Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema ventilatoare radiator Laguna I?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna I
bull3t22
Detin o Laguna I, f3r/j7/68, 1997/K56/L/JC 2.0l 8V, benzina, break, cu climatronic.
Am o nedumerire. Masina e dotata cu doua ventilatoare de racire, amplasate in fata radiatorului de AC.
Zilele trecute, a trebuit sa fac un drum mai lung (cca 150 km). Fiind cald afara, am pornit motorul (motorul fiind rece, ma rog, la temperatura de afara, de fapt) si aproape imediat am dat drumul si la clima. Martorul rosu de temperatura a apei, care se aprinde cand pornesti motorul, nu s-a mai stins.
A mers cativa km buni prin oras, temperatura apei cateva liniute ridicata, martor inca aprins. Oare de la ce?
In fine, am iesit din localitate, s-a stins. Cum ajungeam sa merg cu viteza redusa, se aprindea iarasi (unul din ventilatoare, cel de pe partea pasagerului, daca nu ma insel, functiona, insa parea ca nu face fata). Ce-i drept, temperatura nu a urcat peste normal, dar de la ce a stat becul aprins atata vreme?

La un moment dat, dupa 20 de minute de stat cu motorul oprit, undeva la umbra, in jurul orei 18, temperatura apei inca nu scazuse f mult comparativ cu cea a regimului de functionare.

Plus ca stand cu masina la ralanti, cu clima oprita si cu beculetul rosu aprins, acel ventilator functiona incontinuu.

Acum stau si ma intreb, cel de-al doilea ventilator nu ar fi trebuit oare sa porneasca si el? Daca nu, in ce conditii porneste? De fapt. mai bine zis, ce rol joaca cele doua ventilatoare? Cand si de ce ar trebui sa porneasca?

A, si de ce am un miros neplacut in habitaclu daca pornesc doar ventilatia, pe cand clima baga doar aer "curat", inodor?
daniellu
In mod sigur unul dintre electroventilatoare s-a bul3t!
O diagnoza nu strica.
Sa intelegem ca becul este aprins si imediat dupa pornire cu clima pornita chiar si daca motorul e rece?
In principiu cele doua electroventilatore merg impreuna si pe racire si pe AC.
fsilviu86
in primul rand daca acul de la apa nu urca peste normal inseamna ca apa este in limitele normale, deci nu ai de ce sa te ingrijorezi, in al doilea rand martorul sta aprins si di cauza ca senzorul ce este amplasat pe chiuloasa este bulit, in al treilea rand ventilatorul asa trebuie sa porneasca, termocupla este facuta sa pornoeasca la o anumita temperatura, nu stica sa o schimbi si pe aceea, nu este scumpa. in al patrulea rand al doilea ventilator este cel de la clima si acela porneste in momentul in care dai drumul la ac si afara este foarte cald, el porneste pt a raci radiatorul de clima.
bull3t22
@ Lupan Daniel: In acea zi, martorul asa a fost (aprins). Insa, a doua zi si-a revenit.
@ fsilviu86: Apa sta la limita normalului, ventilatorul porneste cand se aprinde beculetul rosu SAU cand pornesc clima. Dar, chiar daca apa sta la liita normala, ori de cate ori pornesc cliam acum, se aprinde martorul respectiv si porneste doar un ventilator.

Inclin sa cred ca unul dintre ele este cu probleme, de aceea, zilele astea, am sa merg cu ea la service, sa verific. Daca ambele sunt facute sa porneasca in moemntul in care s-a aprins "beculetu'", atunci clar unul e cu probleme.

Am sa revin cu rezolvarea.

Pana atunci, orice alte pareri sunt binevenite.

Multumesc celor care mi-au raspuns.


23 Jun 2011, 21:24:
L.E.: Aasta seara mi-am dat seama ca, indiferent de temperatura apei, in momentul incare pornesc clima, se parinde beculetul la apa. Oare sa semnalizeze faptul ca unul dintre ventilatoarele de la radiator nu merge? Sau e altceva? Si daca e din ventilator, ceva pareri despre ce anume ar cauza acest defect?
emy39
Sigur nu iti functioneaza un ventilator, incearca sal cuplezi direct de la baterie ca sa iti dai seama unde e defectul, la el sau un contact imperfect.
bull3t22
Azi am dat jos grila de la radiatoare, cu scopul de a verifica cu un amic ventilatoarele. Cel de pe partea soferului era intepenit. Dupa ce am reusit sa se invarta "la mana", am observat ca forma lui este foarte ciudata, plus ca prezinta si o bataie. Insa dupa ce dau cheie, pornesc AC-ul, surpriza, merg amandoua.

Bun, zic, deci asta era (a fost intepenit si d-aia nu pleca). Accelerez de cateva ori, si numa ce vad ca ventilatorul de pe partea pasagerului creste turatia, iar cel de pe sofer se opreste. (Si nelipsitul beculet rosu, chiar daca apa era undeva pe la jumatate).

Opresc motorul, las cateva minute, pornesc iar la ralanti, cu ac pornit, si pana sa accelerez, merg amandoua. Am accelerat, se opreste sofer, creste turatia pasager.

De aceea, rog un lagunist cu clima pe masina sa ma ajute spunandu-mi urmatoarele:

1. Cu motorul rece, la ralanti, cu AC pornit, i se invart ambele ventilatoare?
2. Aceeasi chestie ca si la 1, dar cu motorul cald (apa sa stea la parametrii optimi de functionare, ac indicator la jumate)
3. Cand i se aprinde beculetul rosu al apa, cate ventilatoare ii merg la turatie mare?


Si da, mirosul neplacut in habitacul, doar cand era ventilatia pornita, era de la filtrul de polen.
emy39
1 Porneste cel pentru clima adica unul singur
2 porneste celalalt ventilator
3 Pornesc ambele ventilatoare
bull3t22
bun, iti multumesc mult de ajutor.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.