Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme tehnice
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
Leoardo
Buna ziua, este prima data cand postez pe acest forum si sper sa ma puteti ajuta cu un sfat ceva.

Uitati care este problema mea:
Am un Renault Megane Clasic din 1998, motorizare 1.6 benzina, 55 kw
De la o vreme am constata ca, in timpul mersului, schimband treptele de viteza pana intr-a cincea, vreau sa reduc viteza, iau picorul de pe acceleratie, schimb a patra, dau sa accelerez din nou, motorul nu se mai tureaza, ramanand la relanti. In momentul cand iau contactul si pornesc din nou in mers, avand treapta a patra, motorul demareaza ca si cand nu ar fi nici o problema.
Am fost la reprezentanta, si impreuna cu mecanicul de acolo, am efectuat urmatoarele operatiuni:
1.Pusa masina pe tester, citire erori - rezultat: nici o eroare
2.Am schimbat calculatorul de bord - rezultat: nici o schimbare
3.Am schimbat sonda lambda - rezultat: nici o schimbare
4.Am schimbat senzorul de la vibrochen - rezultat: nici o schimbare
5.Mi-au anulat firul de la sonda lambda, cel care intra in calculator (in ideea ca am un posibil scurtcircuit pe el) - rezultat: deteriorare functionare !!!
Va rog, daca s-a mai confruntat cineva cu probleme asemanatoare, un sfat, o vorba.
greeneyes85
Pai eu nu inteleg o chestie: cum ai vrea sa se tureze motorul daca tu iei piciorul de pe acceleratie? Sau e ceva ce nu percep eu...?
Leoardo
Am editat postul, probabil m-am exprimat gresit, sper ca e mai pe inteles acum
lupo_1.7sdi
Mai da te rog cateva indicii:
Face asa numai la schimbare de viteza din a 5-a in a 4-a sau si la alte schimbari de viteza?
A facut asa si la mers constant? S-a aprins ceva in bord?
Se manifesta aleatoriu sau are legatura cu un anumit regim de mers (turat, subturat, etc)
Leoardo
Se manifesta la fel la orice schimbare de viteza (in jos).
La mers constant nu sunt probleme, nu mi s-a aprins nimic in bord.
Problema apare de regula dupa cel putin 30 de km parcursi, pana atunci nu are nici o problema, neavand legatura cu faptul daca e turata sau nu
lupo_1.7sdi
Este foarte curioasa manifestarea asta la schimbarea vitezei in jos, pt ca practic ECU nu are nici un senzor care sa-i spuna treaba asta. La prima vedere pare ca ECU nu da comanda injectoarelor sa dea mai mult combustibil probabil din cauza informatiei eronate primite de la unul din senzorii care determina acest lucru:
-MAP-senzorul de presiune (ala care are un furtunas infipt in galeria de admisie)
-Senzorul de pozitie a clapetei
-Senzorul de temperatura al lichidului de racire
-Senzorul de temperatura al aerului de admisie
Probabil unul are are probleme cu incalzirea mediului ambiant si da rateuri (nu-i obligatoriu sa dea eroare pe calc)

Ce poti face tu?
Sa verifici cablul de acceleratie sa nu aiba vreun defect si sa nu ramana blocat uneori
Sa cureti clapeta de acceleratie (se poate folosi spray de curatat franele sau pentru curatarea carburatorului) sa nu fie nici urma de mizerie sau calamina pe acolo
Sa verifici starea furtunasului de la senzorul de presiune.
Curata cu WD40 toate contactele de la mufele pe care le vezi.

De asemeni verifica starea sigurantelor din compartimentul bateriei, una din ele este responsabila de injectie.

Daca nimici de aici nu merge atunci ori gasesti un meserias care chiar se pricepe, ori faci ca majoritatea: astepti ca simptomul sa dispara de la sine yupy.gif sau sa se amplifice 183.gif
jas2
Unde ai inlocuit piesele respective ? In service ? Care ?
MirceaVio
@jas
QUOTE(Leoardo @ 21 Jul 2011, 15:53)
Am fost la reprezentanta, si impreuna cu mecanicul de acolo, am efectuat urmatoarele operatiuni:
1.Pusa masina pe tester, citire erori - rezultat: nici o eroare
2.Am schimbat calculatorul de bord - rezultat: nici o schimbare
3.Am schimbat sonda lambda - rezultat: nici o schimbare
4.Am schimbat senzorul de la vibrochen - rezultat: nici o schimbare
5.Mi-au anulat firul de la sonda lambda, cel care intra in calculator (in ideea ca am un posibil scurtcircuit pe el) - rezultat: deteriorare functionare !!!
*

betamax
Din lista lui lupo, zic sa te limitezi la senzorul care citeste pozitia clapetei. Cablul nu poate fi intepenit in pozitia relanti, daca ar fi asa s-ar rupe cand calci pedala. Iar daca nu se rupe, tre' sa tureze motorul ! Senzorii de apa/aer nu au drept de decizie, doar se tine cont de ce zic ei. La fel si cel ce masoara presiunea in admisie.

Observatie : WD 40 protejeaza, nu rezolva.
UltraDrive
contactele nu se curata cu WD 40, ce scartaie ?
pentru contacte exista spray special.
xjc0c0
Curata clapeta de acceleratie+ traductor de presiune aer admisie
Spray contacte : Electric Cleaner II
leonx66
Va salut! Am si eu o problema cu un Renault Megane 1.6 66kw 1996. Problema consta in faptul ca nu am putere in motor, imi sta subturat, cand se incalzeste are un miros ciudat ca de apa fiarta sub capota.Am uitat sa mentionez ca de 2 luni am pus o instalatie de gaz secventiala noua.Ma puteti ajuta?
jas2
Eu am citit ce a scris el dar nu stiam localitatea.
betamax
Hai ca a inceput si mosul meu sa faca nazuri. Pe scurt: vineri am facut plinul (benzina Mol) in Bucuresti, iar pe A1 a inceput sa nu mai aiba "vana", nu mai tragea ca lumea, greu (cu pedala la blana) reuseam s-o tin la 140. Dupa cateva minute isi revenea (adica mergea normal), apoi iar nu mai tragea... si tot asa. A doua zi am plecat din Pitesti spre Voineasa, mosul zburda la urcare pe Dealul Negru ca in prima tinerete. Astazi (duminica) la intoarcere iar a aparut problema, mai acut, adica abia putem sa urc o rampa cu a 3-a, la 40km/h, apoi si-a mai revenit, oricum nu e in apele lui. Eu am urmatoarele banuieli :
1. Benzina proasta
2. Filtrul de benzina
3. Pompa de benzina
Daca aveti si alte pareri, va astept.
Mentiune: in gol, cand apas acceleratia, motorul se tureaza la inceput, apoi turatia scade fara sa iau piciorul de pe pedala. So ?
Alynush
Omule schimba filtru de benzina si filtru de aer si iti garantez ca nu o sa iti mai faca asa smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.