tine a devenit o ura impotriva acestei masini
*




Nu am nicio ura. Doar ca imi dau seama cu parere de rau, ca exista alte masini mai interesante in bani asemanatori.

Sunt dezamagit si de tratamentul clientului Reno, in service si de piesele proaste folosite la fabricarea autoturismului. Am voie, sa fiu nemultumit.. sau este musai sa ne declaram extaziati de romburi?
Modus
Sunt si eu curios ce gasesti mai interesant ca o Laguna Coupe 2.0 dCi de 180 de cai cu 4 roti directoare, xenon, navigatie, scaune electrice, scaun sofer cu memorie, dublu climatronic, piele, etc. la 35.000 de euro?
pishky
QUOTE(Modus @ 2 Apr 2012, 15:46)
Sunt si eu curios ce gasesti mai interesant ca o Laguna Coupe 2.0 dCi de 180 de cai cu 4 roti directoare, xenon, navigatie, scaune electrice, scaun sofer cu memorie, dublu climatronic, piele, etc. la 35.000 de euro?
*



o casa la tara, cu parter, mansarda, gradina si 2 - 3 copaci in ograda, eventual un caine ...flocos.
+ o rabla pt naveta.
AF80
Modus: Orice Renault nu merita mai mult de 25k euro oricate optiuni ar avea. Cu 35k euro iti iei un A6 la oferta cu dotari frumusele sau un 520. Singurele masini de la Renault interesante sunt Renault Laguna 2.0dci 180cp la 22.300 euro sau Renault Megane RS.
didiland11
just! plus ca "pielea" aia de 35ooo crapa in cca 2 ani! si sa vezi costuri de intretinere-reparatie dupa iesirea din garantie pentru cele 4 roti viratoare!
ps: ma roade invidia smile.gif)
spy_oh_joy1389
Ce i-au facut in poza 15? Au tras de cheder sau s-o fi lipit de capota?
didiland11
tare! ce ochi de soacra ai!
Luko13
Nu vezi ca are nume cu "spy "? Cred ca asta e motivul ochiului de soacra . biggrin.gif
tse
Pe confihurator Renault am ajuns sa citesc, la recapitulare configuratia finala, la Securitate:
ENERGY SMART MANAGEMENT, sistem recuperare energie la franare

E ceva nou si nu stim noi?
theodor2004
QUOTE(AF80 @ 2 Apr 2012, 19:19)
Modus: Orice Renault nu merita mai mult de 25k euro oricate optiuni ar avea. Cu 35k euro iti iei un A6 la oferta cu dotari frumusele sau un 520. Singurele masini de la Renault interesante sunt Renault Laguna 2.0dci 180cp la 22.300 euro sau Renault Megane RS.
*



No offence, dar unde se gasete Laguna 2.0 dci, 180 CP, la 22 300 EUR?? Ca eu vad pe site-ul lor ca si varianta de 2.0 dci si 150 CP costa 24400 EUR (fara vopsea metalizata si alte optiuni)...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.