buntom
21 Jun 2011, 11:08
Salut,detin (defapt tata detine, dar nu stie sa lucreze la calculator) un Renault Nevada 21 GTS 1720cc injectie monopunct din 86 (este un vapor de masina).Problema suna astfel: acum un an fiind in criza de benzinarii am alimentat de la Luckoil.De atunci masina se manifesta astfel:o pornesti (cand motorul este la rece) imediat, te plimbi cu masina ,functioneaza perfect.Sa zicem ca merg la cumparaturi : o parchez, ma duc fac cumparaturi, cand vreau sa o pornesc motorul se invarte cam 10-15 secunde , dupa care porneste (motorul fiind la temperatura optima).Cauza care ar fi : se evapora benzina din cauza caldurii sau ceva infundat in motor din cauza benzinii proaste?
Ironia sortii este alta: iarna, in gerul de -20 de grade , motorul porneste de rupe pamantul (mai repede ca o masina noua)
XtreZz
21 Jun 2011, 11:19
aveam un prieten care a patit asa si era sonda de temperatura bulita..dar era o skoda..exact la fel patea pornea perfect la rece dar la cald tragea de ea sa porneasca..
buntom
21 Jun 2011, 11:23
probabil, dar pe cuvantul meu porneste din prima milisecunda de cand rotesti cheia in contact, chiar si pe cel mai mare frig
XtreZz
21 Jun 2011, 11:25
nu stiu ce sa zic,incearca sa deconectezi sonda cand e cald si vezi cum porneste..
pichiosi
22 Jun 2011, 17:27
Va salut si scuze ca ma bag in disputa voastra dar subiectul este interesant si pentru mine caci si mie mi se intimpla acelasi fenomen de aceia va intrb; unde este amplasata acea sonda, sua cum arata, ca sa pot si eu face inlocuirea ei.
yonn77
22 Jun 2011, 18:03
Si la mine face la fel ! Am sunat la un depozit de piese auto si tipul de acolo mi-a spus ca modelul asta pe carburatie nu are senzor temperatura
motor si m-am apucat sa desfac si sa imping bine la loc mufele care intra in motor si acuma numai face figuri cand vreau s-o pornesc la cald deocamdata!
XtreZz
22 Jun 2011, 18:16
Da,pe carburatie nu are de ce sa fie de la senzor,deoarece senzorul nu face decat sa porneasca gmv si sa arate in bord temperatura,pe cand la injectie din cate stiu eu trimite o informatie calculatorului,iar daca aceasta este incorecta se cam deregleaza tot..nu da drumu la benzina(iar el are injectie)..daca gresesc sa ma corecteze cineva..
buntom
22 Jun 2011, 19:23
o fi de la benzina? ca de cand am alimentat de la Luckoil face asa!
XtreZz
22 Jun 2011, 19:37
nu prea vad dc ar face asa din cauza benzinei..nu vad logica,ai incercat sa faci ce ti-am zis?
buntom
22 Jun 2011, 19:47
sincer, masina este una de weekend si acum a venit si solenza din semnatura si trebuie sa impart tipul in doua...grea decizie
, dar pe caldura asta e mai bine cu aer conditionat, dar NU as da renault-ul pe nimic altceva , mi se pare cea mai buna si fiabila masina din lume(cu exceptia ruginii)
mihai1677
23 Jun 2011, 17:06
pichiosi
23 Jun 2011, 19:41
Mihai sa ma scuzi daca gresec, expunerea ta este foarte interesanta si e binevenita pentru cei interesati, dar te pricepi si la sistemul clasic pe carburatie? Eu am incercat controlul la bujii, fise, capac distributie si am constatat numai la doua bujii ca nu se modifica nimic atunci cind scot fisele, iar la celelante doua se incetineste mersul motorului pina la oprire. Totusi masina functioneaza bine are viata, trage bine in sarcina iar consumul e 10 -11 la suta in oras si 7-8 afara, deci ce sa inteleg ca se poate intimpla ceva cu motorul meu in curind din cauza celor doua pistoane sau supape?
mihai1677
23 Jun 2011, 21:58
Cred ca trage aer fals pe undeva, o garnitura, galerie desfacuta, bujii, fise, capac delcou. cam astea ar fi.
yonn77
27 Jun 2011, 12:20
Iar mi-a facut figura
si nu a mai pornit dupa ce am mers cu ea am lasat-o 10 min si nu a m-ai vrut sa porneasca de cat foarte greu
( imi omoara bateria si electromotorul ) Cand e rece porneste la sfert chiar si dupa ce o opresc 2 min porneste iar la sfert . Poblema apare cand o opresc 10 min (dar nu mereu). Sa fie modulul de aprindere ? Fishele le-am schimbat carburatorul l-am curatat...
pichiosi
27 Jun 2011, 16:33
Deci s-ar putea sa fie asa cum cred eu si anume bobina de inductie cu tot ansamblu este vinovatul. Dupa circa 30 minute de la pornire se incinge tot circuitul electronic ai bobinei si cred ca intrerupe ceva sau pe acolo, e doar o parere.
aurel82
27 Jun 2011, 20:39
pai verifica cu o fisa scoasa cand iti mai face la fel
desi eu cred ca e din alimentare
pichiosi
28 Jun 2011, 07:29
Ce ar putea interveni din alimentare atunci cind motorul e cald si functioneaza perfect si nu mai porneste o data ce l-ai oprit pina nu se raceste? Normal si cum scrie la carte un motor cald porneste perfect deci care e sensul? Motoru pe carburatie are un sistem de functionare foarte simplu nu ca cele pe injectie sau cu en calculatoare si senzori, deci care poate fi fenomenul de a nu porni atunci cind motorul e cald? Eu cred cum am mai spus ca problema poate fi numai din acel semicalculator si anume ansamblu bobina+vacum si circuitul electronic din interior. Se cunoaste faptul ca unele circuite electronice prin vechimea, uzura lor si incalzire pot anula unele functii iar lasindule sa se raceasca intrea din nou in functiune, parerea mea.
aurel82
28 Jun 2011, 07:37
evaporare benzina, supap de degazare
pichiosi
28 Jun 2011, 19:41
Scuzama dar poti dezvola ce spui? Gresec daca spun ca te referi la reglajul din crburator? Vezi tu nu ma cam pricep si e bine sa discutam intre noi, sa ne dam cu parerea ca sa aflam cite ceva si in anumite situatii sa ne putem descurca singuri.
28 Jun 2011, 20:43:
Scuze am vrut sa spun daca poti dezvolta mai pe larg fenomenul.
yonn77
29 Jun 2011, 14:33
Problema la mine se pare a fii tot de la partea electrica pentru ca dupa ce am inercat s-o pornesc dupa o pauza de 30 min , a luat-o foarte greu si motorul nu mergea rotund decat dupa 1 min si mai era si un baiat pe acolo care avea un volvo cu acelasi tip de motor dar pe injectie si mi-a spus ca miroase a benzina si problema ar fi de la o bujie si a zis sa-i cumpar bujii Beru ca astea ar fii bune pt motoarele astea (f2n). Eu le-am schimbat anul trecut si i-am pus bosch de 40 lei setul.
pichiosi
29 Jun 2011, 17:54
Scuzama dar eu iam pus si mama bujiei si cum sunt date in carte si ce am gasit mai bun pe piata din acelea cu 2-3-4 picioruse si tot aiurea mergea asa ca am decis ca-i trebue un regaj bun pe banc in servis si daca face la fel insemna ca e din acel minicalculator sau mai bine zis aprindere. Am schimbat toate garniturile sa nu mai cred ca trage aer fals pe undeva, deci totul e OK. Motorul acum trage bine merge bine dar am acel fenomen de care discutm si anume dupa incalzirea motorului pina la normal si apoi oprirea sa nu mai porneste normal ma chinue si asta nu-mi convine.
enache sorin
30 Jun 2011, 11:42
SCHIMBATI SENZORUL DE PE CUTIA DE VITEZE, DACA NU APRINDEREA!!!!!!!!!
Salut Sorine ! Stii unde se afla senzorul acela e mai sus la vedere ? Pentru ca iar mi-a facut figura si a pornit greu
dupa ce a stationat o jumatate de ora! De la bujii nu cred ca ar fii fiindca nu ar pornii usor la rece si ar merge si prost la drum .
pichiosi
2 Jul 2011, 12:47
Senzorul despre care scrie Sorin este la vedere si anume pe cutia de viteze, in dreapta unde se vede volanta prin acea fanta si e prins in doua suruburi de sase, e simplu de gasit. Vezi ca e uncablu care se duce pe acea placuta cu senzor.
Multumesc pichiosi
am reusit sa-l desfac m-am uitat la el si l-am curatat de praf . Am observat ca mufa de la senzor intra in bobina sau modulul de aprindere ce-o fii. Am mers cu ea acuma pana s-a incalzit motorul bine si l-am oprit o juma de ora si cand am dat la cheie a pornit
~ de data aceasta . Acum ramane de vazut daca mai face il schimb.
3 Jul 2011, 09:47:Am m-ai dat o tura cu ea si i-am lasat pauze de 10 si 30 min si mi-a pornit la sfert de fiecare data
. Inca o data multumiri lui Pichiosi ca mi-a explicat unde se afla
, pentru ca habar n-aveam si nici nu se vedea senzorul si lui Sorin multe multumiri!
pichiosi
3 Jul 2011, 11:09
Bafta pe mai departe si daca te mai pot ajuta cu cava aici sunt
yonn77
29 Oct 2011, 12:07
Azi cand am plecat cu ea la en gros cam dadea in nas cat
am mers cu ea . Si cand sa plec de acolo nu mai pornea
de te face de tot rasu. Am inceput prin a ma chinui sa desfac si sa curat senzorul de la volanta si tot nu a pornit . Apoi am desfacut bujiile sa le curat si iar nu a pornit . Si ultima faza am desfacut la carburator si am suflat in jiglere si deabia atunci a pornit . Cred ca problema nu e de la senzorul de turatie ci mai degraba de la carb infundat . Am prostul obicei sa merg cu ea prin oras cu benzina pe rosu(cred ca de aia am patit-o) si dupa cate am observat cu benzina de la lukoil nu-i prieste o sa-i bag numai de la petrom de acum inainte. O intrebare la cei cu masinile pe carburatie la voi tot asa greu puteti pleca cu ele dupa loc pana se incalzeste motorul ma refer iarna ?
pichiosi
29 Oct 2011, 14:51
Salu, si-ti pot spune ca o data cu racirea timpului sunt mici probleme {asa e la a mea} de pornire. La mine porneste din prima dar dupa citeva secunde se opreste iar la a doua pornire merge bine dar nu plec imediat cu ea o las sa se incalzeasca si nu mai am probleme. In ce priveste mersul cu benzina pe zero ai toate sansele sa infunzi jiglerele daca nu ai rezervorul curat si luind in calcul si timpul mai rece iti creaza mari probeme la pornirea la rece. Daca ai un reglaj bun la carburatie si daca tii cont sa nu o ineci la pornire ar trebui sa functioneze perfect.
yonn77
29 Oct 2011, 19:58
Merci Pichiosi !
Acu vad ca porneste la sfert i-am pus inapoi fishele de bujii originale dupa ce le-am curatat la contacte cat de cat pentru ca alea care le-am cumparat de noi de la mag erau de proasta calitate nu stateau fixe pe bujii , fisha de la bujia 4 nici nu prea ajungea (era cam scurta) . Bani dati de pomana 170 lei desi scria beru pe ele
. Foarte multe piese care sunt in magazine nu sunt originale ci falsuri de calitate foarte proasta
Mai bine cumparam din dezmembrari piese mai vechi dar originale.
pichiosi
30 Oct 2011, 14:40
Mai sunt unele probleme care iti dau aceleasi sintome dar totul se rezuma la contacte slabe sau ancrasate si pentru aceste situatii se gaseste un sprai special pentru intretinerea contactelor dai cu el si numai ai probleme.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.