Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Calea ferata Oravita – Anina
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Calatorii si Intalniri
Pages: 1, 2
gibonu
Hai noroc la toata lumea.
De multi ani imi doream sa ajung in zona si sa ma dau cu trenul de la Oravita la Anina.
Profitand de week-end-ul prelungit cu ocazia Rusaliilor, n-am mai ratat ocazia.
Am folosit functia search si am vazut ca nu exista nimic legat de calea asta ferata,

Pe scurt, calea ferata a fost construita de austrieci si data in functiune in 1863.
La vremea aceea, avand in vedere si reliefului accidentat pe care il parcurge, constructia unei astfel de cai ferate a fost o minune a tehnicii.
Un amanunt interesant: Nobel a produs pentru prima data dinamita in 1866 si a patentat-o anul urmator.
Asadar, terasamentul, tunelurile si restul lucrarilor s-au facut cu tarnacopul.
Pentru mai multe informatii: http://www.cfrtm.ro/calatori/tren_epoca.html
Si o gramda de filme pe youtube.

Mai putina vorba si mai multe poze.

Gara din Oravita, iesita din comun la momentul inaugurarii, deoarece era dotata cu un ascensor, peronul nefiind la nivelul strazii.

[attachmentid=1627733098]

Locomotiva.

[attachmentid=1627733099]

Cele doua vagoane care compun trenul.

[attachmentid=1627733100]

Bancile de lemn din vagoane.

[attachmentid=1627733101]

Vegetatia este foarte aproape de geamul vagonului, se aud crengile cum bat in geam.

[attachmentid=1627733102]

Viaduct (vor urma si altele).

[attachmentid=1627733103]

[attachmentid=1627733104]

Daca nu ma insel eu, asta este schimbator de macaz.

[attachmentid=1627733105]


Este posibil ca aceste cladiri sa fi ramas tot de la austrieci.

[attachmentid=1627733106]

Prin tunel.

[attachmentid=1627733107]

Halta Ciudanovita.
Fara sa am pretentia ca am dreptate, stiu ca numele asta vine de la Orasul Ciudat.
Aici, prin anii ’50 s-a inceput exploatarea uraniului, sub directa supraveghere sovietica.
Acum minele sunt inchise, insa se pare ca inca sunt probleme mari legate de radioactivitate.

[attachmentid=1627733108]

Terasamant sapat direct in peretele de stanca.

[attachmentid=1627733109]

Sau amplasat direct pe marginea unei rape.

[attachmentid=1627733110]
gotty
mai multe poze!!!
VladG
Luati si de la mine, inclusiv un filmulet cu un montaj al zonelor mai interesante strabatute de calea ferata.
E ceva ce merita parcurs, mai ales ca umbla zvonul ca s-ar desfiinta aceasta cursa.
http://www.plimbaricubicicleta.ro/2010/08/...mprejurimi.html
gibonu
@ gotty

Cu ce poze am pus eu si cu ceea ce a completat Vlad, sper ca ti-ai facut o idee cam despre ce e vorba.
Oricum, merita sa mergi.
Si daca nu o sa-ti placa, poti sa ma injuri pe mine.



Alt viaduct.

[attachmentid=1627733118]

Alta munca la tarnacop.

[attachmentid=1627733119]

[attachmentid=1627733120]

Iesirea dintr-un tunel.

[attachmentid=1627733121]

Medoda clasica de tras apa la WC, fara senzori si butoane.

[attachmentid=1627733122]

In acceleratul Bucuresti – Constanta, cu care am mers recent, nu exista sapun la toaleta.
In personalul Oravita – Anina exista, desi are o forma mai ciudata.

[attachmentid=1627733123]

Ceva ce azi nu mai exista prin gari.
Cismea pentru alimentarea cu apa a locomotive cu abur.

[attachmentid=1627733124]

Cam asta a fost plimbarea.
Calea ferata are 33 km, iar trenul ii parcurge cam in doua ore.
Biletul costa 3,5 lei si se cumpara de la nas, direct din tren.

Cu ocazia asta, am observant inca odata, ca habar nu aveam sa punem in valoare si sa castigam bani din ceea ce aveam.
In alte tari, pentru o astfel de calatorie este posibil sa faci rezervare cu mult timp inainte, plus ca costa o gramda de bani.
In alte tari, o astfel de cale ferata ar fi o fabrica de bani, in RO bine ca nu s-a desfiintat (desi s-a pus problema).
Oricum, bine ca avem brand de tara.

Pozele de mai sus sunt facute prin usa din spate a ultimului vagon.
Imi inchipui ce priveliste era daca stateam intr-un vagon platforma, in fata locolotivei.
Insa, am inteles ca asa ceva se realizeaza doar la comanda speciala.

Daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.

maho
Am trecut prin zona (si pe traseul asta) prin '94, '95 si '96. F. misto si salbatica zona, din pacate am doar cateva poze pe hartie. Mi-aduc aminte ca in Oravita, (caldura infernala, noi in pantaloni scurti si rucsaci in spate - veneam din Cheile Nerei, respectiv Carasului) se uita lumea la noi ca la urs, s-au luat de noi pe strada, ca de ce umblam asa (in pantaloni scurti), suntem straini, din rep. Moldova ?! (probabil asta era standardul minim pt. ei). Nu mai zic ca toate cocoanele aveau fusta sau rochie lunga (daca nu erau gagici in pantaloni). Altfel, oameni primitori si de treaba, iar muntii Aninei merita intr-adevar vazuti, dar nu de "pantofari", sau indivizi pusi pe distractie.
adi_ar
Felicitari gibonu & VladG pentru prezentare!
Din pacate, ca si Sageata verde, prima cale ferata electrificata din estul europei va fi uitata si pierduta.
Conservarea acestor unicate reprezentative ar trebui sa fie o chestiune de demnitate nationala insa, din pacate, parca tot ce a insemnat pionierat este calcat in picioare, ignorat si uitat. Niste vechituri mancate de rugina! sad.gif
gibonu
@ maho

Intr-adevar, zona muntilor Aninei este deosebita.
In septembrie '95 am fost si eu prima data pe acolo.
Apoi, pana in 2000 cred ca am fost in fiecare toamna, cu o singura exceptie in '98.
Ce vremuri ...

@ adi_ar

Multumesc.
Nu cred ca aceasta cale ferata va fi uitata si pierduta.
Daca nu s-a desfiintat pana acum, nu cred ca se va desfiinta in viitor.
Personalul de tren pare destul de deschis la minte.
Cel care ciocanea rotile trenului inainte de plecare ne-a spus ca putem deschide usa (eram in ultimul vagon) sa filmam si fotografiem, dar dupa ce pleaca trenul din statie (Oravita).
Nasul, de treba si el.
Ne-a aprins lumina pe hol si ne-a lasat sa fumam (eram 6 insi), doar ne rugat sa nu facem mizerie.
In plus, pentru doua biciclete mi-a cerut doar 3 lei.

Iar vagoanele, desi erau vechi, se vedea ca are cineva grija de ele.
Erau foarte curate si nici urma de rugina.
Poza cu sapunul de la WC n-am pus-o intamplator.
IRONICK
Mai frumoasa este mocanita de la Viseul de Sus.

user posted image
adi_ar
@gibonu:
Sa dea Dumnezeu, da' eu sunt foarte rezervat!
Oamenii sunt de treaba, dar u de ei depinde.

@IRONICK:
Superb!

Daca veni vorba de mocanite, au existat ele mai multe!
Prin Banat, pe care il cunosc mai bine, in diverse zone miniere sau forestiere, au existat trenuri de pasageri sau transport marfa pe ecartament mic (la Nadag, Oravita, Cavaran - actual Constantin Daicoviciu s.a.).
IRONICK
Simti de la prima pufaia ca te intorci in timp. Primesti bilete de carton, pe drum opreste sa alimenteze cu apa si lemne. Totul este organizat ca la carte, doar este patronata de niste nemti ...
adi_ar
Ei da!
Si acum imagineaza-ti ca in copilarie ai calatorit cu asa ceva de-adevaratelea, nu doar pentru agrement, cu bilete din carton, cu un "nas" care avea un perforator cu care composteaza biletul - "clant" sau "clant-clant" ... bancute de lemn si mirosul inconfundabil de fum si zgura, precupete cu cosuri si boccele care merg la oras sau aiurea, oricum, au o treaba importanta iar pe langa desisurile de-a lungul caii ferate zaresti familii de caprioare, cate un fazan speriat ori cate un porc scurmand prin tarinile oamenilor.
maho
@IRONICK: up.gif
Am fost pe valea Vaserului si Novatului, f. misto, chiar daca n-am prins vreme chiar buna (tot prin anii '90). Din pacate n-am apucat sa mergem cu mocanita (iar poze, evident, pe hartie, bine ca le am si pe-alea).
Un pui de cioban cu care am stat de vorba vreo 15 min., (si care nu era prea sigur in ce tara traieste), ne-a intrebat daca suntem din Ucraina ?! Evident, de Iliescu sau altii n-auzise nimeni pe-acolo, erau convinsi ca tot ceasca e pres. Dar parca mai bine asa.
bion
@IRONICK La Anina nu trenuletul e atractia ci realizare tehnica iesita din comun a traseului. Daca il gasesc pun linkul cu un documentar facut acolo. E incredibil ce solutii ingenioase au gasit si realizat oamenii aia acu 150 de ani.
radian
Se baga careva la o plimbare cu mocanita sambata seara, 16 iulie?

http://www.cffviseu.ro/ro/index.html#lunaplina
Vanzatorul de Iluzii
QUOTE(gibonu @ 1 Jul 2011, 17:39)
Un amanunt interesant: Nobel a produs pentru prima data dinamita in 1866 si a patentat-o anul urmator.
Asadar, terasamentul, tunelurile si restul lucrarilor s-au facut cu tarnacopul.

Fac observația că înaintea dinamitei erau utilizați alți explozivi. Marele merit al dinamitei este de a putea fi utilizată în condiții de mare siguranță. Așa că "târnăcopul" avea totuși fitil.
ydaniel
tare frumoasa povestirea si excursia ta,ca de obicei.
eu am aflat de aceasta cale ferata demult,prin generala la o ora de geografie si apoi in urma cu vreo 10 ani la TVR2 era o emisiune:''calatorind prin tara'' in care se prezentau diferite obiective mai putin cunoscute.
gibonu
@ bion
Ar fi interesant daca poti pune link-ul despre care vorbeai.

@ radian
Suna bine, insa din Bucuresti ajungi cam greu pe Valea Vaserului.
Oricum, multumesc pentru link.
Este pus la planuri de viitor.

@ Vanzatorul de Iluzii
Este posibil sa fie cum spui tu.
Nu ma pricep, asa ca nu ma bag.
Oricum, realizarea tehnica este de exceptie.

@ ydaniel
Multumesc.
UXE
@gibonu cum de ai atata timp liber biggrin.gif? ca te cam plimbi vad
gibonu
@ UXE

Care "atata timp liber"?.
Ca m-am dus in Caras-Severin atunci cand au fost Rusaliile si ziua de luni libera.
Adica in 3 zile jumate (ca vineri am fost la munca pana la ora 15.00) am condus cam 1.000 km.
Dar nu-mi pare rau ca m-am dus.
UXE
ma refeream si in alte dati


ca stiu ca am citit la topicuri deschise de tine smile.gif
babanu
mai stie cineva orele de plecare si preturile recente la plimbarea cu trenul pe ruta Oravita-Anina?
gibonu
@ UXE
Plimbatul asta mi se pare cea mai inteligenta forma de a cheltui banii.


@ babanu
Gasesti aici toate informatiile de care ai nevoie.
http://www.infofer.ro/
bion
S si D nu circula.Preferabil e sa pleci din Oravita si stai 15` in gara Anina si te intorci tot cu trenul.Daca stai cateva ore la Anina da o fuga la Lacul Buhui.Frumos traseul rutier B. Herculane -Oravita( soseaua insa cam lasa de dorit). De la Oravita mergi pe jos pe Cheile Nerei si la strand la lacuri la Biserica Alba(Serbia). Sunt cativa km. Se pot face si cu bicla.
Sezonul cel mai bun de facut traseul e sfarsitul lui septembrie cand vegetatia e deja mai saracacioasa si poti vedea bine lucrarile si variantele de constructie.
Atentie, e o zona bine populata cu vipere icon_mrgreen.gif
maho
QUOTE
bion      Posted Today, 19:06
    ...De la Oravita mergi pe jos pe Cheile Nerei...

Doar daca n-ai ce face. Pt. Cheile Nerei (pe jos, evident) fie pleci din Sasca Românã spre Sopotu Nou, fie invers.
bion
biggrin.gif M-am referit la faptul ca Cheile se pot face numai per pedes si obligatoriu iti uzi ciorapii smile.gif ;pana la Sasca te deplasezi cu limoul sau daca ai suflu cu bicla. biggrin.gif
Daca tot vorbim de regiunea respectiva pentru cine vrea sa stea pe-acolo 2-3 zile e de vazut Tara Almajului (morile de la Rudaria). Zona e chiar frumoasa si din fericire pentru amatorii de natura nu e asa de invadata de "turisti"
maho
De vazut si Cheile Carasului, sunt mai...altfel decat ale Nerei: mai sãlbatice, mult mai putin populate, si aprox. 1/2 din ele se pot face doar cu barca pneumatica. Absolut nerecomandat "pantofarilor".
IRONICK
Ca tot vorbiti de deplasari pe cursuri de rau, va recomad "canyoning" pe Porumbacu. L-am facut cu ceva ani in urma, dar de preferat in neopren, casca si ceva coarda pentru fricosi. Sarituri de la cativa metrii, topogane ...
gibonu
@ bion
Cateva precizari.
Sambata si Duminica nu circula cel de-al treile tren al zilei.
Cel care pleaca la 19.50 din Oravita si ajunge la 21.47 in Anina.
Celelalte doua trenurilor nu au restrictii de circulatie
Sau cel putin asa spune mersul trenurilor.

Soseaua Baile Herculane – Oravita (prin Bozovici si Anina) chiar nu mi s-a parut ca ar "lasa de dorit”.
Asfaltul e coala de hartie, se lucra doar la parapetii de beton de pe margine.
Intre Bozovici si Anina exista un singur semafor, reparatii la un pod.

Cu masina te poti deplasa pe asfalt pana la Podul Beiului,
Aici chiar exista o parcare (pe asfalt) in care intra vreo 10 masini.
Daca parcarea este plina, exista loc pe marginea drumului.

O intrebare.
Te rog, daca se poate mai detaliaza putin ideea cu “obligatoriu iti uzi ciorapii”.

P.S. Sunt interesante si morile de pe valea Rudariei.
O sa pun cateva poze.
bion
Au reparat Oravita-Iablanita? Misto.
Cheile Nerie le faci pe jos si de cateva ori trebuie sa o iei prin albie sau sa traversezi.
radian
Gara Viseu de Sus


Gata de drum...

Organizarea a fost de buna calitate. Insotitorii de tren amabili. S-a organizat foc de tabara, cu un spectacol interesant de folclor marmuresan. Un exemplu de succes de cum s-ar putea face turism promovand valorile pe care le avem. Chestia interesanta este ca toata actiunea este organizata de niste elvetieni...
adi_ar
Frumos ... frumos!

Pai da, ca incultii astia de elvetieni mai au "nostalgii" din astea de 2 lei. Or fi fost naivii ceia din Fagaras, de i-au pradat mioriticii cand au urcat pe Moldoveanu. Inca n-au ajuns la gradul de cultura sa-i intereseze exclusiv turismul cu bere si mici, pe marinea cea mai insalubra a lacului/soselei/raului sau ce-o mai fi acolo unde se instaleaza o tabara si se pocedeaza la gonit vietatile (inclusiv bacteriile din mizeria lasata anterior) cu manele asurzitoare si chiote!
Cand se mai inchige si un "joc" unsuros si transpirat, inseamna ca e implinita ziua! mad.gif
gibonu
@ bion
Iablanita - Oravita este reparat demult.
Cel putin din septembrie 2009, cand am fost cu bicicleta pe acolo, spre Serbia.
Am inteles de unde vine ideea cu "ciorpaii uzi".

@ radian
Foarte misto.
Daca pe noi nu ne duce capul sa punem in valoare ceea ce avem, tot este bine ca vin altii sa faca asta.
Oricum, este imbucurator ca am trecut de etapa "Noi nu ne vindem tara"
bion
@ Radian. Din poza nr. 1 noi intelegem ca ai fost in Jermania in gara din Toaleta biggrin.gif
radian
Gluma-i gluma, dar sa stii ca m-au impresionat toaletele. Si in gara si pe traseu la punctele de alimentare si la "statia finala" erau niste chestii simple, din lemn, insa raportat la nivelul toaletelor publice din RO, impresionant de curate...
bion
Pai hitleristii au un cult cu ijiena.Cand se pune problema construirii unei case intre primele lucruri se iau hotarari referitoare la nr. pozitia si dotarea bailor si buzilor.
ipiq
Exista vreo cursa de autobus/maxi taxi intre Anina si Oravita ? Adica e obligatoriu sa fac plimbarea cu trenu' dus-intors? E cam mult 2 ore pt aia 30 de km mai ales la intoarcere...
gibonu
@ipiq

In mod normal ar trebuie sa existe curse de microbuz intre cele doua orase si mai departea spre Resita (resedinta de judet).
Ca oamenii de acolo nu sunt izolati avand trenul ca unica posibilitate de deplasare.

Sigur exista taxi-uri atat in Oravita cat si in Anina.
Fiind 30 km intre cele doua orase, nu cred ca costa o avere.

Oricum, merita o vizita in zona.
Pe langa calea ferata, merita vizitat teatrul din Oravita.
Construit in 1817 (sper sa nu ma insel) este primul teatru de pe actualul teritoriu romanesc.

Am inteles ca ar fi copia fidela a unui teatru din Viena, teatru ca nu mai exista de mult timp.
Drept pentru care, exista austrieci (nu prea multi) care vin la Oravita sa vada ce nu mai au la Viena.

Bafta.
argon
Un mers al trenurilor actual pe aceasta ruta are cineva? Pe net gasesc ca unul pe zi, ba 3 pe zi dry.gif
gibonu
@argon

Luni - Vineri:
R 6965 Oravita (07:02) - Anina (08:52)
R 6994 Anina (09:20) - Oravita (11:10)

R 6997 Oravita (14:42) - Anina (16:33)
R 6996 Anina (17:03) - Oravita (18:54)

Sambata si Duminica circula doar un singur tren:
R 6997 Oravita (14:42) - Anina (16:33)
R 6996 Anina (17:03) - Oravita (18:54)

Sursa: http://www.infofer.ro/

Saptamana trecuta (09.07.2014) am mers cu trenul asta, deci informatiile sunt corecte.
Voi revenii cu detaliile plimbarii pe calea ferata.

Daca ajuta, am intrebat un taximetrist din Oravita si mi-a spus ca o cursa cu taxi-ul Oravita - Anina costa aproximativ 60 de Lei.

Bafta.
argon
Mersi de info, inca ceva, ai idee si de starea drumului Lugoj-Resita-Anina, cat si Caransebes-Resita, sa stiu pe unde e mai bine...

E vorba de cele doua rute de cate 190 km fiecare: https://www.google.ro/maps/dir/Deva/Anina/@....091667!5i1
AR-18-MOS
QUOTE(argon @ 19 Jul 2014, 11:32)
Mersi de info, inca ceva, ai idee si de starea drumului Lugoj-Resita
*


Am fost eu cu 2-3 saptamani in urma. Drumul e bun, adica nu e cu gropi sau suprize, dar e ingust si nesemnalizat. Pe ploaie sau noapte poate fi destul de solicitant.

P.S. Sa nu te duci cu doctorul pe drumul asta. icon_mrgreen.gif
gibonu
@argon

N-ai pentru ce.
Referitor la starea drumurilor, n-am mai fost de 4 ani pe bucata Carnasebes - Resita - Anina.
Atunci era bun, nu cred ca s-a schimbat.

Ca sugestie, daca tot ajungi in zona.
Iablanita – Bozovici - Anina (sau Oravita).

Pe bucata Iablanita - Bozovici te poti opri la morile de apa de la Eftimie Murgu.
Gasesti aici cateva vorbe si mai multe poze:
http://www.daciaclub.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=217380&hl=

Apoi, dupa Bozovici, spre Anina (sau Oravita) mai este cascada Bigar si cheile Minisului.

Drumul, pe toata bucata Iablanita – Bozovici - Anina (sau Oravita) este foarte bun.
Saptamana trecuta am fost pe acolo.

Bafta.
Brainie
QUOTE(gibonu @ 18 Jul 2011, 09:45)
Am inteles de unde vine ideea cu "ciorpaii uzi".
*


Din câte m-am documentat (n-am ajuns încă), dacă iei Cheile Nerei la picior pe toată lungimea, într-un singur loc ai de traversat prin apă.
gibonu
@Brainie

Fara pretentia ca am dreptata (n-am mai fost de mult prin zona) in doua locuri trebuie sa treci prin apa.
Mergand pe directia de curgere (Sopot - canton Damian) prima data se trece prin apa undeva langa lacul Dracului si a doua oara undeva inainte de "Carlige".

La prima trecere este nevoie de putina atentie, vadul nefiind foarte lat.
La cea de-a doua trecere vadul este suficient de lat incat sa nu fie probleme.

Oricum, indiferent cate treceri prin apa ar fi, merita vazute cheile Nerei.

Bafta.
Brainie
Doar am citit că ar fi o singură trecere prin apă. În alt loc ar exista o pasarelă. Nu mai țin minte reperele de când am citit.

Poate mai bifez o premieră anul ăsta, și o să văd la fața locului cum e.
gibonu
@Brainie

Cred ca la asta te referi:

Spre capătul poienii drumul se transformă într-o potecă, care conduce spre o punte suspendată peste apele Nerei, unde râul trebuie trecut pe malul stâng. Urmează urcușul pieptiș al Culmii Lacului, trecând pe lângă Moara lui Untan (așezată pe Ogașul Haimeliug), până în locul numit La Scaune (loc de popas la intersecția mai multor trasee). Aici, traseul prin Cheile Nerei se intersectează cu traseul Cărbunari - Lacul Dracului (marcat cu bandă albastră). Așadar, din acest punct trebuie urmat marcajul bandă albastră pe o potecă ce coboară accentuat și care ajunge după cca. 15 min. la Lacul Dracului

Sursa: http://www.carpati.org/trasee_muntii/anine...nă-171/853.html

Apoi urmatoarea trecere este prin vad, inainte de "Carlige".

Imi aduc aminte ca am fost odata si pe aici.
Insa de cele mai multe ori traversam Nera prin vad, in apropiere de lacul Dracului.
Cand apa nu era umflata de ploi, chiar nu era nicio problema.

Insa, sunt aproape 15 ani de cand nu am mai fost pe acolo.

Desi ma repet, mergi in Cheile Nerei pentru ca merita.
argon
Cateva poze proaspete de aseara...cu cascada Bigar, la jumatea drumului intre Bozovici si Anina, e locul 8 in lume intre cascade, la 200 de metri mai in sus se poate vedea izvorul, de unde iese apa din pamant, foarte frumos, merita vizitat locul.
gibonu
Inca odata pe calea ferata Oravia - Anina.

Miercuri, 09.07.2014

Cazare în Oravița a fost la pensiunea 7 Brazi: http://milosturism.ro/
80 Lei camera / noapte, cu baie pe hol.
Condiții de cazare OK, curat, chiar nu am nimic de reproșat.

M-am trezit la ora 05:45, ceea ce pentru mine reprezintă o performanța.
Însă m-am trezit bine dispus, având în vedere că în seara precedentă Germania a bătut greu de tot Brazilia, doar 7-1 pe finalul meciului (prima semifinală de la Cupa Mondială de Fotbal din Brazilia)

Un duș și am plecat spre gara.
Pensiunea 7 Brazi este amplasată diametral opus față de gară, la ieșirea spre Anina, așa că am avut ocazia să văd Oravița la ora 06.00 dimineața.
Pustiu, nimeni pe stradă, cred că m-au depășit doar două mașini.
Tot drumul de la pensiune până la gara este în coborâre și puțin plat în zona gării.

Dacă mai exista vreun dubiu că linia ferată Oravița – Anina se mai numește “Semmeringul Bănățean” (fațada dinsprea stradă a gării cu ceas nefuncțional).

[attachmentid=1627958519]

Câteva vorbe despre gara Oravița și despre calea ferată spre Anina.

[attachmentid=1627958520]

Căteva plăci comemorative din gară.

[attachmentid=1627958521] [attachmentid=1627958522] [attachmentid=1627958523]

Probabil cea mai nouă placă comemorativă.

[attachmentid=1627958524]

Gara Oravița, în lumina dimineții.

[attachmentid=1627958525]

Vagoanele gata de plecare

[attachmentid=1627958526]

așteptau cuminți locomotiva.

[attachmentid=1627958527]

Viteza maximă constructivă a acestor vagoane.

[attachmentid=1627958528]

La ora 07:02 fix trenul s-a urnit de la peron.
Asupra traseului văzut din tren nu mai insist, pentru că există deja destule poze.

Căinele asta care a alergat vreo 500 de metri după tren, imediat după ieșirea din Oravița merită o poză, chiar și mișcată.

[attachmentid=1627958529]

Punctul final al călătorie cu trenul a fost halta Gârliște, ultima haltă înainte de Anina.

[attachmentid=1627958530]

Cișmea care alimenta cu apă cazanul locomotivelor cu abur, păstrată foarte bine.

[attachmentid=1627958531] [attachmentid=1627958532]

Înscripție de la baza cișmelei, din care înțeleg, cu greu, că a fost reparată, probabil pentru ultima dată, în anul 1966.

[attachmentid=1627958533]
gibonu
Miercuri, 09.07.2014 – Partea a II-a

Din halta Gârliște, am luat-o pe jos, pe calea ferată, 8 km până Ciudanovița (următoarea haltă în dorecția Oravița).
Mersul trenurilor CFR Călători îl știam, trebuia doar să am grijă la trenul RE 9694 care pleca din Anina la ora 09:20.

Înainte de a ajunge la Gârliște, nașul din trenul mi-a confirmat că în afară de trenurile CFR Călători nu mai circulă niciul alt tren pe ruta Oravița – Anina.

În halta Gârliște seful de haltă s-a oferit să îmi arate scurtătura (drumul) care merge la Ciudanovița.
Când i-am spus că nu este nevoie, că vreau să merg pe calea ferată, omu’ nu a părut deloc surprins de intenția mea și mi-a spus ceva de genul “aha, vrei sa vezi traseul”.
Și șeful de haltă m-a asigurat că alte trenuri în afara celor de la CFR Călători nu mai circulă și mi-a atras atenția să nu intru în primul tunel până nu mă depăsește trenul care pleca din Anina la ora 09:20 (RE 9694).

Taietură în stâncă, chiar lângă halta Gârliște.

[attachmentid=1627959095] [attachmentid=1627959096]

Traverse de lemn.

[attachmentid=1627959097]

Cam la vreo 10 minute de mers după ce am plecat din halta Gârliște am întâlnit o echipă de muncitori la calea ferată, care erau în pauză pentru micul dejun.
Am stat puțin de vorbă cu ei și am aflat că actuala șină de pe calea ferată Oravița – Anina a fost schimbată ultima dată în anul 1984.
I-am întreabat de vipere, însă oamenii m-au liniștit “sunt, da nu iasă că e frig afară”.
Oamenii fiind la masă n-am mai vrut să-i deranjez, așa că am luat-o din loc.

Peisajul se deschide.

[attachmentid=1627959098] [attachmentid=1627959099] [attachmentid=1627959100]

Consolidarea teresamentului.

[attachmentid=1627959101] [attachmentid=1627959102]

Altă taietură în stâncă.

[attachmentid=1627959103]

Pauză, pentru că urma sa apară trenul care venea de la Anina.

[attachmentid=1627959104] [attachmentid=1627959105]

Rar, mai apare și câte o traversă de beton.

[attachmentid=1627959106]

Altă consolidare a teresamentului.

[attachmentid=1627959107]

Primul tunel.

[attachmentid=1627959108]

Înălțimea tunelului scade.

[attachmentid=1627959109]

Nisă.

[attachmentid=1627959110]

Pe la mijlocul tunelului.

[attachmentid=1627959111]
ipiq
up.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.