QUOTE(espacern @ 6 Nov 2017, 17:19)
La schimb rulment de presiune se face aerisirea in 2 pasi.....prima data se scoate siguranta si se trage conducta un pic afara pana curge lichid si doar apoi se face presiune si se elimina aerul la tumbustluc de pe corp rulment.
Multumesc de raspuns!
Am facut aerisirea doar pe la tumbusluc. Am pus un furtunas de la o pompa de muci a fica-mii care a venit perfect pe tumbusluc, am scos siguranta dispre cutie, am tras conducta pana in a doua siguranta iar lichidul a inceput sa curga (cu bule de aer la inceput si fara mai la urma).
Am oprit dupa 50-100 ml, impins siguranta la loc facut 20-30 pedale si apoi repetat.
Am facut operatiunea de 10-15 ori si nu mai da aer si am schimbat si lichidul cu ocazia asta.
Am facut si presiune pe vasul de lichid cu o pompa de canalizare (cea rosie de la Lidl daca o stiti) cu care cred ca am bagat ~ 1bar. S-a simtit imediat presiunea la iesirea lichidului pe furtunas... A mai iesit ceva aer dar doar la inceput, insa la ultimele 3-4 incercari nimic.
Pedala s-a mai intarit insa nu e cum ar trebui si NU DEBREIAZA...
Centarea am facut- o cu 3 puncte de superglue intre disc si placa insa din socurile pe care le-a luat sigur s-au rupt... nu e primul la care fac asa.
Am ridicat masina de o roata, am pornit si am reusit usor fortat, dar fara carait, sa bag in treptele 1-2-3. Apoi cu ambreiajul calcat am apasat frana, motorul s-a oprit... deci clar nu debreiaza bine.
Cum ziceam mai sus imi face impresia ca cilindrul de la rulment nu se aeriseste si ma gandesc ca e din cauza ca l-am actionat eu manual fara sa aibe lichid in el...
(avea o hartie in cutie in care indica a nu se apasa cu mana)
Am tot intrebat insa pana acum nu a stiut nimeni sa-mi spuna de ce nu se apasa. Sa aibe o supapa de sens? Daca ar fi asa nu s-ar mai aerisi cu lichid la monatre, ma gandesc.
Un mecanic imi spune ca el le apasa pe toate ca sa puna putina vaselina insa le aeriseste pana la urma. Unele instant altele mai greu insa nu are o explicatie. ZIce ca e de la un model la altul.
Altul mi-a dat o seringa mare cu un furtunel si ma pune sa bag lichid pe la tumbustlucul de aerisire... O s-o incerc si p-asta dar sincer nu cred ca voi putea impinge mai bine decat o face pistonasul de la pedala sau decat am impins eu cu pompa de canalizare.
Orice alta idee e binevenita!
Multumesc.
<span class='edit'>7 Nov 2017, 23:52:</span>
Am rezolvat urmând pasii de mai jos:
1. Făcut 20-30 pedale
2. Blocat pedala pe apasat
3. Scos prima siguranță cum numărăm de la cutia de viteze (in tambuslucul aerisitor am pus un furtun in prealabil pe care l-am bagat intr-o sticla că sa nu facem risipa și mizerie)
(În momentul în care tragi putin de siguranta furtunul sare și se opreste la cea de-a doua siguranță permițând aerului și lichidului sub presiune sa iasa prin aerisitor; da' iese cu presiune, nu se-ncurca!
Primele 2-3 repetari a ieșit doar aer cu putin lichid parca tulbure insa erau doar multe bule de aer mici din cauza presiunii mari și a lichidului putin.... ca o spuma
Următoarele repetari nu a mai scos aer aproape deloc iar pedala s-a intarit.)
4.impins conducta la loc , blocată cu siguranța și ne asiguram că e blocata (altfel se poate misca și poate trage aer cand facem pedala din nou)
Repetam pașii de mai sus pana ce nu mai da aer. Succes garantat la tipul asta de circuit!!
Foarte important punctul 2!! Daca nu tineti presiune pe circuit cand aerisiti sanse mici sa rezolvati.Succes!