Totul a pornit de la o Solenza pe care am achizitionat-o in urma cu cativa ani si care a fost ingrijita cu mare drag, o masina care m-a dus prin multe parti ale tarii, dar si in afara ei, fara sa-mi faca vre-o problema. A fost o masina corecta, cu un consum foarte bun si intretinere foarte iefina, dar datorita faptului ca in ultimii ani masina a fost condusa mai mult de catre sotia mea care se plangea de lipsa servodirectiei, am luat decizia de a ne desparti de ea. Despartirea a fost grea, sotia a plans dupa ea, mai ales ca masina a plecat intr-o alta localitate putin mai indepartata, fiind achizitionata de un coleg de forum al carui username nu il stiu, dar ii stiu numele adevarat, si pe care il salut pe aceasta cale, devenind astfel prieteni, ceea ce inseamna ca primesc destul de des informatii despre masina, ba chiar mai mult, pot sa merg sa o vizitez din cand in cand.
Acum, dupa ce vandusem Solenza trebuia sa ne decidem asupra unui model de masina, care sa nu fie prea mare, nici prea scumpa, numai buna pt doamna mea sa circule prin oras, de la o scoala la alta fiind ca este profesoara. Eu detin ca masina de serviciu un VW Golf 6 1.9 TDI si ne gandeam ca un Golf 4 benzinar ar fi de ajuns. Si cautam, cautam, mergem prin targ, cautam pe internet si parca totusi nu era ceea ce doream, toate erau cam prea pregatite de vanzare, km suspect de putini, asa ca am renuntat si am zis sa cautam orice altceva, eventual sa marim nitel bugetul pt a lua o masina fabricata intr-un an cat mai apropiat de anul curent. Si cum cautam noi pe internet am ajuns la Peugeot. Ne gandeam la un 207, dar cam aceeasi poveste ca si cu golfurile, ori prea vechi, ori prea noi si prea scumpe.
Intre timp sotia mai folosise pt deplasarile prin oras masina mea de serviciu, si incepea sa-mi bata apropouri cum ca merge frumos, se conduce usor, alea, alea….I-am zis ca un Golf 6 e prea scump si nu-si merita banii. Totusi am cautat niste preturi pt unul second hand si am gasit sume destul de mari, intre 9.000 si 11.000 de euro, evident in Germania. Mai se achita taxa si se ajungea prea departe. I-am zis ca la banii astia deja cumperi altceva dintr-o clasa superioara. Am decis sa vedem ce am gasi pana la 10.000 de euro, si cum un tab al mozilei ramase pe pagina cu Peugeot, am incercat sa vedem ce am gasi la suma care deja a ajuns la maximul bugetului.
Tot cautand am dat de 407, o masina care imi placea foarte mult ca aspect exterior, dar despre care nu stiam aproape nimic. Asa au inceput cautarile pe google despre acest model si discutiile aferente lui. Modelul gasit are motorizarea de 2 litri diesel, motor care am inteles ca este cel mai recomandat avand in vedere gabaritul masinii. Intr-un final, dupa discutii cu prietenii, informatii de pe net si in special de pe forumul aferent acestei marci, am decis sa probez masina.
Masina se afla la un parc auto din Ploiesti, eu eram in Salonta, jud. Bihor….trebuia sa ajung cumva sa vad live masina. Si uite asa se iveste o delegatie la Ploiesti. Plec la Ploiesti. Bucuros, nevoie mare, rezolv rapid ce era de rezolvat prin Ploiesti si merg la parcul auto sa ma intalnesc cu cea care urma sa-mi fie masina personala. De cum ajung, ma astepta curata, lustruita in primul rand de la strada, langa un Mercedes superb. Vine baiatul, o deschide, o inspectez, observ ca este foarte curata si ingrijita si in interior, fara urme de uzura. O pornesc, si raman putin socat cat de silentioasa este. Golful face zgomot mai mare. Observ ca pe bara spate are o mica zgarietura, dar e in josul barii asa ca nu se vede din prima, doar daca te uiti mai atent. In rest arata super. Am uitat sa precizez ca este culoarea negru metalizat cu pachet crom interior-exterior plus ornament mahon interior. Arata super, ce sa mai zic. Bunnn….O iau la un test pe centura Ploiestiului. Merge super, 6 viteze, imediat am ajuns la 140 fara sa-mi dau seama. Foarte incantat de masina revin acasa si ma sfatuiesc cu sotia, ii arat niste poze facute de mine, mai verificam odata bugetul si ne decidem sa o luam.
Ei, dar defapt noi doream o masina mica, de oras, cu care sa mearga sotia la scoala….si uite, luam ditamai balena…ce e de facut? Nici mai mult, nici mai putin, decidem ca Golful sa-l foloseasca ea, dar doar din septembrie, ca deh, atunci incepe scolala, nu?
Si uite asa plec iar la Ploiesti dupa masina. O iau si ma intorc acasa. Pe drum s-a comportat excelent, i-a placut mult pe A3 unde a mers ceva mai tare pana am vazut ca acul indica 170 km/h. Am redus la 130 sa nu am surprize cu politia. Ajuns acasa, sotia era foarte incantata de achizitie si nerabdatoare sa o conduca, asa ca a facut un drive test pe drumul spre vama deoarece e mai putin aglomerat
Date despre masina: an fab. 2007, motor 1997 cmc, diesel, 136 CP, culoare negru, o gramada de dotari precum: dublu climatronic, ABS, ESP, telefon integrat in bord, senzori parcare, senzori lumina, senzori ploaie, sistem de navigatie, pachet crom si mahon, volan si shimbator imbracate in piele, scaune electice, etc…mai sunt, dar nu-mi amintesc momentan.
Sunt multumit de masina, se comporta excelent, trage foarte bine. In acest moment masina are 126.500 km, achizitionata la 124.700. Km sunt reali, verificati la reprezentanta din Budapesta.
Sper ca nu v-am plictisit cu postul prea lung.
Atasez niste poze din curtea parcului auto, inainte de cumparare. Cu alte poze voi reveni dupa ce trec ploile, momentan sta la adapost in garaj.